מבקש המלצות לכונן SSD בנפח קטן למטרת בדיקות - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבקש המלצות לכונן SSD בנפח קטן למטרת בדיקות


smalul

Recommended Posts

חברי הפורום שלום,

 

אני מעוניין לבדוק מחשבים (בעיקר ישנים יחסית) מבחינת יציבות השילוש שלהם (לוח אם, מעבד וזיכרון). את הזיכרון אין בעיה לבדוק בעזרת תוכנה כמו +Memtest86, אבל בכדי לבדוק את יציבות לוח האם והמעבד צריך מערכת הפעלה עם תוכנות בדיקה ומאמץ (לא מצאתי תוכנות בדיקה כאלו שהן stand alone כמו Memtest). לפיכך חשבתי ליצור מערכת הפעלה מסוג Windows To Go עם תוכנה כמו WinToUSB כפי שמתואר כאן. בהתחלה חשבתי להשתמש ב USB flash drive (מה שמכונה "דיסק און קי") אך הוא כונן כזה התגלה כאיטי. לכן אני שוקל לקנות כונן יחסית קטן (אפילו בנפח של 60GB אם המחיר יהיה מספיק זול) שאותו אחבר למחשבים בעזרת חיבור USB (אם אני אכן אקנה כונן בהמשך אני אקנה גם מארז עבורו עם חיבור UBS 3.0) ועליו אני אתקין מערכת הפעלה כמו 10 ואת תוכנות הבדיקות.

 

הדרישות שלי מכונן ה SSD:

א. שיהיה יחסית זול ובעיקר משתלם מבחינת יחס העלות ל GB..מבחינת הסכום - חשבתי על משהו בסביבות ה-100 ש"ח, שכן לא מדובר בכונן לעבודה קבועה אלא רק למטרות בדיקות מזדמנות.

ב. שיהיה אמין. אני מעדיף כונן עם שבבי MLC ולא TLC.

ג. כפי שכבר ציינתי - הנפח לא ממש משנה ובהחלט ניתן להסתפק בכונן בנפח של 60GB (וכן, ברור לי שSSD בנפח של פחות מ 240GB בד"כ לא יהיה משתלם מבחינת הביצועים שלו).

ד. אני מוכן לשקול גם כונני SSD סיניים (כזה למשל) אם יש צורך בכך.

 

אשמח לשמוע את המלצות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש החסני USB יחסית מהירים, אבל לא כמו . היתרון המרכזי שלהם הוא בגודל ובניידות, אבל אם העדיפות היא יותר לביצועים  אשר ניידות, כונן יהיה באמת עדיף וזה ש-etal הציע נותן תמורה יפה למחיר. בטווח המחיריםתהזה אני לא חושב שתמצא כונן עםצשבבי MLC או 3D TLC, אבל לשימושים המתוכננים (יותר קריאות מכתיבות בשוטף) לדעתי זה לא קריטי. 

בהתאם לתדירות ואופן השימוש אפשר גם להשתמש במתאם SATA ל-USB (כמו זה) ולחסוך מארז חיצוני, אבל כידוע הפלסטיק של שקעי ה-SATA והחשמל בגב הכונן הוא לא הדבר הכי עמיד בעולם ולכן אם מתוכננים הרבה חיבורים וניתוקים כנראה שמארז יהיה עדיף.

 

עריכה: גם A400 הוא אפשרות. שווה ערך ל- ואפשר להשיג בארץ באזור ה-130 ₪.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

ציטוט של etal

יש SSD של 60GB שעולה 80 שקל ב-TMS למרות שעם מחיר המשלוח

צודק - המחיר הזה לא משתלם ביחס של עלות לנפח.

 

ציטוט של etal

עדיף להזמין את ב-125 שקל את זה:

https://www.amazon.com/PNY-CS900-120GB-Internal-Solid/dp/B0722XPTL6/

נראה שסידרת ה CS900 של PNY מבוססת על שבבי 3D TLC, זזה עדיף כמובן על שבבי TLC רגילים, אך עדיין הייתי מעדיף כונן המבוסס על שבבי MLC פשוט בגלל אורך החיים הגדול יותר שלהם.

