הלחץ של Ryzen עובד? מחיר המעבדים של אינטל בדרך למטה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הלחץ של Ryzen עובד? מחיר המעבדים של אינטל בדרך למטה


yonatan.mendelson

Recommended Posts

מישהו מוכן להסביר לי את המשפט הבא מהכתבה: " אלא גם להציע לצרכנים הרבה יותר ליבות באותה רמת מחיר "
איך בדיוק הרבה יותר ליבות?
לפי הפירוט, חוץ מאשר הרייזן 9, יש את אותה הכמות של ליבות למעבדי באותה רמת מחיר.
אני מפספס משהו? אצל גם מהירות הליבה גבוהה יותר וההפרש במחיר לא גדול כל כך.
אני באמת רוצה להבין. אשמח להסבר למה שאינטל תילחץ? זה לא נראה שהתחרות ממשית.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Guymz

אצל אינטל גם מהירות הליבה גבוהה יותר וההפרש במחיר לא גדול כל כך.
אני באמת רוצה להבין. אשמח להסבר למה שאינטל תילחץ? זה לא נראה שהתחרות ממשית.

 

אי אפשר להשוות תדרים בין ארכיטקטורות שונות. זה שמעבד X רץ בתדר מסוים לא בהכרח אומר שהמעבד הזה ייתן ביצועים טובים יותר בפועל ממעבד Y מארכיטקטורה שונה שרץ בתדר נמוך יותר.

האידאל הוא מקסימום ביצועים במינימום תדר (שפירושו גם צריכת אנרגיה נמוכה יותר) וכרגע ממה שידוע לנו, זמן קצר לפני ההשקה ובהסתייגות שנחכה עד לאחריה כדי לקבוע סופית, זה בדיוק מה שדור רייזן 3 עושה: ביצועים שווי ערך פר בצריכת הספק נמוכה יותר, כשלרוב אף מקבלים באותה רמת מחיר ביצועים טובים יותר ביישומים המשתמשים בריבוי תהליכונים.

זאת ועוד, מעבדי רייזן פתוחים לאוברקלוקינג, ועל פי אותן הדלפות חצי מבוססות, ניתנים להמהרה יפה באמצעים זמינים וסבירים.

וכמובן, צריך להסתכל על מחיר הפלטפורמה כולה ולא רק על מחיר המעבד כשמשווים ביצועים בין מעבדים עם מספר ליבות דומה ושעברו בשיעור דומה.

 

התחרות ממשית כבר מדור רייזן 1, אבל עכשיו הגיעה למצב שלאינטל אין ממש פתרון הנדסי כמענה ישיר.

אינטל ממש בפאניקה בימים אלה והתחיל שם שידוד מערכות רציני. קיצוץ מחירים רשמי הוא מהלך חסר תקדים בהיסטוריה שלהם. עשור של יהירות והרגשה שהם בלתי-מנוצחים שהוביל לשינוי סדרי העדיפויות שהסתיים בקידוש הבינוניות וניתוב תקציבים לצד השיווקי על פני השקעה הנדסית שהתנפץ כמעט בבת אחת אל קיר המציאות. הסתאבות. שינוי התרבות הארגונית והתנעת מחקר, פיתוח וחיזוק השדרה הלוגיסטית הוא תהליך שלוקח שנים בארגון בממדים של .

אינטלעוד תתאושש – זאת טיבה של תחרות – אבל לפחות בטווח הנראה לעין על פי המידע שבידנו מדור רייזן 2 ומה שידוע לנו על דור רייזן 3 רגע לפני השקתו, אינטל לא מציגה פלטפורמה משכנעת במיוחד אל מול , בטח לא במחירים שאליהם הורגלנו עד היום.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 15 שעות...
AMD Ryzen 5 3600 Benchmark Leaked, Dominates Intel’s i9 9900K in Single-threaded Performance - wccftech

ציטוט

AMD-Ryzen-5-3600-CPUmark-leaked-performa

While these results are out of this world impressive, It’s of paramount importance to point out that the leaked performance figures for the 5 3600 are based on just three runs of the chip. And whilst CPUMark does not indicate that these were overclocked runs, we simply cannot rule it out.

