שדרוג מחשב או מחשב חדש - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שדרוג מחשב או מחשב חדש


maor1212

Recommended Posts

שלום לכולם, פעם ראשונה שאני מפרסם פה ונראה לי שאני לא הולך להתאכזב.

יש לי מחשב נייח שנקנה ב2010 - מצרף מה שיצא של CPU-Z. יש לו מעבד i5-2400 3.10 GHz, כרטיס מסך של 1GB GTS 450

4GB ראם 1333 HZ (למרות CPU-Z 665 לפי מה שקראתי זה לא נכון), DH67BL AAG10189-205.

SOCKET 1155.

המחשב משמש לגלישה בכרום עם הרבה כרטיסיות פתוחות, עד 30, לשימוש בוורד עם הרבה מסמכים פתוחים, וצריך להיות חזק מספיק להריץ VISUAL STUDIO. לא משחק.

תקציב - כבר יודע מה רוצה ראם וSSD, למעבד - 1500 (מחיר של I5-8500) אפשר לחרוג אם יש יתרון, ללוח אם - בערך 350 (מצאתי בין 235-315) אפשר להציע לחרוג אם יש יתרון.

 

המחשב איטי וצריך לעשות איתו משהו. השאיפה שהכל יעבוד חלק. ההתלבטות היא בין לקנות חדש לבין לשדרג. השיקול הוא כמובן כספי. לא יודע אם באמת חבל (או ששווה להחליף) אבל הדיסק קשיח, הכרטיס מסך, הספק כוח והמארז עובדים טוב.

אם באמת לא צריך להחליף אותם - חשבתי אולי להוסיף עוד 4GB ראם וכונן , ואם לדעתכם לא יעזור להחליף גם למעבד חדש, מה שידרוש חדש בגלל התושבת.

אז יש לי כמה שאלות:

1. איזה רכיבים צריך לשדרג - האם מספיק הראם והSSD או שצריך גם מעבד (שידרוש גם לוח אם)? 4GB ראם יספיקו? אם קונה מעבד צריך גם מאוורר חדש? האם שהוא SATA מספיק או שצריך PCI-E?

2. טכנית - אני צריך שהראם יהיה באותו תדר? אין בעיה לשים אחד חדש עם הישן? האם יהיה הבדל אם אקנה שניים של 4GB חדשים בתדר 1666?

3. אם נחליף - האם זה דורש התאמה של רכיבים ישנים כמו הדיסק קשיח, כרטיס מסך, (במיוחד הכרטיס מסך) לדוגמא  SATA 2 (חושב שהדיסק קשיח לא SATA 3) עדיין נתמך? וSSD SATA 3 יתאים ללוח הישן?

4. מבחינת מערכת הפעלה - שדרגתי לווינדוס 10. איך בדיוק אפשר להעביר את הרישיון במידה ואני מוסיף ורוצה להתקין את הווינדוס עליו?

5. אם צריך גם מעבד ולוח אם - על איזה אתם ממליצים? בתקציב שלי זה או I5-8500 או I7-8700 (שיותר יקר) - אז מה באמת ההבדל בין I5 לI7 - במה התוספת CHACH עוזרת? כמובן שאם הI5 יכול לספק את הצרכים שלי אז אין סיבה להשקיע בI7. מבחינת לוח אם - איזה מומלץ? האם יציאת וUSB3 הם חובה היום? לדעתי במארז שלי יש USB3 מקדימה.

5. יש הבדל אם אני קונה מחשב חדש לבין שדרוג של ראם מעבד לוח אם?

איפה אתם ממליצים לשדרג? אייבורי?

 

בגדול אני רוצה לחסוך בכסף מבלי להתפשר על האיכות.

הרבה שאלות, מקווה שזה בסדר.

תודה רבה!

PC.docx

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לדעתי אתה צריך רק להוסיף ראם ולקנות .

2. הלוח אם שלך מוגבל ל1333MHZ או 1066MHZ (גבוהה יותר טוב יותר).

3. לוחות אם חדשים יותר ממשיכים לתמוך ברוב החיבורים הישנים מאותה סדרה (לדוגמה sata 2 ניתמך על ידי sata 3 או PCI-E 2 נתמך על ידי PCI-E 3) בנוגע לספר אותי צריך מתאמים.

4. תפתח את CMD כאדמין (או powershell) ותגליד את זה:
 

ציטוט

wmic path softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

זה אמור להראות לך את הקוד וינדוס שלך.

