עזרה עם robocopy - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה עם robocopy


POPCORN

Recommended Posts

יש לי חומר שמגובה בone drive

פעם בכמה זמן אני רוצה לגבות על כונן חיצוני את כל החומר

 

אני מחפש דרך ליצור mirror  בrobocopy אבל חד צדדי

זאת אומרת שאם נמחק משהו בכונן הוא לא ימחק לי בדרייב, אבל אם מחקתי משהו בדרייב הוא ימחק מהכונן

יש אפשרות כזאת, או שה MIR הוא דו צדדי?

 

ולגבי הפקודה שאני משתמש עכשיו 

robocopy c:\1 d:\1 /e

מספיק בשביל הגיבויים, או שיש עוד פקודה להוסיף?

 

 

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להשתמש במשתנה MIR/ שמעתיק את הקבצים מהמקור אל היעד ומוחק מהיעד כל מה שלא קיים עוד במקור. למעשה זה שילוב של המשתנים e/ + purge/.

 

רק שסנכרון שכזה אינו נחשב גיבוי בגלל שאם נמחק בטעות משהו מהמקור, הוא נמחק גם מהיעד. בשביל גיבוי צריך שלכלי תהיה יכולת Versioning, כלומר שמירת גרסאות קודמות של קבצים ששונו או נמחקו לפרק זמן קצוב עד שכבר לא סביר שיהיה בהם צורך.

עד כמה שידוע לי זה לא אפשרי באופן מובנה עם Robocopy ויהיה ליצור סקריפט כדי ליצור את אותה מערכת גרסאות ולמחיקת קבצים  ישנים מהארכיון  במקום, אפשר להשתמש ב-FreeFileSync אבל אני באופן אישי ממליץ מאוד על Bvckup. אמנם לא כלי חינמי (אך גם ממש לא יקר), אבל כלי הגיבוי מבוסס סנכרון קבצים הכי שלם שאי פעם יצא לי לעבוד איתו וגם נמצא בפיתוח מאוד פעיל שמתמקד בשיפור ביצועים, תיקון באגים וליטוש הפיצ'רים הקיימים במקום בהוספת חדשים סתם בשביל ההוספה. פיצ'ר נחמד של Bvckup יאפשר לך להגדיר משימת גיבוי לכונן החיצוני שתזהה אותו לפי מס' זיהוי החומרה שלו. כך הגיבוי אליו יופעל אוטומטית ברגע שתחבר אותו למחשב מבלי שתצטרך להפעיל את הגיבוי באופן ידני, והגיבוי יופעל רק כשהכונן הזה יחובר ולא כל התקן אחר. אפשר להשיג משהו דומה גם בדרכים עקלקלות יותר, אבל Bvckup מקלה מאוד על החיים ושווה לדעתי כל שקל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשתנה MIR/ הוא חד-סטרי בכיוון תיקיית מקור -> יעד. כלומר, אם נמחק משהו בתיקיית המקור הוא ימחק גם ביעד. אם נמחק משהו בתיקיית היעד, הוא לא ימחק בתיקיית המקור אלא יועתק ממנה בחזרה לתיקיית היעד.

 

נדמה לי של-OneDrive אמור להיות מנגנון Versioning מובנה. אני לא לגמרי בטוח איך זה עובד, אבל אני מניח שזה קיים רק בגרסה "שבענן" ולא משתקף בתיקייה המקומית שבמחשב (אבל אין לי מושג כי עבר שנים לא השתמשתי בשירות וייתכן שהרבה השתנה מאז). כדאי לבדוק את זה וגם איך עובד עניין הגרסאות אצלם באופן כללי. אולי זה יפתור עבורך את סוגיית ניהול הגרסאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...