חיפושיי אחר מסך 4K HDR נורמלי - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חיפושיי אחר מסך 4K HDR נורמלי


huber
 Share

Recommended Posts

הי חברים.

 

בחיפוש אחר מסך למחשב עם תמיכה ב . מרבית המסכים כיום בשוק התומכים ב עומדים בתקן DisplayHDR  שמגדיר בהירות נמוכה מידיי בשביל "אמיתי". הנה דגומא מושלמת לכך:

 

https://www.digitaltrends.com/monitor-reviews/lg-32ud99-w-review/

A few items stand out in the HDR10 specification. These are the use of the Rec. 2020 color space, 10-bit color depth, and a maximum brightness value of 1,000 nits. LG’s 32UD99-W is an impressive monitor, but it doesn’t fully support these features. The brightness value is the most notable problem, because the monitor is quoted to hit a peak of 550 nits with a typical maximum of 350 nits. Our test equipment registered a maximum of 360 nits with the brightness setting turned all the way up. That’s not bad for a monitor, but it’s far short of the best HDR10 can deliver.

 

מה שמוביל לשאלה, האם יש מסך ל PC שתומך ב בצורה נורמלית במחיר שפוי (ראיתי כמה במחירים שמצריכים למשכן כיליה, לא רלוונטי)?

נערך על-ידי huber
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כן, גם אני הגעתי למסקנה הזו אחרי חיפוש. המחירים של מסכי נורמליים (אלו שמגיעים לעוצמות הארה סבירות שמאפשרות איכותי) כ"כ גבוהים שזה פשוט לא ריאלי. כרגע במחיר של מסך מחשב 31" עם (ויש אולי 1-2 אופציות כרגע) אפשר לרכוש טלוויזיה 55" עם . בדיחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי עם פאנל VA המחיר צונח אבל גם האיכותי, הרבה סצינות במדיה לא נראות טוב בגלל השחור של ה VA וגם הצבעים נראים יותר שטופים. תקן אותי אם אני טועה ואתה גם מוזמן להמליץ על מסך VA 32....

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

"32 זה בכלל גודל בעייתי במסכים מחשב מבחינת עלות. 28" ו"42 עולים חצי מחיר מ"32. למרות שכש"מתפשרים" על המחיר צונח.

 

איזו בהירות אתה חושב שנדרשת בשביל HDR איכותי?

 

 

1000 cd/m2 למיטב זיכרוני זה הפרמטר המינימלי בשביל סביר, הבעיה שהתקן הקיים כיום במסכי מחשב (HDR600 או אפילו 400) פשוט נמוך מידיי בשביל לספק איכותי (כך לפחות נטען בכל סקירה שקראתי על מסכים אלו).

 

לא נעול על הגודל, יש לי כרגע 31", רצוי לא לרדת בגודל אבל אם חייב. אפא יש 28" עם איכותי במחיר סביר?

 

 

בכל מקרה כרגע נראה לי שאין ממש מסכי מחשב עם איכותי למעט 1-2 שעולים כ"כ יקר - מה שהופך אותם לאופציה לא ריאלית.

נערך על-ידי huber
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Ninpo

אולי עם פאנל VA המחיר צונח אבל גם האיכותי, הרבה סצינות במדיה לא נראות טוב בגלל השחור של ה VA וגם הצבעים נראים יותר שטופים. תקן אותי אם אני טועה ואתה גם מוזמן להמליץ על מסך VA 4k 32....

 

 

הייתי אומר שהמחיר צונח והאיכות אולי יורדת, אבל בטח לא צונחת. זה לא TN אחרי הכל, וגם יש שיפורים ביחס לVA הישנים.

 

הצבעים נשטפים יותר מהר בזוויות, זה נכון. באופן קצת פרדוקסלי, דווקא בטלוויזיות זה פחות מפריע מאשר במסכי מחשב, כי בטלוויזיות, לרוב יושבים במרחק מה, מה שיוצר זוויות אופקיות פחות רחבות מאשר במסכי מחשב. הזוויות האנכיות לרוב יותר משמעותיות, אבל פה אין לVA בעיה כמו שיש לTN.

 

לגבי השחורים - לאיזו בעיה אתה מתכוון? הסטורית, השחורים של הVA היו הכי טובים מכל הטכנולוגיות, למרות שגם כאן ההבדלים הצמטצמו, אבל עדיין ביתרון מסוים.

 

לצורך העניין, יש לי גם ניסיון אישי, כי הטלוויזיה שלי היא טלוויזיית ותיקה - נדמה לי שהדגם הוא 42LE5300 או משהו כזה, והיא עם פאנל . אני לא מרגיש בצפייה לא בעיה עם הזוויות ולא עם השחורים. מה שכן קצת מציק (בסצנות כהות ארוכות בחדר עם תאורה נמוכה) זה שרואים בבירור X לבן של תאורה אחורית, אך זה לא קשור לטכנולוגיית הפאנל, אלא יותר לעובדה שמדובר בתאורת LED בגרסה די מוקדמת ולא איכותית במיוחד.

 

להמליץ על מסכי "32 VA אני לא יכול בשלוף, כי כמו שאמרתי לך בדיון לפני כמה שבועות, אני בסופו של דבר נכנסתי עמוק יותר לכיס ולקחתי IPS. הEW3270U שהוא VA (שגם הוזכר באותו דיון), זוכה לחוות דעת כללי טובה מאוד (כולל על הHDR, במסגרת המגבלות שאתה וhuber כבר הזכרתם), אך כולם ללא יוצא מן הכלל מתלוננים בדיוק על זוויות הצפייה הצרות יחסית שלו. לא יודע אם זה משהו ספציפי לפאנל שלו או שזה יאפיין כל מסך בגודל הזה.