 

ציטוט של About:blank

יש החסני USB יחסית מהירים, אבל לא כמו SSD. היתרון המרכזי שלהם הוא בגודל ובניידות

נכון, אבל הבעיה היא במחיר ובעמידות שלהם.

אני רק אציין שכונני זולים בנפח של 32GB אין בעיה למצוא באינטרנט (לא מזמן הזמנתי 4 כאלו בעלות של כ 4.5 דולר ליחידה), אבל הבעיה שלהם היא שהם מבוססים על שבבי TLC והם מאד איטיים וממש לא מתאימים למשימה (ניסיתי).

 

ציטוט של About:blank

זה ש-etal הציע נותן תמורה יפה למחיר.

 

ציטוט של About:blank

 

עריכה: גם kingston A400 הוא אפשרות. שווה ערך ל- ואפשר להשיג בארץ באזור ה-130 ₪.

כפי שכבר ציינתי ה SSD של PNY אכן מבוסס על שבבי 3D TLC, לפחות לפי האתר שלהם, בעוד סדרת ה A400 של Kingston מבוססת על שבבי TLC רגילים. מכאן שעדיף כבר לבחור בכונן של (הבעיה היא ברכישה מהאתר של - מעולם לא הסתדרתי עם האתר הזה).

אגב, ב KSP יש מבצע על ה A400 בנפח 120GB וניתן לרכוש אותו ב-119 ש"ח.

 

ציטוט של About:blank

בהתאם לתדירות ואופן השימוש אפשר גם להשתמש במתאם SATA ל-USB (כמו זה) ולחסוך מארז חיצוני, אבל כידוע הפלסטיק של שקעי ה-SATA והחשמל בגב הכונן הוא לא הדבר הכי עמיד בעולם ולכן אם מתוכננים הרבה חיבורים וניתוקים כנראה שמארז יהיה עדיף

בדיוק. למעשה, יש לי מתאם מ IDE ו SATA ל 2.0 והוא עובד בצורה טובה. המתאם הזה הגיע עם שנאי/ספק כח שממנו הכונן מקבל את המתח. במארז חיצוני אני לא בטוח שיש חיבור מתח חיצוני, שכן היצרנים בד"כ מסתמכים על כך שהכונן יקבל את המתח מחיבור ה 3.0. הבעיה היא שברוב המחשבים הישנים אין חיבור 3.0,,,

 

ציטוט של About:blank

בטווח המחיריםתהזה אני לא חושב שתמצא כונן עםצשבבי MLC או 3D TLC, אבל לשימושים המתוכננים (יותר קריאות מכתיבות בשוטף) לדעתי זה לא קריטי. 

ואם אני אבטל את ההגבלה על המחיר? האם במקרה כזה יש כונן שיתאים לשימושים שלי?

 

אם רק היה אפשר למצוא כונן SSD בנפח של עד 256GB שמבוסס על שבבי MLC וגם  נותן יחס של כחצי ש"ח ל GB כמו כונן ה Silicon Power 512GB שפורסם היום באתר הייתי קונה אותו עכשו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

hiren's tool

יש שם כלי בדיקה שמתאים למחשבים ישנים.

עולה מדיסק.

לא התעדכן מזמן, עדכנו אותו עדכון לא מהמקור שעובד על .

https://www.hiren.info/pages/bootcd

https://www.hirensbootcd.org/hbcd-v152/

https://www.hirensbootcd.org/download/

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של smalul

נכון, אבל הבעיה היא במחיר ובעמידות שלהם.

אני רק אציין שכונני USB זולים בנפח של 32GB אין בעיה למצוא באינטרנט (לא מזמן הזמנתי 4 כאלו בעלות של כ 4.5 דולר ליחידה), אבל הבעיה שלהם היא שהם מבוססים על שבבי TLC והם מאד איטיים וממש לא מתאימים למשימה (ניסיתי).

