7NM - תחילת הסוף? - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

7NM - תחילת הסוף?


huber

Recommended Posts

ציטוט של nec_000

תוצאות האינטג'ר של סדרת פיבוצ'ה, **במקרה** מיצרות גרף שלא קשה לבצע עבורו "קירוב" באמצעות פתרון משוואה לינארית.

משום שלקחנו (לצורך הדוגמא שהיתה שרירותית כן) אלגורתים שתוצאותיו הם (במקרה) מספרים שלמים גדולים ממש מאפס

שמציירים עקום על גרף דו מימדי. והרי שיוכלנו לקחת דוגמא אחרת באותה מידה, אילו לא היינו צופים שבקהל יש חכמולוגים כמוך 🤔

(וזו מחאמה כמובן 👍)

 

עכשיו,

בחנו פיבונצ'ה כדוגמא, אז בוא נמשיך עימה. אילו היינו מתבקשים לחשב את פיבונצ'ה במדויק (לא לבצע עבורו קירוב ולהתחכם)

ומתבקשים לעבוד לפי האלגוריתם עצמו שהוא:   Fn = Fn-1 + Fn-2 

 

כידוע לא קיימת דרך **למקבל** אלגורתים זה, שתוצאות כל שלב בו תלויות למעשה בתוצאת השלב הקודם.  קרי שלא ניתן לחלקו לעיבוד

מקבילי על פני כמה מעבדים העובדים זה צד זה.

 

ובכדי לחשב את האיבר ה- n הינו נאלצים לעבוד באמצעות ליבה אחת, ונדרש לבצע החישוב הכי יעיל שניתן, **באלגוריתם דינאמי**

שממלא את המערך בתוצאות החישוב, והסיבוכיות אז היא (O (n

ומי שפחות בקיא באלגוריתמיקה דינאמית, היה עושה זאת ברקורסיה ונחנק עם (O (n2

 

 

**דרך אגב זהו אחד מבין המבחנים שהנני עורך בקבלה לעבודה של בוגרי מדעי המחשב אצלנו:

רוצה לעמוד על קנקנם, לראות שהם באמת למדו ושוחים בחומר.

אלו יסודות שגם אם אתה כבוגר כבר אינך מקודד 30 שנה, אתה עדיין זוכר בע"פ ולעולם אינך שוכח.... ממש כמו לרכב על אופניים.

עוד שאלות יסוד לדוגמא בתחילת הראיון יהיו שיטות מיון, סיבוכיותם, עצים אדומים שחורים, אלגוריתמים מתורת הגרפים (פורד פאלקרסון,

קשת מינימלית זרימה מקסימלית) וכדומה...

שהרי באמצעות שאלות יסוד מנחות אלו, ניתן לעמוד על קנקנו של בוגר מדעי המחשב בכ- 10 דקות ולהבין בזריזות, אם יש כלל טעם להמשיך

בראיון העבודה מולו, או לחלופין לחתוך ולחסוך את הזמן של כולם. 

תתפלא כמה "בוגרים" נופלים ב- 5 דקות הראשונות. ואז עולה החשד הטבעי האם הם מתחזים ?  למדו במכללת שקר כלשהי ?

או סתם עם מוח מחוק כזה - ששכחו את החומר שלמדו. ואז הם לא שווים כלום באותה מידה. עולה בעצם השאלה, איך עברו את המבחנים בשעתו.

 

 

 

 

בסך הכל היה fun fact....

בוא אני אתחיל מתיקון עצמי קטן - הפתרון שלי מציע סיבוכיות בO(logn) ולא O(1)

הטעות שלי הייתה (חוץ מלהסתמך על זכרון, ולא להתייחס מספיק ברצינות לתגובת כדי לבדוק קודם) לספור מספר פעולות ולהתעלם מהסיבוכיות של פעולת החזקה.... מחילה.

לא שזה הופך אותך לצודק כן? אפשר לעשות יותר טוב מO(n), ואתה ממש לא חייב לעבור איבר איבר בסדרה.

