ביקורת על הטכניון לתארים ראשונים - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת על הטכניון לתארים ראשונים


Sargon

Recommended Posts

למדתי בטכניון תואר ראשון במתמטיקה מסלול מדעי המחשב, ולדעתי זו אוניברסיטה די גרועה לתואר ראשון, במיוחד אם אתה צעיר.

 

הטכניון היא אוניברסיטה שאוהבת להשקיע בסטודנטים המצטיינים והמובחרים שלה, ולהזניח את כל שאר הסטודנטים בתואר הראשון.

לא משנה שהסטודנטים המובחרים של הטכניון בסוף גם לא מוכיחים את עצמם... לא שמעתי כמעט על אף משמעותי במדעי המחשב בטכניון בחמש עשרה השנים האחרונות. לעומת מלא פיתוחים באוניברסיטאות אחרות בעולם. הסטודנים של הטכניון כנראה אפורים ולא ייצרתיים כמו צוות הלימוד שלה.

 

מדוע הלימודים לתואר הראשון בטכניון גרועים? כי כל הלימודים שלך מתבססים על זה שתלמד את האינטואציה ואת המשמעות של החומר מסטודנטים אחרים, ומסטודנטים בשנים מעלייך. סטודנטים שהם לא חברותיים מטבעם(ויש הרבה כאלה, במיוחד בטכניון) יתקשו הרבה יותר ויבזבזו הרבה יותר זמן ויספגו פחות חומר.

 

בקצרה הטכניון לא טורח להשקיע בסטודנטים ה"רגילים" והלא מצויינים, כי הוא מאמין שכל התגליות וכל הדברים החשובים רק הסטודנטים המצטיינים מסוגלים לעשות.

 

מוסד אפור שמפקיר את הסטודנטים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מה ההגדרה שלך להשקעה בסטודנט? אישית, לא ציפיתי להשקעה מיוחדת. היו שעות קבלה של מרצים ותרגלים בשביל שאלות ועזרה, נראה לי מספיק.

 

אגב, עשיתי תואר במדעי המחשב, בלי מתמטיקה. 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבין תחומי בהרצליה משקיעים הרבה יותר בסטודנטים.

שמעתי ממישהו שלמד בטכניון ועבר לבין תחומי, הם לומדים את אותו החומר ומסיימים תואר יותר מהר.

זה לא שהמתמטיקה של הטכניון שונה מהמתמטיקה בכל מקום אחר.

נכון, התואר שלך פחות נחשב בשוק העבודה של החברות האפורות, אבל אתה יוצא עם יותר ידע וסופג יותר חומר שייעזור לך בחיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון שבמכללה פרטית שבה הסטודנטים משלמים שכר לימוד פי 3-4 יותר גבוה אז יש יותר משאבים להשקיע בכל סטודנט?

 

בכל מקרה מנסיוני ההתנהלות שאתה מתאר נכונה לכל האוניברסיטאות בארץ שחושבות שהמטרה העיקרית היא שלהן היא מחקר ככה שלימוד סטודנטים לתואר ראשון היא איזה מטלה משנית שרוב הפרופסורים לא ממש רוצים לבצע והאמת שגם לא הכשירו אותם לעשות אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

לא שמעתי כמעט על אף פיתוח משמעותי במדעי המחשב בטכניון בחמש עשרה השנים האחרונות. לעומת מלא פיתוחים באוניברסיטאות אחרות בעולם. הסטודנים של הטכניון כנראה אפורים ולא ייצרתיים כמו צוות הלימוד שלה.

 

אלי בן ששון? zerocash?  חזון מדהים, אולי לא יציל את האנושות אבל בהחלט יש פוטנציאל להפחתת הפייק הכללי מסביב, בכל תחום.  אני לא איש מדמ"ח אבל ההרצאה שלו היתה טובה, מובנת וברור מאוד מה אפשרויות היישום. 

 

ציטוט של Sargon

בקצרה הטכניון לא טורח להשקיע בסטודנטים ה"רגילים" והלא מצויינים, כי הוא מאמין שכל התגליות וכל הדברים החשובים רק הסטודנטים המצטיינים מסוגלים לעשות.