אני מתכוון לכוננים כמו ה־Sandisk או לכל הפחות משהו כמו ה־Samsung Bar Plus (קצב כתיבה וקריאה של בערך 150MB/s שאמור להספיק לכונן בוט) ולא לכוננים הזולים. יחד עם זאת, אולי הוא באמת פתרון משתלם יותר במקרה הזה.

 

ציטוט של smalul

כפי שכבר ציינתי ה SSD של PNY אכן מבוסס על שבבי 3D TLC, לפחות לפי האתר שלהם, בעוד סדרת ה A400 של Kingston מבוססת על שבבי TLC רגילים. מכאן שעדיף כבר לבחור בכונן של (הבעיה היא ברכישה מהאתר של - מעולם לא הסתדרתי עם האתר הזה).

בדיוק. למעשה, יש לי מתאם מ IDE ו SATA ל USB 2.0 והוא עובד בצורה טובה. המתאם הזה הגיע עם שנאי/ספק כח שממנו הכונן מקבל את המתח. במארז חיצוני אני לא בטוח שיש חיבור מתח חיצוני, שכן היצרנים בד"כ מסתמכים על כך שהכונן יקבל את המתח מחיבור ה USB 3.0. הבעיה היא שברוב המחשבים הישנים אין חיבור USB 3.0,,,

 

ואם אני אבטל את ההגבלה על המחיר? האם במקרה כזה יש כונן SSD שיתאים לשימושים שלי?

עד כמה שהיה ידוע לי הכונן של מבוסס על שבבי TLC מישוריים, אבל בדיקה באתר שלהם באמת מעלה שהם טוענים שמדובר בשבבי 3D TLC. קצת נראה לי מוזר לאור המחיר, אבל כנראה שהטעות אצלי.

 

Crucial BX300 לא עולה המון יותר (עולה בערך 170 ש"ח באמזון, אם אתה צריך משם עוד דברים ויכול להגיע לסכום של 75 דולר אז ייתכן שהמשלוח יהיה בחינם ואז יש גם loophole קטן שאפשר לנצל כדי לא לשלם מע"מ) ולמיטב זכרוני מבוסס על שבבי MLC (אבל צריך לוודא כי בבדיקה מהירה באתר שלהם לא מצאתי אזכור לזה עכשיו. אולי אני עייף מדי). אמנם חורג מהתקציב אבל אולי שווה בשביל שבבי MLC. לא עולה כרגע בדעתי שום דגם כונן עם שבבי MLC שעולה פחות.

 

בכל מקרה, כונן אבחון שכזה לא אמור לבצע הרבה כתיבות (מלבד עדכונים תקופתיים של הכלים) ולכן אורך החיים הוא שיקול פחות רלוונטי לדעתי כי מבחינה מעשית כולם יחזיקו מספיק זמן. כל המערכת הפעלה/כלים ספציפיים נטענים לזיכרון של המחשב בעקרון, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של none77

hiren's tool

יש שם כלי בדיקה שמתאים למחשבים ישנים.

מכיר ומשתמש.

 

ציטוט של none77

עולה מדיסק.

א. כשכתבתי שאני בודק מחשבים יחסית ישנים התכוונתי לכך שאני מרכיב 4 חלקים - לוח אם, מעבד, זיכרון וספק כח - בלי מארז ובלי כונן CD/DVD. כל המטרה היא לפשט את תהליך הבדיקה עד כמה שניתן ולכן הייתי מעדיף לחבר התקן למטרות בדיקה לחיבור .

ב. ברור לי שאפשר היום להפעיל קבצי ISO גם מכונן USB (הכוונה ל USB flash drive או כונן הבזק בחיבור USB). אני אישית משתמש בתוכנה בשם Easy2Boot שמאפשרת לבחור איזה קובץ ISO להפעיל.

 

ציטוט של none77

לא התעדכן מזמן, עדכנו אותו עדכון לא מהמקור שעובד על חלונות.

גם הרצת Windows 10 PE מכונן USB היא תהליך מאד איטי (לפחות עם התקן ה USB הזול שקניתי) ולכן היה עדיף להפעיל את ה HBCD המעודכן מכונן .

