שדרוג 980TI - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שדרוג 980TI


Ace-of-spade

Recommended Posts

שלום רב,

 

רציתי להתייעץ לגבי שדרוג עתידי של הכרטיס שלי, 980TI של .

כשקיניתי אותו, היה לי מסך של 1080P, וכעת של .

אני כבר לא משחק כמו פעם, אבל שיוצא כותר כמו Fallout, או Elder Scrolls, אני חוזר לסורי :] וחייב לשחק על הגדרות מקסימליות.

לא נראה לי משתלם לקנות ספנית דגל פעם נוספת, אז רציתי לבדוק כיוונים נוספים.

 

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש לך , מארז ולוח אם שיכולים להכיל כרטיס נוסף אז אולי כדאי לך לשקול לקנות כרטיס כמו שיש לך יד שניה, כמובן גם תלוי באיזה מחיר תמצא.

או שתחכה קצת, צריכים לצאת כרטיסים חדשים. יש דיון על זה בנעוץ בפורום ייעוץ לפני רכישה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

ערב טוב חברים,

בצער אאלץ הפעם שלא להסכים עם ידידי the king, משום שמה שהוא ממליץ עליו וזה עבודה בתצורת , נכון להיום פסה.

 

גם בימים שעשו זאת וחשבו שזה מועיל, חיו יותר באשליה מאשר בהבנה, שלא מושג שפור ממשי במישור הפרקטי:

מה שחשוב זה ה- latency בין ה- input של השחקן לתגובה על המסך.

 

SLI גם במקרה התאורטי שמכפיל בדיוק פי 2 את התמונות שמופיעות על המסך (ובמציאות זה אף לא באמת פי 2)

בפועל לא רק שלא משפר את ה- latency לעומת כרטיס בודד, אלא הוא פוגע בו עוד יותר בעת שהוא מעתיק את התמונה

מהכרטיס השני לכרטיס הראשון, על מנת להציגה על המסך. *ועוד כמה פגיעות, כמו עומס נוסף על הדרייבר ולכן

על המעבד והמחשב כולו, מה שמוריד עוד יותר את תגובתיות המערכת.

 

לכן אנשים מנוסים ושחקנים מקצועיים (שה- latnecy הוא הכי חשוב להם), אינם מעיזים לעבוד בתצורת בשום פנים ואופן.

זה שהתצורה (בתאוריה) מכפילה את ה FPS זו אילוזיה:

הכרטיס השני מייצר תמונה נוספת, אך מתחיל לעבוד עליה רק במחצית הזמן שהכרטיס ראשון רינדר את התמונה שלו,

קרי באמצע העבודה שבין תמונה מס' 1 לתמונה מס' 3. אך היא עושה זאת על input מהמקלדת והעכבר מאוחר יותר בחצי

פריים! והדבר גרוע במיוחד:

במקום latency של 50 מילישניות (לדוגמא) בין input שחקן עד להופעתה של התוצאה על המסך, נקבל פי 2 FPS - אבל -

Latency שעולה עד כדי 75 מילישניות. הדבר הרה אסון במשחקים תחרותיים, ומורגש בהחלט גם על ידי כל שחקן פשוט

בביתו במשחק casual , שחש לפתע כי יש delay חדש שלא היה קודם לכן, בין תזוזת העכבר לתמונה על המסך.

 

סיכום:

ה- FPS מספר חצי מן הספור, והוא משמיט את משמעות ה- latecny ומתעלם ממנה לחלוטין.

לכן לא סתם בדור האחרון של מאיצי מסך, קרי מ- 2016, נוידיאה אמרה והצהירה רשמית, שהתעשיה ירדה מ- והם כבר

לא כותבים לתצורה הזו .  סבורני כי זה הדבר חותם את הגולל סופית, על כל מחשבה לכוון הזה.

 

ולכן ההצעה היא:

או לשדרג לכרטיס חזק יותר בצורה מספיק ברורה מעל המצב הקיים, שבמקרה של 980ti זה מינימום  1080ti כיום,

או להמתין עם השדרוג - עד שיוולדו כרטיסים חזקים דיים במחיר סביר לכיס.

 

המלצתי האישית היא להמתין, אלא אם תיפול על 1080ti במחיר קורץ דיו במשומשים.

