המלצה לראוטר חדש, מוכן להשקיע אם יש הצדקה (700-800?) - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה לראוטר חדש, מוכן להשקיע אם יש הצדקה (700-800?)


nitzanj

Recommended Posts

מחפש ראוטר אמין שיחזיק wifi כמו שצריך. הראוטר יושב בתוך ארון אז עדיף משהו שלא מתחמם. צריך לעבור דרך קיר או שניים, 7-8 מטר סה"כ כל כיוון, לא משהו דרמטי. 

לא מעוניין במשהו משולב וגם לא צריך הרבה פורטים (יש קווית עם סוויצ', האינטרנט עובד מעולה רק הוויפי פח).

 

אין בעיה להזמין מחו"ל אם צריך, כל עוד זה משהו שלא ייתקע במשרד התקשורת מבחינת תדרים וכו'.

 

מה הכיוון?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nitzanj

הראוטר יושב בתוך ארון .. צריך לעבור דרך קיר או שניים, 7-8 מטר סה"כ כל כיוון, לא משהו דרמטי. 

 

.. הוויפי פח).

ענית לעצמך. ארון + שני קירות ישראליים מבטון וברזל מנחיתים את האות משמעותית. 

 

דבר ראשון תוציא את הראוטר מהארון (גם את זה שתקנה - C7 למשל) ואם צריך חבר בקצה השני מעבר לשני הקירות לרשת הקווית ראוטר נוסף בתור AP. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא בתוך ארון כי יש ילדים קטנים, אי אפשר לפזר כבלים ומכשירים.

 

רוב הבית במרחק סביר מהארון, עם קיר אחד. כשהראוטר היה חדש זה היה מספיק טוב. עכשיו הוא ישן ומתחמם והוויפי קורס כל הזמן.

 

אגב ספציפית פה אלה קירות 10 פנימיים לא מבוטנים, לכן זה כן עבד סביר בגדול...

 

הוטבוקס ודומיו לא רלוונטים ואף פעם לא היו, מן הסתם אני מחפש ראוטר אמיתי. עוד הצעות או ש-c7 זה סטנדרט למי שמחפש איכות?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ראוטר סולידי שעושה את העבודה בזול. אתה יכול להגדיל את התקציב ל C9 שנחשב חזק מעט. למטרה שלך הם עשויים להספיק. 

אם תרצה להשקיע יותר מבין הראוטרים הנמכרים בארץ אני חושב ש Netgear R7000 יכול להיות שדרוג הולם, לדעתי חבל על הכסף ו C7 יספיק. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל לא רק וטכנית הוא יכול לשמש כראוטר רגיל (רק שבמקרה של ראוטר רגיל יש לי הרבה יותר אפשרויות)

דבר שני אני מוכן לשלם פי 3 רק ש UNLIMITED יגיעו לאשקלון

דבר שלישי להוט אני בחיים אבל בחיים לא יתקרב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המכשירים שמשווקים כנתבים לשוק הביתי מאגדים למעשה מספר רכיבים שונים: – שאחראי על פעולת הניתוב מ-WAN ל-LAN, חומת אש ומנגנונים נוספים; מתג – לרוב לא מנוהל או עם פונקציות ניהול בסיסיות,  שאחראי על הניתוב וניהול התעבורה ברשת המקומית; ונקודת גישה שמספקת את התקשורת האלחוטית.

יש כמובן דגמים מוצלחים יותר מאחרים ובהם בסביבה ביתית רכיבי הנתב והמתג הם סבירים ומספיקים, אבל לרוב מכשיר משולב כזה לא חף ממגבלות. כשזה מגיע לנקודת הגישה, המגבלה העיקרית היא שאין עליה ממש שליטה. יש נתבים שאפשר להתקין עליהם קושחת צד-שלישי כמו DD-WRT שלרוב מציעה קצת יותר שליטה על הגדרות האלחוט, וכאלה שאפשר לקנות להם אנטנות חזקות יותר אם המכבלה היא האנטנות. זה קצת ניסוי וטעייה.