 

 

הבעיה הפוכה, גם בצבא ד"א, אין נכשלים! מנסים להעביר את כולם. 

1997, ביחידה שאני שירתתי בה 50%~ לא סיימו את הקורס, אחרי גיבוש. 

2000, בטכניון ~30% לא סיימו תואר ראשון, אני מדבר על הנדסה כימית לא מדמ"ח/חשמל! 

היום זה הפוך, סוחבים את כולם על הגב עד לקו הסיום.

ומכיוון שאני מכיר את דיקן לימודי הסמכה הקודם, פרופ' יכין כהן, שוחחתי איתו וזה אכן הנורמה - מכוונים ל100% מסיימים. 

 

ציטוט של Sargon

מדוע הלימודים לתואר הראשון בטכניון גרועים? כי כל הלימודים שלך מתבססים על זה שתלמד את האינטואציה ואת המשמעות של החומר מסטודנטים אחרים, ומסטודנטים בשנים מעלייך. סטודנטים שהם לא חברותיים מטבעם(ויש הרבה כאלה, במיוחד בטכניון) יתקשו הרבה יותר ויבזבזו הרבה יותר זמן ויספגו פחות חומר.

 

זה אולי נכון למדעי החברה, לא למדעים מדוייקים. שני אנשים יכולים להבין דברים הפוכים בראשון, חס וחלילה אם זה יקרה בשני. 

 

ציטוט של Sargon

הטכניון היא אוניברסיטה שאוהבת להשקיע בסטודנטים המצטיינים והמובחרים שלה, ולהזניח את כל שאר הסטודנטים בתואר הראשון.

 

הם אכן מסתכלים על הפוטנציאל לתואר מתקדם ומתמרצים בהתאם, זה כיוון הבנייה שלהם לעתיד.

 

ואמירה כללי מהצד של מתרגל/משתלם. הרבה סטודנטים מתעניינים יותר בתואר (מסמך) מאשר הידע. עובדים במהלך התואר, לא קוראים, לא מוכנים לשיעור, דוחסים את הלימוד לימים שלפני המבחן. לא שואלים שאלות, לוקחים קורסים (בחירה) של נושאי צמר גפן (פלופ) - העיקר שאין בחינה ואין יותר מדי הבנה. גם מרצים יש גרועים לא חסר, בעיקר עניין הפקטורים, גלויים או נסתרים. ועניין הקדמים, סטודנטים מגיעים עם ידע שטחי בנושאים בסיסיים, כי הם לקחו קורס במדעי הדשא (פלופ שטוח) במקום בתורת השורשים 1מ (מעמיק ומרחיב). מרצה שמעוניין שיהיו סטודנטים בקורס, מוריד את הדרישות (בצורה רכה או קשיחה ע"י הורדת קדמים) ונשאר קורס ברמה בינונית במקרה הטוב וזה לפני איכות ההוראה וכ"ו.   

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sheik Yerbouti

 

אלי בן ששון? zerocash?  חזון מדהים, אולי לא יציל את האנושות אבל בהחלט יש פוטנציאל להפחתת הפייק הכללי מסביב, בכל תחום.  אני לא איש מדמ"ח אבל ההרצאה שלו היתה טובה, מובנת וברור מאוד מה אפשרויות היישום. 

 

 

הבעיה הפוכה, גם בצבא ד"א, אין נכשלים! מנסים להעביר את כולם. 

1997, ביחידה שאני שירתתי בה 50%~ לא סיימו את הקורס, אחרי גיבוש. 

2000, בטכניון ~30% לא סיימו תואר ראשון, אני מדבר על הנדסה כימית לא מדמ"ח/חשמל! 

היום זה הפוך, סוחבים את כולם על הגב עד לקו הסיום.

ומכיוון שאני מכיר את דיקן לימודי הסמכה הקודם, פרופ' יכין כהן, שוחחתי איתו וזה אכן הנורמה - מכוונים ל100% מסיימים. 

 

 

זה אולי נכון למדעי החברה, לא למדעים מדוייקים. שני אנשים יכולים להבין דברים הפוכים בראשון, חס וחלילה אם זה יקרה בשני. 

 

 

הם אכן מסתכלים על הפוטנציאל לתואר מתקדם ומתמרצים בהתאם, זה כיוון הבנייה שלהם לעתיד.

