יתרונות וחסרונות של Dell p4317q Ultra HD 4K - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יתרונות וחסרונות של Dell p4317q Ultra HD 4K


ha

Recommended Posts

בארבע שנים האחרונות אני משתמש במוניטור של Dell ה U2715H שמשמש אותי בעיקר לגלישה, קריאה (של ספרים אלקטרוניים) וצפיית ווידאו. המוניטור הוא 27" עם יכולות QHD 2560 x 1440 (60 Hz) עם פאנל IPS ובגדול, אני דיי נהנה ממנו (כתבתי בזמנו ביקורת) למעט הכפתורי מגע הדפוקים של . בשנים האחרונות אני משתמש במוניטורים של 31-32" בעבודה (תיכנות) וחשבתי לפנק את עצמי עם מוניטור גדול בבית.

הסתכלתי קצת בזאפ וראיתי את ה P4317Q שנראה (בתמונות ובמפרטים) מרשים מאוד, 42" ברזולוציה של 3840x2160 (ב 60 Hz) גם עם פאנל IPS במחיר של 3300 ש"ח.

כרגע כרטיס המסך שלי הוא Sapphire PULSE RX 570 ITX MINI עם יציאת DisplayPort שיכול לספק רזולוציה של 3840x2160 (120Hz) .

מספר שאלות:

-מישהו התנסה ישירות עם דגם המסך הזה? הכוונה לצפיה/גלישה בעיקר.

-אצלי המחשב ממוקם על עגלה ניידת, האם ה 20 קילו שלו מסרבלים את השימוש?

-המרחק שלי מהמוניטור הוא כ 60 ס"מ בזמן שימוש, מה המרחק המומלץ ל P4317Q? אחרי הכל הוא מוניטור ברוחב 90 וגובה 60...

-ה U2715H הישן שלי עלה יותר מ 4 אלפיות כשקניתי אותו וה P4317Q החדש זול יותר, יש סיבה מדוע הוא (יחסית) זול?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ha

-המרחק שלי מהמוניטור הוא כ 60 ס"מ בזמן שימוש, מה המרחק המומלץ ל P4317Q? אחרי הכל הוא מוניטור ברוחב 90 וגובה 60...

פי שניים.

 

ציטוט של ha

ה U2715H הישן שלי עלה יותר מ 4 אלפיות כשקניתי אותו וה P4317Q החדש זול יותר, יש סיבה מדוע הוא (יחסית) זול?

לא, אבל תפסיק לומר "אלפיות". זה עילג וזה מטריף אותי.

 

בגדול, הטכנולוגיה התפתחה ועלויות ייצור ירדו. הLCD הראשון שקניתי היה בגודל "20 ועלה יותר מ2000 שקלים. היום במחיר הזה אתה יכול להשיג מסך "32 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפסיק. אש"ח קביל?

קיבלתי את המוניטור היום (לפני מספר שעות) מקווה להעלות מחר התרשמות ראשונית.

ציטוט של QttP

פי שניים.

 

לא, אבל תפסיק לומר "אלפיות". זה עילג וזה מטריף אותי.

 

בגדול, הטכנולוגיה התפתחה ועלויות ייצור ירדו. הLCD הראשון שקניתי היה בגודל "20 ועלה יותר מ2000 שקלים. היום במחיר הזה אתה יכול להשיג מסך "32 4k.

לא ממש מובן לי, לפי זאפ מסך "32 4k איכותי עולה קרוב ל 5 אש"ח. כאן מדובר על מסך "43 4k (ומקווה איכותי) שעלה לי 3300 ש"ח. אני עדיין מחפש מה אני מפספס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי סיבות שאני יכול לחשוב עליהן, הראשונה היא שלפי דל סדרה P אמורה להיות יותר זולה מסדרה U, במקרה הזה זה מתבטא בחוסר כיול לפאנל ובחיבורים טיפה מיושנים של המסך (אין HDMI 2.0). השניה וכנראה העיקרית היא שהפאנל בגודל הזה כבר משמש לטלוויזיות ולא רק למסכי מחשב מה שאומר כמויות יצור הרבה יותר גדולות, יותר תחרות בין יצרנים ומחיר זול יותר בהתאם, למעשה לפיליפס יש מסך אפילו יותר זול שכנראה משתמש באותו פאנל. פאנל 32 לעומת זאת זה מיוצר במיוחד למסכי מחשב בכמויות יחסית נמוכות, זה מוצר נישה והמחיר בהתאם. 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ha

אפסיק. אש"ח קביל?