Passmark has a separate “Overclocked CPU” performance leaderboard and it does not have the 5 3600 listed, which tells us that these figures should be for a stock clocked 5 3600. But again, we simply cannot know for certain until we have an actual 5 3600 sample in our labs and run the CPUMark test on it at stock to verify these figures.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

זאת ועוד, מעבדי רייזן פתוחים לאוברקלוקינג, ועל פי אותן הדלפות חצי מבוססות, ניתנים להמהרה יפה באמצעים זמינים וסבירים.

לאור ירידת מחירים וכתהליך משלים שהם יכולים לבצע מעבר לטיפול ישיר בביצועים, לא מן הנמנע שהם יחזירו עטרה ליושנה ויאפשרו OC על כל סוגי המעבדים ולוחות האם כמו ש- נותנת.
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהחלט אפשרי.

יחד עם זאת, הוא תחום נישה שלדעתי נחלק לשני סוגי משנה (שלושה למעשה, אבל אתעלם כאן מהמהרה תחרותית). הראשון הוא דחיפת השבב עד לגבול יכולתו באמצעי קירור אוויר/מים מסחריים; והשני הוא שמביאה את השבב עם המפרט הנמוך ביותר בסדרה מסוימת לעבוד במפרט של השבב עם המפרט הטוב ביותר בסדרה (ואולי קצת מעבר) וכך לחסוך קצת כסף מבלי להתפשר על הביצועים.

 

רוב המשתמשים נופלים לקטגוריה השנייה ואז חוזרים לנקודת ההתחלה: מהו הערך שנותנים לי שני השבבים בקצה העליון ואם אחד מהם נותן ערך גבוה יותר אז פתיחת כל השבבים שמתחתיו שהוגבלו מלאכותית לא ממש תשנה הרבה. היא יכולה לשפר את הערך למשתמשים קיימים, אבל הם כבר שילמו ולא ישדרגו עד שיהיה להם צורך (ועד אז אולי התמונה בשוק תהיה קצת שונה).

 

מהלך כזה סביר שגם יוביל לקניבליזציה מיידית של הסדרות הקיימות ועלול ליצור תוהו ובוהו גדול עוד יותר בניסיון למצב תחרות כלשהי  (חוק התוצאות הבלתי-צפויות).

זה גם יחשוף את השקר שמאחורי אותה הגבלה (שבעבר ניתן עבורה איזה הסבר פסבדו-הנדסי) ולא בטוח שזה יעשה טוב למחיר המניה שגם ככה  צפוי להיכנס לסחרור מסוים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

מהלך כזה סביר שגם יוביל לקניבליזציה מיידית של הסדרות הקיימות ועלול ליצור תוהו ובוהו גדול עוד יותר בניסיון למצב תחרות כלשהי  (חוק התוצאות הבלתי-צפויות).

זה גם יחשוף את השקר שמאחורי אותה הגבלה (שבעבר ניתן עבורה איזה הסבר פסבדו-הנדסי) ולא בטוח שזה יעשה טוב למחיר המניה שגם ככה  צפוי להיכנס לסחרור מסוים.

יאפ. זו תהיית התקפלות מרשימה אם זה יקרה, כנראה תלוי כמה רע יהיה מצבם.
כמובן שהם יכולים לעשות את זה בצורה חכמה והדרגתית שלא תשבור לגמרי את הרשת מפולחת שהם בנו לקטגוריות השונות.
מכל מקום ניעור טוב לאינטל זה דבר מבורך, לא צריך לרחם עליהם בכלל- הם עדין טובעים בכסף בעוד זקוקים לזה מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צריך לרחם עליהם כי הם הביאו את זה על עצמם ותחרות טובה לכולם.

אם להיות הוגנים, בהעדר תחרות קשה לדחוף את עצמך קדימה באמת. מירוץ לבדך נגד השעון לעולם לא ידחוף אותך לשיא כמו תחרות מול רצים ברמתך.

