תושבת AM4 בחוד החנית: לוח אם Gigabyte X570 Aorus Xtreme בביקורת - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תושבת AM4 בחוד החנית: לוח אם Gigabyte X570 Aorus Xtreme בביקורת


djelectric

Recommended Posts

לפחות מנסיוני, וממה שאני רואה בשטח, Realtek היא זאת שנמצאת תמיד מקדימה כשזה מגיע ליציבות הדרייבר, אורך חיי התמיכה והגמישות לבצע ושינויים כאלה ואחרים בדרייבר עצמו.

בשבבים כמו אודיו ו-LAN מתבצעת ברירה טבעית. לא רואים הרבה חומרה בעייתית ששורדת כמות כזאת של זמן

 

כמו גם יש עניין של מחיר ורשיונות, משהו ש-Realtek נותנת בזול

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיווי, רכיבים תוכנתיים אחרים, המשתמש עצמו :)

אגב, אשמח לנהל דיון בן 60 עמודים למה יש לך בעיית דרייבר עם הקול הכי נפוץ בלוחות אם של 200+ דולר ב-3 שנים האחרונות, אבל אשמח לעשות את זה עוד יותר בדיון בפורום פתרון תקלות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לטעמי זה להלביש עכבר בשריון של סוס. היא ערכת שבבים מרשימה, אבל יש לה חסרונות מובנים והיא לא לגמרי בשלה. כמו למשל, ארבעה חריצי בלבד - בלוח של 700 דולר?! אבל אין להם ברירה, כי זה מובנה במפרט החומרה של ערכת השבבים.. אי יכולת לנצל אפילו את כל ארבעת החריצים אם משתמשים בזיכרונות מהירים?! חוזר לעניין אי הבשלות של הערכה הזאת. נראה לי, שעם כל הכבוד לניצחון הטכנולוגי של עם רייזן, עדיף לחכות למערכת שבבים בשלה יותר בשביל להשקיע סכומים פסיכיים כאלה בלוח שידרוש גם מארז לא סטנדרטי ויקר בפני עצמו שיוכל להכיל אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ClassMulder

לטעמי זה להלביש עכבר בשריון של סוס. X570 היא ערכת שבבים מרשימה, אבל יש לה חסרונות מובנים והיא לא לגמרי בשלה. כמו למשל, ארבעה חריצי זכרון בלבד - בלוח של 700 דולר?! אבל אין להם ברירה, כי זה מובנה במפרט החומרה של ערכת השבבים.. אי יכולת לנצל אפילו את כל ארבעת החריצים אם משתמשים בזיכרונות מהירים?! חוזר לעניין אי הבשלות של הערכה הזאת. נראה לי, שעם כל הכבוד לניצחון הטכנולוגי של AMD עם רייזן, עדיף לחכות למערכת שבבים בשלה יותר בשביל להשקיע סכומים פסיכיים כאלה בלוח שידרוש גם מארז לא סטנדרטי ויקר בפני עצמו שיוכל להכיל אותו.

להגיד את האמת, טכנית, לערכת השבבים אין דבר וחצי דבר עם זיכרון במערכת.

הסיבה שיש לוחות אם בעלי ערכות שבבים נחותות יותר שמגיעים לתדרי נמוכים יותר הוא פשוט כי החיווי בלוח עצמו פשוט יותר כתוצאה מהסיגמנטציה. כיום יש שתי דרכים כלליות לחיווי של ערוצי מהמעבד לחריצים, כאשר טופולוגיית T מפלצת סיגנל בדיוק באמצעי לכל ערוץ (צמד חריצים), וטופולוגיית שרשור כוללת סיגנלים ארוכים יותר לכל פיצול בכל ערוץ. ללוחות המהירים יותר משתמשים בטופולוגיית שרשור, שפוגעת ביכולת להריץ תדר גבוה עם 4 מקלות (ידוע כ-2DPC או 2DIMMS Per channel) אבל משפרת משמעותית את היכולת להריץ תדרים גבוהים במקל בודד לכל ערוץ (ספציפית זו הדרך להשגת שיאים, ודבר שמתאפשר בלוח הזה עם זיכרונות של 3733Mhz ויותר).

 

חריצי זיכרון והתפקוד שלהם זה דבר שנטו בין המעבד לאותם חריצים. זאת תושבת מיינסטרים, ולאחת כזאת היה וכנראה שימשיך להיות רק שני ערוצי זיכרון. הנדסת לוח האם יכולה לעזור עם signaling מהיר יותר, נקי יותר (יש סיבה שלוחות MITX הם דווקא אלו ששוברים את שיאי מהירויות הזיכרון,  קרבה למעבד). לא משנה כמה מתקדם לוח X570 בתושבת יהיה. הוא תמיד יהיה מוגבל כקו עליון ליכולת של המעבד. לדעתי האישית, לפחות עבור ZEN2, מהירות של 3200Mhz ב-CL14 בהחלט נחשבת למהירה. 

 

הרי גם ככה ממהירות כזאת נתקלים בתופעות של תפוקה שולית פוחתת, של רצועות זמני תגובה גבוהות מדי בשביל להשיג איזשהו שיפור אפילו סינטטי נמדד.

 

בנוגע לתאימות למארזים - דווקא הלוח הזה יתאים בלא מעט מארזי גיימינג סטנדרטיים לחלוטין היום, כמו זה שזה צולם בו. מדובר בגובה סטנדרטי לחלוטין, ותוספת של 3 ס"מ ברוחב סה"כ. לא משימה בלתי אפשרית להתקין ולהשתמש בלוח האם הזה במארזי ATX מסוגים שונים.

 

בנוגע למחיר - כן, 700 דולר זה יקר, מאוד יקר. אין סיבה ממשית להצדיק מחיר כזה ללוח אם, אבל אני חושב שמדובר במקרה של "כי אנחנו יכולים" מצד Gigabyte, וכבר פגשתי ברחבי האינטרנט לא מעט לוויתנים שרק חיכו שהלוח הזה יושק בשביל לבצע קניה. למעשה, פרקטית אין סיבה שמישהו שהולך להשתמש ב-3900X או 3950X לעולם ישלם יותר מה-1700 שקלים ש-Gigabyte מבקשת עבור ה-X570 Master שגם משתמש בבקר מתח המפלצתי הזה של אינפינאון. וזה למהדרין שבמהדרין, אם כבר עלינו מדרגות כמו ה-X570 Ultra. מטרה של מוצרי "הילה" כאלה הם בעיקר לשפר את תדמית המותג ולהראות שיש לו יכולת גם לייצר מוצרי פרימיום, פה אני חושב ש- סה"כ עשתה עבודה לא רעה בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...