תגיד, אתה שונא אותי? אתה עושה לי דווקא? :P

 

לא ברור לי מה יש לאנשים לקחת מילה קצרה בת 3 אותיות כמו "אלף" ולהתחיל לעוות אותה באופן שאפילו מאריך אותה.

 

ציטוט של ha

לא ממש מובן לי, לפי זאפ מסך "32 4k איכותי עולה קרוב ל 5 אש"ח. כאן מדובר על מסך "43 4k (ומקווה איכותי) שעלה לי 3300 ש"ח. אני עדיין מחפש מה אני מפספס.

אתה מפספס את זה שמסכי "32 יקרים יותר ממסכי "40+ באופן כללי. לא תמיד גדול יותר זה יקר יותר. אני חושב שזה נובע חלקית מפסי ייצור שונים למסכים ולטלוויזיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המסך הגיע אתמול והנה ההתרשמות מהיום הראשון.

 

 

החבילה אינה כבדה במיוחד (כ 25 ק"ג) אך הגודל שלה מקשה על הטיפול בה. המסך נשלף מתוך הקופסה ללא בעיות מיוחדות, הציורים מסייעים בפתיחה כך שלא מסתבכים. תהליך ההרכבה מעט יותר בעייתי, לא ניתן לחבר את הבסיס (מחבר ה VESA 100*100) כשהמסך מונח בתוך מארז הספוג אחרי הפירוק. אחרי נסיון כושל הבנתי מה צריך לעשות, לשלוף את המסך למעלה, לסובב ב 180 מעלות ולהחזיר לספוג כך שאיזור הגב מתפנה. בשום מקום לא ראיתי הסבר לזה, לדל הפתרונים...

המסך מגיע עם סט כבלים התואם לכניסות הקיימות אך משום מה, ללא CD התקנה. באתר שלהם ישנם קבצי ההתקנה ל WIN 7 64 וההתקנה של הדרייור וה Display Manager מתבצעת ללא בעיות מיוחדות.

 

 

במסך מותקנים כפתורי לחיצה להגדרות (סוף סוף, שיפור אדיר אחרי שני מוניטורי הדל הקודמים שלי עם כפתורי מגע דפוקים) כפתור ההפעלה שקוע ועוד ארבעה כפתורים, קטנים אך בולטים, לבחירה. ניתן להגדיר כפתור מסוים לביצוע פעולה (ללא צורך לרוץ על כל התפריט כדי להגיע אילו), הגדרתי כפתור שישמש לבחירת כניסת הווידאו אבל זה לא ממש הצליח לי, אני צריך לקרוא את המדריך מן הסתם... ניסיתי שוב והכל עובד, מסתבר שיש ללחוץ לחיצה ארוכה.

 

 

מבחינת תיכנון לשימוש פישלו פה בענק. אין מכסה לכיסוי הכבלים מאחורה, קצת מוזר כי בכל המוניטורים הקודמים שלי הוא הופיע וחשבתי כי חתיכת הפלאסטיק הזולה הזו היא הסטנדרט בכל מוניטור. כרגיל, הדפוקים מדל החליטו לעטר את המסך עם הלוגו שלהם בכאילו מתכת מנצנצת. וכרגיל, ההשתקפות בלוגו מטרידה (וכפי שעשיתי בשני המוניטורים הקודמים שלי, אני עומד להעיף אותו בהקדם). שינוי גובה/זווית המוניטור בלתי אפשרי, למעט Tilt של +10 מעלות עד -5 מעלות לא ניתן לשנות כלום, אבל ממש כלום. רגל המוניטור היא בגובה 9 ס"מ שהייתי מאוד מאוד שמח להיפטר מהם כדי שאוכל להציב את המוניטור מולי ולא להרים מבט. עושה רושם שאצטרך להזמין "זרוע 3 מפרקים הידראולית גז כיוון גובה צידוד הטייה חיבור לקיר למסכים עד 50 תקן NB North Bayou F450 Gas-Strut TV Mount VESA" בעלות של 350 ש"ח ובנוסף לרתך פרופיל לגב העגלה כדי להשתמש בו כמו שצריך.