נתבים כמו ה–Archer C7/9 הם לא רעים, אבל לדעתי עדיף לשקול ציוד מקצועי יותר (גם כי הוא לרוב נתמך תקופה ארוכה יותר עם עדכוני קושחה לתיקון באגים ופרצות אבטחה). החסרון הוא שצריך מעט הבנה ברשתות. לא צריך מומחיות, אבל צריך להבין שזה לא ציוד 'חבר והפעל' כמו הציוד לשוק הצרכני. צריך להגדיר אותו בשלב הראשון לעבוד כמו שרוצים. יש פורומים ומסמכי עזרה די מפורטים אז כל מה שצריך זאת נכונות להשקיע קצת זמן להתעסק בזה גם כשאין הבנה מיוחדת ברשתות. זה לאממסובך. בטווח המחיר שציינת הייתי שוקל ציוד של Ubiquiti. בתור את ה-EdgeRouter-X-SFP ביחד עם נקודת גישה UniFi-AP-AC-LR או AP-AC-Lite. האנטנות בדגם ה-LR קצת יותר טובות והמחיר שלהם די דומה כך שלדעתי דגם ה-LR קצת יותר מומלץ אם כי גם הLite יהיה בסדר גמור לסביבה שתארת.

 

היתרון הוא שנקודת הגישה מופעלת על-ידי PoE, כלומר החשמל עובר על כבל הרשת (כשמחובר למקור מתאים. נקודת הגישה מסופקת גם עם מזריק מתח, כלומר שנאי, כך שאפשר להפעיל אותה גם מכל שקע חשמל רגיל) ככה שאם כל הבית שלך מרושת בכבלים תוכל למקם את נקודת הגישה בחדר שמציע את הכיסוי הכי טוב. כאן גםתהמקום לצייין שנקודת הגישה היא מחצית הסיפור כי גם מכשירי הקצה צריכים להיות מסוגלים לעבוד איתה כמו שצריך. מכשיר קצה עם קישורית אלחוטית גרועה לא יעבוד טוב עם אף נקודת גישה.

אפשר גם לקנות רק נקודת גישה כזאת ולהמשיך להשתנש בנתב הקיים ללא אלחוט אם הוא מספיק לשימושים הקיימים, או לבחור בפתרון כמו Pfsense אם רוצים קצת יותר רציני אבל לא את זה של Ubiquiti, רק שבמקרה כזה צריך לקחת בחשבון ה-PoE לא יעבוד (Ubiquiti משתמשים בפרוטוקול PoE קנייני שעובד רק עם הנתבים או המתגים שלהם) ויהיה צורך להשתמש במזריק מתח להזנת נקודת הגישה.

לדעתי ומניסיוני, שילוב כזה נותן את התמורה הטובה ביותר לכסף לסביבה ביתית רוויית מכשירים וגם למשרדים קטנים.

קישורים:

https://www.senetic.co.il/product/ER-X-SFP

 

https://www.senetic.co.il/product/UAP-AC-LR

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההגדרה הבסיסית של הנתב ונקודת הגישה לא תקח זמן רב. יש בממשק של הנתב אשף להגדרה בסיסית של WAN + 1 LAN, כלומר פורט אחד כחיבור WAN ויתר הפורטים כ-Switch. בדומה לתצורה של הנתבים לשוק הביתי. משם כל מה שנותר הוא לבחור את סוג החיבור (PPoE לבזק או DHCP להוט, אלא אם כן מדובר בחיבור עם חייגן להוט) ועוד כמה הגדרות בסיסיות.

ההתעסקות הקצת יותר מורכבת היא אם רוצים להגדיר , Dynamic DNS, VLAN, QoS וכדומה. אם יש אפילו ידע בסיסי ברשתות אז ביחד עם המדריכים והפורומים זה בהחלט אפשרי בלי לבזבז יותר מדי זמן כשנתקלים בבעיה.

את נקודת הגישה עוד יותר פשוט להגדיר. יש שתי אפשרויות: דרך תוכנה בשם UniFi Controller למחשב, או אם כל מה שרוצים זאת רשת WiFi אחת בלי שיוכים ל-VLANs וכאלה: סורקים קוד QR בגב המכשיר ומגדירים הכל (SSID, תדרים, ערוצים, עוצמת שידור, אבטחה) דרך לנייד. דרך האפליקציה גם אפשר לשדרג את הקושחה של נקודת הגישה בקלות.