אם תצפה בסרטון ששלחתי לפני זה, או אולי תנסה את הקישור הזה https://stackoverflow.com/questions/6037472/can-a-fibonacci-function-be-written-to-execute-in-o1-time ותרד לתגובה של Joseph Lust גם תראה איך (ההסבר עצמו הוא בקישור ששלחתי קודם).

אולי כדאי לך לרענן קצת את הידע שלך, יכול להיות שאתה סתם פוסל אנשים... ואתה יודע, יהירות יתר מעוורת, אתה מפסיד דברים.

בברכה, תלמיד מכללה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אנחנו (אנכי וחבר מרעיי לתעשיה) די אינהנטית פוסלים בוגרים "ממכללות שקר", שכן הנסיון לימדנו שכשצריך את הידע הרציני

(אלגוריתמיקה מתמטית) פשוט אין להם.  לא כל מכללה כן, לא ארצה להכליל, ולכן רשמתי "מכללת שקר" כלשהי. כי יש ויש.

יש מצוינות מארה"ב למשל שהסטודנטים שיוצאים משם הם מעולים.

 

לרוב בוגרי המכללות שבארץ (מבלי לנקוב בשמות - אנחנו לא נכנס לפינה הרגישה הזו) אינם מחזיקים ידע כנדרש לעומת בוגרי

טכניון, ת"א, ירושלים, בן גוריון, והפתוחה....     זה פשוט לא להשוות.

הסיליבוס המועבר באותן מכללות לבדו (אם עוברים עליו), מצביע לנו על הפערים, גם מבלי שנבחן את התלמידים עצמם.

 

ספור קצר אודות מתמודד לקבלה לעבודה, שבא אלינו במאי האחרון עם תעודות מהטכניון לא פחות, וציון גמר גבוה 84.

ציון הנחשב לא רע בכלל למי שמגיע משם והוא נקודה אחת מרחק מהצטיינות.

אך זה התגלה תוך 10 דקות כחסר ידע מצופה ממנו, ושלא תבין לא נכון:

הוא בא עם נסיון עבודה קודם בהי טק (לכאורה) עם ממליצים ומה לא, שבשיחות טלפון שיבחוהו לעילא ולעילא. 

אך לא עבר בדיקה בסיסית ("בחינת שפיות" מה שמכונה). לא שלט בעקרונות היסוד בדומה לאלו ששטחתי בפוסט הקודם.

ממצא זה לא הסתדר עם כך שהוא בוגר טכניון, cant be כמו שאומרים.

 

אז בדיקה קטנה מול הטכניון (מול מרכזת התחום) איששה את החשד:

הוא למד שם רק בסמסטר הראשון ונכשל. עף מהלימודים.

 

בסכומו של דבר התברר שהוא זייף את התעודות מהטכניון, ולמרות זאת היה תכנת עם לא מעט נסיון ממקומות קודמים שהיו

מרוצים ממנו, אך לא בחנו אותו בציציות כפי שאנחנו עושים, והוא לא אותגר בפיתוח מתמטי אלגוריתמאי, אלא בבניית מערכות

עם נסיון עיקרי ב- SQL וסביבתו. וכל עוד המודולים שבנה עבדו, אז ריצה את ממוניו.

 

אך אותו מבחן קטן בסיסי של "בדיקת שפיות" מעלה מיד - מי למד אקדמיה ומי לא. זה לא משהו שניתן לזייף. זהו ידע אלמנטרי.

היא אורכת רק 5-10 דקות ובזאת גדולתה ויעילותה, לסמן מהר ולמנוע אי נעימות, זמן מיותר, או כסף....  

שכן עד שמבינים שעובד שנקלט אינו מספק את מה שרוצים ומצפים לקבל ממנו, ואז רק אחרי רבעון מפטרים אותו...

חבל על הזמן והמשאבים.

