תאימות כרטיס RAM ללוח אם של אינטל DH67BL וביחס לחומרה אחרת - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תאימות כרטיס RAM ללוח אם של אינטל DH67BL וביחס לחומרה אחרת


Firm

Recommended Posts

האם כרטיס ה- של סמסונג, בקישור למטה, מתאים ומומלץ בכל הפרמטרים ללוח אם של מדגם DH67BL, כמו"כ, האם עליי לוודא, בנוסף לכל, תאימות מתח וא"כ ביחס למה וכיצד? האם צריך לוודא גם תאימות עם המעבד או עם רכיבים נוספים?

 

https://www.ebay.com/itm/Samsung-8GB-2x4GB-2RX8-PC3-10600-DDR3-1333Mhz-240pin-NonEcc-Intel-Desktop-Memory/173018402884?hash=item2848b35044:g:5OEAAOSwbihaRKEI


בתודה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אף אחד לא יכול להבטיח לך תאימות מושלמת בין הזיכרון ולוח האם או בין הזיכרון הישן והזיכרון החדש (במידה ואתה מוסיף ולא רק מחליף את הקיים).

ב. הזיכרון שבקישור הוא DDR3 מסוג Non-ECC UDIMM העובד בתדר של 1333MHz עם ערך CL של 9. הזיכרון הזה עובד במתח של 1.5V. הזיכרון הזה אמור להיות מתוצרת (לפחות לפי הכותרת והתמונה) והוא למעשה סט של שני מודולי בנפח 4GB כל אחד (ובסה"כ 8GB). מבחינת הנתונים האלו הזיכרון הזה אמור להתאים ללוח האם שלך.

ג. במידה ואתה מוסיף את הזיכרון במקביל לזיכרון הקיים, יש לוודא שכל מודולי הזיכרון מסוגלים לעבוד באותו המתח, ובמקרה הזה - 1.5V.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של smalul

א. אף אחד לא יכול להבטיח לך תאימות מושלמת בין הזיכרון ולוח האם או בין הזיכרון הישן והזיכרון החדש (במידה ואתה מוסיף זיכרון ולא רק מחליף את הקיים).

ב. הזיכרון שבקישור הוא DDR3 מסוג Non-ECC UDIMM העובד בתדר של 1333MHz עם ערך CL של 9. הזיכרון הזה עובד במתח של 1.5V. הזיכרון הזה אמור להיות מתוצרת Samsung (לפחות לפי הכותרת והתמונה) והוא למעשה סט של שני מודולי זיכרון בנפח 4GB כל אחד (ובסה"כ 8GB). מבחינת הנתונים האלו הזיכרון הזה אמור להתאים ללוח האם שלך.

ג. במידה ואתה מוסיף את הזיכרון במקביל לזיכרון הקיים, יש לוודא שכל מודולי הזיכרון מסוגלים לעבוד באותו המתח, ובמקרה הזה - 1.5V.

 

שוב, תודה...

1. אז בקניית מודול מספיק תמיד לוודא שלוח האם בלבד (ואין צורך בבדיקת תאימות מול התקנים אחרים הקיימים במחשב כמו מעבד, וכד') תומך במודול הזיכרון החדש?!  


2. מדבריך (ג.) אני מבין שכל עניין המתח במודול הוא רק ביחס לעבודה מקבילה עם מודולי שונים ואין כל חשש לאי תאימות מתח מול התקנים אחרים במחשב כגון לוח האם, המעבד, וכד'?


3. לפני שנה בערך, כיביתי את המחשב באמצע התקנת עדכוני מערכת ומאז התחילו תקלות בשלבים: קצר חשמלי, אי יציאה ממצב שינה ועוד (טכנאי מחשבים החליף ספק כוח ולא עזר). שלפתי אז כל מודול בנפרד (ברשותי היו 2 מודלי זיכרון כשכל אחד בנפח 4GB) במטרה לזהות את התקול שגורם לקצר ובהתאם לכך הותרתי רק את הפחות בעייתי, ואומנם, הקצר נפסק אך מאז הבעיות הלכו והחריפו ונכון לעכשיו, המחשב נתקע לעתים תכופות יותר ויותר, יחד עם בעיות נוספות.