 

אני לא מנסה לטעון שזה בהכרח הפתרון הכי טוב או היחיד, רק להסביר שזה גם לא מסובך כמו שזה אולי נשמע. אין צורך להשקיע כמה ימים בלימוד וניסוי וטעיה רק כדי שהפונקציונליות הבסיסית תעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לך על כל המידע. השכלתי ואני בטוח שאעשה בו שימוש. 

 

בקשר למטרת הדיון ובכלל, אני בטוח שהציוד הזה טוב, אמין ועושה עבודה טובה לאין שיעור מהציוד הביתי הזול הנפוץ. 

 

השאלה האם מבחינת עלות תועלת, כאשר נקח ראוטר ספציפי הנחשב אמין יותר, עם התקנת LEDE, כגון C7, D-Link DIR-860L וכדומה עוד ציוד זול שבמקרה יצא גם אמין במחיר ממוצע של 450 שח - 100$. האם הפרש העלות בינו לציוד הנ"ל שעלותו כ 1200 ש"ח שווה את ההפרש של 700 שח? מסופקני. 

 

אתה בוודאי צודק כאשר מעוניינים להשקיע מעט יותר בראוטר כגון ההוא שהזכרתי Netgear R7000 שעלותו כבר נושקת ל 1000 שח שאכן אין טעם בקנייתו ועדיף להשקיע בציוד הנ"ל. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר על ראוטר בלבד או משולב מודם?

 

אם זה מכשיר משולב ורכיב המודם עובד טוב, פשוט תקנה אקסס פוינט ב100 וקצת ש"ח ותחבר אותו בתוך הארון. תבטל את הAP המקורי כדי שלא יהיו לך הפרעות על התדר.

מעבר לזה, אפשר לדחוף בקלות במקומות שרחוקים מילדים עוד אקסס פוינט או שניים. סה"כ אתה לא מגיע ל500 ש"ח אבל מקבל כיסוי מטורף.

 

אם רכיב המודם לא מתפקד גם אז לך על הVR600 ועוד שני APים. עדיין זול יותר ופתרון טוב יותר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nachum37

השאלה האם מבחינת עלות תועלת, כאשר נקח ראוטר ספציפי הנחשב אמין יותר, עם התקנת LEDE, כגון C7, D-Link DIR-860L וכדומה עוד ציוד זול שבמקרה יצא גם אמין במחיר ממוצע של 450 שח - 100$. האם הפרש העלות בינו לציוד הנ"ל שעלותו כ 1200 ש"ח שווה את ההפרש של 700 שח? מסופקני.

לשאלה הזאת אין כמובן תשובה חד-משמעית מוחלטת. כדי לבחון יחס עלות-תועלת צריך להגדיר מהי התועלת וכאן מדובר בשקלול של צרכים, שימושים וגישה (ונסיבות).

אני לא טוען שמכשיר משולב לשוק הביתי הוא בהכרח בזבוז כסף. לשימושים שגרתיים (קרי בסיסיים: חיבור כמה מכשירים לאינטרנט ובמקסימום סטרימינג דרך רכיב המתג או האלחוט ממחשב/NAS/אינטרנט לטלוויזיה חכמה) הוא בהחלט מספיק מבחינת ניתוב ומיתוג. הכיסוי האלחוטי הוא תמיד נעלם, אבל לדירות ממוצעות מכשיר כזה לרוב מספיק בצורה סבירה, ואילו בבתים גדולים יותר צריך ממילא פתרון קצת יותר מורכב כדי להשיג כיסוי מלא. אבל כאשר הדרישות הופכות לקצת יותר תובעניות לא תמיד החומרה בציוד הזה מתאימה אפילו אם מתקינים LEDE/OpenWRT  או DD-WRT. ואם כבר מתקינים קושחת צד-שלישי כזאת, אז ממילא יש כוונה להתעסק בהגדרות יותר מתקדמות מאשר הגדרת חיבור לאינטרנט, מתג אחד ובמקסימום העברת פורטים וצריך גם לחשוב על צד החומרה בסיפור הזה.