 

 

הצבת ההגדרות במסך דפוקה לחלוטין, גם ידנית באמצעות הכפתורים וגם בשימוש עם ה Dell Display Manager Application. כאשר ה Display Manager מוגדר כאוטומטי הוא משנה פרופיל (בהירות וניגודיות בלבד) בהתאם לאפליקציה הפעילה. בעייה ראשונה בשימוש בו הוא שישנם 5 פרופילים בלבד ולמעט פרופיל ה custom לא ניתן לשנות אף אחד מהפרופילים או להוסיף פרופילים חדשים. בעיה נוספת היא שחוץ מבהירות וניגודיות לא מוגדר דבר בפרופיל custom, אפילו לא טמפרטורה. ב readme מוסבר שישנה שפת סקריפטים המאפשרת (כנראה) הצבה של פרמטרים אבל עוד לא התעמקתי בזה. עד כמה שאני זוכר בדל הקודם שלי היה ניתן לשלוט טוב יותר בתצוגה (אבל שם הייתה בעייה קטנה שעידכון ה Display Manager גרם לכך שהמסך נדלק מעצמו באמצע הלילה....)

 

 

לוקח זמן להתרגל למסך כזה גדול אחרי המוניטור 27" הקודם שלי (u2715h), הצבתי את המסך במרחק של 70-80 ס"מ ומרבה הפלא זה דיי נוח. שיניתי את גודל הטקסט ל 200% (בהגדרות הווינדוס) וקל לי מאוד לקרוא, הטקסט צפוף אך עם פונטים גדולים מספיק כך שלא צריך להתאמץ. צריך להזיז את הראש קצת בזמן השימוש אך לא במידה שממש מפריעה, כרגע מה שמפריע לי הוא גובה המסך שגורם לכך שאני צריך להסתכל כלפי מעלה ומותח את הצוואר. אם הוא היה נמוך ב 15 ס"מ או ניתן לכיוון אז הייתי יכול להגדיר את חוויית הצפייה כמצויינת, כרגע היא לא יותר מבסדר.

 

 

החיבוריות ווידאו דיי סטאנדרטית לתקופתנו, שני חיבוריHDMI  (מספיק טובים לרזולוצית 2560*1440 למחשבים ניידים) וחיבורי DisplayPort 1.2 ו MiniDisplayPort לתמיכה ב 4K UHD (2160*3840 ב 60 הרץ). החיבור בו אני משתמש הוא ה DisplayPort, כרטיס המסך שלי הוא Sapphire PULSE 570 ITX MINI שיכול להציג ב4K UHD כך שאני יכול להשתמש ביכולות המקסימאליות שלו.

 

 

בדקתי כמה ב 4K UHD ואני חייב להודות שיצאתי דיי מבולבל. סרט 4K UHD ברזולוציית *16003840 [HEVC 10 ביט HDR10] ראיתי טוב במוניטור הקודם שלי ברזולוציית 1440*2560. במוניטור החדש, בגלל הגודל (עם 43" במרחק של 70 ס"מ מזיזים את הראש כמו בקולנוע...) והרזולוצייה הסרט נראה ממש מגורען... אחר באותו פורמט אך ברזולוציה גבוהה יותר (2160*3840) נראים טוב יותר אך עדיין התמונה אינה חלקה לגמרי וישנם שרידי גרעיניות, אולי הסרט לא מקודד מספיק טוב? לא נתקלתי בבעיות של מריחה בתנועה מהירה או בבעיות אחרות.

 

 

אחרי יום של הסתגלות אני יכול להגיד כי הכל בסדר בגדול. עושה רושם שזו קנייה טובה מאוד, אין מתחרה ליחס גודל/רזולוצייה מול מחיר. אם הדפוקים בדל לא היו מפשלים אז הייתי יכול לאמר כי זו קנייה מצויינת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ח"ח על הסקירה המפורטת. :xyxthumbs:

 

במסכים כה גדולים כבר אין מה לצפות למעמד ארגונומי. המסך פשוט כבד מידי. אם רוצים גמישות - זרוע VESA זה הכיוון.

 

אתה עם 200% במסך "43 4K? O.o יש לך בעיית ראייה כלשהי? קצת מוזר לקחת מסך ענק ולשים אותו על 200% (שזה כמעט כמו להקטין את שטח העבודה חזרה לFHD, רק יותר חד...) לשם השוואה אני מרגיש סבבה עם "32 ב125%...

 

תבדוק אולי אתה יכול להשיג כיסא גבוה יותר כדי שהמסך יהיה יותר בגובה העיניים (כפתרון ביניים לפני התקנת זרוע הידראולית), אבל ת'כלס אני לא יודע עד כמה לעבוד עם מסך "43 על שולחן יכול להיות נוח. זאת הסיבה שלבסוף הלכתי על "32 למרות העלות הגבוהה...