כבר ראיתי אחד ב- 2000 ש"ח לא מזמן, אז זה אולי מחיר סביר (איכשהו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מודה שחידשת לי. אני היום משתמש במערך של שני כרטיסי GTX1070 אצלי במחשב. אני לא שחקן תחרותי אבל יש לי די ניסיון בהרבה משחקים מסוגים שונים, גם עם כרטיס בודד וגם עם . למען האמת לא שמתי לב להבדל בין מערכת עם לבין מערכת עם כרטיס בודד מהבחינה שהצגת. אבל זה בהחלט מרתיע אם נווידיה הפסיקה לעדכן דרייברים ל- ואני מסכים לחלוטין שלא כדאי להשתמש בתצורה זו אם ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חומרים ברשת שמלמדים את נושא ה- latency ומדגימים אותו, באמצעות מהירה שמאפשרת לאחר מכן הרצה בהילוך איטי:

"כמה זמן מרגע הלחיצה על העכבר עד שהפלט מופיע במסך".

 

בדיקה טובה וקלה משלך לביצוע בבית, היא לעשות סיבובית מהירים עם העכבר, ולראות את ההשהיה שבתמונה העוקבת

אחרי תנועת היד, כך ה- latency מורגש די בקלות. משום שמספיקות אותן כמה עשרות מילישניות של תגובת המחשב, על מנת שהתמונה

הסבובית  שאתה מייצר תרדוף אחרי תנועת היד בכמה פריימים טובים.

 

על מה לשים לב:

שים לב למשל מה קורה עם vsync ובלי vsync ואיזה הבדל דרמטי.  מאד דרמטי.

אחרי זה תפעיל פעם אחת במוד ופעם אחרת במוד ללא ותראה גם הבדל.

 

סביר להניח שלאחריו תבטל את ה- SLI ותמכור את הכרטיס המיותר.

אז הנה חסכתי לך אלפיית שקלים לפחות 🙂

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

nec_000, תודה על התשובה המקצועית והמפורטת ביותר.

בלי קשר לנאמר אני לא כל כך בעד , מה גם שכרטיס כמו שלי עדיין הולך באזור ה-1300-1500, וזה סכום גבוה למוצר יד שניה מבחינתי.

 

אני רק רוצה לשאול בנוסף, ראיתי שהוכרזו הדגמים החדשים, ושינו את שיטת העבודה של ה- שלהם, האם לדעתך הסימפטומים שדברת עליהם יפסקו בתצורה זו?

 

בגדול המידע שיצא לגבי ה-RTXים קצת מאכזב אותי ברמה האישית, ותקןנו אותי אם אני טועה, זה לא נראה הבדל כזה גדול מהדור האחרון...

 

לגבי לדעתי אחכה עד שכותר גדול שמעניין אותי יצא, ואראה את התוצאות של הדור החדש ב- (הכרטיס שלי לא סוחב כותרים גדולים מ2015 ב-4K) לפני שאקנה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף למה שאמרו לך קודם, ובצדק לגבי וחוסר ההצדקה של ללכת על מערך של כרטיסים מרובים - יש עוד כמה דברים שכדאי

לציין בנושא זה.

 

ההבדל בין 1080 ל מבחינת ביצועים, אני מניח שחווית\גילית את זה בעצמך - הוא משמעותי מאוד. בטח שמדברים על כותרים כבדים יחסית

 ויש כאלו כותרים גם מ 2012, לא חייב שהם יצאו בשנה-שנתיים האחרונות. נחשב טרי בשוק ה מבחינת רוחב השימוש שלו בגיימינג.

סטטיסטיקות כאלה ואחרות שאפשר לבדוק, יראו לך שלא רק הרוב המוחלט של השחקני היום עובדים על 1080P אלא גם הכרטיסי

מסך היעודיים לרז' הזו, הם דווקא בקצה התחתון, כלומר 970\1060. 

 

לא הגענו לנקודת האל-חזור ש נהיה מיינסטרים ב גיימינג. אני צופה שינוי מהותי ב 2021-2022 כאשר מדברים על דור-הבא.

זו הנחה בלבד, שום דבר לא מעבר לזה.

 

דבר נוסף חשוב.

 

אם כבר עברת ל , חשוב שתבין שלא כדאי, לא יעיל, לא תורם בכלום - לשחק עם אותם הגדרות ששיחקת ב 1080P. ב 4K המטרה 

היא למצוא נקודת איזון של ההגדרות, גם אם זה אומר לשחק עם שילוב של Medium\High ולא Ultra. הכול מתקשר לזה שאתה לא

צריך פילטרים להחלקה, אתה לא צריך הגדרות מקסימליות כדי שקרני השמש והמים ייראו כאילו יצאת החוצה וצילמת את זה.

 

4K יותר חד פי כמה מ 1080P וכאשר מדובר במסך-מחשב בגודל פיזי ומרחק צפייה נכונים, תרגיש חופשי לשים Meduim ולקבל

תמונה יותר חדה-גרפית ממקסימום הגדרות ב 1080P עם תוספת פילטרים. זה דבר - ידוע בקרב אלו שבדקו זאת.

