החטא ועונשו: יצרניות לוחות האם סובלות משכרון הכוח של המעבדים - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החטא ועונשו: יצרניות לוחות האם סובלות משכרון הכוח של המעבדים


djelectric

Recommended Posts

ציטוט של KobyC92

להבנתי פאזות המתח משפרות את יציבות המתח אך מחוברות במקביל (בדומה לחיבור דיודי) ולכן גם מפצלות את צריכת הזרם דרך יותר מפאזה אחת. 

לצורך העניין לא היה ניתן להריץ מעבד שצורך 95W, כ 80 אמפר דרך פאזה בודדת.

אמת, המתח הנכנס מחולק על ידי הבקר לפאזות השונות כאשר הסדר הוא מעט שונה בין לוחות מיינסטרים לבין לוחות אקסטרים בחלוקה. במיינסטרים תמיד היחס הוא יחסית גדול לכיוון המתח שנקרא VSOC, במעבדי רייזן וCORE לליבות הגרפיות המובנות, ואז רואים מערכות מבוססות 4+1 או 3+1 או 6+2 למשל. הרוב ל-VCORE והשאר לVSOC

 

האמת שהמאמר קצת גדול, ופחדתי להמשיך ולפרט כי אחרת זה לא נגמר. אני רואה מחלק מהתגובות שיש לזה השלכות. אולי אכין גם גרסת של הסיפור, זה יעזור מעט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבה מרתקת ומטרידה כאחד. היה רצוי ונכון לעדכן את הכתבה לאור מספר הערות שהעלו הגולשים, מלבד העמדת המידע ברמה מקצועית אך במקביל לאפשר לקוראים להסיק מסקנות נכונות. בנוסף יהיה מעניין אם היתם מוסיפים המלצות קונקרטיות, על פניו נראה שאין בנמצא לוחות אם וספקי כח שבאמת מתמודדים עם החידושים הללו באופן מלא וראוי. אגב, בנוגע לתושבות ומעבדי ישנם מעבדים עם 20 ליבות ויותר שהושקו כבר במהלך 2016 כאשר היום ישנם מעבדים גם עם 74 ליבות, סביר א"כ להניח שפתרונות ארכטיקטורה כבר פותחו וקיימים לליין המוצרים לשוק העיסקי מזה זמן (אחרת לא ברור כיצד עומדת מאחורי מוצר כזה לאורך זמן), וא"כ אפשר להניח שחלק ניכר מפתרונות אלו יועתקו לשוק הביתי. עד אז, נראה כי עדיף שלא לקחת סיכון ברכישת חומרה מתקדמת, אם בין כך לא ניתן להגיע למיצוי הפוטנציאל המוצהר. זאת עוד טרם ההתעסקות בהמהרות למיניהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה מתחילה כשמבינים שיש הפרש קולוסאלי בהתנהגות התרמית שבין Xeon בעל 20 ליבות לבין מעבד כמו i7 7980XE. הרי צריך שהמעבדים השולחניים יהיו טובים גם בגיימינג. אחרת, בציעויהם יהיו שווים למעבדים מלפני ארבע דורות. 

 

גם מובחרות השבב כסיליקון וגם המגבלות התרמיות הנוקשות על שבבי שרתים עם תדר העבודה הבלאו הכי נמוך שלהם יכול לחתוך את צריכת החשמל בחצי בלי הרבה בעיה. שם 160W זה 160W בעוד שמעבד לשוק השולחני יכול להתפרע ולהגיע גם ל-250w בלי רסן כי ההגדרה של מה מותר ומה פחות תלויות בדברים מאוד ספציפיים. 

 

אין קירור אוויר או מים כמוצר מדף שאפשר לקנות ויחזיק היום את המעבד 7980XE תחת מאמץ ממושך בשימוש סט AVX. גם לא באמביינט של 20 מעלות צלזיוס. הוא יאלץ לרדת לעיתים ממה שמוגדר כתדר עבודה בעת מאמץ. מעבד מקביל בכמות הליבות שלו יתנהג כמו ילד טוב בתרחיש כזה. הוא פשוט משמעותית יותר מרוסן באגרסיביות התדרים ומתח הפעולה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מרבה ליבות, מרבה דאגות.

כל הכבוד על המאמר המושקע. מאוד מעניין, וקצת מדאיג.

קצת כי אני לא רואה את עצמי ושכמותי לוקחים של 32 ליבות.

איפה נמצא כיום ה-Sweet Spot של מספר ליבות כדי לא להיקלע לבעייה הזו וגם לא לשלם $$$ על פתרונות חריגים?

או שנדע זאת רק כשייצאו הלוחות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

הבעיה מתחילה כשמבינים שיש הפרש קולוסאלי בהתנהגות התרמית שבין Xeon בעל 20 ליבות לבין מעבד כמו Core i7 7980XE. הרי צריך שהמעבדים השולחניים יהיו טובים גם בגיימינג. אחרת, בציעויהם יהיו שווים למעבדים מלפני ארבע דורות. 

 

גם מובחרות השבב כסיליקון וגם המגבלות התרמיות הנוקשות על שבבי שרתים עם תדר העבודה הבלאו הכי נמוך שלהם יכול לחתוך את צריכת החשמל בחצי בלי הרבה בעיה. שם 160W זה 160W בעוד שמעבד לשוק השולחני יכול להתפרע ולהגיע גם ל-250w בלי רסן כי ההגדרה של מה מותר ומה פחות תלויות בדברים מאוד ספציפיים. 

 

אין קירור אוויר או מים כמוצר מדף שאפשר לקנות ויחזיק היום את המעבד 7980XE תחת מאמץ ממושך בשימוש סט AVX. גם לא באמביינט של 20 מעלות צלזיוס. הוא יאלץ לרדת לעיתים ממה שמוגדר כתדר עבודה בעת מאמץ. מעבד xeon מקביל בכמות הליבות שלו יתנהג כמו ילד טוב בתרחיש כזה. הוא פשוט משמעותית יותר מרוסן באגרסיביות התדרים ומתח הפעולה

 

avx מטגן את ה4790K הקשיש שלי עם D15 אז את 7980XE לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

אם אתה משתמש במעבד בעל 6 או 8 ליבות, הדברים שמצויינים במאמר פחות רלונטיים בכל מקרה. אין הרבה סיבות להעדיף X99 על פני x299 כששניהם זמינים, או שמה שמפריד בניהם הוא חודש-חודשיים של המתנה בלבד. סיבה יחידה אפשרית שאני יכול לחשוב עליה היא התמודדות עם חום. קל באופן מצחיק לקרר 5820K או 6800K, כמעבדים בעלי מכסה מולחם באמצעות סגסוגת מבוססת אינדיום.

ברור שאם הייתי בונה מחשב היום, הייתי הולך על i9 עם 10 או 12 ליבות.. (אם לא הייתי עובר ל-TR של AMD)

עם זאת, עם ה-i7-6850k שלי אין לי שום בעיות ביצועים במשחקים או בתוכנות. אז אין לי מה להתלונן. סתם מפתה לשדרג :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...