האם טרים ב-SSD הוא מחיקה מוחלטת? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם טרים ב-SSD הוא מחיקה מוחלטת?


ariel007

Recommended Posts

כאשר מוחקים מידע מכונן בוינדוס 10, מערכת ההפעלה מבצעת טרים וממלאת באפסים את הסקטורים שבו הוא היה מאוחסן, ככה לפי מה שידוע לי. האם זה אומר שהמחיקה היא סופית ומוחלטת ולא ניתנת לשחזור? השאלה שלי היא תיאורטית, משום שלפעמים כשמחליפים מחשב רוצים למחוק את כל נתוני הכונן לצמיתות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פקודת TRIM לא כותבת אפסים לשבבי הזיכרון שבכונן. היא משמשת את מערכת ההפעלה לעדכון הבקר לגבי איזה דפי (Pages) אפשר לסמן כריקים כך שאפשר יהיה לכתוב אליהם בעתיד ישירות מבלי לקרוא אותם קודם. ביחד עם מנגנון פינוי האשפה (Garbage Collection) שדואג להזיז את המידע שנשאר ביתר דפי הזיכרון שבבלוק די לרכז אותו בבלוקים מלאים (בלוק מורכב מדפים) ואילו את המידע שנמחק בבלוקים "ריקים" (דפים שסומנו ככאלה שאפשר לכתוב אליהם) מדובר במנגנון תחזוקה שאמור לשמר את ביצועי הכתיבה של הכונן לאורך זמן. המידע נשמר בשבב לזמן מה, אבל אחרי פעולת ה-Trim ופינוי האשפה יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשחזר אותו גם באמצעים מיוחדים.

 

מחיקה בטוחה היא משהו שונה. לכל יצרן של יש כלי שמאפשר למחוק את הכונן לפני מכירה/מסירה. הכלי פשוט כותב 'אפסים' בבת אחת לכל הדפים וכך למעשה מוחק אותם. המחיר הוא בכך שמדובר בכתיבה של נפח הכונן כולו, ובגלל שכידוע אפשר לכתוב לשבבי Flash רק מספר סופי של פעמים – זה מקצר את חייו בתיאוריה. אבל למעט מקרי קיצון אין לזה משמעות באופן מעשי כי השבבים היום מאפשרים לכתוב נפחי מידע שגדולים בכמה סדרי גודל מנפח הכונן ולכן עדיף למחוק את הכונן אם יש עליו מידע רגיש מאשר לדאוג לאורך החיים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...