התחנה הבאה: Whiskey Lake - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התחנה הבאה: Whiskey Lake


Recommended Posts

לא נפלתי. לא כ"כ באשמת , אגב.

מה הטעם לייצר מתקדמים,

כשכל יצרנית של חונקת אותם אחרי שתיים שלוש דקות,

ובתכל'ס מסרסת את הביצועים. גם קהל הלקוחות נהיה פיקי,

והעיצוב לא מוצא חן בעיניו, זה מרובע מידי וההוא שמן מידי,

ולעזאזל הביצועים .....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Itay Amar

מה זה אומר 'ליבות לוגיות'?

כל מעבד מורכב ממספר ליבות פיזיות, שכל אחת מהן היא למעשה מעגל חשמלי. בחלק מהמעבדים יש טכנולוגיה המאפשרת להציג כל ליבה פיזית כשתי ליבות ובכך להרוויח, בחלק מהמקרים, תוספת ביצועים (לא פי שתיים כמובן אלא פחות). במקרה של מעבדי אינטל הטכנולוגיה הזו נקראת Hyper-Threading (או HT בקיצור) ואילו במעבדי המודרניים הטכנולוגיה הזו נקראת Simultaneous Multithreading (או SMT בקיצור).

 

את הליבות שמערכת ההפעלה "רואה" בסופו של דבר נהוג לכנות "ליבות לוגיות". במידה ובמעבד לא מופעלת טכנולוגיית HT או SMT מספר הליבות הלוגיות שווה למספר הליבות הפיזיות. במידה וטכנולוגיה כזו מופעלת במעבד מספר הליבות הלוגיות שווה לפי שניים ממספר הליבות הפיזיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נותן יתרון בעיקר בתזמון תהליכים, כי במחשבים יש הרבה תהליכים וכל ליבה יכולה להריץ רק תהליך בודד באותו זמן, ואז במערכת הפעלה יש מתזמן תהליכים שמוציא את התהליך הקודם מהמעבד ומביא את תהליך הבא ולכן צריך לשמור את מצב המעבד של תהליך הקודם ולטעון את מצב המעבד של תהליך הבא (זה כולל למשל את תוכן האוגרים וכדומה), את המידע הזה הוא שומר בזכרון וזה יחסית לוקח זמן, ולכן יש מעבדים שמכילים כמה עותקים של מצב המעבד במעבד עצמו, למשל במעבדי עם HT יש לכל זוג של מערכי אוגרים שאחד מהם פעיל באותו זמן, כאשר עוברים בין זוג תהליכים, ניתן פשוט להחליף בין שני מערכי אוגרים שזה מהיר הרבה יותר מאשר העתקה מזכרון. מקווה שהמידע יהיה מספיק ברור, אם זה לא מובן מספיק, מוזמנים לשאול! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...