התייעצות להמשך פיתוח עסק - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התייעצות להמשך פיתוח עסק


avishem

Recommended Posts

שלום לכולם,

יש לנו עסק בינוני עם 15 עמדות מחשב שונות, כולם ברישוי pro מקורי וכו'.

עד היום המדפסות מוגדרות לפי IP, ויש שרת קבצים על בסיס NAS, וזה נתן פתרון דיי טוב.

המיילים מאוחסנים אצל חברה חיצונית בשרת POP.

 

מה ייתן / האם כדאי להתקין שרת מקומי של server?

ומה העלויות של זה? (אם הבנתי נכון אז הרשיונות שיש לי היום הם גם תקפות בתור CAL)

 

יתכן וכלל לא הבנתי את מטרת ה-SERVER פשוט אמרו לי שבמצב כזה ההתעסקות הנוכחית שלי תקטן.

 

תודה ובברכה,

 

אבי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיהיה נוח לנהל החלפות משתמשים בהקשר של ניתוב תיבות דואר.

גיבוי לקבצים ולמיילים.

ניהול ההרשאות, שלא כל משתמש יוכל לעשות כרצונו במחשב ושלא כל עזיבה וכניסה של עובד תעסיק אותנו בלשבת מול מחשב ולהכין לו משתמש במחשב.

ושהכל יהיה לוקאלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של avishem

שיהיה נוח לנהל החלפות משתמשים בהקשר של ניתוב תיבות דואר.

איך זה קשור למחשב במשרד אם זאת תשתית חיצונית שאתה אתה הצרכן שלה?

ציטוט של avishem

גיבוי לקבצים ולמיילים.

כנ"ל. שמי שמספק לך שירותי דוא"ל, יספק שירותי גיבוי ושhחזור.

 

ציטוט של avishem

ניהול ההרשאות, שלא כל משתמש יוכל לעשות כרצונו במחשב ושלא כל עזיבה וכניסה של עובד תעסיק אותנו בלשבת מול מחשב ולהכין לו משתמש במחשב.

מה אתה צריך כדי להקים/לסגור משתמש? לא חייבים Active Directory מלא מנוהל אצלך לכאלו צרכים. בימינו, כבר ניתן לקבל את כל זה בAzure.

 

ציטוט של avishem

ושהכל יהיה לוקאלי.

מה זה "הכל"? מה זה יתן לך ולעובדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בס"ד

1. כי התשתית החיצונים עובדת על POP, ולעשות ניתובים ולבקש שינויים זה זמן והתעסקות שפחות נמצאת אצלינו עכשיו, מעדיפים שמישהו בפנים יעשה את זה.

2. ראה תשובה 1. כמו כן, זה אילוץ של הבעלים לא שלי, שרוצה את הכל לוקאלי בעקבות כוויות עבר עם שירותי .

3. לא לוקאלי.

4. רצונו של בעל הבית.

 

וכעת נחזור לשאלות מתחילת פתיחת הדיון.

מובן שלעשות שרת מקומי יעלה יותר כסף, לא שאלתי פתרונות אחרים.
שאלתי יתרונות של server ועלויות.

 

באם ניתן לקבל תשובה אשמח.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של multicore

אז תגייס sys admin במשרה מלאה או חלקית לחברה או מתעקשים.

בס"ד

תשמע, אני מנסה להתייחס ברצינות להודעות שלך.

אבל אני אשמח אם תקדם אותי, או לחלופין תגיד לי שאין לך יכולת לעזור ונחסוך זמן לשנינו.

מה עלות של עובד כזה?

וכמה תעלה מערכת לוקאלית של שרת, ומה אני צריך להוסיף מבחינה תוכנתית ועלויות.

 

אני אבוא לבעלים יגיד לו - המשמעות היא חצי מליון שקל בשנה + הוצאה חד פעמית של 100 אלף.

והוא יחליט...

אני מניח שהמספרים הם הרבה פחות ממה שרשמתי, אבל כדי שאוכל להתקדם אני צריך להבין משמעות... אתה בינתיים אומר לי תגיד תעשה ולמה לא טוב...