5. אני חושב שאם אתה קצר במזומנים כרגע אין לך באמת סיבה לשדרג לכן זה לא רלוונטי.

6.יש הבדל בין קניה לבין לשדרג.

בשדרוג אתה משפץ את המחשב בישן כדי שיחזיק עוד שנה שנתיים ברמה רלוונטית.

בחדש אתה בונה על זה שב3-4 שנים הקרובות תהיה יותר בטוח מבחינה טכנולוגית.

 

לסיכום לדעתי  בגלל שI5 2400 לא היה כזה נורא ועדיין עומד במבחן הזמן, כל עוד אתה לא לחוץ על חדש אתה יכול בקלות להמשיך להשתמש במחשב שלך עם שדרוג קל.

 

בנוגע לשדרוג:

אתה צריך 1333 ולדעתי כבר עדיף לקנות 2 מאותו סוג בשביל ה-Dual Channel 
https://ksp.co.il/?uin=13421&select=.1038..392..785.
או מחו"ל:
https://www.newegg.com/global/il-en/Product/Product.aspx?Item=N82E16820231311

בנוגע לSSD אני לא יודע כמה אתה רוצה אבל אני נותן פה 500 אתה בקלות יכול לרדת ל250 של אותה הסדרה ולהיות מרוצה.
https://ksp.co.il/?uin=45472&select=.1033..152..682..489..367.

או מחו"ל:
https://www.newegg.com/global/il-en/Product/Product.aspx?Item=N82E16820156173&Description=ssd sata&cm_re=ssd_sata-_-20-156-173-_-Product

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי. תודה רבה!

אני אבהיר - אני לא קצר במזומנים (ההורים שלי משלמים, פשוט לא מתלהבים מההוצאה)

כמה שאלות המשך:

1. תוספת וSSD ממש יכולה לשפר את האיטיות? אם כך מה בעצם יהיה היתרון במעבד חדש?

2. מה זה DUAL CHANNEL? מה ההבדל אם אני מוסיף אחד חדש באותו תדר? ואם אני קונה שני זיכרונות של חברה אחרת זה גם יהיה? מספיק 250 ומצאתי של .

3. הלוח אם שלי מתאים לSATA3 של הSSD?

4. לגבי הרישיון - אני מוצא את הקוד רישיון ואז? מתקין מחדש על הSSD - איך אני מוחק את הווינדוס מהדיסק קשיח, הבנתי שצריך לעשות די אקטיבציה לפני, אז אם אפשר יותר פרטים לגבי זה.

5. לא הבנתי - אם אני משדרג הכל כולל מעבד ולוח אם, פשוט שומר את הספק כוח המארז והכרטיס מסך - זה לא כאילו יש לי חדש (מבחינה טכנולוגית)? אמורים להיות הבדלים בביצועים בגלל ספק כוח? כי אם החלפה כזו שווה בביצועים לקניה, אני בהחלט מעדיף להחליף הכל.

6. אני לא יודע להרכיב לבד, אז כמו ששאלתי, דברים כאלה מומלץ לעשות באייבורי?

 

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. תוספת זכרון ו- יכולה לשפר משמעותית את המהירות כי עם 4GB זכרון נוצר מצב שהזכרון נשמר לדיסק והמעבד פשוט כל הזמן מחכה לדיסק ולא יכול לבצע את העבודה שלו. זה לא שמעבד חדש לא יהיה יותר מהיר מהקיים אבל אני לא חושב שמהירות המעבד היא המגבלה העיקרית של המערכת שלך כרגע.

2. לא אמור להיות שום הבדל אם אתה מוסיף עוד אחד באותו תדר אבל לפעמים לזכרונות שונים יש בעיה לעבוד ביחד ואי אפשר לדעת מראש. למישהו שמפתח ב-Visual Studio ורוצה להחזיק הרבה טאבים פתוחים בכרום הייתי מאוד ממליץ על לא פחות 16GB מצד שני אני מתקשה להמליץ לקנות DDR3 במחירים שיש היום בחנויות.

3. הלוח שלך יעבוד עם שהוא SATA3 אבל לא יוכל לנצל את מלוא המהירות שלו. ה- הכי משתלם כרגע הוא ה-MX500  500GB מאמזון, עם הקופון 5% שיש עכשיו בדף זה פחות מסף המכס ויוצא 275 שקל אצלך ביד

https://www.amazon.com/Crucial-MX500-NAND-SATA-Internal/dp/B0784SLQM6

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי.