אבל זה תא תירוץ להתנהלותה של . שום דבר לא הפריע להם לנסות לדחוף את השוק קדימה גם בהעדר תחרות ישירה. אז אולי זה היה תהליך יותר איטי מאשר במצב של תחרות, אבל הייתה התקדמות. שום דבר לא מנע מהם לשחרר עם יותר ליבות בכל קטגוריה. שום דבר לא מנע מהם ניסיון להפיק את המירב מהארכיטקטורה ולהשקיע בפיתוח הארכיטקטורה הבאה (ותא עוד איטרציות של אותו דבר). שום דבר מלבד בצע כסף בצורתו הצינית ביותר.

במקום להשקיע בפיתוח, הם השקיעו בשמירה על הסטטוס קוו. אותם 4 ליבות לכל היותר לשוק הביתי. גביית פרמיה על ומיחזור אותה תוך התמקדות בתוצאות מבחני ביצועים סינתטיים כדי להוכיח שיפור של 10%. כל זאת תוך זלזול מוחלט בלקוחות וסחיטת הערך המרבי מהשוק לבעלי המניות, כולל גביית פרמיה ממי שבאמת זקוק ליותר (עולם השרתים לדוגמה).

במקום להבין שיש להם הזדמנות לפעול בניחותא כדי לספק ללקוחות מה שהם צריכים וכך ליצור נאמנות שתקשה עוד יותר על המתחרים, אם וכאשר יצוצו, הם בחרו לראות בלקוחות פרות חולבות.

בגלל הזלזול הבוטה הזה הם הצליחו להמאיס את עצמם על לא מעט בשוק העסקי, בדיוק אותם גופים שעכשיו הם מחזרים לפתחם, מבקשים משוב, מציעים שיתופי פעולה וכמעט מתחננים שיתנו להם עוד שנה או שנתיים עדי להביא פתרון לשוק במקום להעביר את סבב הרכש הבא למתחרים מה שידחה חזרה אפשרית לאינטל רק לסבב הרכש שלאחריו ויצור לאינטל בור בהכנסות לתקופה לא קצרה..

 

אז ממש לא צריך לרחם עליהם, אבל בסיכומו של דבר התחרות טובה לכולם. עם רייזן התאוששה בעצמה מעשור של חלמאות ורשלנות פושעת, וגם תורה של יגיע. אנחנו צריכים לקוות שתישמר היציבות. ששני הצדדים יתחרו בכלליות ראש בראש ושלא תהיה תחלופה מדי כמה שנים שבה צד אחד שולט בשוק והשני כמעט לא רלוונטי, וחוזר חלילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים


מסכים עם הנאמר אבל לא עם הגישה.

אבל לדעתי אין מקום לערב מילים כמו זלזול או חליבה או סחיטה. זה ביזנס. לא יותר לא פחות.
אין מקום "לכעוס" עליהם כמו שמשתמע מדבריך.
מבחינתי זה אני לא צריך לשדרג מערכת במשך 10 שנים כי אין שינוי משמעותי זה די יתרון. אף אחד לא מוכרח לשדרג מעבד למעט מקרי קיצון שזו פרנסתם ושם זו עלות שולית. אז על מה יש להתלונן? שהם לא סיפקו ביצועים כמו שיכלו? פשוט לא לקנות וזהו.

הם עונים לבעלי המניות שלהם ועושים מה שטוב לקופה.
הם לא חברים של הצרכן והוא לא חבר שלהם (אם כי יש מי שרואים עצמם נאמנים למותג מסוים ואכזבתם ניכרת).
אני רק לקוח, הם רק ספקים.

לא טוב - לא כסף.

אין סיבה לצפות למשהו אחר כמו שאין לצפות שחברה אחרת הייתה נוהגת שונה במצבה.
 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא כועס עליהם. אין לי לא מניות שלהם ולא זיקה אחרת אליהם.

אני דיברתי בעיקר על השוק העסקי, לא הצרכני (שעם כל הכבוד, לא באמת מעניין מישהו עד כדי כך שהוא שיקול מפתח בקביעת אסטרטגיה). העלות שם ממש לא זניחה והיחסים הם לא רק של ספק-לקוח כי הספק צריך להכיר היטב את צורכי הלקוח. מסורתית זה תמיד דו-שיח, שותפות כמעט.בכל מה שנוגע לכיוון הפיתוח. אני לא מדבר על איזה עורך או צלם שקונה מערכת אחת או שתיים למשרד, אלא על שוק ה-Enterprise. 

