תחנת עגינה וusb מה הקטע? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תחנת עגינה וusb מה הקטע?


Noam Ganz

Recommended Posts

היי לכולם

אני מחפש תחנת עגינה ללפטופ שלי

כרגע יש לי תחנה אחת שמחוברת למסך רמקולים מקלדת עכבר ואינטרנט ואת כל אלו היא מעביר בכבל אחד c למחשב

ראיתי תחנות עגינה אחרות שהם ללא

חלקם לא הבנתי בדיוק באיזה צורה וחלקם משתמשים בusb b 

השאלה שלי היא כזאת

אני חשבתי שרק טייפ סי יכול להעביר ותצוגה 

טעיתי? כל תחנת עגינה יכולה להעביר הכל בכבל אחד בלבד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם רגיל יכול להעביר רשת ותצוגה, כי יש תקנים להתקני רשת והתקני וידאו על גבי .

 

הבעיה היא רוחב הפס. אפילו בעידן הUSB 2.0 היו "תחנות עגינה" , אבל כשיש לך רוחב פס מקסימלי "תאורטי" של 480Mbps, זה מספיק אולי לEthernet 100Mbps פלוס נלווים, אך לא יישאר לך כלום לתצוגה נורמלית. ואכן בתחנות כאלה (שהן למעשה מפצל עם כמה התקנים שכאילו חוברו מראש בתוך הקופסה), התצוגה עבדה בצורה סבירה רק ברזולוציות נמוכות ותמונת סטטיות. מוידאו יכולת לשכוח.

 

בUSB 3.0 יש לך כבר עד 5Gbps ובUSB 3.1 עד 10Gbps, שזה כבר יותר סביר, ומאפשר גם נורמלי נגיד עד FullHD 60FPS וגם מספיק רוחב פס לדברים אחרים. כמובן, אם אתה רוצה מסכים מרובים, אתה די מהר מגיע לצוואר בקבוק.

 

USB-C\Thunderbolt כבר נותנים לך 20 או 40 גיגהביט, וזה כבר יותר טוב. יתרון נוסף (שקיים Thunderbolt בלבד) הוא שאתה יכול להעביר דרכו גם , ולהשתמש בהתקני PCIE חיצוניים (כולל כרטיסי מסך) כאילו היו לך בתוך המחשב.

 

ודבר אחרון - זה העברת חשמל. USB-C/Thunderbolt יכול לתת הספק של עד 95W מה שמספיק לטעינה של רוב המחשבים הניידים הרגילים (לא כולל תחנות עגינה), וכל זה בכבל USB-C אחד. USB רגיל לא יכול להעביר הספק שכזה (ולמעשה הוא בכלל משתמש במחשב רק בתור מקור מתח להתקנים, לא הפוך), כך שתמיד יש צורך לחבר כבל טעינה רגיל בנפרד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחנות עגינה עם חיבורי רגילים עושות לא מעט "טריקים" עם דריברים מיוחדים ודחיסות כדי לנסות להעביר אות , זה רחוק מאוד מלהיות תקן כלשהו וכאמור בהרבה מקרים זה גם לא עובד טוב במיוחד.  

 

תחנות העגינה שבנויות ל- type c משתמשות ביכולת של החיבור הזה להעביר אות displayport ישירות מכרטיס המסך על ערוץ פיסי נפרד לחלוטין מה-data של ה- שעובר באותו כבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

גם USB רגיל יכול להעביר רשת ותצוגה, כי יש תקנים להתקני רשת והתקני וידאו על גבי USB.

 

הבעיה היא רוחב הפס. אפילו בעידן הUSB 2.0 היו "תחנות עגינה" USB, אבל כשיש לך רוחב פס מקסימלי "תאורטי" של 480Mbps, זה מספיק אולי לEthernet 100Mbps פלוס נלווים, אך לא יישאר לך כלום לתצוגה נורמלית. ואכן בתחנות כאלה (שהן למעשה מפצל USB עם כמה התקנים שכאילו חוברו מראש בתוך הקופסה), התצוגה עבדה בצורה סבירה רק ברזולוציות נמוכות ותמונת סטטיות. מוידאו יכולת לשכוח.

 

בUSB 3.0 יש לך כבר עד 5Gbps ובUSB 3.1 עד 10Gbps, שזה כבר יותר סביר, ומאפשר גם וידאו נורמלי נגיד עד FullHD 60FPS וגם מספיק רוחב פס לדברים אחרים. כמובן, אם אתה רוצה מסכים מרובים, אתה די מהר מגיע לצוואר בקבוק.

 

USB-C\Thunderbolt כבר נותנים לך 20 או 40 גיגהביט, וזה כבר יותר טוב. יתרון נוסף (שקיים Thunderbolt בלבד) הוא שאתה יכול להעביר דרכו גם PCI-Express, ולהשתמש בהתקני PCIE חיצוניים (כולל כרטיסי מסך) כאילו היו לך בתוך המחשב.

 

ודבר אחרון - זה העברת חשמל. USB-C/Thunderbolt יכול לתת הספק של עד 95W מה שמספיק לטעינה של רוב המחשבים הניידים הרגילים (לא כולל תחנות עגינה), וכל זה בכבל -C אחד. רגיל לא יכול להעביר הספק שכזה (ולמעשה הוא בכלל משתמש במחשב רק בתור מקור מתח להתקנים, לא הפוך), כך שתמיד יש צורך לחבר כבל טעינה רגיל בנפרד.

 

ציטוט של etal

תחנות עגינה עם חיבורי USB רגילים עושות לא מעט "טריקים" עם דריברים מיוחדים ודחיסות כדי לנסות להעביר אות וידאו, זה רחוק מאוד מלהיות תקן כלשהו וכאמור בהרבה מקרים זה גם לא עובד טוב במיוחד.  