 

מקווה שתמצא את הכוונון האופטימלי ושהמסך ישמש אותך בהנאה זמן רב. :D 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

 

אתה עם 200% במסך "43 4K? O.o יש לך בעיית ראייה כלשהי? קצת מוזר לקחת מסך ענק ולשים אותו על 200% (שזה כמעט כמו להקטין את שטח העבודה חזרה לFHD, רק יותר חד...)

מסכים בהחלט.

 

נראה ש - 43 אינצ' זה תפסת מרובה ....

אולי זה עניין של הרגל ( ועל כך בסקירה הבאה ...  :) ) 

אבל אישית, לא רואה את עצמי מסתדר עם גודל כזה.

 

תתחדש ha, כמובן !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

במסכים כה גדולים כבר אין מה לצפות למעמד ארגונומי. המסך פשוט כבד מידי. אם רוצים גמישות - זרוע VESA זה הכיוון.

קצת מוזר לי, אולי לא כיוונון עם האצבע כל פעם שרוצים לשנות מיקום אבל לפחות יכולת לקבוע מיקום יחודי (עם בורג/ידית). בעבודה אני מסובב את המוניטור 32" שלי על צירו לפחות פעם בשבוע, המוניטור הזה היה יכול להיות מדהים לשימוש בעבודה (בגלל הPBP) אבל חוסר היכולת להזיז אותו מהווה חסרון אקוטי. הבעייה של זרוע VESA היא שנדרש ריתוך זרוע קשיחה נוספת כי לא מצאתי זרוע VESA למשקל כזה ארוכה יותר מחצי מטר.

אתה עם 200% במסך "43 4K? O.o יש לך בעיית ראייה כלשהי? כן, זה בא עם הגיל... אני צריך להתאמץ יותר כדי לראות פרטים קטנים ומתעייף קצת מוזר לקחת מסך ענק ולשים אותו על 200% (שזה כמעט כמו להקטין את שטח העבודה חזרה לFHD, רק יותר חד...) לשם השוואה אני מרגיש סבבה עם "32 4k ב125%... ממש לא נכון, גיליתי כי 80 ס"מ מהמסך זה המרחק האופטימלי בשבילי כדי לקבל מקסימום שטח מסך עם מקסימום פרטים במינימום מאמץ ראייה. כדי לקבל את אותו הדבר עם 32" אני צריך להתקרב למרחק בו העניים דומעות אחרי מספר דקות (תאמין לי, אני יודע. ניסיתי.) ושלא נדבר שהמרחק הזה ב 32" גורם לשינויי פוקוס חריפים בעיין בזמן הזזת המבט מהמרכז לקצוות.

אל תשכח שההצבה על 200% היא הברירת מחדל לצפיה, ברוב האפליקציות ניתן לשנות את גודל התצוגה לפי הנדרש. בתיכנות (ובדקתי עם אקליפס) ניתן להקטין מעט את הפונטים וכל החלונות ניתנים לצפייה, בעבודה אני משתמש ב 27" ו 32" ומסך הלאפטופ ועדיין לא יכול לראות את סביבת העבודה במלואה...

כמו שכתבתי, צפיית ווידאו ב 43" היא חוויה אחרת מצפייה במסכים קטנים יותר ואני עדיין לומד איך לבצע אופטימיזצייה לתוכנות אחרות.

תבדוק אולי אתה יכול להשיג כיסא גבוה יותר כדי שהמסך יהיה יותר בגובה העיניים (כפתרון ביניים לפני התקנת זרוע הידראולית), אבל ת'כלס אני לא יודע עד כמה לעבוד עם מסך "43 על שולחן יכול להיות נוח. זאת הסיבה שלבסוף הלכתי על "32 למרות העלות הגבוהה...

המחשב מונח בעגלה ובמוניטור עלייה, לא ניתן לשנות את הגובה בו אני יושב.

מקווה שתמצא את הכוונון האופטימלי ושהמסך ישמש אותך בהנאה זמן רב. :D 

43 אינצ' זה תפסת מרובה ....  נכון, לטוב ולרע. אני מעדיף מסך יותר מדיי גדול מאשר מסך יותר מדיי קטן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תופעה מוזרה/מטרידה...

עדכנתי אתמול את כל הדרייורים (WIN 7 להזכירכם) ו את ה Display Manager ל 12.0.0. כעת, מפעם לפעם, כאשר הסיגנל מהמוניטור מכובה (הגדרות האנרגיה של שומר המסך הן לכבות אותו אחרי דקה) המוניטור לא יוצא מהשומר מסך עד שאני לא מנתק/מחבר אותו לחשמל. העכבר/מקלדת לא מחוברים להאב במוניטור אלא למחשב.

מישהו שמע על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...