 

עכשיו,

אם הנך בוגר מכללה כפי שמעיד על עצמך, אך סטודנט חריף, ומבין אלגו' - סביר שהיית עובר את מבחני הבסיס - שהרי הבנת

את היסודות. ואם לא, אז היינו מוותרים עליך regardless התעודות. לראיה - יש מי שבגר לכאורה אוניברסיטה רצינית ונמצא

כחסר כלים.  כלומר לא התעודה מדברת לבדה, אלא המבחן. 

 

זה שיש קשר לתוצאות המבחן ומה המקור שבו למד המתמודד, זהו קשר שאנחנו בתעשיה עלינו עליו. ולכן שיתפתי. לא מתוך

כוונה חלילה לעשות לא נעים לאף אחד. נהפוכו, הדבר משמש כקטליזטור לאלו שחושבים עתה ללמוד את התחום, להבין שיש

מקום שלומדים ברצינות, ויש מקום שלומדים חפיף. וכי מוטב ללכת למקום הרציני מבין שתי החלופות, משום שהדבר מתגלה

לאחר מכן ועושה את כל ההבדל של בין להתקבל, ללא להתקבל למקומות איכותיים.

 

**מחקר שפורסם רק החודש החולף מצא, מתאם ישיר בין השכר של העובד בהי-טק, להאם סיים למודיו במכללה או

באוניברסיטה. הממצאים מצטרפים לנאמר מעלה, למרות שהם עשויים לא להיות ערווים לאוזניים מסוימות עם כל הצער שבעניין.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אנחנו (אנכי וחבר מרעיי לתעשיה) די אינהנטית פוסלים בוגרים "ממכללות שקר", שכן הנסיון לימדנו שכשצריך את הידע הרציני (אלגוריתמיקה מתמטית)

פשוט אין להם.  לא כל מכללה כן, לא ארצה להכליל, ולכן רשמתי "מכללת שקר" כלשהי. כי יש ויש. יש מצוינות מארה"ב למשל שהסטודנטים

שיוצאים משם הם מעולים.

 

לרוב בוגרי המכללות שבארץ (מבלי לנקוב בשמות - אנחנו לא נכנס לפינה הרגישה הזו)  אינם מחזיקים ידע כנדרש לעומת בוגרי טכניון,

ת"א, ירושלים, בן גוריון, והפתוחה....     זה פשוט לא להשוות.

הסיליבוס המועבר באותן מכללות לבדו (אם עוברים עליו), מצביע לנו על הפערים, גם מבלי שנבחן את התלמידים עצמם.

 

**מחקר שפורסם רק החודש החולף מצא, מתאם ישיר בין השכר של העובד בהי-טק, להאם סיים למודיו במכללה או באוניברסיטה.

הממצאים מצטרפחם לנאמר מעלה למרות שהם עשויים ללא להיות ערווים לאוזניים מסוימות עם כל הצער שבעניין.

 

דווקא אני חושב שיכולות של אדם זה לא דווקא אם הוא יצא מהטכניון או ממכללה. אפשרי שזה לא מה שקורה בתחום ההנדסה, אני לא משם -

אבל אני בוגר מכללה תואר ראשון ( רופין ), ובוגר תואר שני אונ' ת"א. ראשון במנהל עסקים ושני בכלכלה. היו איתי במחזור בוגרי ת"א שהגיעו

מתחומים של מדעים מדויקים בעיקר מת"א וגם כאלו שלמדו שם כלכלה תואר ראשון, ולא היה שום דבר מיוחד או נראה לעין..

 

אני חושב שמזמן מכללות סגרו פער עם אוניברסיטאות בהרבה תחומים. הרבה מרצים שהיו ברופין במחזור שלי, לימדו לצורך העניין במכללה

למנהל וגם באוניברסיטאת ת"א. חלק מהמבחנים בתואר ? היו העתק הדבק מבן גוריון \ טכניון \ ת"א. ( דברים שמגלים בתואר.. ).

 

אני לא בא מהנדסה לכן אני לא יודע להגיד איך זה בתחום הגיוס להיי טק, אבל יש לי גם חברים מהמילואים שגם הם בוגרי מכללה ( תל-חי )

במדעי המחשב ( לא הנדסה, תואר ראשון ) ושניהם עובדים בתפקידים מצוינים, אחד מהם בארה"ב והשני פה בארץ.

