עזרה לגביי קצר בלוח של GIGABYTE - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה לגביי קצר בלוח של GIGABYTE


ברק דדון

Recommended Posts

שלום לכולם אני מקווה שאני מפרסם במקום המתאים.

יש לי מאוורר 140MM של אנטק שבא עם כפתור של מהירות הכפתור התפרק וחיברתי שני חוטים על מנת שהמוורר יעבוד בצורה מהירה חיברתי אותו ליציאת SYS FAN בלוח והחוטים של המהירות היו חשופים ונגעו איפה שהוא בלוח איך שהדלקתי שמעתי פיצוץ המחשב עולה רגיל היציאת SYS FAN לא עובדת יותר חיברתי ליציאה אחרת בלוח וזה עובד הקבל שליד היציאה חסר לו חתיכה אני מניח שזה מהפיצוץ או מהקצר שהיה האם אפשר לתקן את זה או פשוט להמשיך לעבוד עם זה ככה?

 

תודה לעוזרים

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר להחליף קבל אם יש לך את הידע והכלים. אם אין, אפשר לחפש מעבדת אלקטרוניקה שתאבחן את הבעיה ותבצע את התיקון (אם זה משתלם או לא זאת כבר שאלה אחרת).

 לקבל חסר/תקול בלוח עלולות להיות השלכות נוספות על התפקוד התקין של מערכת החשמל בלוח. אפשר לנסות למצוא סכמת מבנה של מערכת החשמל בלוח כדי לברר מה תפקידה של מסילת החשמל שאליה שייך הקבל ולנסות לקבוע אם היא רק הזינה את החיבור למאוורר או שייתכנו השלכות נוספות. אני באופן אישי לא בעד המשך שימוש ממושך ברכיבים אלקטרוניים שידוע שמערכת החשמל שלהם לא תקינה.

 

אל תמשיך לעבוד ככה. תנתק את המאוורר הזה (כשהמחשב כבוי כמובן) ותחליף אותו בחדש. לכל הפחות תלפף את המוליכים אחד עם השני ותכסה היטב באיזולירבנד או בשרוול מתכווץ. כנראה שיהיה יותר פשוט ומהיר להחליף את המאוורר כולו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ברק דדון

א. הדיון הזה מתאים יותר לפורום תמיכה טכנית למחשבים או לפורום אלקטרוניקה ומודינג, אבל הוא גם מתאים לפורום הזה ולכן אני אשאיר אותו כאן.

 

ב. בלי לפגוע - זה דיי מעצבן לקרוא הודעה ללא כל סימני פיסוק. אפשר בקלות להוסיף נקודות ופסיקים ולהפוך את הטקסט שלך לקריא יותר.

 

ג. בנוגע לנושא עצמו:

  • לדעתי תמיד רצוי לחבר מאווררים לספק הכח ולא ישירות ללוח האם אלא אם כן אתה חייב לנטר את מצבם או לשלוט בהם (וזה תלוי כמובן במספר החוטים שיוצאים מהמאוורר). הסיבה היא שלוח האם יכול להיפגע במידה ויש בעיה עם המאוורר שמחובר ישירות אליו, בדיוק כפי שקרה לך.
  • אם אתה ממש חייב להשתמש במאוורר שנקודת החיבור שלו למתח נפגעה בצורה כזו או אחרת, סביר מאד להניח שתוכל לקנות כבל מתאים באתר כמו ebay בכמה שקלים (לדוגמא - כבל כזה) ואם צריך - אפשר גם לחתוך אותו ולחבר אליו את המאוורר בצורה מסודרת, רצוי עם הלחמה (אני לא יודע איך בדיוק נראה החיבור של המאוורר שלך). כמובן שפתרון טוב יותר עבור רוב האנשים יהיה פשוט להחליף את המאוורר כולו.
  • בנוגע לנזק ללוח האם - אי אפשר לדעת איזה נזק נגרם. זה יכול להיות רק קבל שהתפוצץ אבל ייתכן שנגרם נזק נוסף שאינו נראה לעין ושעלול לגרום לבעיות שונות (קריסות, אתחולים אקראיים וכד') שלא נראות קשורות כלל לעניין המאוורר. במקרה הזה הייתי מציע להריץ בדיקות יציבות למחשב (בדיקת זיכרון, בדיקת עומס למעבד, בדיקת עומס לכרטיס המסך ובדיקת עומס לכלל המערכת) אולם אין לדעת איזה נזק יכול להיגרם כתוצאה מהפעלת המערכת בעומס כאשר בלוח האם יש קבל פגום. את הקבל עצמו סביר להניח שאפשר להחליף (תוכל לעשות זאת בעצמך אם יש לך קצת ידע באלקטרוניקה ובהלחמות או להשתמש בשירותי מעבדת אלקטרוניקה כלשהי, כפי ש @About:blank הציע). 
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העלתי תמונה של מה שנפגע מסומן במסגרת אדומה אני לא יודע אם זה קבל או משהו אחר

עשית בדיקת יציבות בAIDA64 והכול נראה תקין

האם בכל זאת כדאי להחליף או שזה לא דבר קריטי?

39799762_2313353555346681_8238298081808875520_o.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...