מקס לאומי קארד מנסים לרמות אותי, מה אפשר לעשות - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקס לאומי קארד מנסים לרמות אותי, מה אפשר לעשות


Tom Snir

Recommended Posts

שלום,

 

סיפור ארוך, אנסה לקצר. היה לי כרטיס אשראי של לאומי קארד, ביטלתי אותו לפני כ 3 חודשים. במעמד הביטול גבו ממני חוב על חיובים עתידיים, שילמתי אותו והכרטיס אכן בוטל. יש לי אסמכתאות שהחוב שולם והכרטיס בוטל. במקביל, העברתי את כל החיובים שהיו על הכרטיס הזה לכרטיס חדש (בזק, אורנג' וכו'). אני רואה בכרטיס החדש שאני אכן משלם שם על הדברים האלה. עד פה הכל בסדר.

 

לפני שבוע קיבלתי טלפון מנציגה של לאומי קארד שאומרת שיש לי חוב של כמה אלפי שקלים. אמרתי לה שזה לא הגיוני, אין לי כרטיס כזה כבר ואני לא עושה בו חיובים, היא הגיבה באיומים, נשלח אליך הוצאה לפועל וכו'. גם קיבלתי הודעת ווצאפ ממנה שהם החלו בתהליך משפטי מולי, אלא אם אשלם לה מייד את החוב. אחרי כמה שיחות טלפון היא טענה שיש כמה מקורות לחוב הזה, אחד מהם על חוג בעריית כפר סבא (אין לי מושג על מה מדובר, בחיים לא עשיתי חוג בכפר סבא), חוב מול המכון שלי (גם שם, העברתי את החיוב לכרטיס החדש והם לוקחים משם את הכסף) ועוד כמה דברים.

 

לאומי קארד מצדם לא מעוניינים להסדיר את זה העניין, כל פעם שאני מדבר עם נציג שלהם זה מהר מאוד הופך לאיומים וצעקות (יש להם נציגים נוראיים) וכאמור התחילו בהוצאה לפועל. יש למישהו רעיון מה אפשר לעשות, חוץ מלשלם את החוב הזה רק כדי שלא יבואו לי הוצאה לפועל הביתה ויתחילו לקחת דברים? נראה לי שעורך דין יעלה לי בערך כמו לשלם את החוב הזה. יש לי אסמכתאות ששילמתי את החוב הקודם שהם אמרו שיש לי, וכאמור הכרטיס עצמו לא היה בשימוש כבר חודשים.

 

תודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם הם באמת התחילו עם הוצאה לפועל זה יכול להיות לא נעים (אני תבעתי מישהו לפני שנים וזכיתי, עד היום לא ראיתי את הכסף, כשזה הבנקים הכל זריז).
בכל מקרה, הייתי דורש שיחה עם מנהל, אם ערסית כזו או אחרת מאיימת בהוצאה לפועל הייתי מבקש את שמה המלא, שם צוות ומודיע לה שהיא מצורפת בזאת חגיגית לתביעה שאתה מגיש במו ידיך בבית משפט לתביעות קטנות, בנוסף למייל זועם למנכ"ל החברה, עם כיתוב נכבד לכמה ערוצי תקשורת. 
אפרופו ערוצי תקשורת, תפנה אליהם בפייסבוק באמת. בנוסף פנה לקבוצה 'תשאל עו"ד' בפייסבוק. 
מדובר פה בסכומים רציניים עם שירות מכפיר (כפי שאתה מספר), לא הייתי חוסך באמצעים ומנסה כל ערוץ פעולה אפשרי. 

