לפני קניית מסך , שאלה לגבי ה FreeSync וה- Gsync - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לפני קניית מסך , שאלה לגבי ה FreeSync וה- Gsync


alexc32

Recommended Posts

אני להיום עם מסך של U2312H האגדי (1080P), זה אצלי כבר הרבה שנים ונהנה ממנו מבחינת איכות הצבעים והבהירות הנוחה שלא מעייפת עיניים וכו. סיפק אותי לכל הצרכים היומיים , כולל משחקים .

לאחרונה נהיי לי פיקסל "מת" באזור די מרכזי של המסך וזה טיפה מעצבן . בנוסף התחדשתי במחשב חזק , בעל כרטיס גרפי RTX2070 , אז התחלתי ככה להציץ ברשת ולראות סקירות של מסכים ,

הבנתי שטכנולוגיות כמו ו Gsync  מונעים קרעים של תמונה בזמן משחקים ללא צורך בהדלקת ה Vsync ,

בהקשר של משחקים:

כשאני משחק ב METRO EXSODUS על (extreme + ray tracing high + dlss off ( Vsync on . אז ה FPS פה ושם יורד 52-55 , רוב הזמן רץ באזור ה 60 FPS(ממוצע) פה ושם עולה ל70+ (בשביל הבדיקה ביטלתי את ה -VSYNC ), כשיש ירידות לאזור ה 50 מרגישים טיפה שזה רץ פחות (אם מבין נכון קוראים לזה stuttering) חלק כמו ב 60 מן הסתן . בסופו של דבר אני עם VSYNC קבוע בשביל למנוע קרעים בתמונה , והמשחק רץ בין 52-60 באופן קבוע  ועל גרפיקה לא מתשפר.

השאלה היא כזאת:

אם אני קונה מסך חדש עם GSYNC/FREESYNC בהרץ של נגיד 75(או 144) עם פנל גם ץ , וכשאני אשחק אז הטווח הריצה של ה FPS יהיה נגיד 50 -70 ,

אז שוב במקומות הכבדים שבהם יהיו נפילות ל 50 תהיי לי את אותה התחושה של "ריצה\תנועה" פחות  חלקה כמו ב 60+ , אם כך מה עשיתי בזה?, או שככה לפחות שמעתי איפשהו שהטכנולוגיה  החדשה הזאת בעצם נותנת לי להרגיש תנועה חלקה גם בנפילות ל 40-50  fps לעומת מסך שהו בלי הטכנלוגיה , זאת אומרת שבמסך החדש ב 50 FSP ארגיש שהמשחק רץ חלק יותר מהמסך הישן שלי על אותו 50 fps ?

אשמח להבהרה בנושא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של alexc32

זאת אומרת שבמסך החדש ב 50 FSP ארגיש שהמשחק רץ חלק יותר מהמסך הישן שלי על אותו 50 fps ?

 

כן - בהקשר של תמונה נקייה מקריעות ומ stutter גם יחד. 

 

לגבי FastSync מהדריבר, להבנתי הוא אידאלי בעיקר ל fps הגבוה מקצב הרענון (אין קריעת תמונה או input lag), אך לא בהכרח נקי מ stutter מתחת לקצב הרענון, בדומה ל vsync עם triple buffer (חלק מהפריימים משוכפלים/חוזרים על עצמם כאשר פריים חדש עדיין לא מוכן בזמן הרענון), ובשונה מ vsync עם double buffer כפי ש Jabberwock תיאר (נפילת fps למחצית קצב רענון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...