 

זה גם לא נכון להגיד שכל חברה אחרת הייתה נוהגת כך במצבה של (אפילו בנקודת זמן אחרת לא נהגה ככה). יש מי שכן, אבל גם מספיק כאלה שלא. תחרות עושה את כולם חדים יותר, על זה אין ויכוח, אבל העדרה לא אומר שחייבים לקפוא על השמרים ושהאסטרטגיה העסקית היחידה היא חילוץ ערך מירבי מהשוק.

לא צריך לכעוס על או להעניש אותם, אבל גם לא לרחם עליהם. צריך לקנות מה שהכי הגיוני ומשתלם לשימוש נתון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

לא צריך לכעוס על אינטל או להעניש אותם, אבל גם לא לרחם עליהם. צריך לקנות מה שהכי הגיוני ומשתלם לשימוש נתון.

אמן.
כולם קיבלו שיעור מעשי יפה שנמשך כמעט 10 שנים במה קורה כשיש מונופול עולמי הלכה למעשה.

להבנתי תכננו לרדת ל-10 נ"מ כבר לפני שנה אם לא שנתיים והעיכוב שקרה להם הוא לא מתוך החלטה אלה חוסר ברירה.
אם הם לא היו נתקעים בהטמעת הליטוגרפיה הזו מאמין שהיינו רואים יותר התקדמות בשנים האחרונות.
זו בעיקר פספוס ענקי של שרק עכשיו מתחילה לנצל באמת את הסטגנציה של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

AMD לא היו מסוגלים לעשות משהו בגלל הבלאגן הניהולי שהיה אצלם בעשור וקצת האחרונים, והמשאבים המוגבלים יותר בטח לא תרמו להתאוששות מהירה.

אינטל בעיקר פיזרו הבטחות ללא כיסוי. כוונה אמיתית כנראה הייתה, אבל מערכת השיווק לא הייתה בדיוק מתואמת עם הצד ההנדסי, ואז הם נקלעו גם לעניין פרצות האבטחה (שלגביהן אין להם הרבה מה לעשות ברמת החומרה לפחות עד להשקת הדור הבא) ולכל עניין המחסור במעבדים שלהם שעל פי התחזית הנוכחית (שנדחתה כבר פעם אחת) צפוי להסתיים רק ברבעון השלישי השנה (וגם פה לא הכל באשמתם כי נקלעו קצת לשטח האש במלחמת הסחר בין ארה"ב וסין).

 

ולכל זה יש השלכות. בהעדר תחרות, המחסור במעבדים שלהם מוביל לפגיעה במכירות של יצרני OEM (בעיקר לפטופים), יצרני זכרונות ויצרני לוחות. למזלם היחסי, גם לא יכלה לענות על הביקוש בגלל מגבלות ייצור ופספסה הזדמנות לבסס דריסת רגל בשוק ה-OEM. אבל כנראה שזאת כבר פחות בעיה וסיכוי סביר שנראה בקרוב יותר מחשבים ניידים מבוססי ולוחות יותר איכותיים עבור רייזן 3 ממה שהשוק הורגל אליו בצד של . בגלל שארכיטקטורת זן מרוויחה מזיכרון מהיר, אולי גם יצרני הזכרונות יישרו קו קצת יותר כדי לחפות על המכירות שנפגעו בצד של ונראה מהירים במחירים נמוכים יותר.

כלל ידוע בעסקים הוא שכל עוד אתה לא "מכאיב" ללקוחות, רובם לא יחפשו באופן יזום אם קיים פתרון אחר. נוצר פה מצב שלא מעט לקוחות נאלצים להתחיל לחשוב קצת מחוץ לקופסה (בין אם באשמתה הישירה של אינטל או לא) והזדמנות ל- לתקוע יתד בשוק. אם כי ההיסטוריה מוכיחה שהמציאות קצת יותר מורכבת.

 

וכל זה (למרות שכל האמור לעיל הוא התרחיש הטוב ביותר וספק גדול אם יתרחש במלואו) טוב לכולם ובעיקר ללקוחות.

צריך לקוות שתמשיך תחרות צמודה לאורך זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...