 

ואמירה כללי מהצד של מתרגל/משתלם. הרבה סטודנטים מתעניינים יותר בתואר (מסמך) מאשר הידע. עובדים במהלך התואר, לא קוראים, לא מוכנים לשיעור, דוחסים את הלימוד לימים שלפני המבחן. לא שואלים שאלות, לוקחים קורסים (בחירה) של נושאי צמר גפן (פלופ) - העיקר שאין בחינה ואין יותר מדי הבנה. גם מרצים יש גרועים לא חסר, בעיקר עניין הפקטורים, גלויים או נסתרים. ועניין הקדמים, סטודנטים מגיעים עם ידע שטחי בנושאים בסיסיים, כי הם לקחו קורס במדעי הדשא (פלופ שטוח) במקום בתורת השורשים 1מ (מעמיק ומרחיב). מרצה שמעוניין שיהיו סטודנטים בקורס, מוריד את הדרישות (בצורה רכה או קשיחה ע"י הורדת קדמים) ונשאר קורס ברמה בינונית במקרה הטוב וזה לפני איכות ההוראה וכ"ו.   

 

 

 

זירו קאש? נשמע כמו שיפצור קטן של בלוק צ'יין שכבר דיברו עליו הרבה זמן. כאילו, אף אחד לא אמר שהמידע שלך לא צריך להיות מוצפן על הבלוק צ'יין.

וזה כל מה שמצאת?

הסטודנטים של הטכניון(ואני מתמקד במדעי המחשב) טוב בתור אנשי עסקים וייזמים, ודי עלובים בתור חוקרים.

בהשוואה הסטודנטים של MIT מוציאים כל שנה תגליות מרעישות במדעי המחשב. התירוץ של הטכניון הוא תמיד "אבל אין לנו תקציב כמו של MIT", מעניין איזה צייון יתנו לסטודנט שיגיד להם תירוצים כאלה.

 

במדעים מדוייקים יש יותר מדרך אחת להתבנון בדברים. יש הרבה עקרונות דואליים, ואפשר ללמוד את הצד הטכני של אלגברה מבלי להבין את האינטואציה, וזה דבר שלא מלמדים בטכניון. מלמדים רק את הצד הטכני וסומכים על הסטודנט שיבין לבד.

וחוץ מזה מה הטיעון שלך? ברור שבסוף כל סטודנט יכול להבין, אבל כמו שאף סטודנט בטכניון לא מפתח את האלגברה מאפס בעצמו ונעזר בהרצאות, ככה סירטון קצר ביוטיוב עם דברים וויזואלים לתאר את האלגברה יכול לעשות פלאים.

בזמני לא היו כל כך הרבה סירטוני יו טיוב מופלאים כאלה, בימינו סטודנט אוליי יכול ללמוד בטכניון לבד בעזרת האינטרנט.

 

הבעיה שאתה מתמקד בסטודנטים מובחרים, שזה נבואה שמגשימה את עצמה. אתה צריך שכל סטודנט יממש את הפוטנציאל שלו, לא שיהיו לך כמה סטודנטים מבוחרים. כי תגליות בימינו מצריכים אנשים עם הרבה כישורים, לאף אחד אין את כל הכישורים.

דווקא ההתמקדות של הטכניון בסטודנטים מסויימים פוגעת במחקר, ובגלל זה במדעי המחשב מסתרחים כל כך מאחוריי MIT. גם בMIT אין כנראה את האווירה התחרותית מגעילה שיש בטכניון.

מחקר זה לא רק ידע ופתירת משוואת זה גם יצירתיות ומאמץ של הרבה אנשים.

מדעי המחשב בטכניון לא גילו שום דבר מעניין בעשר השנים האחרונות, שזכור לי, אוליי אפילו יותר.

רק עכשיו קיבלתי את החוברת של הטכניון, כל מה שעשו בחוברת זה לדבר על תגליות במדעי המחשב של לפני 5 שנים כאילו הם גילו את אמריקה.

לא חידשו כלום בחוברת הזו, כל מה שיש להם להראות זה ומימוש של אלגוריתמים שאנשים אחרים המציאו לפניהם.

