מה הפרוצדורה הנדרשת בהחלפת לוח אם למחשב והשארת כל שאר החלקים? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הפרוצדורה הנדרשת בהחלפת לוח אם למחשב והשארת כל שאר החלקים?


strauss02

Recommended Posts

שלום חברים,

בגדול, הנה כל מה שקרה עד שהגעתי לנקודה הנוכחית:

זה לא כזה קריטי לשאלה הנוכחית אבל אם אתם סקרנים אתם מוזמנים לקרוא, ואם לא אפשר לדלג לפסקה האחרונה. 

שידרגתי למחשב קיים ספק כוח וכרטיס מסך. הלוח אם היה ונשאר של ול- יש פיצ'ר שנקרא 3D Driveguard שנועד לנעול את ההארד דרייב ברגע שהוא מזהה נפילה של המחשב, זאת במטרה של למנוע פגיעה בהארד דרייב. הפיצ'ר הזה מגיע אך ורק עם לפטופים. איך זה הגיע למחשב שולחני פתאום? אינני יודע. אבל זה קרה בעקבות החלפת כרטיס המסך - לצערי אינני זוכר אם זה קרה בעקבות התקנת הדרייברים של כרטיס המסך החדש או שהבעיה צצה כבר קודם לכן, לאחר ההחלפה הפיזית של כרטיס המסך. בכל אופן, היות והמחשב שלי הוא אינו מחשב נייד, הפיצ'ר המדובר עבד בצורה מעוותת, ונעל את ההארד דרייבים ולא הייתה לי גישה לזיכרון שלי. המערכת הפעלה מאוחסנת על SSD אז מבחינת זה הכל רץ חלק. אבל רציתי גישה חזרה לכונן הקשיח. מדובר בבעיה נדירה מאוד - אחד מהנסיונות האחרונים לתקן אותה היו עדכון BIOS - יש לציין שהגיע בהורדה רשמית מהאתר של . משהו כנראה השתבש במהלך העדכון - אני עזבתי את המחשב לעשות את שלו באותו זמן. כשחזרתי, גיליתי בעיה חדשה - אין תצוגה במסך כשניסיתי להדליק אותו. בנסיון לתפעל את זה, הצלחתי להגיע למצב שהמחשב נותן לי רמז אודות הבעיה - 8 ביפים ו8 הבהובים בנורת החיווי. ניסיתי לתפעל את התקלה על פי התרמיז הזה ומיציתי את כלל האפשרויות. המסקנה הסופית היא שמשהו נדפק בBIOS ואף פתרון ידוע לא צלח. הגעתי למסקנה שהאופציה הכי טובה ביניתיים היא פשוט להחליף .

 

ובכן, הגענו לנקודה הנוכחית - אני מעוניין להחליף את לוח האם, ולשמור את כל שאר החלקים, שכן הם בסופו של דבר עדיין תקינים. השאלה שלי היא מה כרוך בפרוצדורה הזו ומה אני צריך לבדוק כאשר אני קונה חדש.

כלומר, מבחינת צעד אחר צעד, לאחר ההתקנה של כל הרכיבים לקייס חדש, מה בדיוק אמור לקרות. - והאם כל הזכרון הקיים יכול להישמר בלי נזק בכל התהליך. מזכיר לכם שיש כבר עם ווינדווס 10 עליו - אינני יודע אם נדרש פרמוט שלו קודם לכן... אשמח מאוד לעזרתכם. מצטער מראש אם ההודעה אינה ברורה דיו או שהשתמשתי במונחים לא נכונים - אינני מומחה בנושא. תודה רבה :)

 

פרטים לגבי המחשב -

מערכת הפעלה ווינדווס 10 64 ביט

כרטיס מסך GTX 1050Ti

16GB RAM

אינני יודע כיצד להוציא פרטים אודות המעבד מכיוון שהמחשב עצמו אינו נגיש. בגדול זה i5 כלשהו - לדעתי מסדרת ה-6000.

לוח אם זה hp fx-isb-8x-3 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי הלוח ה-i5 הוא מסדרה 4000 כנראה 4590 אם הייתי צריך לנחש. בהנחה שזה נכון אז אתה צריך לוח מיקרו ATX לתושבת 1150, אלו לוחות קצת ישנים אבל עדיין אפשר למצוא אותם בחנויות. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של etal

לפי הלוח ה-i5 הוא מסדרה 4000 כנראה 4590 אם הייתי צריך לנחש. בהנחה שזה נכון אז אתה צריך לוח מיקרו ATX לתושבת 1150, אלו לוחות קצת ישנים אבל עדיין אפשר למצוא אותם בחנויות. 

 

היי, תודה רבה על התשובה, אני מעריך את זה.
שכחתי לציין שאני כנראה גם אקנה מארז חדש כי זה נראה לי פשוט לא אופטימלי בגודל הזה (המארז המקורי הוא מארז מוקטן, כזה שבו הלוח אם נכנס כמעט בדיוק בגודלו). האם זה משנה משהו מבחינת הדרישות ללוח האם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של gabriel6

מה הדגם המדוייק של המחשב שלך?

 

HP 280 G1 Microtower PC
הנה לינק לפרטים שלו 
בנגיוד לאפשרויות המעבדים שהם מציינים שם, אצלי במחשב יש i5 כלשהו
למען האמת, זה המחשב של אחי, לא שלי, אז לא אני בחרתי את המחשב כשהוא נקנה. כמובן שמנקודה זו, בדיעבד, זה די מיותר לקחת מחשב עסקי ולנסות להתאים אותו לגיימינג קל.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OK

יש לי אג'נדה נסתרת 

יש לי 480 כמחשב ראשי - ואני תוהה האם ניתן לשדך לו כרטיס מסך שכמובן ייכנס פיזית ולא ייצרוך יותר ממה שהספק מצליח

גיימיניג בינוני ב-1080 

 

אם הצלחת לשדך לו כרטיס מסך בהצלחה - אשמח מאוד לקבל פרטים

 

תודה,

גבריאל

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...