 

תחנות העגינה שבנויות ל-USB type c משתמשות ביכולת של החיבור הזה להעביר אות displayport ישירות מכרטיס המסך על ערוץ פיסי נפרד לחלוטין מה-data של ה-USB שעובר באותו כבל.

 

תודה רבה!

אז אני אנסה לתרגם מה שאמרתם לשפה פשוטה יותר למי שטיפה מאותגר טכנולוגית כמוני, לראות אם הבנתי נכון, לusb רגיל גם usb3.0 יש יכולת להעביר ורשת אבל זה לא אידאלי וכנראה האיכות לא תהיה הכי טובה

לעומת c שכבר יותר מובנה ומיועד לזה ולכן יספק ביצועים יותר טובים

הבנתי נכון?

דרך אגב ראיתי שדיברתם על display port הדבר תקף גם לhdmi?

כי אני מחבר את המסך דרך לתחנת עגינה ומשם למחשב והאיכות פחות טובה בעיניי לעומת הפלייסטיישן שמחובר ישירות למחשב בhdmi

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנת נכון.

 

לגבי התצוגה התקן מדבר ספציפית רק על , תחנת העגינה שלך כנראה ממירה את זה אצלה ל- אבל זה לא אמור להשפיע על איכות התמונה בשום צורה. מה דגם תחנת העגינה שלך? 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של etal

הבנת נכון.

 

לגבי התצוגה התקן מדבר ספציפית רק על DisplayPort, תחנת העגינה שלך כנראה ממירה את זה אצלה ל-HDMI אבל זה לא אמור להשפיע על איכות התמונה בשום צורה. מה דגם תחנת העגינה שלך? 

https://www.ebay.com/itm/Ugreen-Thunderbolt-3-Dock-Adapter-USB-C-to-3-0-HUB-HDMI-Converter-Fr-MacBook-Pro/153230479227?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20160323102634%26meid%3D1c09bf5f52bd4dbe9f33c0e64eb12e0b%26pid%3D100623%26rk%3D3%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D153166144224%26itm%3D153230479227&_trksid=p2047675.c100623.m-1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על אף השם, זה לא נראה לי כמו תחנת עגינה / -C אמיתית, שמעבירה את היכולות המובנות של המחשב, אלא פשוט מפצל -C עם רכיב מושתל בתוכו. יכול להיות שאני טועה.

 

כשאתה מחובר דרך התחנה הזו - אילו התקני (Display Adapters) מופיעים במנהל ההתקנים (Device Manager)?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
ציטוט של QttP

על אף השם, זה לא נראה לי כמו תחנת עגינה Thunderbolt / USB-C אמיתית, שמעבירה את היכולות המובנות של המחשב, אלא פשוט מפצל USB-C עם רכיב וידאו מושתל בתוכו. יכול להיות שאני טועה.

 

כשאתה מחובר דרך התחנה הזו - אילו התקני וידאו (Display Adapters) מופיעים במנהל ההתקנים (Device Manager)?

 

מצטער רק עכשיו יצא לי לבדוק

מופיעים:

INTEL HD GRAPHICS 630

NVIDIA GTX 1050

 

מה זה אומר?

 

ובנוסף איך להבא אני יכול לדעת כשאני קונה תחנת עגינה שהיא אמיתית ותפעל טוב?

כשקניתי את זו תיארתי לעצמי שהיא לא תהיה איכותית מדיי פשוט רציתי לבדוק איך הסידור הזה בשבילי ומצאתי שזה ממש נוח

אז אני מאמין שבקרוב ארצה להשתדרג למשהו יותר רציני 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

בגדול, לפי זה נראה שטעיתי ואין רכיב וידאו עצמאי בתוך תחנת העגינה.

עוד שאלה אחרונה ברשותך

מה חשוב שיהיה הoutput מהתחנת עגינה? 

זאת אומרת שיהיה בתצורה של USB C או שחייב ספציפית

בנוסף, ראיתי שלחלק מתחנות העגינה האווטפוט הוא בצורת -B  (כמו של מדפסות), מתאר לעצמי שעם זה מגיע כבל שהוא בקצה אחת -B ובקצה השני -C , איך זה ישפיע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם USB-C שאינו יכול להעביר וידאו, אם נתמך מה שנקרא "Alternate Mode", רק שרוחב הפס המקסימלי נמוך מאשר . למסך בודד עד FHD/QHD זה לא משנה. למסכים מרובים או לUHD אולי כן.

 

מה שכן, כדי שזה יעבוד, גם המחשב וגם התחנה צריכים לתמוך בAlternate Mode.

 

אם "תחנת העגינה" מכילה חיבור -B ולא -C זה כנראה משהו ישן שלא הייתי מתעסק איתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

גם USB-C שאינו Thunderbolt יכול להעביר וידאו, אם נתמך מה שנקרא "Alternate Mode", רק שרוחב הפס המקסימלי נמוך מאשר Thunderbolt. למסך בודד עד FHD/QHD זה לא משנה. למסכים מרובים או לUHD אולי כן.

 

מה שכן, כדי שזה יעבוד, גם המחשב וגם התחנה צריכים לתמוך בAlternate Mode.

 

אם "תחנת העגינה" מכילה חיבור USB-B ולא USB-C זה כנראה משהו ישן שלא הייתי מתעסק איתו.

 

ציטוט של etal

ולפני שאתה קונה תחנה עם thunderbolt תבדוק שהמחשב שלך באמת תומך בזה כי זה בכלל לא מובן מאליו

 עזרתם לי המון לא משנה כמה חיפשתי לא הצתחתי להבין מהמידע באינטרנט. התבלבלתי ממש ועשיתם סדר

תודה רבה! חג שמח!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...