כונן חיצוני עד 400 שקלים - עמוד 2 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כונן חיצוני עד 400 שקלים


No-One

Recommended Posts

לשימושים האלה הייתי מציע 2.5 אינץ' בגלל הגודל (קל יותר לאחסון) ובגלל שלא צריך חיבור נפרד לחשמל (מה שהופך את השימוש לפשוט יותר).

סדרות Elements או  My Passport של Western Digital ו-Expansion או Backup Plus של הן בין הטובות בקטגוריה וזהות מבחינת המחיר ותקופת האחריות.

עם המשלוח חינם מאמזון ארה"ב תוכל לקנות כונן בנפח 4TB באזור ה-450 ₪. אם אתה לא צריך כזה נפח או לא רוצה לחרוג מהתקציב, יש כמובן בנפחים קטנים יותר, אבל ה-4TB הוא כנראה המשתלם ביותר מבחינת עלות לג'יגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהירות כתיבה אופיינית לכונן קשיח בגודל 2.5 אינץ'. כאן השאלה לאיזו מהירות כתיבה אתה מתייחס: מספר גדול של קבצים קטנים (4k) שהיא תמיד האטית ביותר ואם זה השימוש העיקרי יהיה קצת יעיל יותר (אבל תלוי גם מהי מהירות הקריאה של הכונן ממנו מועתק המידע); או כתיבה רציפה של קבצים גדולים (מס' ג'יגות) שהמהירות כתיבה ההמוצעת שלה היא בין 70 ל-130 מגה לשנייה בהתאם לגורמים שונים.

 

כוננים של WD (באופן אישי הייתי מעדיף את ה-Elements)

https://www.amazon.com/Elements-Portable-External-Drive-WDBU6Y0040BBK-WESN/dp/B0713WPGLL?keywords=external+drive+4tb+portable&qid=1534620968&sr=8-4&ref=mp_s_a_1_4

 

 

https://www.amazon.com/Black-Passport-Portable-External-Drive/dp/B01LQQH86A?keywords=external+drive+4tb+portable&qid=1534620968&sr=8-3&ref=mp_s_a_1_3

 

כוננים של Seagate

https://www.amazon.com/Seagate-Expansion-Portable-External-STEA4000400/dp/B017KE8OG0?keywords=external+drive+4tb+portable&qid=1534620968&sr=8-11&ref=mp_s_a_1_11

 

https://www.amazon.com/Seagate-Portable-External-Photography-STDR4000100/dp/B00ZTRXFBA?keywords=external+drive+4tb+portable&qid=1534620968&sr=8-12&ref=mp_s_a_1_12

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל ממש תודה. למה הElements של wd עדיף? ובין שתי הדגמים של ששלחת, יש אחד שיקר יותר ב4 דולר, שכולל עוד איזו שהיא תכונה שלא הבנתי מה היא,  "+ 2mo Adobe CC Photography", מה זה אומר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה היא בדיוק מה ש-Askme הזכיר: ההצפנה ברמת החומרה. המטרה של הצפנה היא למנוע גישה בלתי-מורשית למידע. בחלק מהכוננים של Western Digital השימוש בהצפנה לא נתון לשיקול דעתו של המשתמש וההצפנה פועלת באופן קבוע. המשמעות היא שאם הלוח של המתאם ל-SATA מתקלקל, אי אפשר לחלץ את המידע מהכונן גם אם הכונן עצמו תקין. צריך למצוא "גשר" זהה וזה לא בדיוק מעשי למשתמש הממוצע (וגם לא תמיד עובד). יש בהצפנה תועלת, אבל לצד היתרונות צריך לקחת בחשבון גם את החסרונות – ולכפות אותה על משתמשים זה לא בהכרח הרעיון הכי טוב במקרים מסוימים.

