ייעוץ לגבי אינטרנט ביתי - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייעוץ לגבי אינטרנט ביתי


Burkey

Recommended Posts

שלום לכולם,

 

אשמח לעצתכם. אני נכנס בקרוב לדירה חדשה, וצריך ביתי. בכוונתי לעשות באנדל של ספק + תשתית, כנראה בלי טלפון וטלויזיה.

 

בבדיקה ראשונית שעשיתי מול פרטנר, אמרו לי שעם תשתית של ברחוב בו נמצאת הדירה, אוכל להגיע להגיע מקסימום ל - 40Mb וזאת למרות שהבניין עצמו, חדש (התשתית ברחוב ישנה).

 

אני מתלבט בין עם 40Mb לבין עם 100Mb, לפחות בתיאוריה....מבחינת כסף ההבדלים זניחים אם מוצאים את הדיל הנכון.

 

דבר שני שאני לא סגור עליו, זה היכן למקם את המודם ואם יש אפשרות וצריך ראוטר משלי, טוב יותר. הדירה היא דירת 3 חדרים, לא גדולה. בסלון יש טלויזיה שברצוני לחבר לאינטרנט. בממ"ד יהיה מחשב נייח שחייב להיות מחובר לאינטרנט. בשאר החדרים יהיו רק מכשירים ניידים. בכל חדר יש נקודת תקשורת של והוט. האם לשים את המודם בממ"ד, ואז אלחוטית לקלוט בשאר הבית ? האם קירות הממ"ד העבים לא יפריעו למידע לעבור ? למיטב ידיעתי עם אפשר לחבר באופן קווי מכשירים מכל נקודה בבית. האם יש דבר דומה בהוט ? אם החלטתי על מודם בממ"ד, ו - WIFI לכל שאר הבית, האם המודם של טוב מספיק ? אם לא, איך מחברים ראוטר משלי ? האם מספיק לחבר ראוטר שאני קונה באופן קווי למודם של ולהזרים ממנו לשאר הבית ? יש לכם ראוטר מוצלח ומומלץ ?

 

ברצוני לציין שגם קליטה סלולרית, אין בבית הזה, בכלל ! ולכן האינטרנט חשוב, שכן כל השיחות יהיו באמצעות WiFi Calling. בנוסף מבחינת , אני עובד איתו, אבל גם רוצה לראות תכני לרבות משחקי כדורגל שאני רוכש מחו"ל. לכן אם זה בזק, זה רק בתנאי ש - 40Mb מספיק לכל הצרכים האלה. אני לא מאלה שמשחקים אונליין וגם לא מוריד וכאלה, ולכן זה פחות חשוב.

 

תודה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אין סיבים אצלך? של פרטנר / / חברת החשמל. אם כן קפוץ על זה. 

 

ב. אם יש לך אפשרות להוט מדוע לא 200/5? זה לא יקר כעת. ונדמה לי שאפילו זול יותר מ 100. 

 

ג. בהחלט רצוי למקם את הראוטר מחוץ לממ"ד, רצוי גם לשרשר ראוטר למודם או הוטבוקס. 

אם יש קווית בבית תוכל לחבר את הנייח אליה בתוך הממד. 

 

מכיוון שאתה אומר שתצטרך wifi calling אני ממליץ לך לשקול להשתמש במערכת wifi שמאפשרת חיבור extenders לרשת הקווית בחדרים עם roaming, כלומר מעבר חלק בין נקודות גישה בתקווה שזה ימנע ניתוקים (אני מקווה, תברר את זה לפני שאתה משקיע). 

בכל מקרה לשים extender בממד שמקבל את הרשת שלו מרשת קווית ומאפשר לחבר אליו גם קווית כדי שלא תצטרך switch לפיצול שקע הרשת כדי שתוכל לחבר את הנייח בנוסף לextender. יכול להיות ששוה לקנות עוד ראוטר פשוט שיודע לעשות את זה במקום מכשיר ייעודי. 

אם יש מערכת mesh שמאפשרת שרשור קווי כנ"ל עם roaming אדרבה. אני חושב שראוטרים של מאפשרים את כל האופציות האלו בלי לשלם על מערכת mesh, תצטרך להביא מחול. 

 

אתה יכול להקים כזו בזול עם ראוטרים תומכי LEDE, למשל Archer C7, אבל מדובר בדי הרבה לימוד ועבודה,וכן צריך בירור האם LEDE מממשת שרשור קווי בצורה פחות טובה או בכלל לא. 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...