Motherboard NVME controller - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Motherboard NVME controller


Guy Ziv

Recommended Posts

שלום לכם,

 

איך אפשר לדעת האם ללוח יש בקר NVME?

אני מניח שללוחות חדשים כן אבל אני רוצה לדעת איך אפשר לוודא

 

אני מתעניין למשל ב ASUS PRIME -P

ב Manual  האזכור היחיד ל הוא זה:

NVMe RAID modeThis item allows you enable or disable the NVMe RAID mode. Configuration options: [Disabled] [Enabled]

😐

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NVMe הוא שם של ממשק לוגי לתקשורת דרך אפיק PCIe.

הבקר נמצא בכונן ה- ואילו בלוח צריך חריץ m.2 (החיבור הפיזי) מתאים (עבור כונני כיום צריך חריץ M.2 2280) שתומך בתקשורת דרך אפיק PCIe.

 

בלוח שלך יש שני חריצי M.2 מתאימים.

 

רק קח בחשבון שלוחות X570 מגיעים כיום עם מאוורר לקירור ערכת השבבים ואני אישית לא בטוח אם כדאי לקנות לוח כזה אם לא זקוקים כבר היום לכונן PCIe 4.0 מכיוון שהמאוורר מתבלה מכנית עם הזמן ולא תמיד פשוט להחליף.

זאת כמובן לא טעות לקנות לוח כזה, רק משהו לקחת בחשבון.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן. כל לוח עם חריץ M.2 שעובד במצב PCIex4 מתאים לכונן SSD בממשק . רק קח בחשבון שלרוב השימושים, ולכל השימושיים הביתיים/משרדיים הנפוצים, אין שום יתרון לממשק על פני SATA.

היום הגיוני לקנות כונן כי הם זמינים ומחירם לא שונה מהותית מזה של כונני SATA לנפח נתון, אבל אל תצפה להבדל מורגש לעומת כל אחר, ולשימושים רגילים (כולל גיימינג) לא הייתי משקיע בכונן PCIe 4.0 (הדור החדש שמאפשר לנצל את רוחב הפס של תקן PCIE 4.0 שקיים בלוחות X570) כי אתה משלם פרמיה על משהו שלא תרוויח ממנו כלום וגם כדאי לתת לכוננים האלה להבשיל בשנתיים הקרובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לכם.

מעניין מאוד, הופתעתי. קראתי מספר כתבות הגורסות שהמעבר מ SSD SATA ל SSD הוא כמו המעבר מ HDD ל SATA.
כולם צירפו גרפים ונתונים המחזקים את הטענות.

בגדול הסיבה היחידה שאני הולך על X570 היא תמיכה ב בתדר 3200MHZ, ללא O.C.
לא מעוניין להשקיע בקירור, בדיקות יציבות וכו'

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Guy Ziv

מעניין מאוד, הופתעתי. קראתי מספר כתבות הגורסות שהמעבר מ SSD SATA ל SSD NVME הוא כמו המעבר מ HDD ל SSD SATA.

ממש לא, או ליתר דיוק ממש לא לרוב השימושים. ממשק מצטיין בביצועי קריאה וכתיבה רציפים. בשימוש כזה, הביצועים יכולים להיות גדולים עד פי 5–6 לעומת כונן SATA. אולם, רוב השימושים השגרתיים במחשב מבוססים על זמני גישה אקראית לקבצים קטנים ולא על כתיבה/קריאה רציפות של קבצים גדולים. זמני הגישה העדיפים של שבבי הבזק הם אלה שעושים את ההבדל הגדול עבור המשתמש הממוצע לעומת (הם קצרים פי 8–10 .

במעבר ל- אין שום שיפור מורגש בזמני הגישה האקראית. הבדלים תרגיש רק בהעברת קבצים גדולים (בהנחה שגם כונן המקור/יעד הוא עם ביצועים שווי ערך, אחרת צוואר הבקבוק יהיה הכונן האטי מבין השניים).

 

אם זאת הסיבה שלך ללכת על , אז לטעמי אתה עושה טעות וחבל על הכסף (ולהיתקע עם מאוורר על הלוח).

נתחיל מזה שלתדר הזיכרון השפעה זניחה על הביצועים. לא תשים לב לשום הבדל בין 3,000 ל-3,200 ואף לא ל-3,600. תדר גבוה יותר פירושו רוחב פס גדול יותר ובדומה ל-, לרוחב הפס השפעה רק בשימושים של כתיבות וקריאות רציפות. השימושים הנפוצים במחשב, כולל משחקים, לא גורמים לרוויה של רוחב הפס הממוצע. אם כבר, לתזמונים יכולה להיות השפעה יותר גדולה על הביצועים (שוב, עניין זמני הגישה האקראית לעומת יכולת לאגור ולשלוף המון מידע באופן רציף ותאורך זמן) אבל גם זה בגבול הזניח ברוב השימושים.

 

חוץ מזה, אם תיקח לוח B450 (עם מעודכן) תוכל להפעיל את פרופיל ה-XMP של הזיכרון וסביר להניח שהזיכרון ירוץ בנתונים המוצהרים ללא בעיה. תמיד קיים סיכון שזה לא יעבוד, אז במקרה הכי גרוע תריץ את הזיכרון מדרגה אחת מתחת לתדר המוצהר. הבדל בביצועים בפועל לא יהיה, אבל חסכון כספי כן. לדעתי לא שווה לשלם די הרבה יותר (נכון להיום) בשביל להגדיל מעט את ההסתברות שתוכל להריץ את הזיכרון בתדר גבוה ב-200Mhz ישר מהקופסה בקר הזיכרון נמצא ממילא במעבד והלוח צריך בעיקר את החיווט הפיזי המתאים (ותמיכה ברמת ה-BIOS) כדי לתמוך בקצבי המידע הרלוונטיים.

כמו כן, ציינת שאתה לא רוצה התעסקויות וכו', אז נכון להיום פלטפורמת B450 יותר בשלה מ-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...