 

עם זאת, לדעתי זה לא כל כך קריטי בייחוד כשמתחשבים בכך שה-My Passport מגיע עם 3 שנות אחריות במקום שנתיים. כונן משמש בדרך כלל ככונן גיבוי (כלומר קיים לפחות עוד עותק אחד של המידע במקום אחר) או לאחסון קבצים באופן זמני/הרחבה ולא ככונן העבודה הראשי – כך שגם אם מתקלקל ואי אפשר לשחזר את המידע שום דבר חיוני לא אמור ללכת לאיבוד.

הסיבה הנוספת היא שה-My Passport הוא בעצם שני כונני 2TB שחוברו להם יחדיו (גם ב-Elements זה ככה), רק שהיישום בפועל בדגם הזה קצת פחות מוצלח לדעתי. לא דיל ברייקר אבל אם יש בחירה זה מה שהייתי עושה. רק שאולי כדאי להמתין קצת עם הקנייה כי המחיר הממוצע של ה-Elements נמוך ב-10 דולר ממה שהוא עכשיו ואלא אם כן WD הפסיקה לייצר את הדגם הזה המחיר בטח ירד בימים עד שבועות הקרובים. אם המחיר נשאר כמו שהוא עכשיו, הייתי הולך בכל זאת על ה-My Passport בזכות שנת האחריות הנוספת.

 

עם ה- מקבלים בחינם מינוי לחודשיים לחבילת Adobe CC Photography (שזה לדעתי Photoshop ו-Lightroom). אם אתה לא יודע מה זה כנראה שאתה לא צריך את זה :), ובכל מקרה גימיקים מסוג זה לא צריכים להיות שיקול בבחירת כונן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשית לי ממש סדר, תודה רבה. העניין הוא שלי בלפטופ כרגע יש רק 500GB, ואני רוצה לרוקן לשם את כל מה שאין לו מקום אצלי, מלבד לגבות-לשכפל עוד כמה דברים לשם. אז אני מבין שבמקרה שלי עדיף Elements מכל הארבעה הללו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הארבעה בסדר. במה שלא תבחר לא תטעה. אין אמנם נתונים מוחלטים, אבל הרושם שלי הוא שייתכן שהכוננים האלה של קצת פחות אמינים במובן שיש סיכוי יותר גדול שיגיע נפל מהמפעל ולכן הייתי ממליץ קצת יותר על במקרה הזה, אבל זה בתחום האנקדוטה ולא קביעה נחרצת.

רק תזכור, גיבוי משמעותו שמירת שני עותקים או יותר מכל פריט מידע חשוב. להעביר מידע מהכונן במחשב לכונן חיצוני ואז אולי למחוק במחשב לא נחשב גיבוי.

אם נפח המידע שלך לא עולה על 500GB הייתי ממליץ לך לנצל את התקציב לקניית שני כוננים של 2TB (או יותר. אתה צריך לחשוב ולחשב לאיזה נפח אתה זקוק, כולל מחשבה על העתיד של השנים הקרובות מבחינת פוטנציאל שנפח המידע יגדל – ואז להכפיל את זה בשתיים כי צריך נפח זהה או גדול יותר בשביל גיבוי). אחד בשביל שיהיה בחיבור קבוע למחשב (אם יש אפשרות להוסיף עוד כונן פנימי אז כדאי לשקול את זה בעדיפות) וישמש למעשה חלק ממערכת האחסון של המחשב לאחסון כל מה שחבל לבזבז עליו נפח של פנימי והשני שישמש לגיבוי כל המידע ככה שיהיו לך לפחות שני עותקים של כל פריט מידע חשוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לי יש אנקדוטה הפוכה, והייתי ממליץ על כונני .

אין טעם להכניס עוד מרכיב בשרשרת האמינות ( לא שהיא קיימת

הלכה למעשה, ובכל זאת ... ) קרי ההצפנה.

 

מבחינתי ההצפנה היא כן דיל ברייקר, מה גם שבשאר הפרמטרים

אין הבדל ממשי בין שום כונן חיצוני מאותה רמה.

וזה מחזיר את עניין הגיבוי, שכבר הודגש ופורש למשעי לעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...