שאלות כלליות - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות כלליות


BRPOQNT

Recommended Posts

1) האם כונן מומלץ בגלל שמערכת ההפעלה יושבת עליו,או גם לאחסון של או ?

2) מישהו מוכן אולי להסביר מה היציאות האפשריות מהמחשב ולמה משמשת כל אחת ?

3) האם החלפת כרטיס מסך בעוד מספר שנים אפשרית עם אותו ? הכרטיסים לא שונים

בגודל ובצורה מכרטיסים ישנים יותר ?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. באחסון של סרטים, לא אכפת לך במיוחד ממהירות/ביצוע הגישה בכל מיני תרחישים, אלא רק רוחב פס מספק בגישת קריאה רציפה, ובמידה מוגבלת רוחב פס מספק בגישת כתיבה רציפה (כשאתה מעתיק לתוך הכונן הזה). לעומת זאת, כן אכפת לך מנפח הכונן הזמין לאחסון. מחיר כונני ה-HDD המסורתיים נמוך בהרבה, בחישוב לפי GB, ממחיר כונני ה- - ביחס של מעל 1 ל-10. והמצב הזה נשמר למרות הירידה ההדרגתית במחיר ל-GB של שתי הטכנולוגיות:Price per GB by year - SSD and HDD technologies

 

2.  לגבי סוגי השערים (כניסות ויציאות) למחשבים: יש הרבה כאלה. מציע לך לקרוא את הדף הזה בוויקיפדיה ולעקוב אחר הקישורים לסוגי שערים שונים.

 

3. בגדול, כן. אבל מדי מספר שנים (נגיד, פעם בעשר שנים באופן טיפוסי) משתנה תצורת חריצי החיבור לכרטיסים על לוחות האם, ולאחר מכן בהדרגה מפסיקות יצרניות הכרטיסים למכור בתצורה הישנה. למשל: AGP (שער הגרפיקה המתקדם) היה פופולרי בשלהי שנות ה-1990 ועד אמצע שנות ה-2000, ומאז - PCI express היא התצורה הנפוצה. היא צפויה להמשיך להיות נפוצה בשנים הקרובות - לטוב ולרע (אינטל לא רוצה לאפשר לנו משהו יותר מוצלח לחיבור מאיצים).

 

אבל חשוב לזכור, שהמהירויות הנתמכת על אותה תצורה תואמת משתנה עם הזמן. כך, למשל, אנחנו משתמשים כיום ב-PCI Express v3.0, אשר מאפשר העברה של כ- 12GB לשניה, פחות או יותר, לכרטיס המחובר ללוח האם (המגבלה התאורטית היא 16GB/sec), אם הכרטיס הוא מסוג x16 . בתוך שנה או שנתיים יתחילו להופיע לוחות וכרטיסים התומכים בקצב העברה גבוה יותר, בגרסה הבאה של התקן (PCIe 4.0).

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מה כוונתך לאחסון ותמונות ?

אם כונןן לא מחובר למתח יותר משנה,

יש סבירות גבוהה לאובדן מידע.

 

2. היציאות הנפוצות הן - 

USB על סוגיו השונים ( 2, 3 וכו' ) לחיבור החל מעכבר ומקלדת וכלה ברמקולים,

מדפסות ועוד ועוד ציוד הקפי.

יציאות למסך - יש מגוון יציאות לחיבור מסכים, ראה התגובה מעחי.

יציאות שמע - לחיבור או מגברים וכו' וכן יציאת שמע אופטית.

לעיתים יש חיבורים לאנטנות ווי פיי ( חיבור ) ועוד כהנה וכהנה.

 

3. ענו לך יפה מאוד בתגובה מעלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של eyalroz

1. באחסון של סרטים, לא אכפת לך במיוחד ממהירות/ביצוע הגישה בכל מיני תרחישים, אלא רק רוחב פס מספק בגישת קריאה רציפה, ובמידה מוגבלת רוחב פס מספק בגישת כתיבה רציפה (כשאתה מעתיק לתוך הכונן הזה). לעומת זאת, כן אכפת לך מנפח הכונן הזמין לאחסון. מחיר כונני ה-HDD המסורתיים נמוך בהרבה, בחישוב לפי GB, ממחיר כונני ה-SSD - ביחס של מעל 1 ל-10. והמצב הזה נשמר למרות הירידה ההדרגתית במחיר ל-GB של שתי הטכנולוגיות:Price per GB by year - SSD and HDD technologiesNAND-Price-per-GB-through-2028-900x528.jpg.67920af1ed8e4c3a5e24243a15ed4c88.jpg" style="width:691px;height:auto;" />

 

 

היחס הזה לא מציאותי. אפשר לקנות סביר בנפח חצי טרה ב 350 - 400 שקלים. HD של טרה עולה 180 - 200 שקלים.

 

כתלות במשתמש - לדעתי כיום כבר אין צורך בנפחים גדולים במחשב. חלק גדול מהשימוש הוא . גם אם מורידים סרט, הרי שאישית אני לא מבין מה הצורך ב"לאחסן" אותו (הרי אפשר תמיד להוריד מחדש די מהר). שוב, מדובר על דעתי, לפי לדפוס השימוש שלי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Ido.G: פותח השרשור כתב שהוא מתכנן לאחסן (ותמונות) על הכונן, עניתי בהתאם. אם השימוש שונה, השיקולים שונים.

 

באשר ליחס המחירים - אתה צודק חלקית, בכך שבנפחים קטנים, היחס איננו 1 ל-10. אבל זכור שב-500 ש"ח בערך אתה יכול לרכוש HDD בנפח 4TB.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...