 

ציטוט של About:blank

אולי SSD הוא באמת פתרון משתלם יותר במקרה הזה.

בינתיים מה שעשיתי הוא לחבר דיסק קשיח ישן (של Maxtor בנפח 40GB ובעל חיבור IDE) למתאם כך שהוא נראה ככונן USB לכל דבר. הבעיה היא שהכונן הספציפי הזה מאד מתחמם ומה גם שאני לא בטוח שהוא תקין לחלוטין. לפיכך החלטתי שאני רוצה כונן למטרה הזו.

 

ציטוט של About:blank

Crucial BX300 לא עולה המון יותר ...ולמיטב זכרוני מבוסס על שבבי MLC (אבל צריך לוודא כי בבדיקה מהירה באתר שלהם לא מצאתי אזכור לזה עכשיו. אולי אני עייף מדי).

לפי עמוד של ה Crucial BX300 השבבים בהם נעשה שימוש הם Micron 3D MLC , שזה כנראה עדיף על שבבי MLC "רגילים" (או מישוריים).

 

ציטוט של About:blank

עולה בערך 170 ש"ח באמזון, אם אתה צריך משם עוד דברים ויכול להגיע לסכום של 75 דולר אז ייתכן שהמשלוח יהיה בחינם ואז יש גם loophole קטן שאפשר לנצל כדי לא לשלם מע"מ

א. כמו שכתבתי קודם - אני לא ממש אוהב את האתר של ואני לא מסתדר איתו (הרבה דברים שם לא ברורים וצריך איזה 7-8 לחיצות עד שמגלים מה הסכום האמיתי שיש לשלם).

ב. עכשו זה גורם לי להתחרט שלא ניצלתי את המבצע וקניתי את ה  כונן ה Silicon Power 512GB בכ-77 דולר. טוב, אני מניח שתמיד יהיו עוד ...

 

ציטוט של About:blank

כל המערכת הפעלה/כלים ספציפיים נטענים לזיכרון RAM של המחשב בעקרון, לא?

א. מערכת הפעלה, למיטב הבנתי, גם כותבת להתקן האיחסון (ובפרט 10, שמעדכנת את עצמה לבד כאשר היא מזהה חיבור לרשת).

ב. יש לקחת בחשבון שבמחשבים ישנים, כמו אלו שאני בודק, יש בנפח של 2GB עד 4GB בד"כ, שזה גם מגביל וגם דורש כתיבות להתקן האיחסון.

 

ציטוט של About:blank

אמנם חורג מהתקציב

שוב - עזבו את התקציב. נגיד נקבע אותו לכ-300 ש"ח. האם עכשו אפשר למצוא כונן עם שבבי MLC או 3D MLC וגם מארז עם חיבור למתח חיצוני (למקרה שהמתח מחיבור ה USB לא יספיק)? כמובן שבתקציב כזה אני כבר הייתי מצפה לכונן בנפח של 240GB/250GB/256GB לפחות, אבל מצד שני אני מרגיש שכונן כזה יהיה "מבוזבז" ככונן בדיקות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצרכים שאתה מתאר תקנה את הכי זול וזהו, אני לא ממש מבין את ההתעקשות על MLC. מנסיוני אם הכוננים האלה מתקלקלים זה כי משהו בבקר שלהם הלך ולא כי אנשים מגיעים לסוף האנדורנס של ה-, אישית הייתי סומך הרבה יותר על 850 עם 3D TLC מאשר על סיליקון פאוור עם MLC.

 

כל מארזי ה- 3 שיצא לי לקנות ולעבוד איתם הגיעו עם חוט מפוצל שיש לו שני חיבורי כשהשני משמש לאספקת חשמל במקרה שחיבור הנתונים לא מסוגל לספק מספיק חשמל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם כהערת אגב, הכוננים של Silicon Power לא הכי מומלצים. הבקרים לא משהו.

 

כנראה שבאמזון תמצא כונני במחיר מעט יותר נמוך מבארץ, מה שיכול לייעל את ניצול התקציב. אם התקציב לא מגביל אז זה פחות רלוונטי.