לפי מה שאתה אומר אני באמת כרגע אשדרג וSSD.

1. זיכרון - באייבורי 4GB עולה 175 ו8GB 285. לגבי זה - באתר של לגבי הלוח אם כתוב Max # of Memory Channels 2. האם זה אומר שאפשר רק שני רכיבי זיכרון? ומה זה DUAL 1333 ב MEMORY TYPES?

2. אני אחשוב אם להוסיף 4GB בינתיים או להחליף את שניהם ל8GB. אתה באמת חושב שצריך 16GB? הדגש הוא על הטאבים בכרום כי אני כבר לא מתכנת לעיתים קרובות, ואם 4GB יעשה את העבודה אני אקח אותו (משיקולים כספיים).

3. SSD - EVO 860 250GB עולה 285 ובא עם 5 שנות אחריות. אני פחות מעדיף לקנות רכיבים מחול בגלל עניין האחריות וגם כי אני לא מכיר את CRUSIER.

4. אם תוכל לעזור עם העברת הווינדוס לSSD והמלצה איפה לעשות את ההרכבה אשמח (אני לא יודע איך עושים שדרוגים בדרך כלל).

לכמה זמן נראה לך יחזיק המחשב?

 

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של מאור צוברי

המחשב משמש לגלישה בכרום עם הרבה כרטיסיות פתוחות, עד 30, לשימוש בוורד עם הרבה מסמכים פתוחים, וצריך להיות חזק מספיק להריץ VISUAL STUDIO.

אתה עושה היום את כל זה עם 4GB זיכרון?

אצלי יש מחשב עם 8GB וברגע שהכרום מגיע לאיזור ה-10-15 טאבים פתוחים אני כבר מבלה באיזור ה-80% ניצול , בלי דברים נוספים יוצאי דופן שפתוחים בנוסף..

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. dual channel אומר שהמחשב משתמש בשני רכיבי במקביל וככה מקבל למעשה מהירות כפולה, בלוח יש מקום ל-4 רכיבי וכמובן שאפשר להשתמש בכולם. אני אתקן את התשובה שנתתי קודם, כיוון שהיום יש לך 2 רכיבים של 2GB אז הם עובדים במקביל ואתה מקבל מהירות כפולה, אם תוסיף עכשיו עוד רכיב יחיד של 4GB או 8GB אז לא יהיה לו רכיב נוסף לעבוד איתו במקביל. מחירי הזכרונות באיבורי ו-KSP הם מאוד גבוהים יחסית לחנויות אחרות בארץ.

2. לעבודת תכנות אמיתית אני באמת חושב שצריך 16GB אבל מאיך שאתה מדבר לא נשמע שאתה מתעסק בזה יותר מדי ברצינות. להוסיף עכשיו עוד שני זכרונות של 4GB יכולה להיות פשרה טובה וככה יהיה לך 12GB סה"כ.

3. נכון ש-285 שקל זה בערך אותו מחיר אבל יש שם חצי ממקום האכסון, הדגם שהצאתי נחשב לא פחות טוב מהסמסונג. אם אתה חייב אז לדעתי גם בארץ משתלם להוסיף 100 שקל כדי להכפיל את הגודל:

https://www.plonter.co.il/detail.tmpl?sku=MZ-76E500BW

4. תסתכל על סרטונים ביוטיוב שמסבירים איך להתקין ותחליט אם אתה רוצה לעשות את זה בעצמך, אם לא אז הייתי נותן לחנות שממנה אתה קונה את החלקים להתקין אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתכנות התעסקתי בעבר, אז זה פחות חשוב אבל כן ציינתי שאני רוצה מחשב שיכול להריץ את זה.

 

חשבתי שיש לי אחד של 4GB.. מה זה אומר אם אוסיף לשניים הקיימים אחד של 4GB והוא לא יעבוד איתם במקביל? אולי כבר כדאי להסיר את שניהם ולהחליף בשניים חדשים של 4GB או 8GB שיעבדו במקביל? לא הבנתי כל כך מה זה במקביל. ומאיפה ראית שיש מקום ל-4? היה כתוב MAX MEMORY CHANNELS 2. יש לך מקום שמוכר ביותר זול מאייבורי?

SSD - לא חייב פשוט מעדיף מהארץ. אני אחשוב על זה, בכל זאת אין לי צורך ב500.

