צמיחה באדום: AMD מציגה צמצום פערים בשוק העיבוד הגראפי - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צמיחה באדום: AMD מציגה צמצום פערים בשוק העיבוד הגראפי


yonatan.mendelson

Recommended Posts

אחלה כתבה, חדשות טובות... תודה.

מישהו יודע להסביר בבקשה מדוע כל המעבדים החזקים של אינם כוללים גרפית?

אני קניתי 2600X בזמנו ומסתבר שחוסר בלילה גרפית יכול להוות חיסרון בתוכונת כמו OBS לדוגמה, הגם שיש לי כרטיס מסך כמובן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של No-One

אחלה כתבה, חדשות טובות... תודה.

מישהו יודע להסביר בבקשה מדוע כל המעבדים החזקים של AMD אינם כוללים ליבה גרפית?

אני קניתי 2600X בזמנו ומסתבר שחוסר בלילה גרפית יכול להוות חיסרון בתוכונת כמו OBS לדוגמה, הגם שיש לי כרטיס מסך כמובן...

הכל תלוי במבנה הסיליקון. בשביל להגיע למצב שבו אפשר להשתמש בליבה גרפית על אותו pinout בתושבת, חצי מאיזור המעבד למעשה לא קיים במעבדים כמו 2400G למשל, ואפילו נעשה שימוש בערוץ X8 בשביל לקשר בין הליבות לליבה הגרפית שלוקחת את החלק שבו ליבות נוספות היו "אמורות" להיות.

בשביל לנצל את כל השטח כראוי ולעלות מעל ל-4 ליבות, לא הייתה ברירה אלא לא לכלול גרפית, למרות שחשוב להסתכל על זה מהכיוון ההפוך של הנדסת הסיליקון.

950px-raven_ridge_die_(annotated).png

 

בארכיטקטורת ZEN2 המספרים הוכפלו. טכנית, עכשיו כשה-IO של המעבד נמצא על בקר וסיליקון נפרד, והליבות עצמן על 2 סיליקונים נפרדים, ניתן יהיה לשדך בשבב 8 ליבות עיבוד יחס עם יחידת עיבוד גרפית. זה יקרה להערכתי עם מעבדי G של שנה הבאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשובה מושקעת, ממש תודה :)

אם כן, איך ב 9900K של יש 8 ליבות וליבה גרפית? וזה לא היה נראה בזמן ההשקה כאילו ויתרו על משהו כדי להוסיף גרפית.

אח"כ הם השיקו בדיוק את אותו המעבד רק בלי גרפית. ולא טרחו להוסיף עוד ליבות על חשבון החיסרון..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של No-One

תשובה מושקעת, ממש תודה :)

אם כן, איך ב 9900K של INTEL יש 8 ליבות וליבה גרפית? וזה לא היה נראה בזמן ההשקה כאילו ויתרו על משהו כדי להוסיף ליבה גרפית.

אח"כ הם השיקו בדיוק את אותו המעבד רק בלי ליבה גרפית. ולא טרחו להוסיף עוד ליבות על חשבון החיסרון..

תפוחים ותפוזים.

הארכיטקטורה, התושבת וכל מה שמסביב תוכנן היטב מראש בשביל לתמוך ב-9900K על כל נקודות המגע והבקרים שבתוכו. זאת מונוליטית (פאבריקציה מחתיכת סיליקון בודדת) ולא ליבות נפרדות כמו מה שארכיטקטורת ZEN2 מנסה להשיג.