בתקציב של 300 ₪ לערך הייתי כבר הולך על MX500 בנפח 250GB. אמנם שבבי 3D TLC אבל עמידים מאוד לפי בדיקות שנעשו. אבל שוב, לא הייתי מייחס לסוג ה- יותר מדי חשיבות. גם מגיע עם 5 שנות אחריות.

בתקציב נמוך יותר הייתי הולך על ה-PNY ש-etal הציע, ובמקום ה- A400 על Plus (שלא חשבתי עליו אתמול) – עוד כונן תקציבי אבל למיטב זכרוני מבוסס על שבבי MLC וגם זמין בארץ ככה דלא מחייב אותך להתעסק עם קניות בחו"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

sandisk Plus (שלא חשבתי עליו אתמול) – עוד כונן תקציבי אבל למיטב זכרוני מבוסס על שבבי MLC

ה-Sandisk Plus הוא סוג של הגרלה, תחת השם הזה נמכרים דיסקים עם בקרים שונים, עם שונים ואתה אף פעם לא יודע מה אתה מקבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי כמה כאלה  למטרות דומות לנ"ל , כולם מבוססים MSATA של 24\32 גיגה שבמקור שימשו כcache ל HDD של IRST בניידים מבוססי דור 3 -4 .

אני די בטוח שהם מבוססי MLC    ,עובדים מהר מאוד . ( ישנים מכדי להיות TLC  )

24 אינו מספיק ל 10 ( אלו עם 7 ) 32 גבולי  , יש לי אחד עם דרייברים של ואחד עם וכמה עם נקי .

אם אתה הולך לבדוק עם דיסק אחד על הרבה מחשבים , רצוי שתיעזר באותו כרטיס מסך על כולם כי כרטיס מסך זה החלק שעושה לי הכי הרבה בעיות כאשר הכוננים זזים בין מערכות שונות .

כולם עם 10 שמאוד גמיש בהחלפת דרייברים של בקרי דיסק ( היום בדיוק הפעלתי דרך כונן שעבר התקנה דרך SATA  במחשב אחר) 

רובם מתחברים  עם מתאם ישירות לSATA ויש לי 2 שהם win2usb של WIN10 אשר עובדים עם מתאם מבוסס usb2.0 . 

הפלתי אותם , דרכתי עליהם , הם זרוקים במגירה ומתכסחים אחד על השני ( כאמור MSATA עם מתאם ללא מארז ) ואף אחד עוד לא התקלקל מזה מספר שנים.

למרות זאת  אני ממליץ לך לרכוש כונן עם אחריות בארץ - לך תדע מתי תחבר אותו ללוח ישן ודפוק ששורף התקני .

לגבי ביצועים של מבוססי ה - בהדלקה ראשונה על מחשב זר יש זיהוי של כך שזה לוקח כ 2-3  דקות , הדלקה שנייה כבר לוקחת פחות מדקה , במחשב מיושן מאוד אפילו קצת יותר.

אם אתה הולך לבסס את זה על , אין לך מה לחפור לגבי ביצועים קח את הכונן הכי זול .

אם זה פרוייקט זמני , ממליץ על נפח שיהיה רלוונטי בעתיד לאחר החלפת תכלית ולא לקחת משהו קטן מידי .

מעבר להתקנה רוב העבודה תהיה עבודת קריאה אז אין לך מה לחשוש לגבי endurance .

רוב המחשבים שאני עובד עליהם ( ) הינם חדישים יותר אבל יש גם ישנים c2d - לא זכור לי שהייתה לי בעיה עם זרם חלש מידי מהUSB .

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של etal

לצרכים שאתה מתאר תקנה את הכי זול וזהו, אני לא ממש מבין את ההתעקשות על MLC.

החשיבה שלי היא תמיד לטווח ארוך ולכן אני חושב ששבבי מסוג MLC יהיו עדיפים כי מספר מחרוזי הכתיבה/מחיקה שלהם גדול יותר לעומת שבבי TLC.