 

אחי בוגר מדעי המחשב בטכניון.. הוא בכיר מאוד בתחום שלו.  מעניין מה הוא יגיד :)

 

אשאל אותו.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שחור או לבן, אך יש סטטיסטיקה או תוחלת. והיא מאד חזקה. 

 

המתאם בין המסיימים בין פה לשם, מבוסס על רמת הקושי, הסיליבוס, והסינון המקדים של התלמידים:

לאוניברסיטה יש סנון קפדני. כדי להתקבל למכללה כל אחד יכול, זה רק שאלה של כסף כדי להרשם.

 

נוסף על כך המכללה עושה מאמץ יתר, להעביר את תלמידיה עד לסיום.

שמשמעותו היא לעיתים "הנחה" בדרך (עגול פינות ודילוג על קשיים). משהו שבאוניברסיטה לא עובד ככה. 

 

**מתייחס כמובן לתחום שלי, לא מתיימר להתייחס לתארים אחרים.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

לאוניברסיטה יש סנון קפדני. כדי להתקבל למכללה כל אחד יכול, זה רק שאלה של כסף כדי להרשם.

 

ממש לא. אתה כנראה לא מדבר על מכללות ידועות או שאתה לא מעודכן. התנאי קבלה משתנים ממכללה למכללה, מחוג לחוג, ומן הסתם הינם מקלים יותר מאוניבריסטאות.

 

המקבילים אליי בעבודה ( אנליסטים בשוק ההון ), הם בוגרים מגוונים. אונ' ומכללות.

 

אני מאוד מרוצה מהבחירה שלי ללמוד במכללה. לא השלמתי שום בגרויות ולא קרעתי את עצמי בפסיכומטרי. הוצאתי 620 ללא

קורס והפלא ופלא אונ' ת"א קיבלה אותי עם ממוצע לא רע ( 88 ) לתואר שני בכלכלה. וגם שם - לא היה לי קשה מידי,

ואני עובד טפו טפו בעבודה שהרבה היו חושקים בה מבחינת תנאים ( שכר, עבודה מהבית וכו' וכו' ).

לכן זה מאוד אישי.

 

וערכתי על הדרך - אחי אכן אישר לי בוואצאפ שבוגרי טכניון מקבלים תעדוף בתחומי הנדסה שונים אצלהם.

 

שבוע טוב לכולם.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוסיף שאחד מהקולגות שלי בן מחזורי שלמדנו יחד באקדמיה, כיום הוא מנהל בכיר בתעשיה של תחום הקידוד,

התעדוף שלו הוא בסדר המעניין הבא:

מקום ראשון הפתוחה

מקום שני טכניון

מקום שלישי יתר האוניברסיטאות

כאשר מכללות מודרות לחלוטין

 

לשאלתי אותו מדוע דווקא הפתוחה אצלו במקום המועדף, זה הסבירני, ששם הסטודנטים נאלצים ללמוד עצמאית כמעט לחלוטין,

עם מעט מאד שעות מרצה. אלמנט שמפתח בתורו אצלם יכולות אוטודידקטיות עדיפות על פני יתר הסטודנטים, שהאכילו אותם בכפית

ועשו להם חיים קלים (יחסית).

 

מנהל בכיר כמותו שעושה פרויקטים מדהימים (כולל בחו"ל), אין לי אלא לקבל את הנסיון והידע שלו בהכנעה, קטונתי לידו.

למרות שהנני סובר שהלימודים הכי קשים בתואר שלנו זה דווקא בטכניון, עם התחרות הבלתי שפויה שהולכת שם רק כדי להצטיין

אחד מעל השני. זו מפתחת כישורים טובים מאד בדיסיפלינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שמנהלים, כמו תפקידים מסוימים לא מתאימים לכל אחד. יש הרבה מנהלים לא טובים.

