זכרונות דינאמיים של 128GB (כמעט) לכולם - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זכרונות דינאמיים של 128GB (כמעט) לכולם


yonatan.mendelson

Recommended Posts

כרטיסי מסך הם יחידות עצמאיות והדבר היחיד שחשוב בהם הוא שיהיה להם ממשק אחיד שבעזרתו ניתן לחברם למחשב (כיום מדוברעל PCI Express X16). כל מה שמעבר לכך תלוי ביצרן כרטיס המסך והוא יכול לבחור כל מעבד גרפי וכל סוג של זיכרון מבלי שהדבר ישפיע על אופן החיבור של כרטיס המסך למחשב. לא כך הדבר כאשר מדובר בזיכרון RAM/זיכרון גישה אקראית/זיכרון דינאמי (ואם תרצו - גם זיכרון נדיף), שכן עליו להיות מסוגל להתחבר ללוח האם מבחינה פיזית ולבקר הזיכרון (שנמצא כיום על המעבד) מבחינה חשמלית/אלקטרונית. היות וכל דור של זיכרון הוא בעל מספר פינים/נקודות חיבור/"רגליים" שונה או/ו שהוא בנוי בצורה חשמלית שונה, הרי שכל החלפה של דור במחשב ידרוש, ברוב המקרים, גם החלפה של (כי צריך להחליף את תושבת/חריצי ההרחבה לזיכרון) בכדי להבטיח תאימות פיזית וכנראה גם מעבד (בקר זיכרון) בכדי להבטיח תאימות חשמלית/אלקטרונית. אני בטוח שרוב האנשים לא ישמחו להחליף את כל השילוש (לוח אם, מעבד וזיכרון) רק בכדי לשדרג את דור הזיכרון.

 

לכל הנ"ל יש להוסיף שלרוב השימושים ההבדל בביצועים בין דורות הזיכרון לא יהיה ממש מורגש. בנוסף לכך אני בטוח שיש גם שיקול כלכלי של היצרנים, שכן החלפת/שידרוג פס הייצור עולה כסף ואני בטוח שהיצרנים רוצים קודם כל להחזיר לעצמם את ההשקעה בפס הייצור של הדור הנוכחי (בתוספת רווח כמובן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל זכרונות ה- במחשבים הם דינמיים DRAM. זה בגלל שיטת העבודה שלהם שלמעשה הם דולפים כל הזמן ולאחר זמן קצר מאבדים את המידע. לכם הם נדרשים למנגנון רענון תמידי שעובד ברקע. וזאת להבדיל מ SRAM שהוא סטטי כל עוד מחובר למתח. אבל יקר מאוד וצרכן הספק לא קטן מה שהופך אותו לפתרון לא כלכלי לשימוש כללי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...