ייעוץ לגבי פריסת תשתיות בדירה - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייעוץ לגבי פריסת תשתיות בדירה


Guy950

Recommended Posts

שלום חברים,

בקרוב אני עובר לגור בדירה חדשה מהניילונים במתחם חדש.

בדירה ישנו ארון תקשורת מרכזי אשר ממנו יוצאים חוטים לכל החדרים (ככל הזכור לי כבלי CAT 6 או 5), בכל חדר למעשה יש חיבור LAN כמו בראוטר.

בנוסף בדירה ישנן מצלמות והמכשיר (מצטער, אין לי מושג מה השם הרשמי של המחשב של המצלמות) מחובר ישירות לארון תקשורת, משם הוא צריך להיות מחובר לאינטרנט ולקבל IP קבוע.

 

אני מנסה לחשוב על פריסה הגיונית בדירה ולמען האמת צריך ייעוץ ממישהו שמבין, הפוסט כנראה יהיה טיפה ארוך אבל כל מידע הוא רלוונטי.

אציין גם שבבניין יש כבל אופטי עם בלעדיות לפרטנר, אבל כרגע הרבה מהדיירים, שאני מכיר, דיווחו לי שהאינטרנט של פרטנר עדיין לא יציב והם חווים ניתוקים, לכן אין לי עניין להתעסק עם זה.

כרגע אני מעוניין או בהוט או בבזק, ולהלן הדילמות: (אנלימיטיד לא רלוונטים בסיפור)

 

1. הוט.

אז אם אני הולך על הוט, אני מעוניין לעשות את התשתית פייבר-בוקס דרך הכבלים. למיטב הבנתי ישנו הממיר הראשי שהוא בעצם הראוטר/מודם והוא יישב בסלון. ממה שאני מבין הוא יכול לפזר בדירה קווי דרך הכבלים ובאמצעות ממירים מיני-פייבר שהם משמשים כטלוויזיה, חוטי ואלחוטי. זה למעשה עוקף לחלוטין את השימוש בארון תקשורת המרכזי.

אני סקרן לדעת האם למישהו יש את זה, והאם זה באמת עובד? זה יציב? והדבר הכי חשוב, האם אני יכול להעביר מהפייבר-בוקס חוט לאחד מחיבורי הLAN שבחדרים, ולספק IP קבוע לארון תקשורת בשביל המצלמות?

 

2. בזק.

במידה ואני הולך על אז חשבתי על משהו אחר. כרגע יש לי ראוטר D-Link DSL-G225, מבחינת הוא מתפקד מצוין אבל הוויפי שלו זוועתי.

הוא לא יצליח לספק קליטת ווייפי לדירה מלאה, ולכן חשבתי לשים אותו בארון תקשורת כנתב בלבד. ככה הוא יספק כתובת IP קבועה למצלמות, ואפזר את האינטרנט הקווי באמצעות חיבורי הLAN שבדירה.

העניין הוא שאני מאבד פה את הוויפי, ולכן חשבתי באמצעות התשתית של הדירה לחבר בסלון ראוטר עוצמתי שיפיץ וויפי לכל הדירה.

האם לדעתכם זה פתרון טוב? האם זה פתרון יעיל?

על איזה ראוטר אם כך הייתם ממליצים שאשתמש בו להפצת ווייפי בדירה? האם גם במקרה כזה אני צריך לחפש ראוטר שמתאים לתשתית של בזק?

והשאלה הכי מעניינת - האם אותו הראוטר שבסלון יוכל לשמש גם כרכזת עבור חכמה? כי החיבור LAN בסלון במקור מיועד לטלוויזיה החכמה, אם אני משתמש בזה לראוטר בלבד אז אני לא אוכל לחבר את הטלוויזיה.

 

למקרה שמישהו יהיה סקרן - בבית יהיו 2 מחשבים נייחים ב2 הקצוות המנוגדים של הדירה. חדר אחד הוא משרד מלא שצריך חיבור קווי וחדר שני הוא חדר שינה + עבודה שגם שם צריך חיבור קווי.

 

תודה מראש לכל מי שיוכל לעזור לי.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...