בעיות עם כונן WD 12TB Gold - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיות עם כונן WD 12TB Gold


adadfdaf

Recommended Posts

שלום לכולם, רכשתי לפני כ- 7 חודשים כונן 12TB מרשת חנויות מחשבים בארץ, עם אחריות ל- 5 שנים.

המוצר הינו: 12TB Gold 7,200RPM

כשחיברתי את הכונן במקום הקודם שהיה מחובר (Seagate 4TB 7,200 RPM שעבד מצויין אגב והוחלף רק כי הגעתי לקצה הנפח של הכונן), שמתי לב שכשהמחשב עולה לראשונה, הכונן משמיע רעש, פעמיים, רעש די מוזר שמרעיד

את כל המחשב מהוויברציות.

 

הנחתי שהכל בסדר כל עוד הכונן עובד כמו שצריך, וכך היה,, אך לפני כשבועיים-שלושה שמתי לב שכשאני משחק, יש תקיעות (ממש המשחק נתקע) לשנייה-שתיים, חשבתי שאולי זה בגלל "לאגים" מספק האינטרנט אז המשכתי הלאה.

אני רוצה לציין שיש לי 1080ti והמשחק המדובר הינו cs:go ובעת המשחק היה לי כ- 230 FPS ב , כך שלא מדובר בבעיה עם המאיץ הגרפי.

 

ואז לפני כשבוע וחצי, זה פתאום החמיר, כששיחקתי וגיליתי שהתקיעות שקורות במהלך המשחק כל 4-5 דקות, פתאום לא לשנייה-שתיים אלא לחצי דקה, מה שמעניין זה שאם אני לוחץ על העכבר/מקלדת בזמן שהמשחק תקוע, יש רעש

חריקות חזק מאוד מהכונן המדובר, רעש נוראי לכ 5-7 שניות, ואז אני יושב וממתין ואחרי חצי דקה המשחק ממשיך כאילו שלא קרה כלום (חוץ מזה שהרגו אותי באותו הסיבוב.... באסה).

 

כשיצקתי מהמשחק, שמתי לב שאם אני מפעיל קבצים שנמצאים בכונן המדובר, לפעמים הם לא נפתחים, כאילו שכלל לא לחצתי עליהם, ו CS GO שגם כמובן מותקן בכונן הנ"ל חלק מהפעמים גם עם אותם מאפיינים מוזרים, שאני לוחץ

וכלום לא עולה, ואז אני מפעיל שוב ואז עולה חלק.

 

המערכת מותקנת על SSD של דגם 960EVO על גבי הלוח אם עצמו (MAXIMUS FORMULA IX), ועובד כמו שצריך, אני מניח שזאת הסיבה שלא חוויתי מסכים כחולים/קריסות כלל.

לטובת הכונן המדובר, השתמשתי בכבלי SATA שהגיעו עם הלוח אם, ו SATA POWER מחובר ל SEASONIC 750W MODULAR.

אציין גם כי: אין בעיות טמפ', המחשב נקי מאבק.

 

אציין כי (בדיוק כמו חוק מרפי) כשניסיתי לשחזר מאוחר יותר את הבעיה, המשחק עבד כמו שצריך בלי תקיעות (שיחקתי כחצי שעה).

לאחר מכן, הרצתי SMART ובדיקת סקטורים על הכונן המדובר, והוא עבר את הכל.

בדקתי ב Event Viewer (אני עם 10 אם זה משנה), וראיתי לתדהמתי בערך 10 אם לא יותר, שגיאות 154 שמעידות על כשל IO בכונן המדובר, שגיאות קריטיות שנוצרו בדיוק בזמנים בהם התכנים שהפעלתי מהכונן קפאו

והכונן עשה רעשים נוראיים (קובץ צורף).

 

פניתי לרשת המחשבים ממנה קניתי את הכונן הקשיח ולאחר בדיקה נאמר לי כי הכונן עבר את בדיקות התוכנה שלהם והוא תקין, ביקשתי שוב שיקחו את הכונן לבדיקה ולא הסכימו, אחרי שלחצתי קצת הם שלחו אותו לבדיקה, ונאמר לי מראש שאין טעם כי הוא תקין.

