עזרה ברכישת בקר רכיבים - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה ברכישת בקר רכיבים


eido300

Recommended Posts

משום מה אני לא מצליח להגיב בשרשור הקודם אז אני כותב פה.
אם יש לי בקר אחד שמקבל בgpio שלו מקסימום 3.6, והשאר עובדים עם 5 וכן הרכיב max485 שהציעו עובד עם 5v איך אפשר לחבר את הבקר של ה3.6 אליהם? לקבל מידע אפשר אולי על ידי מחלק מתח, אבל אם נוריד את המתח זה לא יעשה לו בעיה בשליחת מידע? (כמובן הרכיב יקבל 5v ממקום אחר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תודה
ידוע לכם במקרה אם אפשר להשתמש בו ל3.3v או שעובד רק עם 5v?
ואשמח להמלצה לADC טוב לרספברי זירו שממיר 5-8 פינים לאנלוגי או דרך להגדיל את מספר הפינים שלו, כי הבנתי שהוא לא משהו מבחינת קריאה אנלוגית.
תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בו התכוונתי בmax485

כן, לרספברי אין כניסות אנלוגיות בכלל!
אני צריך לחבר עד 40 רסיברים (yk04) לכל רסיבר כזה יש 7 פינים מתוכם רק שש נחוצים לי (+- ו4 של data, כל פין של data מעביר מתח כשלוחצים בשלט על כפתור ששייך לו), זה אומר שאני צריך 240 כניסות, ומתוכם 160 כניסות לD! שזה מטורף לגמרי, חשבתי, לחבר בכל רסיבר נגדים לרגלי הD כך שכל אחד יוציא מתח אחר, ואז אפשר לחבר את כולם לרגל אחת ובעזרת כניסה אנלוגית לבדוק איזה מתח נכנס ולדעת איזה כפתור נלחץ מה שמוריד לנו את כניסות הD בשבעים וחמש אחוז, זאת אומרת צריך רק 40 כניסות אנלוגיות, הבעיה היא שלמרבה הבושה אין לבקר המהולל אפילו כניסה אנלוגית אחת.
הפתרון שלי הוא לחבר adc של לפחות 4 כניסות ולחבר אליו את הרסיברים בעשר נגלות של 4, 4.
אני עדיין עובד על איך לעשות את זה, יש לי כמה פתרונות, צריך לבדוק מה הכי טוב.
מרוב יאוש כבר שקלתי לחבר לכל כניסה של רסיבר לד ובעזרת פוטוסינטזר לבדוק את עוצמת האור וכך לדעת על מה לחצו... מזל שבינתיים יש לי פתרון יותר פשוט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי את הזירו 1.3 הוא בלי ויפי, חיפשתי בקר חזק וזול שאפשר לחבר למקרן או למסך מחשב, לא יודע כמה זה אפשרי בארדואינו... גם אם כן, מקורי עולה כמו כמה בקרים כאלה, וחשוב לי מקורי עם אחריות ושלא דחפו לו את החלקים הכי זולים בשוק כדי להוריד במחיר, בדיעבד אני מצטער על הבחירה, מאחר ואין לו כניסות אנלוגיות אני צריך להשתמש בadc שהוא בטח יהיה סיני זול (למרות שאני מחפש דווקר משהו איכותי) כבר שקלתי לחבר לו תואם אונו ולהיפטר מהבלאגן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרעיון שלי הוא לחבר את כל ארבעים הרסיברים בעשר רביעיות (עשר סטים של ארבעה רסיברים, כך שבכל סט כל רסיבר יתחבר לפין אנלוגי אחר), בסופו של דבר יוצא שלכל פין אנלוגי מחובר 10 רסיברים בו זמנית, כדי שרק רסיבר אחד יהיה מחובר כל פעם והמדידה תהיה אמיתית צריך לחבר בין יציאת הD של הרסיבר לפין האנלוגי מצמד אופטי או טרנזיסטור כך שנוכל לשלוט מי יעביר מידע ומתי, בשביל השליטה צריך 10 פינים דיגיטלים, כל פין יתחבר לארבע מצמדים, והוא זה שיפעיל ויכבה אותם כך שבשביל שהמידע יעבור לפין האנלוגי צריך להפעיל את הפין הדיגיטלי הנכון שיחבר את הרסיברים לפין האנלוגי, ואז אפשר לכבות אותם, להדליק את הסט השני ולמדוד, וכן הלאה עד שקוראים מכולם.
צירפתי המחשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה עובר על קווי ה-Data של הרסיברים?

40 רסיברים זה כנראה גם מרח די גדול ביניהם... לא בטוח שאות דיגיטלי יוכל לעבור את המרחקים וכנראה די בטוח שאות אנלוגי לא יוכל.

כך שלא נראה לי שאתה הולך בכיוון הנכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הרסיברים אמורים להיות אחד ליד השני בצמוד לבקר, כמו עלמטריצה שמחוברת לבקר.
מבחינת מרחק זה אמור להיות בסדר, פחדתי שכ"כ הרבה רסיברים ביחד ששולחים להם שדרים ביחד יכול לבלבל אותם, אבל אני מאמין שהם יסתדרו, עכשיו נשאר רק לבחור חלקים ולהזמין, וב"ה נקווה שהכל יעבור בהצלחה ויעבוד כמו שצריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק עוד שאלה
איך כדאי להפריד בין פין הdata לפין האנלוגי?
ממסר גדול מידי ולא מספיק מהיר.
מה לגבי טרנזיסטור או מבודד אופטי? אין לי ניסיון איתם והאמת, אני גם לא ממש יודע איך משתמשים בהם ומה ההשלכות, אני צריך משהו מהיר ושלא ישנה את מה שמגיע מהdata כך שהמדידה של האנלוגי תהיה כמה שיותר אמינה.
תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא מספק תשובות ושואל שאולות בנושאים שאתה לא מבין בהם...

מתכון מעולה לכישלון.

 

מבחינתי "רסיבר" זה דבר הזה:

https://www.amazon.com/Denon-Receivers-Component-Receiver-AVRX2500/dp/B07CVKC9MD

 

40 כאלה זה מרחק של מטרים.

 

עכשיו שאני רואה שרשמת "yk04" בסוגריים, שזה איזה שהוא כרטיס.

גם אם זה כרטיס, 40 כאלה זה ממש לא סנטימטרים בודדים.

כמו שכבר רשמתי, אתה כנראה הולך לכיוון הלא נכון.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתנצל, חשבתי שעניתי על השאלות...
בכל אופן כמו שכתבת, מדובר בכ40 כרטיסונים של yk04 שמשמשים כרסיברים לשלטי rf אני חושב, יש להם 4 פיני data שעד כמה שהצלחתי להבין כל פין קשור ללחצן בשלט וכשלוחצים על לחצן עובר זרם בפין שקשור אליו.
באופן עקרוני במטריצה קטנה (נקרא 170 נקודות?) יש 170 חורים, באופן תיאורטי יכולים להיכנס בה כמעט 40 כרטיסונים במתכונת הרגילה והרבה יותר במתכונת שאני חושב עליה, ככה שמבחינת מרחק זה לא אמור להיות בעיה, עד כמה שביררתי, המרחק המקסימלי המומלץ הוא עד מטר בערך, מטר וחצי זה כבר ממש להסתכן באיבוד מידע וסביר להניח שלא יגיע טוב, במקרה שלי זה די קרוב.
אם לדעתך זה לא הכיוון, אשמח לדעת מה כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...