עם כניסת מכשירי לבתים, עולה היום לדעתי הצורך במודעות לאבטחת רשתות גם בסביבה ביתית ממוצעת, קרי שימוש ב-VLANs. רשת אחת לכל "הזבל" שצריך גישה לאינטרנט ובמקסימום גישה עם הרשאות קריאה בלבד לרשת פנימית אחרת (כמו נניח איזה Chromecast שקורא מידע מ-NAS), ורשת שנייה (או יותר) עבור המחשבים/מכשירים של בני הבית/עובדי המשרד. אני באופן אישי גם אוהב ליצור WiFi ייעודית לאורחים כדי לא לחשוף את הרשת הביתית הפנימית שלי למכשירים שלהם. את כל זה אפשר לעשות גם בקושחות צד-שלישי, אבל לא תמיד היכולות או האבטחה ברמת החומרה מספיקות (אבל בנתבים כמו ה-Archer C7/C9 הן ככל הנראה מספיקות לסביבה ביתית כמו זאת שתיארתי).

אני גם חסיד של הפרדת רכיב או רכיבי הניתוב/מיתוג מנקודת הגישה. גם מבחינת כיסוי וגם מבחינת יכולת שדרוג של רכיב האלחוט עצמו (נתב או מתג, בהנחה שקונים משהו מתאים, צפויים להתיישן לאט יותר מאשר נקודת גישה).

 

אם התקציב מוגבל - אין שאלה בכלל. ביתי המבוסס על חומרה בעלת ביצועים ואמינות מספיקים ושיש עבורה גרסת OpenWRT או DD-WRT הוא הפתרון המשתלם ביותר, בייחוד אם אין צורך להוסיף נקודת גישה אלחוטית נוספת (או במקסימום אחת) כדי לשפר את הכיסוי.

אבל אם הכוונה היא לקנות ציוד באזור ה-500-400 ש"ח ואז להתקין קושחת צד-שלישי + הוספת נקודת או נקודות גישה, לדעתי כבר כדאי לבחון אפשרות של קניית ציוד מקצועי יותר כי בטווח הארוך סביר להניח שלמרות שהעלות ההתחלתית שלו גבוהה יותר, הוא יהיה פחות כאב ראש לתחזוקה ושדרוג בטווח הארוך (ציוד של Ubiquiti מלפני 4 שנים עדיין מקבל עדכוני קושחה). גם התמיכה היא חלק מהמחיר. אם נתקלת בבעיה בהגדרה של משהו, אפשר ליצור קשר עם התמיכה של היצרן (יש גם פורומים והמון מסמכי תיעוד, אבל לפעמים אין זמן, ידע או סבלנות) ונציג תמיכה טכנית יסביר לך איך עושים את זה או אפילו יתחבר מרחוק (באישורך כמובן) ויעשה את זה בעצמו. האם זה שיקול למשתמש ביתי? כנראה שלא בראש סדר העדיפויות, אבל זה חלק מתג המחיר הגבוה יותר ויש אולי מי שזה כן חשוב לו ורואה בזה תמורה.

נתב (ומתג) כמו ה-ER-X-SFP + נקודת גישה כמו ה-UniFi AP-AC-Lite עולים סדר גודל של 1,000 ש"ח (קצת פחות), ואני רואה בזה השקעה בתשתית שאפשר לגדול איתה ולא איזו הוצאה כפויה רק כדי לקבל WiFi. אם כבר שוקלים או מוכנים להוציא 700-800 ש"ח (למרות שאולי אין הכרח, אבל זה כבר סיפור אחר) אני חושב שיש מקום לפחות לבחון קניית ציוד קצת יותר מקצועי ואז לאמוד את העלות-תועלת של שתי האפשריות.

אבל בסופו של דבר זה עניין סובייקטיבי של גישה. לא טענתי שזה הפתרון היחיד שתקף כאן, אלא רק הצעתי אפשרות נוספת ונקודת מבט קצת שונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...