 

הוספתי סרטון קצרצר של רעש הכונן כשהוא מופעל (אני חושב שבמציאות כשהוא בתוך המחשב זה נשמע הרבה יותר חזק, כנראה בגלל הוויברציות), האם לדעתכם זה תקין?

קישור: https://f2h.io/e3x2l10ex5tn

 

יש למשהו רעיונות לגבי הבעיה?

GPnHwWv.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קרה לי פעם IO ERROR בזמן עומס של כמה כתיבות על כונן מסוים, היו אירועים ביומן, אולם מאז הוא עובד יציב ללא בעיות, נסה לחזור לדרייבר בקר AHCI טבעי של חלונות ולא למשל . כמו כן, בדוק שגיאות בכונן ואחה אותו, גבה את החומר ורק אם המצב יחמיר מאד תוכל לממש אחריות. כרגע לא. בינתיים התקן את המשחק על דיסק אחר והתעלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ae bd

קרה לי פעם IO ERROR בזמן עומס של כמה כתיבות על כונן מסוים, היו אירועים ביומן, אולם מאז הוא עובד יציב ללא בעיות, נסה לחזור לדרייבר בקר AHCI טבעי של חלונות ולא למשל Intel. כמו כן, בדוק שגיאות בכונן ואחה אותו, גבה את החומר ורק אם המצב יחמיר מאד תוכל לממש אחריות. כרגע לא. בינתיים התקן את המשחק על דיסק אחר והתעלם.

לא הופעל על הכונן משהו מיוחד, הוא בסה"כ מאחסן עבורי משחקים של סטים, הדבר היחיד שרץ מהכונן באותו הזמן היה המשחק המדובר, ובמקרה שלי הוא לא עובד יציב וישנן בעיות, מדובר על תקלה שכבר החלה לפני כמעט כחודש, וזה רק מחמיר עוד ועוד.

לא יודע אם זאת בעיית כי יש לי את הכונן משהו כמו 7 חודשים ועד לפני חודש הוא עבד בסדר גמור חוץ מהרעשים בעת עליית המחשב.

אין על הכונן מידע נחוץ לגיבוי, הוא מאחסן עבורי רק התקנות של משחקים גדולים, המצב חמור מאוד כי אני לא מצליח להריץ חלק גדול מהזמן קבצים שנמצאים בכונן המדובר, אם זאת לא בעיה שמצדיקה אחריות אז מה כן?

אם אני צריך להתקין את המשחק על ה שלי, כאשר כל מטרת הכונן המדובר הייתה למנוע את זה, למה אני בכלל צריך אותו? מה הטעם באחריות של WD?

 

האם שגיאה 154 באמת נגרnת מהכונן או שעלולים להיות אשמים אחרים? כי ה עובד סבבה וזה מה שמוזר לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה אם יהיו עוד הצעות, בינתיים כהערת שוליים, מן הסתם שילמת בארץ מאד יקר על כונן GOLD, מה שבינתיים לא מצדיק את עצמו. בעתיד נסה לחפש HITACHI כלומר HGST או TOSHIBA באמזון\ איביי, בנפחים גדולים יותר והרבה יותר בזול מ-WD.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי בודק בסנטינל. גם בדיקה קצרה, וגם נתוני עבודה של הכונן שהם בדרך כלל מאוד מקיפים. יכול להיות למשל, שלמרות שהטמפרטורות שאתה מתאר נראות תקינות, בזמן מאמץ יהיו קפיצות משמעותיות בחום. בנוסף לכך, הויברציות שאתה מתאר עלולות לגרום לבעיות המדוברות. האם הכונן מחוזק עם ארבעה ברגים למארז? אם כן, ועדיין יש רעשים, כנראה שהפלטות בפנים לא מאוזנות כראוי, ואז זה רק עניין של זמן עד שתהיה תקלה קריטית בכונן עקב קפיצות של ראש הקריאה כתיבה.

הייתי גם פונה לווסטרן דיגיטל עצמם, מתאר את הבעיה, ואם הם מאפשרים, יוצר RMA כדי שיחליפו לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...