ביקורת על הטכניון לתארים ראשונים - עמוד 2 - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת על הטכניון לתארים ראשונים


Sargon

Recommended Posts

האקדמיה תפקידה להכין אותך למחקר, רוב הסטודנטים באים במטרה להיכנס לאוניברסיטה להשיג תואר נחשק על מנת למצוא בעיה.

 

וזאת כל מהות הבעיה, יכולים להיות לך מרצים גרועים ועדיין תצליח לקבל הבנה עמוקה של החומר ותקבל את אותה "אינוטאציה" שאתה מדבר עליה או שאתה יכול לזרוק כל הסמסטר ובשבועיים האחרונים לעשות מרתון ושבוע לאחר המבחן לשכוח הכל.

זה הכל תלוי בסטודנט ומי שרוצה להמשיך לתארים מתקדמים יידרש גם לשבת ללמוד ולהבין את החומר ולא רק לעבור את הקורס, וזה טבעי להשקיע באלה שנותנים אקסטרא מאמץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

"מה שטוב ל-MIT כנראה לא מספיק טוב לאוניברסיטאות בישראל"

כתבה מ2017 בדהמרקר על נשירה, מראיינים את פרופ' יכין כהן, לשעבר דיקן לימודי הסמכה בטכניון.

הטכניון מנסה להלחם בנשירה, לגבי חוויות סובייקטיביות או בין סוביקטיביות בלימודים, הסטטיסטיקה מראה ש-45% מהמתחילים בSTEM לא יסיימו את שהתחילו. מסכים שיש בעייה, עדיין לא מסכים שהטכניון אחראי לכולה, גם לסטודנטים יש אחריות הם לא רק "לקוחות" (אבל לך תדבר עם מילניאלס על אחריות אישית או מחוייבות).3209067784.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, אי אפשר לקרוא את כל מה שהפה המטונף שלך כותב. אז לעניין.

דוגמא נתתי, איי פייד.

מחקרים, הראה לי איזה מחקר מרעיש גילו בטכניון במדעי המחשב בעשר שנים האחרונות. אני יודע שכל שנה אני שומע על מחקרים מאונבירסטיאות בארה"ב במדעי המחשב.

אם המכללות לא שוות לעומת הטכניון, אז מה שווה הטכניון לעומת MIT? לעומת MIT הטכניון לא שווה הרבה על פי אותם הפרמרטים שאתה שופט.

בבקשה, תן לי השוואה של MIT לטכניון ותהיה כנה. מי יותר שווה?

 

יש בעיה בארץ של חוסר מהנדסים. אם אתה לא יודע את הנתון הזה, אין מה לדון איתך בכלל.

והנה אני אחזור, תביא לי מחקר מדהים של הטכניון במדעי המחשב בעשר שנים האחרונות. אתה רק צריך להביא לי דוגמא.

אם זכור לי טוב, הבאת לי דוגמא מגוכחת של איזה פליצה קטנה בבלוק צ'יין. כאילו, הטכניון תמיד מסתרח בטכנולוגיה של מדעי המחשב, ממחזר דברים שכבר קיימים שנים לפני.

 

לראייה גם העיתון שקיבלתי מהטכניון רק מדבר על אותם סטודנטים מובחרים כבר עשר שנים, ומדבר על "תגליות חדשות" של לפני עשר שנים.

היתה פה פריחה כתוצאה משוק האייפון והאנדרויד, שהיה חדש ואטרקטיבי, אבל כשאין שוק חדש, הדרישות הטכנולוגיות עולות. ופה לא הכי הוכחנו את עצמנו.

יש לנו מהנדסי סגולה בתחום החומרה, אבל לא ממש בתחום התוכנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

טוב, אי אפשר לקרוא את כל מה שהפה המטונף שלך כותב. אז לעניין.

אם זכור לי טוב, הבאת לי דוגמא מגוכחת של איזה פליצה קטנה בבלוק צ'יין. 


כתבת הרבה שטויות, וכפי שציינתי בהודעה הראשונה שלי - יש לך כנראה איזו בעיה נפשית \ רגשי נחיתות, לכן אפילו לא אתייחס אליהן.
אבל מפה ועד לקרוא לה פליצה קטנה? ולהגיד שהפה שלי מטונף? יש כל כך הרבה אירוניה בהודעות שלך שזה כבר לא מצחיק.

אתה באמת חושב שאיי פעם תעשה עשירית ממה שהיא עשתה? אתה באמת צריך עזרה.

