קניית ראוטר בנוסף להוט Fiberbox - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קניית ראוטר בנוסף להוט Fiberbox


mzn

Recommended Posts

שלום
כיום אני לקוח של , אבל בלי קשר רציתי הרבה זמן לקנות ראוטר בעצמי ולקבל איכות יותר רצינית ממה שהחברות בארץ מספקות.
לאחרונה ניסיתי להתקין pi hole למי שמכיר וגיליתי שלא ניתן להגדיר DNS בעצמי עבור הFiberbox שמתפקד כראוטר עבורי. 
אתאר את המצב היום - 
יש את הFiberbox שמתפקד כמודם וראוטר, הוא מספק WIFI לבית. בנוסף, בכל חדר יש ממירים mini fiber שהם גם מתפקדים כמודמים וראוטרים בפני עצמם!
ובחדר העבודה שלי יש מודם קטן של הוט שמספק לי חיבור קווי (הוא מחובר לכבל קואקס).

מה שאני רוצה לעשות זה לקנות ראוטר חדש, שבעזרתו אוכל להגדיר DNS משל עצמי ועוד כל מיני פיצ'רים נחמדים, הבעיה היא שאני חושש שאם אעשה זאת, אני אפסיד את כל היתרונות שציינתי מקודם.
יכול להיות שאם אחבר ראוטר חדש למערכת, הממירים בחדרים יפסיקו לספק בחדרים? אני מניח שכל המידע שעובר ברשת עובר דרך הfiberbox, ולכן אני חושש שזה ידפוק את המערכת...
מצד שני, אני יכול לתת לו להמשיך להיות מודם, כך לדעתי לא תהיה בעיה עם הממירים - אך החיסרון בשיטה זו היא שהעניין עם הגדרת הDNS יעבוד רק על מכשירים שמחוברים לWIFI (לראוטר) לא?

לסיכום, יש לי 2 שאלות - 
1. האם ניתן לקנות ראוטר ולהמשיך לקבל מהממירים בחדרים? 
2. האם ניתן לקנות ראוטר, להמשיך לתת לFIBERBOX לתפקד כמודם (להבנתי קוראים לזה מצב Bridge), אך לוודא לשהDNS שהגדרתי לראוטר החדש יעבוד גם על מכשירים שמחוברים פיזית לאינטרנט ולא רק לWIFI? 

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע, אם תעביר את ה-Fiberbox למצב Bridge (אם זה בכלל אפשרי עדיין) חיבורי ה-MoCA (העברת הרשת לחדרים על גבי כבל קואקסיאלי) יפסיקו לעבוד וכך גם יתר הפונקציות "המתקדמות".

 

אם הבעיה היא כיסוי , אפשר לשקול קניית נקודת גישה לאזור הבעייתי.

אם הבעיה היא הגדרת שרת DNS, תוכל לעשות זאת בהגדרות מתאם הרשת של כל מכשיר קצה. אמנם יותר מסורבל מהגדרה ברמת הנתב, אבל אפשרי וישיג את אותה מטרה.

בש-ה שרת ה-DNS הראשון תוסיף את כתובת ה-Pi-hole ברשת הביתית שלך. בשדה ה-DNS השני/שלישי תוסיף שרת DNS ציבורי כמו של Cloudflare בכתובת 1.1.1.1 או Quad9 בכתובת 9.9.9.9 או אפילו של בכתובת 8.8.8.8 כך שלמכשירים שגם יוצאים מהרשת הביתית שלך (לפטופים, טלפונים וכו') יהיה שרת DNS זמין לעבור אליו כשהם מחוץ לרשת שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה, להגדיר אותם ידנית אכן הצלחתי במחשב הנייח שלי, אבל רציתי שזה יהיה לכלל בית, גם לאורחים שבאים, גם לסטרימר שיש לי (לא יודע אם שם זה כזה פשוט להחליף DNS). 

ציטוט


עד כמה שאני יודע, אם תעביר את ה-Fiberbox למצב Bridge (אם זה בכלל אפשרי עדיין) חיבורי ה-MoCA (העברת הרשת לחדרים על גבי כבל קואקסיאלי) יפסיקו לעבוד וכך גם יתר הפונקציות "המתקדמות"



אם כך אני אוותר על זה לבינתיים, תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא לגמרי בטוח לגבי ה־MoCA. יכול להיות שאם תחבר אותם לנתב החדש אז הרשת תעבוד, אבל זה לא סיכון שהייתי לוקח אם אין לי איזה קיים שהייתי יכול להשתמש בו לשם בדיקה.