 

מדעי המחשב זה עלוב בטכניון. גם במחקר וגם בלימודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

דעים מדוייקים יש יותר מדרך אחת להתבנון בדברים. יש הרבה עקרונות דואליים, ואפשר ללמוד את הצד הטכני של אלגברה מבלי להבין את האינטואציה, וזה דבר שלא מלמדים בטכניון. מלמדים רק את הצד הטכני וסומכים על הסטודנט שיבין לבד.

 וחוץ מזה מה הטיעון שלך? ברור שבסוף כל סטודנט יכול להבין, אבל כמו שאף סטודנט בטכניון לא מפתח את האלגברה מאפס בעצמו ונעזר בהרצאות, ככה סירטון קצר ביוטיוב עם דברים וויזואלים לתאר את האלגברה יכול לעשות פלאים.

בזמני לא היו כל כך הרבה סירטוני יו טיוב מופלאים כאלה, בימינו סטודנט אוליי יכול ללמוד בטכניון לבד בעזרת האינטרנט.

הדוגמה שלך לא טובה, מתמטיקה היא ריגורוזית, יש רק דרך אחת להבין משמעות והיא דרך נוטציה מדוייקת ככל האפשר. 

אינטואיציה היא רעה, גם במתמטיקה ובייחוד במדע כיום שמתמקד במערכות קטנות, מכניקת קוונטים היא לא אינטאיטיבית, ומכניקה סטטיסטית של מערכות קטנות היא לא קלאסית. 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלגברה מאוד מתחברת לעולם הפיסי, לפחות עד שלושה מימדים. טרנספורמציות הם דבר שבאמת אפשר לדמיין וקיים בעולם שלנו.

גם שאתה חושב על אופטימיזציה של פונקציה בהרבה ממדים אתה יכול לפעמים לדמיין או להציג אותה במימד נמוך יותר שאתה יכול להבין.

נכון שברגע שאין לך אף דבר בעולם הפיסי להשוות אליו, אז כל מה שאתה יכול לעשות זה להיצמד אל הטכניקה.

זה בדיוק הטעות, בטכניון מלמדים אותך רק טכניקה ולעשות "פעולות חשבון" באלגברה, ולא מלמדים אותך מה הטרנספורמציה עושה למרחב והדואליות שלה.

האמת שכן מלמדים אותך, פשוט לא מראים לך את זה וויזואלית, ואז אתה רק יכול לשנן את הטכניקה מבלי להבין מה באמת קורה.

 

אינטואציה לפעמים עוזרת, לפעמים לא. אבל בלי קשר לאינטואציה, אתה צריך להבין את המשמעויות של הדבר מאחוריי המספרים והטכניקה.

אתה יכול ללמוד אלגברה סתם בזה שאתה משנן את הכל אבל אתה לא תבין מה אתה עושה באמת.

 

הנה ווידאו לדוגמא, זה רק אחד מהסידרה, תבין למה אני מתכוון.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Sargon להבין אלגברה ליניארית בשניים/שלושה מימדים, המוח שלנו מחווט לדברים האלו ולכן האינטואיציה טובה (וגם הלמידה הויזואלית טובה!).

הבעייה שהעולם בחוץ לא תלת מימדי ולא ליניארי ולכן אינטואיציות נכשלות תדירות. ממליץ על הספר של פרופ' כהנמן "לחשוב מהר, לחשוב לאט". 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאין אינטואציה זה בדרך כלל יותר קל. אתה רק צריך להפעיל את החלקים כמו לגו, אין יותר מדי מה לחשוב. זה "פותר את עצמו".

אבל אבדוק את הספר שאתה ממליץ. נשמע מעניין.

 

בכל מקרה, כל הגישה של הטכניון לשים דגש רק על הסטודנטים המצויינים היא מגעילה. בסוף הסטודנטים המצויינים גם לא מוכיחים את עצמם בעולם האמיתי.

זה היה מורגש אווירה של תחרות ושחצנות, כל אחד רוצה להרגיש שהוא הכי גאון.

לדעתי באונברסיטאות בארצות הברית, הסטודטנים לא כאלה שחצנים ומלאים באגו כמו בטכניון, ואוליי בישראל בכלל.