 

ציטוט של etal

מנסיוני אם הכוננים האלה מתקלקלים זה כי משהו בבקר שלהם הלך ולא כי אנשים מגיעים לסוף האנדורנס של ה-NAND

לא הייתי מודע לכך. במחשב שלי מותקן כבר כמה שנים כונן MX100 בנפח 256GB של (עם שבבי MLC) והוא לא עשה לי בעיות עד עכשו.

 

ציטוט של etal

אישית הייתי סומך הרבה יותר על סמסונג 850 עם 3D TLC מאשר על סיליקון פאוור עם MLC.

להבנתי, שבבי ה 3D TLC לא מספקים יותר מחזורי כתיבה/מחיקה כי הם טובים יותר אלא פשוט כי יש הרבה יותר תאי (הם "נבנים לגובה") ולכן יש הרבה יותר יתירות.

 

בנוגע לאמינות של כונן כזה או אחר - אני מניח שזה תלוי גם ביצרן עצמו (באופן בחירת הששבים, באיכות הרכיבים והבקר בהם נעשה שימוש ובבקרת האיכות).

 

ציטוט של About:blank

אבל שוב, לא הייתי מייחס לסוג ה-NAND יותר מדי חשיבות. גם מגיע עם 5 שנות אחריות.

במקרה כזה אני מסכים - אם היצרן נותן 5 שנות אחריות אז באמת אין מה לדאוג/

 

אגב, שים לב שלפי האתר של Crucial האחריות היא למספר השנים שעברו מאז הקנייה או עד שהכונן מגיע למספר הכתיבות המקסימלי, כפי שהם פירסמו - הראשון מבינהם:

ציטוט

For products sold after August 28, 2017, any claim must be made within three (3) years or withinfive (5) years, depending on applicable warranty period for the product purchased, from the original date of purchase or before writing the maximum total bytes written (TBW) as published in the product datasheet and as measured in the product’s SMART data, whichever comes first

במקרה כזה אפשר לומר שלסוג שבבי ה יש חשיבות, שכן לכוננים המבוססים על שבבי TLC בד"כ יש מספר כתיבות מקסימלי קטן יותר לעומת כונני המבוססים על שבבי MLC.

אני מניח שגם לשאר יצרני כונני ה יש מדיניות דומה.

 

ציטוט של Jabberwock

אם משמש לעבודה אולי לא כדאי לחסוך ולקחת Samsung T5 Portable SSD.

לא משמש לעבודה אלא סתם לבדיקות של מחשבים ישנים שמגיעים אלי.

 

ציטוט של Yoav Keren

אם אתה הולך לבדוק עם דיסק אחד על הרבה מחשבים , רצוי שתיעזר באותו כרטיס מסך על כולם כי כרטיס מסך זה החלק שעושה לי הכי הרבה בעיות כאשר הכוננים זזים בין מערכות שונות .

תודה, זו עצה טובה. הבעיה היא שברוב המקרים אני משתמש בכרטיס המסך המובנה בערכת השבבים של לוח האם (בד"כ מסדרת Gxx, אם כי יש לי מחשב אחד בעל מעבד של שבו ערכת השבבים היא של nVIDIA).

 

ציטוט של Yoav Keren

כולם עם 10 שמאוד גמיש בהחלפת דרייברים של בקרי דיסק ( היום בדיוק הפעלתי דרך USB כונן שעבר התקנה דרך SATA  במחשב אחר) 

רובם מתחברים  עם מתאם ישירות לSATA ויש לי 2 שהם win2usb של WIN10 אשר עובדים עם מתאם מבוסס usb2.0 . 

זה הרעיון הכללי שלי - כונן שאוכל לחבר לכמעט כל מחשב ולהפעיל בו מערכת הפעלה 10.

שוב - כרגע אני עם כונן IDE ישן בנפח 40GB שעליו התקנתי Windows 10 Pro ושאותו אני מחבר למחשב בעזרת מתאם IDE ל .

 

ציטוט של Yoav Keren

למרות זאת  אני ממליץ לך לרכוש כונן עם אחריות בארץ - לך תדע מתי תחבר אותו ללוח ישן ודפוק ששורף התקני USB .