 

עד כאן היה הפתרון באופן כללי. לנושא עצמו - לא הבנתי מה הבעיה? שיועילו בטובם לפרט את החיובים, אחד אחד, ואתה תבדוק מה מהם שילמת או לא. 
לגבי המכון לדוגמא, תגיד לה שאתה משלם עם הכרטיס החדש, שתעלה לשיחה נציג מהמכון ותוכיח לך שלא שילמת לו. וכן הלאה לגבי כל חיוב. 
עוד נקודה היא הביטול עצמו. יש לך שיחה מוקלטת והוכחות שביטלת אותו? אם כן, גם אם קנו בו שעון במאה אלף דולר ויצאו למסע שופינג בעזריאלי, זה לא עניינך. זו אשמתם הבלעדית, ולא הייתי טורח להתווכח איתם בכלל, ישר תביעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי פנ"צ?

https://www.max.co.il/he-il/GeneralPages/Pages/NazivTlunot.aspx

 

נשמע לי מוזר מאוד שהם לא יכולים לבדוק את פשר החיובים האלו.

 

 

אני אנסה את פניות ציבור, אבל בנתיים דיברתי עם 3 נציגים של לאומי קארד וכל פעם זה נגרר לצעקות ואיומים אחרי דקה. אני מבין שלהיות נציג שירות זה יכול להיות עבודה מתסכלת עבורם, אבל בחיים לא צעקו עלי אנשים זרים כמו בשבוע האחרון. 

 

לגבי בדיקת החיובים, שמעתי מהם רשימה חלקית בשיחה האחרונה. חלק מהחיובים לא הגיונים בשום אופן, וחלק אני יודע שאני כבר לא משלם בכרטיס הזה. כשאמרתי לנציגה את זה היא אמרה שאני צריך לדבר עם העסק ולבקש מהם זיכוי על מה ששילמתי עם הכרטיס החדש, כי אני חייב לשלם את זה ללאומי קארד. גם כאמור כבר שילמתי חוב ללאומי קארד על חיובים דחויים כביכול, אז למה אני אמור לשלם שוב?

 

אני לא פוסל שבאיזה אופן שאני לא מבין כן נעשה חיוב על הכרטיס למרות שהוא לא פעיל, ואני אשמח לשלם את החיוב הזה אם רק יסבירו לי על מה הוא, אבל הנציגים לא מוכנים לשמוע על זה. לשלם את הסכום שמופיע להם במערכת או הוצאה לפועל. זה מה שנאמר לי מספר פעמים.

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתה נותן להם לצעוק, לא הבנתי? 
אתה נשמע מאוד תמים.. 
שיחה פשוטה  - קודם כל, שם מלא של הנציג, מאיזה צוות ומה תפקידו בחברה. 
אחר כך, שאלה מאוד פשוטה - אם הכרטיס בוטל ועשיתי הסדר חוב על חיובים עתידיים, איך ישנם כאלה ומדוע נתתם להם לרדת?
שאלה נוספת - אתם דורשים ממני עשרות אלפי שקלים? תועילו בטובכם לספר לי על מה, אחד אחד, גם אם זה חיוב של חצי שקל על מסטיק, יש לי את כל היום.

נסה ליצור קשר עם כל מיני ערוצי תקשורת, לא ניסיתי אבל שמעתי שהם נענים לבקשות - https://www.facebook.com/hakolkalul10/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של mzn

אם הם באמת התחילו עם הוצאה לפועל זה יכול להיות לא נעים (אני תבעתי מישהו לפני שנים וזכיתי, עד היום לא ראיתי את הכסף, כשזה הבנקים הכל זריז).
בכל מקרה, הייתי דורש שיחה עם מנהל, אם ערסית כזו או אחרת מאיימת בהוצאה לפועל הייתי מבקש את שמה המלא, שם צוות ומודיע לה שהיא מצורפת בזאת חגיגית לתביעה שאתה מגיש במו ידיך בבית משפט לתביעות קטנות, בנוסף למייל זועם למנכ"ל החברה, עם כיתוב נכבד לכמה ערוצי תקשורת
אפרופו ערוצי תקשורת, תפנה אליהם בפייסבוק באמת. בנוסף פנה לקבוצה 'תשאל עו"ד' בפייסבוק. 
מדובר פה בסכומים רציניים עם שירות מכפיר (כפי שאתה מספר), לא הייתי חוסך באמצעים ומנסה כל ערוץ פעולה אפשרי. 

