מבקש המלצה לראוטר/מש(?) לשתי קומות - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבקש המלצה לראוטר/מש(?) לשתי קומות


cupidil

Recommended Posts

הי,

אני מחפש פתרון לרשת WiFi.

צרכים: גלישה, סרטים, וכדו' עבור טלפונים סלולריים ולפטופים.

מיקום: שתי קומות בשטח כ 100 מטר כל אחת. ממד באחת הקומות

דרישות מיוחדות: באיזור חדרי השינה אני מעדיף אפשרות להפסיק את שידור הרשת באופן אוטומטי בשעות הלילה.

כיום: יש שני נתבים עם שתי WiFi. אבל אין כיסוי מלא, ובמקומות שיש  קליטה  גרועה  לרשת  אחת  ומצויינת לשניה לא כל המכשירים הניידים עוברים אוטומטית מאחת לשניה.

אשמח לקבל המלצה.

 

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם יש חיבור קווי בין הקומות או שכל הבית צריך להיות מרושת אלחוטית בלבד?

אם יש חיבור קווי (כבל רשת) בין המקום שבו ימוקם הנתב לחדר כלשהו בקומה השנייה (רצוי מרכזי) אז הפתרון הכי טוב הוא להתקין נקודת גישה בקומה הזאת.

אם אין חיבור קווי אז יש שתי אפשרויות, או ליצור כזה באמצעות השחלת כבל , מתאמי MoCA (רשת על גבי סיבים קואקסיאליים כמו אלה של הוט/יס) או על גבי החשמל (הפתרון הפחות מומלץ מבין השלושה), או לבנות מערך של נקודות גישה אלחוטיות. 

העניין הוא שקליטה אלחוטית מושפעת מהמון גורמים עד שבלתי אפשרי לתת לך פתרון על המייר שגם בטוח יעבוד בפועל. תמיד מעורבת דרגה כלשהי של ניסוי וטעייה.

 

באיזה מכשירים אתה משתמש כיום?

ככלל אצבע, בתרחיש שימוש כמו שלך לא מומלץ להשתמש ברשתות עם שמות שונים. תגדיר בדיוק את אותה בשני (או בכל)המכשירים: שם (SSID), סוג הצפנה (WPA2-PSK עם הצפנת AES) ואת אותה סיסמה. ההבדל היחיד צריך להיות בערוץ השידור כדי למזער את ההפרעה הצולבת בין הרשתות. אפשר לתת למכשירים לקבוע את הערוץ לבד, אבל אני חושב שמומלץ לבצע סקר זריז בעזרת האפליקציה IP Analyzer (או כל כלי דומה) ולבדוק מהם הערוצים הפנויים בנקודות שונות ברחבי הבית. במצב אידאלי תוכל למצוא שני ערוצים פנויים ואז תקצה אחד מהם למכשיר א' ואת השני למכשיר ב'.

במצב הזה המכשירים יעברו בין הרשתות באופן אוטומטי ועם מינימיום הפרעה. לא מדובר בפתרון Zero Handoff כלומר ללא ניתוק, מה שאומר שיהיה שבריר שנייה של ניתוק במעבר בין רשתות. בפועל זה לא אמור להוות בעיה כי סטרימטנג של וגם העברת קבצים באפרינג ככה שגם הניתוק הזה לשבריר שנייה לא צפוי להיות מורגש אפילו בשימוש כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה. 

היום הנתב נמצא בממד בקומה התחתונה ויש שם רשת wifi. יש קישור קוי לחדר במרכז הקומה התחתונה בעזרת מוקה ושם מתחבר לנתב שמשדר רשת wifi. אם אני מבין נכון, צריך להוסיף חיבור מוקה גם לקומה העליונה ושם לשים עם wifi. לתת שם זהה ל 3 הרשתות עם תדרים שונים.

האם הבנתי נכון?

האם יש המלצה על ספציפי?

האם יש אפשרות שהרשת בחדר המרכזי בקומה התחתונה תפסיק לפעול במשך הלילה? (קרינה ליד חדרי שינה)

 

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא זקוק לנתב אלא לנקודת גישה (אלא אם כן אתה מתכוון לחבר מכשירים עם כבל למכשיר שימוקם בקומה העליונה).

