חוות דעת לגבי מפרט ואם החלקים מתאימים - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוות דעת לגבי מפרט ואם החלקים מתאימים


עומר92

Recommended Posts

היי,
כבר תקופה שאני חוסך למחשב גיימינג חזק. כזה שיכול להריץ משחקים בלי בעיה על הגדרות מקסימליות.
כרגע יש ברשותי את המפרט הנ"ל. אשמח אם מישהו שמבין יותר ממני יוכל לאשר לי שהחלקים מתאימים אד לשני ותומכים אחד בשני (לוח אם, מעבד, כרטיס מסך וכדומה...)
המחשב לא זול (בסביבות ה-20K), ולכן חשוב לי שהכל יהיה מושלם.
אשמח לדעת אם אתם חושבים שיש חלקים אחרים טובים יותר (שלא יהיו יקרים בהרבה).

תודה מראש.
 

Untitled1.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המפרט הזה מוגזם לגמרי בשביל מערכת גיימינג. אתה משלם פה המון כסף על רכיבים שלא יתנו לך תמורה כשהשימוש העיקרי/יחיד הוא גיימינג.

המעבד לא משתלם (ראה הערה בהמשך על השקת מעבדים חדשים). הכרטיס הגרפי מוגזם למשחקים ברזולוציה של 1080p (זאת הרזולוציה של המסך שבמפרט). שני כונני ה-SSD מיותרים גם כן מכיוון שבמשחקים אין הבדל בין כונן NVMe ל-SATA. גם אם אתה רוצה NVMe, הסמסונג 970 pro הוא לא בחירה משתלמת. זה כונן לתחנות עבודה. יש כוננים עם פרופיל ביצועים דומה שעולים פחות. כרגע כונן ה-SSD NVMe המשתלם ביותר הוא ה-Corsair MP510 (יש גם את ה- SX8200 PRO ואפילו ה-9700EVO יהיה משתלם יותר לשימושים שלך). כהערת אגב: אם אתה מתכנן קנייה של שני כוננים מתוך מחשבה להריץ ב-RAID 0, לדעתי אין טעם ועדיף לך כונן אחד של טרה.

 

חוץ מזה, וזה הכי חשוב – בעוד כ-10 ימים יוצא דור המעבדים החדש של (שאמור להוביל לקיצוץ מחירים מצד אינטל שמוצאים עצמם ככל הנראה בנחיתות טכנולוגית לראשונה מזה עשור) ודור כרטיסים גרפיים חדשים גם מ- וגם מ- (בערך). אלא אם כן יש הכרח אמיתי לקנות מערכת עכשיו כי זה לא סובל דיחוי (חייבים מחשב וכל יום בלי או עם מחשב ישן הוא אובדן כסף), כרגע זה העיתוי הגרוע ביותר בעשור האחרון לקנות מערכת חדשה. מוטב להמתין עוד שלושה שבועות עד חודש ולחזור לקבל המלצה בהתאם לאיך שדברים יתפתחו לאחר ההשקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

המפרט הזה מוגזם לגמרי בשביל מערכת גיימינג. אתה משלם פה המון כסף על רכיבים שלא יתנו לך תמורה כשהשימוש העיקרי/יחיד הוא גיימינג.

המעבד לא משתלם (ראה הערה בהמשך על השקת מעבדים חדשים). הכרטיס הגרפי מוגזם למשחקים ברזולוציה של 1080p (זאת הרזולוציה של המסך שבמפרט). שני כונני ה-SSD מיותרים גם כן מכיוון שבמשחקים אין הבדל בין כונן NVMe ל-SATA. גם אם אתה רוצה NVMe, הסמסונג 970 pro הוא לא בחירה משתלמת. זה כונן לתחנות עבודה. יש כוננים עם פרופיל ביצועים דומה שעולים פחות. כרגע כונן ה-SSD NVMe המשתלם ביותר הוא ה-Corsair MP510 (יש גם את ה-ADATA SX8200 PRO ואפילו ה-9700EVO יהיה משתלם יותר לשימושים שלך). כהערת אגב: אם אתה מתכנן קנייה של שני כוננים מתוך מחשבה להריץ ב-RAID 0, לדעתי אין טעם ועדיף לך כונן אחד של טרה.