 

המסקנה היא - 

 

שכאשר 4K יהיה סטנדרט, אנחנו אמורים לקבל מאיצים גרפיים שמשקפים את המעבר לסטנדרט הזה מבחינת ביצועים.

 

אבל, ככל שאתה עולה למעלה אתה גם לא צריך פילטרים ודברים "מקסימליים" מאחר והכול חד בצורה טבעית. לכן היום

 

שאתה משחק על 4K - שים Medium ותהנה. אתה לא צריך לבזבז את מיטב כספך על כרטיסים של 4000 שקל כדי לדרוש

עוד הגדרות. עדיף לך לחכות להשקה המתקרבת, ולכוון לכרטיס מסך שמתאים לך מבחינת הגדרות ב 4K. זה יכול להיות גם

VEGA כלשהו במבצע. תעשה סינון של מה אתה משחק ולכמה פריימים אתה מצפה. זה יכול לחסוך לך 1000-1500 שקל

ברכישה, אני לא קרוב אפילו לצחוק.. חרם על הכסף.

 

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער לנפץ את התאוריות, אין שום עיכוב בתנועת העכבר וניתן להתאים את ההגדרות של vsync למהיר או החלק. אצלי SLI של 1080 SC אפילו בלי אוברקלוק מריץ כל משחק מודרני על ultra וזה מה שחשוב, אף כרטיס בודד לא יתאים לכך כרגע. כמו כן, אם ה- polling rate של העכבר הוא על 1ms, כמו בעכברי גיימיניג, והמחשב מהיר מספיק, ותזמוני החומרה של HPET מותאמים בצורה נכונה, אין שום השהייה בתנועת העכבר, ועם vsync בתצורה מהירה כל משחק נבלע בקלות והכל זורם בצורה חלקה. רלוונטי ויישאר רלוונטי, להיפך בכרטיסים החדשים של הוא עובר אבולוציה ל- NVLINK לרוחב פס רחב יותר, ועם הבשלת הדרייברים לא צפויות בעיות מיוחדות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק שאולטרה\מקסימום זה דבר לא רלוונטי ב . להוציא עוד X כסף על כלום, זו בחירה אישית אני מניח.

 

מקסימום ב 1080P עם פילטרים, לא נראה טוב כמו Medium ב . כבר ראיתי, בדקתי, סימנתי V.

 

SLI תמיד היה קיים, תמיד היו issues. כל branch חדש מגיע עם פרופילים, חלק מהפרופילים מגיעים עוד ברמת הדרייבר

עם אופטימיזציה שמוגדרת כ "Poor" וכדומה. כלומר NV לא מסתירים אפילו שיש משחקים שיעבדו לך זוועה עם המערך.

דבר מאוד ידוע. מזמן.

 

כל שינוי דרייבר אני רואה ב reddit \ guru \ forums עשרות משתמשים עם בעיות במשחק הזה, ההוא, וזה, וההוא וכו'

ולכולם דבר אחד משותף : מערך .

 

אפשרי שאתה משחק במשחקים ספציפיים, או שלמזלך לא נתקלת בבעיות. גם אני בתור משתמש בעבר הרחוק, יעיד שזה לא

היה מאה אחוז יציב.

 

SLI תמיד היה קיים ותמיד היה איתו בעיות כאלה או אחרות, בין אם נתקלת בהם או לא.

 

הבשלת זה זוג מילים שלא כל כך מסתדר לי שמדברים על החברה ששולטת היום ללא עוררין

בשוק הגבוה של כרטיסי המסך. תמיד תמיד תמיד לא היה ולא יהיה יציב כמו כרטיס מסך אחד.

מה NV יכולים להבשיל לנו אם עד היום יש משחקים שגם דרייבר של אוגוסט 2018 - עובד לא יעיל ?

לא כצפוי ? לא כמוגדר ? לא מאה אחוז ? 

 

אני רק מניח* שהייתה נטישה של מערכים של שלוש וארבע כרטיסים בגלל בעיות כאלה ואחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצטרף לקודמי coch ואומר, שעד שלא מבינים לעומק ועל בוריו איך עובד ברמה טכנית אלגוריתמית,

שזה כבר מזמן אינו scan line interleave אגב - אלא סתם ראשי תיבות אנכרוניסטיות שמשתמשים בהן בשגגה,

(עוד מהימים שנוידיאה רכשה את 3dfx אי שם 20 שנה אחורה... וזה היה המינוח דאז)

קשה להבין מה הם ה- drawbacks בשיטה העדכנית.

 

זה ששחקן מחשב סובר שזה "עובד עבורו טוב", אך אינו מבצע השוואה ומדידות ברמת מעבדה מקצועית, לעומת מצב זהה

אך ללא (ולכן מפספס את נקודות החולשה), לא אומר שככה זה נכון מקצועית לעבוד.