המערכת של די סגורה. אתה די נעול לתצורה שלהם. לפני שנה ומשהו ניסיתי לעזור לחבר עם מצב דומה. לא הצלחנו אפילו להפוך את ה־Fiberbox למצב Bridge לשם בדיקה. גם שיחה למוקד התמיכה הטכנית לא עזרה. הם יכולים לעשות את זה בשבילך אבל לא ממש מתלהבים, וגם אם משכנעים אותם זה עדיין לא פותר את העובדה שתאבד כנראה חלק מהפונקציונליות שבגללה בכלל בחרת ב־Fiberbox מלכתחילה.

 

סביר שיש בסטרימר אפשרות להגדיר שרת DNS ידני (אפילו בטלוויזיות חכמות אמור להיות). הוא מבוסס אנדרואיד? משהו אחר? תגגל את הדגם ו־DNS Server ותראה אם יש תוצאות כלשהן.

אם מאוד חשוב שגם האורחים יהיו על ה־Pi-hole, אפשר לקנות נקודת גישה ולייעד אותה לאורחים. לתת לה כתובת IP קבועה ב־Subnet של הרשת הביתית שלך, ולהגדיר לה שרתי DNS כרצונך (אם כי לדעתי במכשירי קצה בחדרים, אלה שמשמשים גם כנקודת גישה אלחוטית, אמורה לדעתי להיות אפשרות להגדיר שרת DNS).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט

אם מאוד חשוב שגם האורחים יהיו על ה־Pi-hole, אפשר לקנות נקודת גישה ולייעד אותה לאורחים. לתת לה כתובת IP קבועה ב־Subnet של הרשת הביתית שלך, ולהגדיר לה שרתי DNS כרצונך.

 

נשמע טוב 😃

האם הכוונה ל WiFi Extender? יש לי כמה כאלו, יצא לי פעם לעבוד עם זה (לפני שהייתי עם הוט). 
אז רק כדי שאבין - 
בהגדרות של הרשת של HOT אני נותן  למכשיר כתובת IP קבועה, ובהגדרות של הExtender עצמו אני מגדיר את הDNS של הPi-hole?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך נקודת גישה ולא מגדיל טווח. יש סתם מגדיל טווח שלוקח את האות שהוא קולט ומשדר אותו הלאה, אבל בדרך כלל מדובר במכשיר שמשולב עם נקודת גישה. כדאי להיכנס לממשק שלו ולראות איזה אפשרויות יש שם.

 

ואכן הבנת נכון. אתה אפילו לא חייב לתת לו כתובת IP קבועה, אבל זה משהו שאני די ממליץ עליו כדי שתמיד תוכל למצוא אותו ברשת (אם תרצה לגשת לממשק הניהול) בלי להתחיל לחפש אחזה כתובת הוא קיבל משרת ה-DHCP.

אני גם תמיד ממליץ להגדיר לפחות שני שרתי DNS למקרה שאחד לא זמין מכל סיבה. אז במקרה הזה Pi-hole כשרת הראשי וכגיבוי אחד השרתים הציבוריים שהזכרתי קודםודם לכן.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצלי מאז שעברתי לממירי הmini FiberBox(בתחילת השנה) ולאחר שחיברתי את הנתב הנוסף שיש לי לא מעט שנים(WR941ND) לHotbox 2 אחרי זמן מסוים הייתה לי תקלה שפתאום האינטרנט לא עבד למרות שהכל היה תקין בנורות של הHotbox והMoCA 2.0 וברגע שניתקתי התקלה הסתדרה ככה שמרגיש לי שהמערכת של הפכה אפילו ליותר סגורה ברגע שעוברים לממירי הmini FiberBox בשילוב הMoCA, עם אותו הHotbox 2 וממירי HD רגילים זה עבד בתצורה הזאת שנים ללא בעיות.

את הWR941ND רציתי לחבר כדי לקבל מהירות גבוהה יותר במזרימי המדיה(הMi Box והMi Box S) שמשום מה הציוד של הוט(שהוא לא להיט) לא עובר את ה30Mb-31Mb, ואגב לא בעיה לשנות להם DNS כאשר נכנסים להגדרות המתקדמות של הWi-Fi ומשנים לכתובת סטטית ולבסוף ניתן להגדיר שרתי DNS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...