אני מסכים, אם כי כאן נכנס השיקול של המחיר - האם לקנות כונן SSD מחו"ל שהוא זול יותר (אולי אפילו סיני) אבל עם אחריות קטנה עד בלתי קיימת או לקנות SSג מחנות בארץ באבל לשלם עליו יותר...

 

ציטוט של Yoav Keren

לגבי ביצועים של מבוססי ה USB - בהדלקה ראשונה על מחשב זר יש זיהוי של דרייברים כך שזה לוקח כ 2-3  דקות , הדלקה שנייה כבר לוקחת פחות מדקה , במחשב מיושן מאוד אפילו קצת יותר.

אם אתה הולך לבסס את זה על USB , אין לך מה לחפור לגבי ביצועים קח את הכונן הכי זול

א. זאת הסיבה שאני מעוניין בכונן SSD - עם הדיסק הקשיח המאד ישן שבו אני משתמש התהליך הוא הרבה יותר ארוך.

ב. אני מסכים שבחיבור USB, ובפרט בחיבור 2.0 אין משמעות לביצועים מכיוון שהחיבור עצמו מגביל את הביצועים.

 

ציטוט של Yoav Keren

אם זה פרוייקט זמני , ממליץ על נפח שיהיה רלוונטי בעתיד לאחר החלפת תכלית ולא לקחת משהו קטן מידי .

אני פשוט רוצה שתהיה לי דרך מהירה לקבוע אם הוא תקין או לא. לכן אני לא חושב שאני אשנה את ייעוד הכונן בעתיד. זו גם הסיבה שאני לא רוצה להשקיע בכונן SSD בנפח גדול מדיי.

 

ציטוט של Yoav Keren

מעבר להתקנה רוב העבודה תהיה עבודת קריאה אז אין לך מה לחשוש לגבי endurance .

אז גם אתה, כמו שאר החברים שהגיבו פה, ממליץ ללכת על איכות ולא לבסס את ההחלטה על סוג השבבים.

 

ציטוט של Yoav Keren

רוב המחשבים שאני עובד עליהם ( ניידים ) הינם חדישים יותר אבל יש גם ישנים c2d - לא זכור לי שהייתה לי בעיה עם זרם חלש מידי מהUSB .

 

ציטוט של Yoav Keren

יש לי 2 שהם win2usb של WIN10 אשר עובדים עם מתאם מבוסס usb2.0

רק שאני אבין - כונני ה SSD הניידים האלו מקבלים את כל המתח שלהם מחיבור ה 2.0? זה בטוח לא אפשרי כאשר נעשה שימוש בדיסק קשיח רגיל, שכן חיבור ה מספק מתח של 5V בלבד (וגם אז הוא מוגבל בהספק שהוא יכול לתת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, מה דעתכם על כונני ה הבאים שמצאתי ב GearBest:

 

א. כונן בנפח של 120GB של חברה בשם EEKOO:

https://www.gearbest.com/hdd-ssd/pp_009113061457.html?wid=1433363

לחברה הזו יש אתר רשמי (קישור) ולפיו מדובר בכונן בעל שבבי NAND מסוג 3D MLC, בקר מדגם SMI2246EN ושימוש בזיכרון מסוג כזיכרון מטמון. העלות - 43 דולר (כ-155 ש"ח).

 

ב. כונן בנפח של 240GB של אותה חברה בשם EEKOO:

https://www.gearbest.com/hdd-ssd/pp_009690757469.html?wid=1433363

כאן מדובר בכונן בעל שבבי NAND מסוג TLC, בקר מדגם SMI2258H ושימוש בזיכרון מסוג כזיכרון מטמון. העלות - 56 דולר (כ-200 ש"ח).

 

בשני המקרים לא מצויינת אחריות כלל ויש רק ביקורת אחת במקרה של כונן ה השני.

 

הסיבה שאי מתייחס לכונני ה האלו היא שיש לי מספיק נקודות ב GearBest כך שהעלות תהיה 70% (האתר מגביל רכישה בנקודות לעד 30% מערך המוצר, לא כולל עלות משלוח וביטוח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...