AMD-Ryzen_2-Feature-640x353.jpg

 

עם בקר IO אחד (14 ננומטר כי אפשר), ושתי חתיכות סיליקון עם קאש מרמה ראשונה-שלישית בנפרד, כדי ליצור מעבד בעל 8 ליבות עיבוד סה"כ, אפשר למעשה להשתמש ב-CCX אחד, או יחידת ליבות אחת (כך נעשה אגב בשביל להשיג את Ryzen 7 3700X), ולהקצות במקום את המשאבים שלה ליחידת עיבוד גרפית שתחובר לזיכרון DDR4 הסטנדרטי של המערכת, ולפי השטח האפשרי תהיה חזקה. לצורך העניין, RDNA העכשוית של מביאה כמות עיבוד מאוד גדולה פר שטח סיליקון, ולפי סכמות שראיתי לא תופסת הרבה פינים פר יחידת עיבוד פנימית (חתיכה מהליבה הגרפית סה"כ).

 

לכן אפשר יהיה לייצר מה ש- קוראת להם מעבדי (ר"ת Accelerated Proccesing Unit), שזה למעשה פשוט מעבד עם ליבה גרפית מובנית, בעלי 8 ליבות (16 נימים באמצעות טכנולוגיית Simultaneous Multi-threading), וליבת RDNA בצמוד עם עוצמה גרפית ממה שהיום מקבלים במעבדים דוגמת Ryzen 2400G עם ליבת Vega. כמה יותר חזק? אנחנו יודעים שבחלקת הליבות עיבוד הכלליות הכח יוכפל לכל הפחות, בחלק של העוצמה הגרפית אני מעט פחות אופטימי, כי זיכרון הגרפי תמיד היה צוואר הבקבוק הבעייתי ביותר בביצועי ליבות גרפיות מובנות, ו- בערוץ כפול סטנדרטי הוא איטי מאוד. לצורך השוואה, אותם 55GB קריאה לשניה שגם ערכת זיכרון בערוץ כפול יכול להשיג, הם חצי ממה שזכרונות גרפיים מסוג GDDR3 אפשרו ברוחב פס של 256 ביט לפני 12 שנים עם כרטיסי מסך דוגמת Geforce 8800GT. לכן, אני לא צפה למהפכה של ממש בעוצמה גרפית מובנית במעבדים בזמן הקרוב עד שימצאו דרך לגרום למעבדים נשלפים לתושבות להתחבר לזיכרון ממש מהיר, משמעותית מ- סטנדרטי. לצורך השוואה אגב, אפילו GTX 1650 היחסית סטנדרטי משתמש בתעבורת 128GB לשניה בין הליבה לזיכרון הגרפי.

 

העוצמה שיהיה אפשר להשיג משבב שחזק כמו 7 3700X יחד עם ליבה גרפית, אפילו בכח של Vega 11 הקיים ב- 5 3400G, הוא מאוד ורסטילי ונחמד.

 

פילוסופית אגב, אני לא רואה יותר מדי סיבות לייצר כזה. עם כח עיבוד כללי כל כך גדול, בדרך כלל באות מטלות שדורשות עוצמה גרפית גדולה בנפרד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

פילוסופית אגב, אני לא רואה יותר מדי סיבות לייצר שבב כזה. עם כח עיבוד כללי כל כך גדול, בדרך כלל באות מטלות שדורשות עוצמה גרפית גדולה בנפרד

 

No-One הזכיר יתרונות של עבור תוכנת OBS.

איני מכיר OBS, אבל עבור פלקס מהווה מכפיל כוח ל-CPU.

עבור מי שרוצה לבנות שרת פלקס בתקציב מוגבל, הוא חובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OBS-תוכנה חינמית ודי מקצועית להסרטה וסטרימינג ישיר ליוטיוב וכו'. זה הכלי שרוב ככל הסרטונים\מדריכים שאתה רואה ביוטיוב ודומיו  שכרוכים בהסרטת הדסקטופ\משחקים\תוכנות מוסרטים על ידו.

הקטע זה שיש כמה פיצ'רים שם שלא עובדים עם תצוגה של כרטיס מסך להמון אנשים, והפתרון לזה הוא להעביר את התוכנה לשימוש בליבה הגרפית של המעבד, ואם אין לך כזו, איך אומרים....נדפקת :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...