 

במערכת מחשב יש אילוצים - או שמתכנסים אליהם או שעוקפים אותם, אתה פשוט מתעלם מהאילוצים ורץ לי עם כל מיני תשובות.

 

אז חלילה לי מלזלזל, אתה משקיע, קורא מגיב אבל גם אין לי מושג זו תשובה, כי עד כה לא התקדמנו בשום דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לתת הסבר לפי התיאור שלך פה. צריך גם בן אדם שידע לתת לך תשובה יותר טובה על בסיס סקירה של הארגון שלך.

עוד יותר מורכב למדוד את זה בתקציב ארוך וקצר טווך אם אין לך תכנית של צמיחה.

 

הרבה מאוד חברות מסתפקות עם היצע כמו G Suite /Microsoft 365 כי זה פשוט נותן מענה מנוהל דיי סביר.

להחזיק שרת עם שרידות, גיבויים, שדרוגים ומענה במקרה של תקלות זה לא משהו מאוד נוח לארגון שהוא לא טכנולוגי ואין בו גוף IT.

 

מה הם האילוצים, שאתה מציין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה הרבה חברה שמבינים ואפילו מקצוענים בתחום, אבל אני לא חושב שזה נכון לחפש את התשובות לשאלות שלך בפורומים.

גם מאד קשה להבין את מהוות האיגון והצרכים מפוסט בפורום.

עצה שלי , תיצור קשר עם כמה חברות שעוסקת בתחום והם ישמחו לשלוח לך נציג שיבין את הצרכים ,יתן פתרונות אפשריים ואת העלות.

חוץ מזה לארגון קטן בלי מחלקת IT הייתי ממליץ בכל מקרה לקחת מקצוען שילווה לפחות את שלב ההקמה , גם אם אתם הולכים לתחזק את הכל לבד אחר כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אתה צריך שרת + רשיון עולה באיזור ה 7K עם דיסקים לגיבוי (RAID) וכו'.

בנוסף אתה צריך התקנה והגדרה של השרת והתחנות - זה בערך יום-יומיים עבודה של טכנאי.

שרת דואר עולה עוד קצת אין לי מחיר, אבל תמיכה תוכל לקבל בקלות מרחוק לכל המערכת ויהיה לך ממש נוח לנהל את הכל.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
ציטוט של avishem

בס"ד

1. כי התשתית החיצונים עובדת על POP, ולעשות ניתובים ולבקש שינויים זה זמן והתעסקות שפחות נמצאת אצלינו עכשיו, מעדיפים שמישהו בפנים יעשה את זה.

2. ראה תשובה 1. כמו כן, זה אילוץ של הבעלים לא שלי, שרוצה את הכל לוקאלי בעקבות כוויות עבר עם שירותי ענן.

3. לא לוקאלי.

4. רצונו של בעל הבית.

 

וכעת נחזור לשאלות מתחילת פתיחת הדיון.

מובן שלעשות שרת מקומי יעלה יותר כסף, לא שאלתי פתרונות אחרים.
שאלתי יתרונות של server ועלויות.

 

באם ניתן לקבל תשובה אשמח.

 

 

1. אל תעבדו בPOP. זה מיושן, לא מתאים לריבוי התקנים של כל משתמש, ללא שיתוף מידע בין משתמשים. 

הכי משתלם ומומלץ לעבוד עם 365.

זה בכל מקרה לא מאוחסן במשרד. אם כן, זה רעיון רע.

אין לכם שרידות תקשורת וחשמל של חוות שרתים בין השאר.

2. ניתן לעבוד היברידי כדי שחלילה מקרה של אסון פיזי בעסק לא יגרום לאובדן כל המידע.

3. אם מדובר בהרשאות בסיסיות לשיתופי רשת ואותנטיקציה ניתן לעשות את זה גם דרך מוצרי NAS / הפצות לSMB כמו Zentyal.

יש גם שרתים בסיסים כמו HPE ProLiant MicroServer.

4. לא ריאלי ולא הגיוני. אין לו חוות שרתים תת קרקעית שעומדת בתקנים.

אם כל המידע נמצא פיזית במקום אחד, במקרה של אסון הוא יאבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...