תמשיך להתלונן על החיים בפורומים, תגיע רחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של flava


כתבת הרבה שטויות, וכפי שציינתי בהודעה הראשונה שלי - יש לך כנראה איזו בעיה נפשית \ רגשי נחיתות, לכן אפילו לא אתייחס אליהן.
אבל מפה ועד לקרוא לה פליצה קטנה? ולהגיד שהפה שלי מטונף? יש כל כך הרבה אירוניה בהודעות שלך שזה כבר לא מצחיק.

אתה באמת חושב שאיי פעם תעשה עשירית ממה שהיא עשתה? אתה באמת צריך עזרה.

תמשיך להתלונן על החיים בפורומים, תגיע רחוק.

ירדתי לרמה שלך.

אגב, זה שאתה אומר לי שלי יש ריגשי נחיתות כל הזמן, זה כנראה משהו שאתה מקרין מעצמך.

אתה כנראה בונה את כל התדמית שלך על בסיס זה שלמדת בטכניון, וכשמישהו פוגע במקור לחוסן המזוייף שלך, אתה מתחיל להשתולל.

 

סבבה, הטכניון היא האוניברסיטה הכי טובה בארץ, וכל אדם נמדד לפי האוניברסיטה שסיים

זאת אומרת שכל אדם שסיים את MIT הוא פי מאה יותר טוב מכל אדם שסיים את הטכניון, כי MIT טובה פי מאה מהטכניון. לפחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

סבבה, הטכניון היא האוניברסיטה הכי טובה בארץ, וכל אדם נמדד לפי האוניברסיטה שסיים

זאת אומרת שכל אדם שסיים את MIT הוא פי מאה יותר טוב מכל אדם שסיים את הטכניון, כי MIT טובה פי מאה מהטכניון. לפחות.

 

הטכניון הוא ממש לא במקום הראשון בארץ (אם הזכרון לא מטעה אותי), ויש דירוגים ספציפים לפי פקולוטות.

אגב תפתחו את הערך דירוג אוניבסיטאות בעולם תראו ציטוט נחמד

" בשנת 2017, הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל של הטכניון דורגה מקום 8 בעולם, מקום 50 באוטומציה ובקרה, מקום 37 בהנדסת חשמל, ובתחום הפיזיקה דורג הטכניון בין 150-200 ".

 

נכתבו באשכול הנ"ל המון שטויות על ידי לא מעט כותבים.

אם סטודנט סיים 3 שנים בכל מוסד אקדמי ולא מרגיש שיצא עם ידע זאת אשמתו, אפשר ללמוד 3 ימים לפני מבחן ולקבל ציון טוב ואפילו מעולה אבל אם באמת רוצים ללמוד ולהבין את החומר צריך להשקיע להראות התעניינות מעבר.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי ברפרוף את ההודעות הקודמות, ויש לי כמה דברים לומר. 

 

אני בוגר הנדסת מכונות, שהתחיל באווירונוטיקה ועבר לאחר שהבין שמה שמעניין את אחיו הגדול לא בהכרח מעניין אותו.

 

מדובר בסה"כ בבית ספר טוב מאוד, שמלמד ברמה גבוהה, אולי קצת תאורטית מדיי (לא מכין אותך היטב לחיים האמתיים).

 

במהלך השנים נתקלתי במרצים עייפים וחסרי ניצוץ שפשוט באים כדי לצאת מדי חובה, והיו גם מרצים שבאמת רצו ללמד. אם כי אני בטוח שבכל מקום זה ככה, וזה לא ייחודי לטכניון.

 

מאוד מסכים עם @Sargon שהמקום די נגוע בשחצנות ובפלצנות.

 

אני מטבעי בן אדם "שכונתי (עמך)" וכך הייתי גם בהרצאות.

 

לא אשכח לעולם את הפרצוף הזחוח שהיה לאיזה סטודנט פלצן שרציתי להעיף לו סתירה, לאחר שלעג לי כשסיננתי מה לכל הרוחות הולך פה על גיבוב השטויות שהיה כתוב על הלוח באמצע הרצאה של פיזיקה 1מ .

 

או את תחרותיות היתר שהייתה בין הסטודנטים. אף אחד לא רצה לעזור בכלום, אולי כי רובם היו עתודאים ואני לא? אין לי שמץ.

 

 

בכל מקרה, לא הרגשתי ולא מרגיש מאוים ע"י מוסדות אחרים, לא כי אני חושב שהטכניון הוא המקום הכי טוב, אלא כי אני מאמין שהבן אדם חשוב יותר ממקור התעודה שהוא נושא. ולראייה, עבדתי (ועובד) עם בוגרי אוניברסיטאות לא איכותיים, ובוגרי מכללה מצוינים ולהפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נא לא להשתמש בלוגיקה הפוכה.