הרי שאין לאותו שחקן מחשב ביתי כלים מקצועיים בדיסיפלינה להבין, על מה העסק נופל. שכן כל עוד זה "מספיק טוב לדעתו"

או לתפיסתו כשחקן חובב בבית, הוא סובר שזה פשוט טוב. אך הוא חי באילוזיה (שכנוע עצמי ללא הוכחה טכנית/מדעית).

 

אמליץ בחום רב "לחובבי ה- SLI" שכבר הוציאו המון כסף (ולכן מנסים פסיכולוגית להצדיק את ההוצאה עבור עצמם - כדי שלא

להרגיש פראיירים כנראה...) לעשות מחקר מעמיק שתי וערב ברמת קידוד ממש אם צריך, להבין איך זה עובד. ואז להבין מדוע

זה דבר רע, מאד רע. 

**בשעתו (לפני מס' שנים) כותב שורות אלו העלה פוסט הרצאה מלמדת בנושא פה בפורום, שווה לחפשו ולקרוא.

 

רק רינדור בשיטת SFR  שהיא ראשי תיבות של split frame rendering פותר את הבעייתיות של "sli" - אשר מבוצע בשיטת

AFR כיום, שאלו ראשי תיבות של alternate frame rendering.

 

רק באם יעברו בתקן API העדכני DX12 או לשיטת רנדור SFR, לשימוש בשני מאיצים גראפיים (או יותר) יהיה ערך

מוסף ותועלת משמעותית בחלוקת העומס על יותר ממאיץ גראפי בודד (אגב השיטה אינה מחייבת כרטיסים זהים שזה עוד יתרון).

העניין הוא שדיברו על זה רבות בשנתיים-שלוש האחרונות, על מעבר לשיטת רינדור SFR שנתמכת בטכנולוגיה של DX12,

אך בפועל השיטה לא נכנסה לשמוש בתעשיה, בשל הקושי והטירחה המרובים שהדבר מוסיף בעת קידוד המנוע הגראפי.

 

שהרי בתי תוכנה משתדלים למקסם את התוצר קוד ליחידת השקעה (שעות זה הרבה כסף), ולכן הם הולכים על המכנה

הרחב המשותף הגדול ביותר. משמעות הדבר שבשביל "שני משוגעים בקושי" שיעבדו באמצעות יותר ממאיץ גראפי בודד, לא

מוציאים עוד הרבה אחוזי תקציב בפרויקט מנוע גראפי חדש. המכנה המשותף הרחב ביותר של 99.9% מהצרכנים,

עובד עם מאיץ גראפי אחד ובקהל היעד הזה מתמקדים.

 

נוסף על כך יצרניות המאיצים הגרפיים, הרי שאינן מעודדות את ההליכה לכוון MGPU, מכיוון שהדבר יאפשר בידי הצרכנים

לשרוד עם חומרה ישנה יותר זמן (יוסיפו עוד מאיצים למכונה בכסף זול) וידחו בשל כך את הצורך בשדרוג לדור הבא.

זוהי ירייה ברגל עבור היצרניות - שמטרתם היא כידוע למכור כמה שיותר.

 

וכאשר אין אינסנטיב ליצרניות לקדם את הנושא - משום שאין להן הגדלת הכנסות בעטיו, אז גם אין שיתוף פעולה מצידם

ובטח שלא השתתפות במימון הפיתוח היקר. וכך היכולת החדשה הזו לא מוכנסת לתעשיה.

**יכולת חדשה מוכנסת לתעשיה מטבע הדברים, רק כאשר יש בכך עניין עבור מישהו - קרי שיעשה מזה כסף.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעניין שדרוג כרטיס המסך: הייתי ממליץ לחכות.

יש לי כרגע 1080ti והוא אמנם משאיר אבק ל970 שהיה לי קודם, אבל עדיין - אני לא מקבל 60FPS חלק בהרבה משחקים ב-.

אני מניח שצריך לחכות ל כדי לקבל חווית משחק טובה.

בSLI אני לא נוגע כי רוב המשחקים שאני משחק בהם לא תומכים בו. וב2012 היה לי . כמות המשחקים שתומכים ירדה משמעותית בשנים האחרונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@nec_000

הכל טוב ויפה, וחלק מהדברים אף נכונים, אבל עדיין זה תלוי משחק.

במשחקים כבדים בהם לא בהכרח ה-LATENCY משמעותי (למשל משחקי total war  למיניהם)ֿ, היכולת לשחק ב- על הגדרות מקסימליות נותנת ערך לשחקן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...