הסטודנטים באים ללמוד ולממש את הפוטנציאל שלהם, לא להרגיש שהם חכמים בגלל הצייונים.

 

הטכניון גם נוטה להשתמש בפרופאגנדה ושיטות פופוליסטיות להביא סטודנטים. היה תקופה שהם נתנו איי פד לכל מי שהתקבל לטכניון.

בכלל בהרצאה הראשונה של הטכניון היה איזה פרופסור שאמר חצי בצחוק שמה שאמרו על הטכניון זו פרופדאגנה. מעין בדיחה עם קצת אמת.

 

הרבה סטודנטים שמסיימים תואר בטכניון שונאים אחר כך את הטכניון ודי בצדק. גם לא אשכח איך הנבלות מהאיגוד של בוגרי הטכניון הוציאו ממני כסף בשביל להיות רשום אצלהם. אחר כך זה נהיה חינם נדמה לי, אבל כבר יותר לא רציתי להיות חבר באיגוד בוגרי הטכניון.

 

בקיצר, הטכניון נמצא בנישה הנוחה שלו בה הוא לא צריך לשנות יותר מדי דברים. אגב, גם פרופסור שלמדתי אצלו קורס מתקדם אמר לי שתוכנית הלימודים של הטכניון מיושנת. כלומר, באונברסיטאות אחרות בחו"ל מלמדים את הדברים בגישה יותר מודרנית, ובטכניון נשארו עם אותה הגישה של שנות החמישים לגביי לימוד המתמטיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sheik Yerbouti

הדוגמה שלך לא טובה, מתמטיקה היא ריגורוזית, יש רק דרך אחת להבין משמעות והיא דרך נוטציה מדוייקת ככל האפשר. 

אינטואיציה היא רעה, גם במתמטיקה ובייחוד במדע כיום שמתמקד במערכות קטנות, מכניקת קוונטים היא לא אינטאיטיבית, ומכניקה סטטיסטית של מערכות קטנות היא לא קלאסית.

אני לא מסכים איתך, אינטואיציה היא דבר יחסי לאדם ולבעיה ותורת הקוואנטים בהרבה מקרים יותר אינטואיטיבית ממכניקה רגילה.  הרבה מאוד גם מבוסס על איזומורפיזם לבסיסים וקטורים מאלגברה לינארית כך שכשיש אינטואיציה שקשורה לוקטורים אפשר בעזרתה לחזות ולהבין יותר טוב איך מערכות קוואנטיות מתנהגות.

 

קח למשל את הבעיה של הMRI, זו אחת מהבעיות היחידות שפתירות לגמרי במסגרת מכניקת הקוונטים. בשביל להסביר לכימאים מה קורה שם יש תיאור "קלאסי" שמדבר על וקטורי מגנטיזציה שמסתובבים סביב שדה מרכזי וצריך לשלוח פולסים של שדה מגנטי שנמשכים פרק זמן מסויים מאוד כדי לשנות את ההיסט שלהם ממישור השדה המרכזי וכל מיני סיבוכים אחרים שקשורים לפאזה שלהם.

 

תחת מכניקת קוונטים שהיא מדויקת יותר מהתיאור הקלאסי השדה המגנטי המרכזי פשוט "יוצר" שתי רמות אנרגיה חדשות שהמרחק בינהן תלוי לינארית בעוצמת השדה וחלקיקי קרינת רדיו באורך הגל שמתאים להפרש הזה יכולים להקלט ולהפלט מהרמה החדשה הזאת כששימור התנע קובע את הפאזה שלהם.

 

מה נראה לך יותר אינטואיטיבי?

על פניו נראה שהמתמטיקה מורכבת יותר אבל הרבה יותר קל להבין אנטואיטיבית את ההסבר הקוואנטי לאיך MRI עובד.

 

לפותח הפוסט, בתור אחד שלמד בין השאר תואר מתקדם בפיזיקה, אני איתך, יש המון אינטואיציה במתמטיקה, למשל בהקשר ללינארית אם אתה צריך לעשות טרנספורם פוריה או פירוק לטור אחר לאיזו פונקציה ואתה רואה שהצורה שלה דומה מאוד לאחד האיברים בטור אתה יכול לדעת שההיטל שלה על האיבר הזה גדול בהרבה מהאחרים ,זה מאוד שימושי בחיים האמיתיים, למשל כדי להחליט באיזה בסיס של פונקציות לפרק פונקציה כדי לקרב אותה ובאיזה איבר אתה רוצה לחתוך את הקירוב...