והשאלה הקודמת והדי חשובה - איך אני מעביר את הווינדוס לSSD? התקנה פשוטה מחדש ופרמוט של הדיסק קשיח? די אקטיבציה? לא סגור על זה.

וממה שאתה מציע כמה זמן יחזיק המחשב?

 

שוב תודה!

עזרת לי מאוד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של etal

dual channel אומר שהמחשב משתמש בשני רכיבי זכרון במקביל וככה מקבל למעשה מהירות כפולה

אולי בתיאוריה... בפועל מדובר בהפרשים על גבול הזניחים ואין טעם לתת להם יותר מדיי דגש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Milford Cubicle

אולי בתיאוריה... בפועל מדובר בהפרשים על גבול הזניחים ואין טעם לתת להם יותר מדיי דגש.

בפועל מקבלים bandwidth כפול, ההשפעה של זה על הביצועים הכלליים של המחשב אני מסכים איתך שהיא כמעט תמיד זניחה לחלוטין.

 

ציטוט של מאור צוברי

חשבתי שיש לי אחד של 4GB.. מה זה אומר אם אוסיף לשניים הקיימים אחד של 4GB והוא לא יעבוד איתם במקביל? אולי כבר כדאי להסיר את שניהם ולהחליף בשניים חדשים של 4GB או 8GB שיעבדו במקביל?

במקביל זה אומר שהמחשב יודע להפעיל את שניהם באותו זמן ולא מפעיל את השני רק לאחר שהוא מסיים עם הראשון, כמו שמילפורד אמר עדיף להתעלם מזה כי ההשפעה של זה על הביצועים מאוד קטנה. אתה יכול לקנות של 4GB ויהיו לך סה"כ 8GB, זה יעבוד בלי בעיה.

 

את זה שבלוח האם יש מקום ל-4 זכרונות אפשר לראות באתר של (כתוב Max # of DIMMs 4) וזה מאוד ברור מהתמונות של הלוח. לפי המסמך שצרפת יש לך שני זכרונות של 2GB ולא אחד של 4GB וגם שם כתוב שיש מקום ל-4 .

 

הדרך הכי פשוטה להעביר את הווינדוס היא לעשות clone (יש תוכנה שמגיעה עם הסמסונג) ולהעתיק את כל המחיצה הקיימת עם מערכת ההפעלה ל- אבל זה דורש שהגודל של ה- יהיה יותר גדול מהמחיצה הקיימת, האפשרות השניה היא להתקין ווינדוס ואת כל התוכנות מחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבחור שלנו לא מבין במחשבים, תנסו להקביל לו את התשובות שלכם לדברים יותר חומריים שהוא כיראה יבין טוב יותר.

dual channel - מאפשר למחשב לחשוב פחות איך לתזמן את הזיכרונות ראם ולהתאים ביניהם בעבודה, בפועל לא תרגיש הבדל גדול.

SSD - תקנה ותפעיל מימנו את ה-WIN שלך 

תפתח את CMD כאדמין (או powershell) ותקליד את זה:

  ציטוט

wmic path softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

כדי לפתוח CMD תלחץ על מקש ימיני על הסימן של וינדוס ועל CMD כמנהל או powershell כמנהל.

זה אמור להראות לך את הקוד וינדוס שלך.
(גם אני הייתי צריך אבל לא היה לי זמן להתעסק עם זה ונתת לי תרוץ לעשות את זה ;) )

 

המלצה לפחות ל12GB RAM במקרה שלך, 2X2GB ועוד 2X4GB יש המון ביד שנייה (פשפשוק מחשבים וציוד נלווה או החנויות מחשבים)
במקרה ותצליח לצלם את הלוח אם שלך זה יעזור מאוד..

 

אני לא ממליץ לשכפל להעתיק או להעביר את הWIN 10 שלך לSSD כמו שהוא בגלל שכדי לך לעשות פרמוט מלא למחשב כדי לעזור לו, בנוסף להגדיר כל תוכנה שלא תדלק עם פתיחת המחשב כדי להקל עליו בהפעלה, גם עם המחשב שלך טוב הוא עדיין מעט ישן.
 

כדי לך לקנות 500GB אם אתה יכול בגלל שזה נותן לך יותר מקום גם להריץ מימנו משחקים ושוב זה יעזור למחשב שלך להריץ אותם טיפה יותר חלק ומהר.

 

בנוגע מאיפה לקנות, מאיפה שנוח לך בארץ יקר יחסית, בחו"ל זול אבל לא בטוח שיש אחריות.

מקווה שעשיתי סדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...