הקמת RAID0 בעזרת SSD בחיבור SATA וכרטיס עם יציאות SAS - עמוד 2 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הקמת RAID0 בעזרת SSD בחיבור SATA וכרטיס עם יציאות SAS


ha
 Share

Recommended Posts

טוב, כנראה ארד מ 9260 לבינתיים. בדקתי את ה RAID של לוח האם ואת 4-Port SATA עם זוג ה המיועדים ל RAID0. ה RAID של לוח האם מהיר יותר. ה 4-Port SATA נותן בערך 1 ג'יגה בייט לשנייה וה RAID של לוח האם מגיע ל 1.25 ג'יגה בייט לשנייה בהעתקה מה RAID0 עם שני M2 של חצי טרה.

הקונפיגורצייה הנוכחית תאפשר לי להתקין את ההתקנים שאני צריך (ואפילו ישאר לי SATA אחד פנוי...), את ה 9260 אשאיר על המדף בינתיים (או אמכור אם מישהו צריך).

 

עדיין לא קיבלתי את המאווררים שהזמנתי ל M2 ואני דיי מוטרד מהטמפרטורה שלהם (בשיא הגיע ל 90 מעלות), אולי התוכנה למדידת הטמפרטורה מטעה אותי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של multicore

קראתי שוב את ההודעה הראשונה שלך ואני עדיין לא מבין מה אתה רוצה להשיג פה... מה המטרה של השימוש בRAID?

1. מהירות. העתקה של קבצים (במיוחד גדולים) מתבצעת אצלי ב 250 מגה לשנייה, העתקה מ RAID0 ל RAID0.

2. ניצול דיסקים ישנים וקטנים, בין אם בשימוש רגיל (אז אני צריך את פורטי ה SATA הנוספים) או להפוך אותם לדיסק וורטואלי (כאילו דיסק בודד המכיל את כל מערך דיסקים)

3. אפשרויות יותר אקזוטיות כגון RAID10 או RAID5.

 

ד"א, יש לי אנטק 182 כך שאני פחות רגיש לבעיית מקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ערבוב של דיסקים ובטח שדיסקים קשיחים עם קילומטראז' זה בטוח לא הדרך לקבל ביצועים יותר טובים. היום איחסון הבזק הרבה יותר זמין וזול, אם זה מה שבאמת חשוב לך.

יש לך גם feature שדומה לLVM בלינוקס כבר כמה שנים בשם Storage Spaces אם אתה רוצה ליצור איחסון לוגי עם שרידות.

 

ציטוט של ha

3. אפשרויות יותר אקזוטיות כגון RAID10 או RAID5.

כי משעמם לך? 🙃

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי כבר את הדיסקים האלה ויש לי צורך באיכסון. אני לא עומד לרכוש שני של 6TB (ואני אפילו לא רוצה לדמיין כמה זה יעלה...) ואני לא צריך כאשר מונחים לי בצד 4 קשיחים מכניים של 3TB. אז נכון, זה יותר איטי (כ 200 MB/שנייה בלבד עם קבצים גדולים), צורך יותר חשמל (בזמן עבודה בלבד אני מקווה, אני עדיין צריך למצוא את האופצייה שמכבה את הדיסקים לאחר מספר דקות ללא שימוש) ותופסים יותר מקום (לא מפריע עם המארז הקיים שלי).

RAID10/5 לא כי משעמם לי אלא כי אני יכול, יש לי את הדיסקים הנוספים ללא שימוש. (וזו הסיבה שחשבתי על ה 9260)

 

חדשות טובות (למחצה), ניסיתי שוב את את ה 9260 לפני שדחפתי לאיחסון. הפלא ופלא, התוכנה שלו עולה! אלא מה, משום מה הוא לא רואה שום דיסק בזמן ש ושני דיסקים (בגודל שונה) מחוברים אילו...

מה שמטריד אותי הוא שאני לא מבין איך זה עובד. אחרי הכל, המערכת שאני עובד עלייה היא בבדיקות האצה (אני מגרד את ה 5 ג'יגה עם ה i7 שלי) עם אוסף שלם של קישקושים שהותקנו זמנית. כשאגמור אני רוצה לפרמט את C ולהתקין את המערכת הפעלה מחדש בצורה נקייה.

אני מקווה שלא אצטרך לעבור את הסיפור הזה פעם נוספת...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצליח לראות את הכרטיס רוב הזמן (בעיקר שהוא תקוע בסלוט של הכרטיס מסך, אחרת ברוב העליות המחשב לא מוצא אותו) אבל אני נתקל בבעיה אחרת. אע"פ שהמחשב מזהה את הכרטיס, אע"פ שהתוכנה שלו עולה ואע"פ שהוא כן מזהה את הדיסקים/כונני המחוברים אילו.... WIN10 לא מצליח לראות אותם (גם ב Manege ו בתוכו ב Disk management)

 

רעיון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אז אני חוזר לנושא. ועכשיו, מהירות.

הוספתי את מאוורריי הקירור ל RAID0 עם שני M2 של חצי טרה והטמפרטורה פחות מ 65 מעלות, וה CrystalDiskInfo מדווח על מהירות של 1.35 ג'יגה בייט לשנייה. אבל... העתקה של קבצים מ RAID0 ל RAID0 מתבצעת אצלי רק ב 250 מגה לשנייה. ה CrystalDiskInfo מדווחת ששני ה RAID0 עוברים את הג'יגה בייט לשנייה בבדיקות אז למה אני בקושי מגיע לרבע מזה בעבודה אמיתית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדרך כלל לא בודקים מהירות בהעתקה מאותו דיסק (או מערך), אם אתה מקבל 250MBs אז בעצם הדיסק באותו זמן 250MB קריאה + 250MB כתיבה ואתה כמובן מוגבל לקצב של האיטי מביניהם יותר שזו בדרך כלל הכתיבה.

 

באיזה מהמדידות של CrystalDiskInfo אתה מקבל 1.35 ג'יגה בייט לשנייה?

בגדול CrystalDiskInfo הוא מדד לא משהו לביצועים בעבודה אמיתית אבל הוא מראה מספרים גדולים ומרשימים וככה כולם שמחים, גם הקונים וגם היצרנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ניסחתי היטב. העתקה של קבצים מ RAID0 המורכב משני M2 של חצי טרה ל RAID0 אחר המורכב משני של חצי טרה מתבצעת ב 250 מגה לשנייה.

העתקה של אותם קבצים גדולים בין קשיחים מכניים רגילים (עם הרבה מקום פנוי ושעברו דיפרגמנטצייה) מתבצעת בכ 130 מגה לשנייה. נראה כאילו כי ההאצה נובעת כולה מה RAID0 ולא מטכנולוגיית הפלאש...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...