צריך המלצה למסך גיימינג- בעייתי - עמוד 2 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך המלצה למסך גיימינג- בעייתי


~Pizza~

Recommended Posts

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

4k זה אופציונלי, כלומר שאת השולחן עבודה ושאר הדברים אתה תוכל לכוון לרזולוציה פחות חדה, כדי שלא יראה קטן מדי. ומשחקים תוכל לשים על רזולוציה מקסימלית כדי לקבל חדות. גודל המסך לא מחייב לעבדו דווקא ברזולוציה מסויימת להבנתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי מסך 27 ובעבודה רגילה הטקסט ברוב התוכנות קטן מדי וזה לא נוח, אפשר בעזרת ה-scaling של מערכת ההפעלה להגדיל את הטקסט והאיקונים אבל לא כל התוכנות מותאמות לזה כמו שצריך.

 

לגבי עבודה ברזולוציה אחרת זה ממש לא נכון שה- הוא אופציונלי. לכל פאנל יש רזולוציה טבעית וזו הרזולוציה היחידה שבה הוא עובד, כששולחים למסך רזולוציה אחרת אז האלקטרוניקה של המסך פשוט מותחת את זה לרזולוציה של הפאנל אבל זה ממש לא אידיאלי. אם אני שולח למסך תמונה ברזולוציה full hd התמונה יוצאת טיפה מטושטשת וכל היתרון של נעלם ואפילו רואים טיפה יותר גרוע מאשר אם המסך היה full hd ולא .

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

4k זה אופציונלי, כלומר שאת השולחן עבודה ושאר הדברים אתה תוכל לכוון לרזולוציה פחות חדה, כדי שלא יראה קטן מדי. ומשחקים תוכל לשים על רזולוציה מקסימלית כדי לקבל חדות. גודל המסך לא מחייב לעבדו דווקא ברזולוציה מסויימת להבנתי

רק שזה דפוק ובדיוק ההיפך ממה שצריך לעשות. אם כבר, בשולחן העבודה צריך לעבוד ברזולוציה מקסימלית (טבעית) ובמשחקים אפשר לבחור כל דבר אחר (כדי לקבל קצב פריימים סביר, בהתאם לכוח העיבוד הזמין). כמו שאמר etal - עדיף לעשות scaling ברזולוציה הטבעית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שetal אמר נכון מאוד. וזה כי במסך יש כמות פיקסלים מסויימת ואם נגדיר שיציג רזולוציה שהיא לא הטבעית שלו אז אנחנו בעצם נדרוש ממנו להציג כמות פיקסלים שונה, ובגלל זה צפיפות הפיקסלים לא תיהיה אחידה ולכן נקבל חדות תמונה ירודה. אבל, אם אנחנו נגדיר את המסך לרזולוציה שקטנה פי 4 בדיוק מהרזולוציה הטבעית, שם יש פחות בעיה כי כל 4 פיקסלים יהפכו לאחד ויהיה סנכרון מדוייק וצפיפות הפיקסלים תשאר אחידה. מה שכן, זמן התגובה וה- input lag עלולים להיפגע מדבר כזה, ככה שבמשחקים זה לא מומלץ. בקיצור, ספציפית מ4K ל-FHD אין בעיה להעביר, רק לא כדאי במשחקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

אבל, אם אנחנו נגדיר את המסך לרזולוציה שקטנה פי 4 בדיוק מהרזולוציה הטבעית, שם יש פחות בעיה כי כל 4 פיקסלים יהפכו לאחד ויהיה סנכרון מדוייק וצפיפות הפיקסלים תשאר אחידה.

זה נכון עקרונית, אבל יש דברים שמתרנדרים ברמת התת-פיקסלים, ושם זה עדיין יכול להיות בעייתי.

 

 

זמן התגובה וה- input lag עלולים להיפגע מדבר כזה, ככה שבמשחקים זה לא מומלץ. בקיצור, ספציפית מ4K ל-FHD אין בעיה להעביר, רק לא כדאי במשחקים. 

