hibernate ו - SSD , האם מזיק לכונן? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

hibernate ו - SSD , האם מזיק לכונן?


arield

Recommended Posts

שלום רב ,

כידוע לכם Hibernate זוהי פונקציה שמעבירה את כל השימוש שנמצתא בזיכרון(RAM) לכונן האחסון ואז מכבה את המחשב לחסוך בסוללה.

השאלה שלי היא האם העובדה שבכל פעם שעושים זאת יש כתיבה לדיסק של ~4GB פוגעת בSSD (היות והרי מס הכתיבות אליו מוגבל באורך החיים שלו) , או שהדבר כל כך שולי שגם בעוד 5 שנים למשל לא נראה נזק לSSD?

תודה על העזרה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה זניח בשימוש ממוצע. בכלל, העמידות של כונני טובה היום מסםיק כדי שפשוט ישתנשו בהם בלי לדאוג לגבי אורך החיים שלהם. בשימוש ממוצע (שימוש ביתי/משרדי/גיימינג) רוב המשתמשים יחליפו את הכונן הרבה לפני שהוא יגיע למכסת הכתיבות המוצהרת שלו.

 

יחד עם זאת, שימוש בכונן SSD מייתר קצת את השימוש ב-Hibernation. בעבר זה היה פתרון לא רע לחזרה לעבודה מהר יותר מאשר טעינת מערכת ההפעלה והתוכנות מחדש בזמנים של דיסקים מכניים אטיים וזיכרון גבולי. בעידן ה- כל זה כבר לא רלוונטי.

אם מדובר המחשב שולחני אז מצב שינה בהחלט מספיק, ולדעתי הוא גם מספיק ברוב הלפטופים היום. צריכת החשמל של הזיגרון במצב שינה היא מזערית ובהנחה שנדובר בשימוש שוטף ההשפעה על חיי הסוללה היא לא מהותית, אלא אם מדובר בסוללה ממש קטנה/כבר לא לגמרי תקינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ללפטופ זה יותר משימושי. והבחירה של מייקרוסופט להעלים את האופציה כברירת מחדל ולהשתמש בה רק אוטומטית בתום הסוללה מטופשת. כשאני יוצא מהעבודה עם הנייד (נניח) ביןם חמישי וארצה להמשיך לעבוד ביום ראשון אין שום סיבה להשתמש במצב שינה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...