 

עד כאן היה הפתרון באופן כללי. לנושא עצמו - לא הבנתי מה הבעיה? שיועילו בטובם לפרט את החיובים, אחד אחד, ואתה תבדוק מה מהם שילמת או לא. 
לגבי המכון לדוגמא, תגיד לה שאתה משלם עם הכרטיס החדש, שתעלה לשיחה נציג מהמכון ותוכיח לך שלא שילמת לו. וכן הלאה לגבי כל חיוב. 
עוד נקודה היא הביטול עצמו. יש לך שיחה מוקלטת והוכחות שביטלת אותו? אם כן, גם אם קנו בו שעון במאה אלף דולר ויצאו למסע שופינג בעזריאלי, זה לא עניינך. זו אשמתם הבלעדית, ולא הייתי טורח להתווכח איתם בכלל, ישר תביעה.

 

תודה על ההצעות, אני אנסה לכתוב מייל ואת הקבוצה בפייסבוק שהזכרת. 

 

הבעיה שלי עם איום בתביעות זה שאני יודע שלא אעשה את זה. רק התייעצות עם עורך דין תעלה לי בערך כמו לשלם את החוב המומצא שלהם, שכרגע נע בין 1500 ל 2000 שח (קיבלתי מספר הודעות, כל פעם עם סכום אחר). זה בנוסף לחוב שכבר שילמתי להם בזמן ביטול הכרטיס של 1450 שח על חיובים עתידיים.

 

לגבי הקלטות, רק עכשיו התחלתי להקליט את השיחות איתם, אז אין לי הקלטה של הנציגה שביטלה לי את הכרטיס, זה היה לפני 3 חודשים בערך. יש לי הודעה מהם שהחוב אליהם שולם, ואסמכתא על הסכום ששולם.

 

לגבי החיובים, עשיתי בדיוק מה שאמרת, ביקשתי רשימה של החיובים במייל, הנציגה סירבה. אמרתי לה שאולי זה טעות אצלהם (לגבי ה 350 ש"ח לעיריית כפר סבא על חוג) והיא אמרה לי שהם לא עושים טעויות. ציטוט שלה.

 

מה שבאמת מרגיז זה שאם היה להם גישה לחשבון שלי כבר מזמן הם היו גובים את הכסף ולא שואלים אותי אפילו. רק בגלל שהכרטיס בוטל הם בעצם חייבים שאני אקטיבית אעביר אליהם כסף. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של mzn

למה אתה נותן להם לצעוק, לא הבנתי? 
אתה נשמע מאוד תמים.. 
שיחה פשוטה  - קודם כל, שם מלא של הנציג, מאיזה צוות ומה תפקידו בחברה. 
אחר כך, שאלה מאוד פשוטה - אם הכרטיס בוטל ועשיתי הסדר חוב על חיובים עתידיים, איך ישנם כאלה ומדוע נתתם להם לרדת?
שאלה נוספת - אתם דורשים ממני עשרות אלפי שקלים? תועילו בטובכם לספר לי על מה, אחד אחד, גם אם זה חיוב של חצי שקל על מסטיק, יש לי את כל היום.

נסה ליצור קשר עם כל מיני ערוצי תקשורת, לא ניסיתי אבל שמעתי שהם נענים לבקשות - https://www.facebook.com/hakolkalul10/

 

לא הייתי אומר תמים, אבל באמת מנסה להמנע מהסתבכות כמה שאפשר. 