"אם הוא לא הצליח ללמוד, סימן שלא רצה".

 

למדתי בטכניון בערך אחריי הצבא, בלי שעשיתי איזה טיול להודו.

בגיל הזה הייתי עוד הרבה פחות בוגר, לא ידעתי באמת איך ללמוד כמו שצריך, ולא היה עזרים ביו טיוב כמו היום.

הנקודה היא שבאמת רציתי ללמוד, הייתי עושה את כל תרגילי הבית בעצמי, ולא היה מטריד אותי הצייונים בהכרח.

אבל הטכניון מקום כזה אפור שלא אכפת לו מהסטודנטים. הטכניון לא מתאמץ לעזור לסטודנטים ללמוד, והסטודנטים האחרים גם לא ייעזרו לך כי אתה תחרות בשבילהם. הם עוזרים רק לחברים הקרובים של הקבוצה שלהם.

כך שאם לא התחברת לקבוצה שמקבלת אותך לשורתייה, אתה בבעיה.

 

באתי לטכניון בעיקר בשביל ללמוד, לא היה אכפת לי מהצויינים כל כך. אבל הייתי תמים בשביל להבין כיצד בישראל, והרבה מקומות אחרים בעולם, ההתנהגות הברירת מחדל היא שלא אכפת. יש מדינות ואוניברסיטאות שההתנהגות ברירת המחדל היא לעשות את הדבר הנכון. זה לא ככה בטכניון והרבה מקומות בעולם.

בקצרה, חבל שלא ידעתי ללמוד יותר טוב בזמנו. אבל היה מה שהיה.

בכל מקרה, לא אמליץ לאנשים ללמוד בטכניון. נכון, זה עוזר בקטע של התואר יותר נחשב בשוק העבודה, אבל אם מה שמעניין אותך זה ללמוד לעומק את החומר, ואנשים נחמדים ולא שחצניים וערסים טכניונים, אז הטכניון זה טעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה להבין את המשמעות האימרה "לא משקיעים בסטודנטים". 

כי בתל אביב מעטים המקרים שמתרגלים הפנו גב לסטודנטים.

אין לכם שעות קבלה בטכניון, אין אימיילים של מתרגלים או פורומים שאפשר לשאול שאלה ולקבל תשובה? 

95% מהמקרים שפניתי למתרגל בגישה כזו "ניסיתי מלא זמן ולא הולך לי.. אתה יכול להראות לי כיוון/להסביר" גם קיבלתי מענה. 

המון פעמים המתרגלים היו מוכנים לחרוג מהשעה הרשמית ופשוט להיפגש עם הסטודנט לכמה דקות בחדר מחשבים/ספרייה. 

לו הייתי גר קרוב לאונ' הייתי מנצל את זה הרבה יותר. כעת אני גר רחוק וזו טרחה להגיע ולא יוצא כמעט להיות באונ' ובתנאים האלה באמת קשה ללמוד. בטכניון אני יוצא מנקודת הנחה שהרוב המוחלט גר בשכונות הקרובות ויכול להגיע ביתר קלות ולהיפגש עם צוות הקורס. נצל את זה

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהרבה מהסטודנטים מפספסים את הנקודה של מוסדות אקדמיים וההקשר שלהם לשוק העבודה

1. מוסדות אקדמיים עוסקים במחקר - לכן הרבה מהמרצים לא יודעים ללמד או הרצאות בשבילם זה בזבוז זמן שהם יכולים להיות במעבדה שלהם

2. בטכניון מלמדים אותך את הבסיס המתמטי/פיזיקה/כימיה - כי אם יש לסטודנט את הבסיס הוא יוכל ללמוד הלאה

3. מקומות עבודה מחשיבים יותר את הטכניון (והאוניברסיטאות) מכוון שהסטודנטים נדרשים לעבודה !!עצמאית ותחת לחץ!! - הטכניון לא מחזיק לסטודנטים את היד - תכונות שמקומות עבודה מאוד מעריכים ומאוד בצדק לדעתי.