 

 בפזיקה הדברים הללו תלויים בעד כמה המרצה טוב, אם במחשבים לא מתייחסים אליהם זה פשוט אומר שהמרצים גרועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה משווה את הטכניון לבית תחומי בהרצליה ועוד מרשה לעצמך להעביר ביקורת על בוגרי מדעי המחשב בטכניון? 

חחח שמע, הלוגיקה שלך לוקה בחסר. חבלת שלא לקחת את לוגיקה ותורת הקבוצות, אולי לא היית כותב כל כך הרבה שטויות.
כך, תקרא קצת - 
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%94_%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%A7%D7%99

 

עכשיו - לא הבנתי, יש לך ביקורת על איכות ההוראה או על זה שאין לך חברים? בתור מה אתה מעביר ביקורת על סטודנטים אחרים?

האם פקולטת האם שלך הייתה מתמטיקה? זה יכול אולי להסביר את המירמור הכבד ששורר בך.

 

ציטוט

לדעתי באונברסיטאות בארצות הברית, הסטודטנים לא כאלה שחצנים ומלאים באגו כמו בטכניון, ואוליי בישראל בכלל.

 הסטודנטים באים ללמוד ולממש את הפוטנציאל שלהם, לא להרגיש שהם חכמים בגלל הצייונים.

 

הטכניון גם נוטה להשתמש בפרופאגנדה ושיטות פופוליסטיות להביא סטודנטים. היה תקופה שהם נתנו איי פד לכל מי שהתקבל לטכניון.

אתה שם לב איך אתה נשמע? מאיפה הביטחון להכליל סטודנטים בארץ או בארה"ב? מה עשית בחיים שלך שנותן לך קמצוץ של מושג על החיים הסטודנטיאליים של מדינה על 325 מיליון איש? איזה שיטות פופוליסטיות? אני לא שמעתי מעולם על חלוקת , אתה באמת חושב שהאוניברסיטה מספר 1 בארץ צריכה להתחנן לסטודנטים בפקולטות נחשבות? אנשים מבזבזים שנים מהחיים שלהם רק כדי להתקבל. 

בקיצור, אין ספק שאתה ממורמר וכותב ""ביקורת"" בצורה מאוד לא עניינית ורדודה, כמו ילד קטן שלא הצליח לו אז הוא רץ לבכות להורים.

יש כמה נקודות שאני מסכים איתן, כמו היחס המוגזם ל'מצטיינים", אבל צורת הכתיבה הבכיינית שלך מעוררת סלידה מהפוסט כולו.

בהצלחה בעולם האמיתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של flava

אתה משווה את הטכניון לבית תחומי בהרצליה ועוד מרשה לעצמך להעביר ביקורת על בוגרי מדעי המחשב בטכניון? 

 

אתה שם לב איך אתה נשמע? מאיפה הביטחון להכליל סטודנטים בארץ או בארה"ב? מה עשית בחיים שלך שנותן לך קמצוץ של מושג על החיים הסטודנטיאליים של מדינה על 325 מיליון איש? איזה שיטות פופוליסטיות? אני לא שמעתי מעולם על חלוקת אייפד, אתה באמת חושב שהאוניברסיטה מספר 1 בארץ צריכה להתחנן לסטודנטים בפקולטות נחשבות? אנשים מבזבזים שנים מהחיים שלהם רק כדי להתקבל. 

 

אתה מוכיח את הטיעון שלי, לפחות לגביי עצמך. אתה נאד נפוח, אתה לא יודע שהטכניון הציעו פעם איי פדים בשביל נרשמים(זה שאתה לא יודע זה נהפך לעובדה במוחך).

 

אתה נופל לכל מלכודות הCOGNITIVE BIAS, אתה זה שצריך ללמוד לוגיקה. תן לי לתת לך רמז, לוגיקה לא סתם התחילה בפילוסופיה הרבה לפני שנוסחה פורמלית.