זמן התגובה לא יכול להיפגע מדבר כזה. input lag? תאורתית כן, כי אתה מכריח את המסך לבצע עיבוד כלשהו, אבל מעשית? מישהו שמע על דבר כזה, שבו הקטנת רזולוציה משפיעה בצורה נרגשת על השהיית התמונה?

 

 

איזה מסכים מצאת בין 27 ל-32 אינץ? מסכי 29 הם רק מסכים אולטרה רחבים ושם הרזולוציות קצת אחרות. 

יש "28 שהם UHD/4K.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

זמן התגובה לא יכול להיפגע מדבר כזה. input lag? תאורתית כן, כי אתה מכריח את המסך לבצע עיבוד כלשהו, אבל מעשית? מישהו שמע על דבר כזה, שבו הקטנת רזולוציה משפיעה בצורה נרגשת על השהיית התמונה?

הסיבה שבגללה זה כן משפיע על זמן תגובה היא בגלל שכשארבעה פיקסלים "הופכים" לאחד, אז אותו אחד שהוא ארבעה, מתחלף לפי האיטי ביותר מבינהם (כמובן שלכל פיקסל מהירות שונה, וזמן תגובה מדבר על הממוצע של כלל הפיקסלים). אז נוצר מצב שתמיד שלושה פיקסלים "מחכים" לאחרון מבינהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

אבל, אם אנחנו נגדיר את המסך לרזולוציה שקטנה פי 4 בדיוק מהרזולוציה הטבעית, שם יש פחות בעיה כי כל 4 פיקסלים יהפכו לאחד ויהיה סנכרון מדוייק וצפיפות הפיקסלים תשאר אחידה.

זה נכון רק בתיאוריה, במציאות ה-scaler שיש במסכים לא עובד ככה והוא מעביר את כל הרזולוציות דרך אותו אלגוריתם. במעבר מ-fhd ל- מקבלים תוצאה קצת מטושטשת ולא הכפלת פיקסלים כמו שאתה מתאר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

הסיבה שבגללה זה כן משפיע על זמן תגובה היא בגלל שכשארבעה פיקסלים "הופכים" לאחד, אז אותו אחד שהוא ארבעה, מתחלף לפי האיטי ביותר מבינהם (כמובן שלכל פיקסל מהירות שונה, וזמן תגובה מדבר על הממוצע של כלל הפיקסלים). אז נוצר מצב שתמיד שלושה פיקסלים "מחכים" לאחרון מבינהם.

לא מכיר שום תאוריה שבה לכל פיקסל מהירות תגובה שונה. זמן התגובה הוא פונקציה של רמת הבהירות ההתחלתית והסופית של הפיקסלים, וכאשר ארבעתם מציגים את אותו צבע, ומתחלפים לאותו הצבע (שזה המצב), גם מהירות התגובה תהיה זהה. ייתכנו, כמובן, הבדלים פיזיקליים (שני טרנזיסטורים לא מגיבים באותה צורה בדיוק), אך סטיית התקן כאן היא כנראה בסדר גודל (או כמה סדרי גודל) נמוכה יותר מזמן התגובה עצמו, כך שזה זניח. מעולם לא ראיתי אף אחד שמדד זמן תגובה נפרד לכל פיסקל במסך והציג הבדלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

לא מכיר שום תאוריה שבה לכל פיקסל מהירות תגובה שונה. זמן התגובה הוא פונקציה של רמת הבהירות ההתחלתית והסופית של הפיקסלים, וכאשר ארבעתם מציגים את אותו צבע, ומתחלפים לאותו הצבע (שזה המצב), גם מהירות התגובה תהיה זהה. ייתכנו, כמובן, הבדלים פיזיקליים (שני טרנזיסטורים לא מגיבים באותה צורה בדיוק), אך סטיית התקן כאן היא כנראה בסדר גודל (או כמה סדרי גודל) נמוכה יותר מזמן התגובה עצמו, כך שזה זניח. מעולם לא ראיתי אף אחד שמדד זמן תגובה נפרד לכל פיסקל במסך והציג הבדלים.

כשמודדים זמן תגובה מודדים את הממוצע של כלל הפיקסלים. לא אמרתי שמודדים כל פיקסל בנפרד. לכל פיקסל אכן זמן תגובה שונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...