אני באופן אישי הייתי ממליץ על Ubiquiti AP-AC-LR או על Ubiquiti AP-AC-Lite. ההפרש במחיר לא מאוד גדול ולדגם ה־LR אנטנות קצת טובות יותר ולכן הייתי ממליץ עליו קצת יותר מבין השתיים. פחות הייתי ממליץ על נקודות גישה לשוק הביתי, אם כי חלקן בגדול בסדר (אין לי ממש המלצה. כדאי לראות מה זמין בשוק ואז לחפש ביקורות כדי להבין מה עובד טוב ומה הוא די זבל).

הייתי מתחיל במיקום של נקודת גישה Ubiquiti AP-AC-LR בקומה התחתתונה או העליונה (אם תוסיף עוד מתאם MoCA) ורואה איך הקליטה באזורים הקריטיים בבית. רק אז הייתי מוסיף לפי הצורך עוד אחת בקומה השנייה.

לא משנה כמה נקודות גישה יש בבית, כולן צריכות להשתמש באותו שם , הצפנה וסיסמה כדי ליצור מאין "אריג" ומעבר חלק באופן מעשי בין אזורי הכיסוי השונים. ההבדל היחיד צריך להיות בערוצים כדי שהמכשירים השונים לא יפריעו זה לזה.

 

לגבי כיבוי הרשת בשעות הלילה, זה כבר תלוי בתכונות של המכשיר. יש מכשירים שמאפשרים לתזמן משהו כזה ובאחרים אין. הציוד מסדרת UniFi של Ubiquiti (כמו נקודות הגישה הנ"ל) מנוהל כולו דרך Controller שהיא תוכנה שאתה מריץ על המחשב. קיימת בה אפשרות לתזמן את כיבוי והדלקת האלחוט של נקודת הגישה. אם כי צריך לקחת בחשבון שזה לא תמיד עובד 100% אמין לאורך זמן. הייתי גם אומר במאמר מוסגר שאלא אם נקודת הגישה ממש צמודה לגוף אין בכיבוי האלחוט ממש מן התועלת מבחינת חשיפה לקרינה, אבל זה נתון לוויכוח ונושא לדיון אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אני מתנצל שאני חוזר כלכך מאוחר.

אני מתלבט בין UAP-AC-LR לבין UAP-AC-LIGHT.

ההפרש במחיר הוא 150 שח ב Dipole (כ 695 ל LR ו 543 ל Light כולל משלוח)

הטווח הוא 183 מטר ב LR ו 122 מטר ב LITE.

אני יודע שמומלץ להתקין על התקרה, אבל זה מאוד בעייתי. נראה שהתקנה על הקיר היא האפשרות הסבירה אצלי 

לא ברור לי איך מסודרות האנטנות והשידור. אם אתקין את ה Light על קיר ליד הקצה של הקומה התחתונה, האם יקלטו בצורה תקינה בחדרים המרוחקים 12 מטר בקו אווירי מנקודת הגישה לכל כיוון?

האם הקליטה תהיה תקינה בחדרים שממוקמים 12 מטר מאחורי ה Light? או רק בחדרים שלפני ומצדדי נקודת הגישה?

 

תודה

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נקודת הגישה משדרת לכל הכיוונים בצורה זהה פחות או יותר. תוכל לראות תרשים כאן.

היתרון של ה-LR הוא שיש לה אנטנות 3x3 בטווח התדרים 2.4GHz. עניין הטווח הוא טיפה גימיק ולא הייתי מייחס לו חשיבות. אם מכשירי הקצה הם טלפונים, , לפטופים ממוצעים או מחשבים נייחים עם מתאם אלחוטית זול יחסית, לכולם אנטנות 2x2 ולכן היתרון של נקודת הגישה לא יבוא לידי ביטוי. במקרה כזה עדיף לך לקנות את ה-AP-AC-Lite.

 

רק שהמיקום המתוכמן לא אידאלי בשביל נקודת גישה ולא משנה איזה סוג. נקודת גישה מומלץ למקם במקום מרכזי יחסית באזור הכיסוי ולא בקצה אחד כשמכשירי הקצה נמצאים בקצה השני. בתצורה כזאת ייתכן שתצטרך להוסיף עוד נקודת גישה (וזאת עוד סיבה ללכת על דגם ה-Lite כי אולי את ההפרש תצטרך להשקיע בעתיד בעוד נקודת גישה) אבל קודם תנסה ותראה איך הקליטה (שגם תלויה הרבה במבנה הבית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...