4. לגבי זה שסטודנטים מצטיינים לא תמיד מצליחים בחוץ - דבר מאוד חשוב היום זה יחסי אנוש בין בני אדם, הפרויקטים הם צוותים ודרוש עבודה מול אנשים אחרים/מחלקות אחרות שיתוף ידע וכו... - כך לא משנה עד כמה הציונים גבוהים אם הבן אדם סוציופת ולא מסתדר אז הוא ישיג מעט מאוד... 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Knopix

אני חושב שהרבה מהסטודנטים מפספסים את הנקודה של מוסדות אקדמיים וההקשר שלהם לשוק העבודה

1. מוסדות אקדמיים עוסקים במחקר - לכן הרבה מהמרצים לא יודעים ללמד או הרצאות בשבילם זה בזבוז זמן שהם יכולים להיות במעבדה שלהם

לגבי 1 אני מסכים איתך אבל זה ממש מעצבן. רוב המוסדות האקדמיים מתוקצבים מכספי מיסים ובמטרה ישירה שיספקו לתעשייה במדינה מהנדסים ואנשי מקצוע או תגליות שיעזרו פרקטית לאנושות (למי שחי בסרט וחושב שזו לא הסיבה העיקרית שהמדינה מתקצבת אותם, שיענה לי מדוע הפקולטות להנדסה ולרפואה מקבלות תמיד יותר תקציבים וגרנטים מהפקולטות לפילוסופיה ולפי מה מחלקים את התיקצוב לאקדמיה).

 

בפועל, רוב החוקרים שפגשתי הם אנשים שחצנים ופלצנים שחושבים שלהעביר את הידע שלהם הלאה ולהכשיר את הדורות הבאים זה מתחת לרמתם ויותר גרוע, רוב המחקרים שהם מפרסמים הם סגורים וצריך לשלם הון תועפות לעיתונים כדי לקרוא אותם או להיות חבר במוסד אקדמי, כך שרוב האנושות או אפילו יותר גרוע, אנשים בתעשייה שבאמת משתמשים בידע כדי לשנות את העולם לא יכולים לגשת למידע שכספי המיסים שלהם ייצרו בצורה חופשית.

 

האיחוד האירופאי אגב מודע לבעיה הזאת ומחייב עכשיו שכל מחקר שמומן על ידו חייב להפתח לקהל הרחב החל מפרק זמן מסויים. לדעתי גם בארץ חייבים לקבוע כזה חוק, ידע שמומן על ידי הכלל צריך להיות חופשי.

 

אני חושב שחוסר ההשקעה בהוראה ושמירת המידע אלה סימפטומים של אותה תופעה של אליטיזם. חוקר שהיה אכפת לו לתרום לאנושות היה משקיע בסטודנטים ככל יכולתו כדי שהידע שלו היה עובר הלאה, הוא היה מנסה ככל יכולתו להפיץ את הידע מהמחקר שלו לכלל האוכלוסיה או לפחות לאנשי מקצוע שמתעסקים בתחום. בפועל רובם שומרים את הידע כדי לשמור על מעמדם בקהילה המדעית או כיועצים יקרים מאוד בתעשייה. לחוקר הממוצע יותר חשוב שיזכרו את השם שלו בתחום מאשר שהתגליות הללו יעזרו לאנושות.

 

זו דעתי בתור אחד שגם עבד קצת באקדמיה ומכיר את סוג האנשים שמלמדים שם. כמובן שישנם יוצאי דופן אבל זה הרושם שקיבלתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חיי על פני כדור הארץ מספר שנים ספורות.

אם הטכניון לא מסוגל ללמד סטודנטים לתואר ראשון כמו שצריך, שיעשה כמו וויצמן וילמד רק תארים גבוהיים ולא יבזבז את זמנם הייקר של סטודנטים צעירים ותמימים.

לא צריך בכלל אוניברסיטה בשביל ללמוד מתמטיקה, אז למה אתה לומד באוניברסיטה?

העיניין של הלחץ הוא נכון אבל קישקוש. כלומר, אם המטרה של הטכניון היא להוכיח מי יכול לכתוב קוד תחת מתקפת אש אז בזה הוא מצליח. אם המטרה שלו היה לעזור לסטודנטים לממש את הפוטנציאל שלהם ולעזור להם לספוג כמה שיותר את החומר, בזה הוא נכשל.

אני לא מאשים את המרצים בהכרח, אלא כל המוסד הזה דפוק בכל תוכנית הלימודים לתארים ראשונים. בצורה שמעבירים את החומר, וגם בצורה המייושנת שתוכנית הלימודים בנוייה.

 

שוב, הטכניון רוצה לעשות מחקרים? שלא ילמד תארים ראשונים ויהיה לו את המעט כבוד העצמי כמו שיש לוויצמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...