 

אחי הגדול עובד בפיתוח, זה האנשים שבגדול אני מחזיק מהם בתעשיית ההיי טק. לא ממש מתרשם מבוגרי טכניון מצטיינים בגלל שהם כאלו,

מזמן עברתי את השלב הזה בחיים. אקדמיה בסופו של דבר וזהו.

 

מנהלים יכולים להיות גם מצטייני טכניון ומצד שני יש להם יחסי אנוש ויכולות לזהות פוטנציאל אצל מועמדים ברמה של סטונדטית

שנה א' למשאבי אנוש. 

 

הבוס הישיר שלי לצורך העניין הוא אחד מהאנשים הכי מדהימים שיצא לי להכיר בתור מנהל. הוא אחראי על 6 צוותים, בכל צוות בין 5-7 אנשים

והוא מגיע מתחום של איכות סביבה. אדם שעשה תואר ראשון בסביבה במכללה סוג ב', היה בתחום הציבורי כמה שנים כמנהל אגף איכות סביבה,

והגיע לשוק ההון להיות מנהל בפועל. איש עם יכולות.. שמנהלים רק יכולים ללמוד ממנו. אין לו שום קשר לשוק ההון, ב 6 שנים שהוא פה הוא למד

הכול מיכולות אישיות. לדעתי גם אין לו פסיכומטרי. LOL. 

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

וידאו מרתק שמסביר על תהליך המזעור בעבר וכיום, על הקשיים בהם נתקלים במעבר לטכנולוגיות מזעור הקיימות כיום (ומה זה בעצם שכל הזמן מוזכר) ועוד. הוידאו נוגע גם בשאלה - עד לאן אפשר לרדת? האם 3NM? ומה יקרה שנגיע ל 1NM?:

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...
  • 7 חודשים מאוחר יותר...

טוב, אז אחרי שהבנו שהסוף כבר לא רחוק (מדברים על 5/6NM ואפילו על 3NM אבל מעבר לזה לא נראה שיש לאן להתקדם, ושניהם ימוצו בטווח של 4-6 שנים לכל היותר) הנה מאמר די מחכים על מה שכנראה יהיה השלב הבאה באבולוציה המחשובית, Quantum Computing: 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=yhGATzzzQjM

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר לא פותח בכלל את הסרטונים של adored , מאז למדתי שהוא:

 

א. אתר PR במסווה - אתר המנסה לייצר לעצמו clickbate וצפיות (רייטינג) באמתלה של "כאילו מישהו שמקושר" למשהו

ולכן לכאורע יודע משהו שאחרים לא. זה אתר פרנסה של מישהו ותו לא.

לצערנו במציאות (להבדיל מפנטזיות), שום דבר מהתחזיות והנבואות של adored לא קרו בפועל.

אלא שאז הוא נדרש לבצע חוזרים ולתרץ (או להתנצל) מדוע ההדלפה שלו לא קרתה.

הוא היה חייב זאת לצופים, שהתרעמו בצדק והחלו לפקפק בנוצות שהוא התייהר להחזיק בהם.

 

ב. מצאתי לעיתים שהוא אתר המסקר חומרה בצורה לא מקצועית או לא נכונה מדעית, ומגיעה למסקנות שגויות.

התובנה הזו הביאני להסיק שהכותב/סוקר/מציג חסר את הכלים הרלוונטים לבצע את עבודתו נאמנה. הוא ללא ידע מתמטי/אלקטרוני מדופלם.

 

אז תודה על הקישור חבר יקר כמו תמיד ועל הכל 🙏

אבל ברשותך (והבנתך) מוותר.

בכדי לדעת מה קורה אודות 10nm באינטל ישנם מקורות טובים יותר, שבאמת יש להם מידע מאינטל ישירות.

 

אעדיף ללמוד אודות ואודות הבאות לבוא עלינו בתחום, ממקורות הולמים ש- ADORED אינו נמנה עליהם.

ולכשמוצא כאלו, מביא לחברים את הקישור (או המידע) בשמחה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...