נערך על-ידי QttP
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של huber

 

 

1000 cd/m2 למיטב זיכרוני זה הפרמטר המינימלי בשביל HDR סביר, הבעיה שהתקן הקיים כיום במסכי מחשב (HDR600 או אפילו 400) פשוט נמוך מידיי בשביל לספק HDR איכותי (כך לפחות נטען בכל סקירה שקראתי על מסכים אלו).

קראתי על זה קצת אחרי ששאלתי, וממה שהצלחתי להבין העניין הוא כזה: מה שחשוב בסופו של דבר הוא הניגודיות. ז"א שאפשר להסתפק בבהירות מקסימום נמוכה יותר אם השחורים מספיק עמוקים. הרי מעשית לא צריך 1000cd/m2 בשביל צפייה בתנאי indoor. אם תראה באתר של DisplayHDR אז תבחין שהתקנים הכי מחמירים שלהם הם דווקא לא אלה עם הבהירות הגבוהה, אלא עם השחורים העמוקים (HDR400/500 True Black). השאלה אם יש מסכים שעומדים בתקנים האלה במחיר סביר, ואני חושש, כמו שגילית, שלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לפי מה שידוע לי. בהירות גבוהה (brightness) מאוד קריטית ל איכותי. נתון זה נמדד ב cd/m² והמומלץ הוא 1000 ומעלה (לפחות באופן זמני, כשמוצג תוכן על המרקע), כשרב מסכי המחשב בקושי סוגרים 400 (במקרה הטוב 600 לזמן קצר). ישנם 2-3 מסכים שכן (אלו שמיישמים תאורת Full Array Local Dimming), אבל הם עולים הון עתק:

 

https://www.digitaltrends.com/computing/best-hdr-monitors/

 

 

תסתכל לדוגמא פה:

 

https://pcmonitors.info/reviews/samsung-c27hg70/

 

Note that we’ve included the brightness setting used for content. We preferred to use a significantly higher brightness setting when viewing content, as it tended to look too ‘dull’ otherwise and didn’t really deliver

the intended experience.

 

זה עקרונית עונה על כל הדרישות שלי - למעט המחיר :D

 

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16824236885&Description=ROG SWIFT PG27UQ&cm_re=ROG_SWIFT_PG27UQ-_-24-236-885-_-Product

נערך על-ידי huber
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של huber

Note that we’ve included the brightness setting used for HDR content. We preferred to use a significantly higher brightness setting when viewing HDR content, as it tended to look too ‘dull’ otherwise and didn’t really deliver the intended experience.

טוב, זה די ברור. 100% בהירות זה בערך 600nit ו20% זה בערך 120nit? אומרים ש100-150nit זה אופטימלי לעבודה מול טקסט באור ביתי טיפוסי, אז צפוי שזה לא מתאים בשביל להשיג ניגודיות גבוהה לHDR באותם תנאים. מה גם שיש להביא בחשבון שמסכים רבים לא מצליחים להוריד את רמת השחור מספיק כשהבהירות יורדת, מה שגורם בפועל לניגודיות נמוכה יותר ברמות בהירות נמוכות (לא יודע אם זה המצב במסך שבסקירה, כי משום מה הגרפים של הניגודיות לא משתקפים אצלי.)

 

בסופו של דבר הכל יחסי לרמת תאורת הרקע. אין שום ערך של בהירות שאפשר לומר עליו שהוא אופטימלי לכל מצב ובכל תנאי. מה שהכי טוב זה מסכים שיודעים גם לעלות גבוה וגם לרדת נמוך.

נערך על-ידי QttP
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
ציטוט של huber

הי חברים.

 

בחיפוש אחר מסך למחשב 4k עם תמיכה ב HDR. מרבית המסכים כיום בשוק התומכים ב HDR עומדים בתקן DisplayHDR  שמגדיר בהירות נמוכה מידיי בשביל HDR "אמיתי". הנה דגומא מושלמת לכך:

 

https://www.digitaltrends.com/monitor-reviews/lg-32ud99-w-review/

A few items stand out in the HDR10 specification. These are the use of the Rec. 2020 color space, 10-bit color depth, and a maximum brightness value of 1,000 nits. LG’s 32UD99-W is an impressive monitor, but it doesn’t fully support these features. The brightness value is the most notable problem, because the monitor is quoted to hit a peak of 550 nits with a typical maximum of 350 nits. Our test equipment registered a maximum of 360 nits with the brightness setting turned all the way up. That’s not bad for a PC monitor, but it’s far short of the best HDR10 can deliver.

 

מה שמוביל לשאלה, האם יש מסך 4k ל PC שתומך ב HDR בצורה נורמלית במחיר שפוי (ראיתי כמה במחירים שמצריכים למשכן כיליה, לא רלוונטי)?

מה קנית בסוף ? אני בדיוק מחפש עכשיו מסך IPS (והאמת ש- זה נחמד אבל פחות קריטי)....  המסך הכי טוב שמצאתי על הנייר לא מוכרים בכלל בארץ, ומה שכבר מוכרים עולה יקר בטרוף....
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...