 

כל מה שכתבת פה נשמע מאוד הגיוני, אני אנסה לדבר איתם מחר שוב, אקליט את השיחה, ונראה מה ייצא מזה. תודה על העצות והסבלנות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכיף, תעדכן אותנו ותשתדל לעמוד על שלך. זו סך הכל איזו ילדונת שהוכשרה לצעוק בטלפון על מנת להוציא כסף מאנשים. אין שום סיכוי בעולם שידרשו כסף על חיובים מבלי לפרט אותם, זו עבירה פלילית במלוא מובן המילה!
לגבי התביעה, זה באמת מפלט אחרון כי זה פשוט לוקח זמן והמון עצבים, אך זה לא אמור לעלות כסף בכלל - מדובר בתביעות קטנות, בלי עו"ד. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

רציתי לעדכן שעשיתי מה שהמליצו לי פה, ביקשתי רשימה מפורטת של החיובים (סירבו להגיד בטלפון בגלל , שלחו לי בפקס) והקלטתי את השיחה לאחר שקיבלתי את הפירוט.

 

חלק מהדברים שם היו מומצאים וסירבתי לשלם אותם, אבל חלק היו חיובים דחויים, לאומי קארד אמרו שבגלל שהיה לי כרטיס ביזנס או פלטינום או משהו כזה, אז רכישות בחו"ל מקבלות הטבה אוטומטית של דחיית התשלום של חודשיים. לא ידעתי על זה בכלל (ולא ברור לי למה זה הטבה...) אבל זה כן היה רכישות שביצעתי אז שילמתי רק אותן.

 

הם טוענים שעדיין יש לי חוב אבל לפחות ההוצאה לפועל נדחתה. רציתי להודות למי שעזר פה ולהזהיר פעם נוספת מלאומי קארד או מקס או איך שהם קוראים לעצמם היום, בחיים לא נתקלתי בכזאת אלימות של נציגי שירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמליץ לך על ישראכרט מנסיוני,

מישהו פרץ לי לפיי-פאל וגיהץ משם כמעט 1000 שקל, ברגע ששמתי לב, זיכו אותי על המקום בכל הסכום ואת הבירורים השאילו לעצמם, בהיה ואם טענתי מופרכת אחוייב אחרי 30 ימי עסקים.

זיכויים מעלי-אקספרס, לאלתר, וכיוצ"ב.

קניות בחו"ל יורדות לאלתר, מי שמע על דחייה של חודשים? חוצפה מצידם.

לשיקולך.

 

אנצל את הבמה להבהיר לציבור שלא יודע לאן מופנת שיחה עם מנהל בכל סוג של מוקד שירות לקוחות גדול כזה או אחר (ואני מכיר אישית מוקדנים\יות במהון תחומים לרבות בנקים), ברוב ככל המוקדים  כשאתה מבקש\דורש\צורח להפנות שיחה למנהל את תקבל תמיד:

שיחה עם נציג ותיק ומנוסה יותר שיזדהה בתור מנהל.

במקרה היותר טוב תקבל שיחה עם אחמ"ש, שזה בעצם נציג ותיק (ואמור להיות )מנוסה עם כח סמכותי מעט גבוה יותר מנציג רגיל.

אחת לאלף אלפי אלפים של שיחות יגיעו למנהל פורמלי שיש לו סמכות כח להזיז דברים.

בקיצור בלופרים...

 

לעשות סקנדל ציבורי זה רעיון נחמד, לא בא ליאש אותך אבל בהיה והעניין יצליח, תאכלס כסף, יקח לך זמן לראות.

למה שלא תלך לתביעות קטנות? אם הראיות שלך טובות והצעקות המוקלטות חזקות, לא זו בלבד שתזוכה מהחיובים, אלא גם תצא עם כיס נפוח מצד עוגמת נפש מכל הנעשה. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
ציטוט של No-One

קניות בחו"ל יורדות לאלתר, מי שמע על דחייה של חודשים? חוצפה מצידם.

 

זה לא נכון , בכרטיסי עיסקים רבים יש דחיה של חודשים בחיוב על הוצאות שנעשו בחול או במטבע זר וזאת אכן הטבה.

