מעבד Ryzen 7 3700X מול Ryzen 7 2700X - מה קורה כשעובדים עם ערוץ זיכרון בודד? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבד Ryzen 7 3700X מול Ryzen 7 2700X - מה קורה כשעובדים עם ערוץ זיכרון בודד?


djelectric

Recommended Posts

יופי של בדיקה כי זאת שאלה שלא מעט קונים מתמודדים איתה עכשיו ויש כל מיני פריטי מידע בנושא, חלקם סותרים.


מספר ערוצי זיכרון ותדר גבוהה באים לידי ביטוי רק בפעולות המבצעות הרבה פעילויות קלט־פלט (I/O). כך זה היה תמיד (למעט בעידן הליבות הבודדות שבו מעבדים עם מנגנון HT שלמעשה הפך את המעבד לשתי ליבות לוגיות גם הרוויחו משהו מערוץ זיכרון כפול, בעיקר כי נפח הזיכרון שהיה זמין אז היה קטן גם יחסית לשימושים כמו ניגון ברזולוציה גבוהה באותה תקופה) עד להגעת ZEN/ZEN+ ששידכו בין יחידת בקר הזיכרון לאפיק שמחבר את כל העסק (Infinity Fiber).

אני מסכים איתך לגמרי שאחד השיפורים הכי גדולים במעבר מ־ZEN ל־ZEN 2 הוא ניתוק הקשר הזה והחזרה למצב שבו תדר ומספר ערוצי הזיכרון הם לא באמת רלוונטיים לרוב המשתמשים הביתיים (ככה גם קל יותר להמהיר את הזיכרון לפחות מדרגת תדר אחת למעלה, אלא אם נפלת על שבבים ממש גרועים). כמו שציינת, זה לא אומר שצריך לקנות את הזיכרון הכי איטי (מה שגם שהיום ההפרשים במחיר כבר לא כאלה גדולים) או להימנע משימוש בערוץ כפול - רק שגם לא הכרחי להתעקש על זה אם יש אילוצי תקציב או אילוצים אחרים.
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנחנו חיים בעידן נח לבחירת , עם קיטים של 3GHZ תמורת תוספת קטנה. אני חושב שזאת ברירת-מחדל הכי טובה שהיינו בה עד עכשיו לבחירת , ושמח שקיטים זולים יותר סוגשל נעלמו כבחירה, בין כה וכה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם ידוע אם נפתרה הבעיה שהיתה בדורות הקודמים של הרייזן שהמון לא הגיעו למהירות XMP הגבוהה, בנוסף לרשימות המצומצמות שהיו מצויינות כמתאימות באתרי לוחות האם, גם עם הרשימות הללו בעצמם היו המון בעיות של שלא הגיעו למהירות המצופה עם הרייזן. פתרו את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של No-one

האם ידוע אם נפתרה הבעיה שהיתה בדורות הקודמים של הרייזן שהמון זכרונות לא הגיעו למהירות XMP הגבוהה, בנוסף לרשימות המצומצמות שהיו מצויינות כמתאימות באתרי לוחות האם, גם עם הרשימות הללו בעצמם היו המון בעיות של זכרונות שלא הגיעו למהירות המצופה עם הרייזן. פתרו את זה?

זה מאוד תלוי מעבד. ה2700X שכאן יכול להנעל על צמד 3200MHZ ללא בעיה, ואפילו להביא אותם ל3400MHZ.

3700X כבר עף גבוה משמעותית, תלוי במעבד ובלוח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאתה מחפש לשדך ללוח ומעבד, כידוע לי ממולץ לבדוק באתר לוח האם את סוגי הזכרונות שנבדקו ונמצאו מתאימים ומסוגלים להגיע לXMP הגבוה.

ברייזן הרשימות הללו מאוד מצומצמות אצל כל יצרניות לוחות האם ביחס לאינטל.

וכמה שהתדר גבוה יותר והתזמונים קצרים יותר  הרשימה מתקצרת לפעמים אפילו לסוג בודד או 2 במהירויות הגבוהות.

אני לדוגמא חיפשתי זכרונות 3200MHZ עם CL15 לרייזן 2600, והמבחר היה ממש .

לפחות הגדילו את זה ברייזן 3?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רשימות QVL (ר"ת Qualified Vendors List) הופכים להיות יותר ויותר חלקת העבר. כשיודעים למה בקר של מעבד מסוגל, וכמה טוב חיווי בלוח מסויים, אפשר לעשות 1+1 ולדעת פחות או יותר איזה טווח של מהירויות ונפחים יהיה נכון להרצה. אל תגביל את עצמך עם הרשימה הרשמית, שכן היום נראה שרוב החנויות מוכנות לקבל אחריות על פי נסיונן בהתקנת קיטים כאלה ואחרים גם אם הם מחוץ לרשימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...