 

חוץ מזה, וזה הכי חשוב – בעוד כ-10 ימים יוצא דור המעבדים החדש של AMD (שאמור להוביל לקיצוץ מחירים מצד אינטל שמוצאים עצמם ככל הנראה בנחיתות טכנולוגית לראשונה מזה עשור) ודור כרטיסים גרפיים חדשים גם מ-AMD וגם מ-NVIDIA (בערך). אלא אם כן יש הכרח אמיתי לקנות מערכת עכשיו כי זה לא סובל דיחוי (חייבים מחשב וכל יום בלי או עם מחשב ישן הוא אובדן כסף), כרגע זה העיתוי הגרוע ביותר בעשור האחרון לקנות מערכת חדשה. מוטב להמתין עוד שלושה שבועות עד חודש ולחזור לקבל המלצה בהתאם לאיך שדברים יתפתחו לאחר ההשקות.

תודה רבה על המענה.
אשמח לשמוע את דעתך או דעות אחרות על לוח האם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אתה רוצה לדעת לגבי הלוח?

הוא מתאים ל־9900K. לוח אם לא תורם לביצועים ולכן זאת שאלה של דרישות: האם מתוכנן OC ועד לאיזו רמה? כמה חיבורי SATA אתה צריך? כמה חיבורי ומאיזה סוג? האם יש מספיק חריצי הרחבה לכל מה שאתה מתכנן? וכן הלאה.

אם הלוח עונה על הדרישות, אז הוא מתאים. אם חסר בו משהו או שיש בו דברים מיותרים ואפשר למצוא לוח יותר זול שעונה על כל הדרישות, אז הוא לא הלוח הכי משתלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

מה אתה רוצה לדעת לגבי הלוח?

הוא מתאים ל־9900K. לוח אם לא תורם לביצועים ולכן זאת שאלה של דרישות: האם מתוכנן OC ועד לאיזו רמה? כמה חיבורי SATA אתה צריך? כמה חיבורי USB ומאיזה סוג? האם יש מספיק חריצי הרחבה לכל מה שאתה מתכנן? וכן הלאה.

אם הלוח עונה על הדרישות, אז הוא מתאים. אם חסר בו משהו או שיש בו דברים מיותרים ואפשר למצוא לוח יותר זול שעונה על כל הדרישות, אז הוא לא הלוח הכי משתלם.

אני הבנתי (לא יודע אם זה נכון, תקן אותי) שלדוגמה יש חזקים מאוד, שלוחות אם מסוימים לא יכולים לעמוד ברמת הביצוע שלהם ולכן הכרטיס לא ינצל את מירב כוחו אלא יוגבל בלוח האם... וזו הייתה שאלתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לוח מודרני לא יגביל את הכרטיס הגרפי. אתה מתכוון לשחק ברזולוציה של 1080p אז ממילא לא תתקרב לנצל את היכולות של הכרטיס שבחרת.

בכל מקרה, כפי שאמרתי ואמרו פלונטר, כרגע זה העיתוי הגרוע ביותר לקנות מערכת גיימינג (או תחנת עבודה) חדשה מזה עשור. ממליץ לך מאוד להמתין עד אחרי ההשקות הקרובות וגם אז לקנות מפרט משתלם לשימוש. במקום להוציא כזה סכום מראש, כי כל מחשב שלא תקנה יחזיקנלך סדר גודל של 5-6 שנים לכל היותר, עדיף לך לחלק אותו על פני עשור (ואולי אפילו יותר) ולעדכן את המערכת לפי הצורך כל כמה שנים. ככה תקבל מקסימום תמורה לכסף (כלומר ביצועים ביחס למחיר) במקום לזרוק כסף על רכיבים שלא יתנו לך תמורה ובסוף תאלץ להחליף מבלי שבאמת נהנית מהפרמיה ששילמת עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...