זה נועד לאנשים שנוסעים הרבה במסגרת העבודה לחול וצרכים להגיש הוצעות נסיעה ללקוח/מעסיק על מנת לקבל החזר הוצאות , קבל ההחזר לוקחת בדרך כלל חודש-חודשים וככה אתה לא נשאר עם חור בכיס עד שאתה מקבל את ההחזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשיציגו זאת בתור אופציה לשינוי מועד חיוב, הדבר יתפרש כהטבה, והלקוח יחליט אם רוצה לממש את הזכות.

 לא בתור ברירת מחדל. ברירת המחדל לחיוב אמורה להיות כבכל כרטיס אחר כפי שנהוג בשוק.

או לכל הפחות שיסבירו ללקוח במעמד הזמנת הכרטיס\לאחר ביצוע רכישה,  במייל\הודעה שישנה אפשרות לבחור מתי לחייב.

אבל כמו כל נושא שסובל מתודעת שירות נמוכה (אם כי לאחרונה הבנקים וחברות האשראי עובדים יותר על להנגיש את עצמם ברשת כמו כולם) הבנק\חברת האשראי יחליטו מה ברירת המחדל שלהם, והלקוח יתמודד כשיבחין בתזוזה חריגה בעו"ש שלו.

אבל "היי, אנחנו כאן בשבילך".

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנקודה היא שאתה קובע בנחרצות בלי לדעת ובלי לבדוק קודם.

זה שאתה לא מכיר ההטבה/אופציה לדחות תשלומים שמבוצעים בחול ,לא אומר שזה לא קיים.

אתה צריך להיזהר כשאתה מיעץ לאנשים ולא בהכרח יודע על מה אתה מדבר.

בנוסף ההנחה שלך שבישראכרט הדברים היו מתנהלים אחרת גם לא מבוססת על שום דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lompy

זה שאתה לא מכיר ההטבה/אופציה לדחות תשלומים שמבוצעים בחול ,לא אומר שזה לא קיים

מכיר, קיים גם בקניות בארץ. אתה יכול גם לדחות ביותר מכך אם תבקש. רק אני לא חושב שזה הגיוני לקבוע את זה בתור חיוב ברירית מחדל לכרטיס מבלי לידע את הלקוח.

ציטוט של Tom Snir

 

חלק מהדברים שם היו מומצאים וסירבתי לשלם אותם, אבל חלק היו חיובים דחויים, לאומי קארד אמרו שבגלל שהיה לי כרטיס ביזנס או פלטינום או משהו כזה, אז רכישות בחו"ל מקבלות הטבה אוטומטית של דחיית התשלום של חודשיים. לא ידעתי על זה בכלל (ולא ברור לי למה זה הטבה...) אבל זה כן היה רכישות שביצעתי אז שילמתי רק אותן.

 

ציטוט של lompy

אתה צריך להיזהר כשאתה מיעץ לאנשים ולא בהכרח יודע על מה אתה מדבר.

מה בדיוק יעצתי לו? לקחת כרטיס אחר ללא "הטבות" שכפויות עליו בתור לקוח? מה יש להבין כאן, מכיר אדם עם חשבון בנק בלי אשראי? אולי יש סבתא כזו איפשהו.

אתה מבין שהוא גם לא בדיוק מבין מה ההגיון שבזה.

ציטוט של lompy

בנוסף ההנחה שלך שבישראכרט הדברים היו מתנהלים אחרת גם לא מבוססת על שום דבר.

לא ברור לי איך הגעת לזה, המלצתי לו על ישראכרט לאחר שצעקו עליו וכהנה וכהנה כדלעיל, בתור חברה עם שירות אנושי ומעולה מנסיוני בתור לקוח, ולא שום דבר אחר.

הצעתי ישראכרט רגיל ולא עסקי, הנחתי מבוססת על חווית השימוש והשירות שלי איתם שעליה המלצתי. לא התיימרתי להמליץ בתוך מנכ"ל ישראכרט.

לעניות דעתי חברי הפורום כאן מצדדים שנעשתה כאן עוגמת נפש ויותר מכך לפחות מצד השירותיות שלהם.

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...