 

אתה חושב שכל מי שלומד בבין תחומי הוא מפגר? אתה חושב שאין אנשים שהתקבלו לטכניון ועברו לבין תחומי וסיימו לפני החברים שלהם שנשארו בטכניון?

מקווה שתצא מהבועה הטכניונית עוד איזה עשר, עשרים שנה. ותראה שהטכניון זה מקום אפור ולא כזה חשוב כמו שהוא בעיניי עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע, יכולת הסקת המסקנות שלך באמת לוקה בחסר, זה כבר מדאיג. טענתי שלא חילקו או כן חילקו? סה"כ סיפרתי שאני לא שמעתי על המקרה הזה. ראית מה זה? התוודתי שאני לא יודע משהו - אולי לא

אני לא כזה נאד.

ועכשיו אולי תוכל להגיע לעיקר? יש לך דוגמא לשיטות שיווק פופוליסטיות? יש לך נתונים על כמה מנסים להתקבל מידי שנה וכמה משפרים ציונים על מנת להתקבל? יש לך מושג על העדפת המראיינים?  יש לך נתונים על כמות ואיכות המחקרים שפרסמו בטכניון לעומת כל אוניברסיטה אחרת בארץ?

אתה משלב פה מחקר ותעשייה, ובשני הנושאים אתה לא מבין גדול.

 

ושוב, אני לא יודע אם זה ריגשי הנחיתות או הסקת המסקנות החלשה שלך, אבל אתה כותב שטויות.

איפה טענתי שמי שלומד בבין תחומי הוא מפגר? 

איך אפשר להשוות תנאים של מקום שעולה פי כמה וכמה בשנה? זה יכול להגיע להבדל של מעל למאה אלף שקל בתואר. אתה מצפה ליחס זהה? לתנאים זהים? האם תנאי הקבלה זהים? או שאתה מסתכל על מה שנוח לרגשי הנחיתות שלך?

ציטוט של Sargon

בבין תחומי בהרצליה משקיעים הרבה יותר בסטודנטים.

שמעתי ממישהו שלמד בטכניון ועבר לבין תחומי, הם לומדים את אותו החומר ומסיימים תואר יותר מהר.

זה לא שהמתמטיקה של הטכניון שונה מהמתמטיקה בכל מקום אחר.

נכון, התואר שלך פחות נחשב בשוק העבודה של החברות האפורות, אבל אתה יוצא עם יותר ידע וסופג יותר חומר שייעזור לך בחיים.

אהה שמעת ממישהו, זהו זאת עובדה מוגמרת.

פרסם בשלטי חוצות - בבין תחומי לומדים את אותו החומר והמתמטיקה באותה רמה של הטכניון.

אני כבר מתחיל לחשוב שאתה טרול. באמת.

"אתה יוצא עם יותר ידע וסופג יותר חומר שיעזור לך בחיים"? WTF? 

לפני רגע כתבת שלומדים אותו חומר, לא?

מה עוד מלמדים אותך על החיים בבין תחומי? איך לבזבז 40 אלף שקל בשנה? נראה לי שסופגים לך את חשבון הבנק בעיקר.

"חברות אפורות" אתה אומר? בדקת את זה? 

מה שעוזר לך לישון טוב בלילה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של etal

אתה מתכוון שבמכללה פרטית שבה הסטודנטים משלמים שכר לימוד פי 3-4 יותר גבוה אז יש יותר משאבים להשקיע בכל סטודנט?

 

בכל מקרה מנסיוני ההתנהלות שאתה מתאר נכונה לכל האוניברסיטאות בארץ שחושבות שהמטרה העיקרית היא שלהן היא מחקר ככה שלימוד סטודנטים לתואר ראשון היא איזה מטלה משנית שרוב הפרופסורים לא ממש רוצים לבצע והאמת שגם לא הכשירו אותם לעשות אותה.

זה לא עובד ככה, את ההפרש בין הטכניון והבין תחומי המדינה משלמת לטכניון מהמיסים שלך.

ככה שתאורטית אין שום סיבה שתקבל חרא של תמורה לכסף בטכניון או בכל אוניברסיטה אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...