מתוך השערה שמדובר במודלי הזיכרון (אני לא מבין גדול בתחום) הגעתי למסקנה שעליי להחליפם בחדשים, אך, האם ייתכן שהבעיה היא בלוח האם ולא במודולים (למרות הנ"ל) או שמא אפילו שניהם, וא"כ, האם ישנה דרך לאבחן את החומרה הבעייתית כשאין ברשותי חומרה חלופית תקינה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Firm

1. אז בקניית מודול זיכרון מספיק תמיד לוודא שלוח האם בלבד (ואין צורך בבדיקת תאימות מול התקנים אחרים הקיימים במחשב כמו מעבד, ספק כוח וכד') תומך במודול הזיכרון החדש?!  

בכל המעבדים מהשנים האחרונות בקר הזיכרון נמצא על המעבד. באופן מעשי אין לך מה לעשות עם המידע הזה, שכן זה לא פרמטר שאתה יכול לשלוט עליו. בנוסף - אם לא יעבוד עם בקר הזיכרון שנמצא על המעבד הרי שלא ממש ניתן להשתמש בזיכרון זה מכיוון שהוא לא יעבוד עם כל סדרת המעבדים העושה שימוש באותו בקר (אף אחד לא יקנה שלא עובד...). לפיכך יש לוודא תאימות של מודולי הזיכרון רק מול לוח האם ומול מודולי הזיכרון האחרים במערכת (אם קיימים).

 

תאימות הזיכרון למערכת תלויה אך ורק בלוח האם ובזיכרון הקיים. אין כל קשר לספק הכח, הדיסק הקשיח, כרטיס המסך, המארז או כל רכיב אחר במחשב.

 

ציטוט של Firm

2. מדבריך (ג.) אני מבין שכל עניין המתח במודול זיכרון הוא רק ביחס לעבודה מקבילה עם מודולי זיכרון שונים ואין כל חשש לאי תאימות מתח מול התקנים אחרים במחשב כגון לוח האם, המעבד, ספק כוח וכד'?

כאן יש לציין שאם אתה קונה זיכרון שעובד במתח חריג, יש לוודא שלוח האם מסוגל לספק מתח כזה לזיכרון. במקרה של זיכרון ישנם 3 סוגי מתחים עיקריים:

1.5V - זהו המתח הסטנדרטי לזיכרון .

1.35V - זהו מתח עבודה שמייצר הספק נמוך יותר. כזה מסומן כ DDR3L.

1.65V - אם אני לא טועה, זה היה המתח הסטנדרטי לזיכרונות ה הראשונים שיצאו לשוק.

בד"כ יאפשר לך לעבוד במתח של 1.5V, אבל בנוגע לשאר המתחים - יש לבדוק האם לוח האם תומך (במקרה של שלושת המתחים הנ"ל בד"כ לא אמורה להיות בעיה). כמובן שישנם זיכרונות המסוגלים לעבוד במתחים גבוהים יותר,אבל אלו בד"כ זיכרונות המיועדים להמהרה.

אני רוצה לציין כי ככל שהמתח של הזיכרון גבוה יותר, כך העומס על בקר הזיכרון גדול יותר (הוא מקבל יותר מתח ולכן הוא מתחמם יותר), מה שאומר שה"שחיקה" של המעבד תהיה גדולה יותר. למשתמש רגיל אין צורך בזיכרון שמסוגל לעבוד במתחים גבוהים.

 

מה שכתבתי בתגובה לסעיף (1) שלך תקף גם כאן - אין קשר בין מתח הזיכרון ושאר הרכיבים במחשב למעט לוח האם.

 

ציטוט של Firm

3. לפני שנה בערך, כיביתי את המחשב באמצע התקנת עדכוני מערכת ומאז התחילו תקלות בשלבים: קצר חשמלי, אי יציאה ממצב שינה ועוד (טכנאי מחשבים החליף ספק כוח ולא עזר). שלפתי אז כל מודול זיכרון בנפרד (ברשותי היו 2 מודלי זיכרון כשכל אחד בנפח 4GB) במטרה לזהות את התקול שגורם לקצר ובהתאם לכך הותרתי רק את הפחות בעייתי, ואומנם, הקצר נפסק אך מאז הבעיות הלכו והחריפו ונכון לעכשיו, המחשב נתקע לעתים תכופות יותר ויותר, יחד עם בעיות נוספות.

מתוך השערה שמדובר במודלי הזיכרון (אני לא מבין גדול בתחום) הגעתי למסקנה שעליי להחליפם בחדשים, אך, האם ייתכן שהבעיה היא בלוח האם ולא במודולים (למרות הנ"ל) או שמא אפילו שניהם, וא"כ, האם ישנה דרך לאבחן את החומרה הבעייתית כשאין ברשותי חומרה חלופית תקינה?

א. כיבוי המחשב בזמן התקנת עדכונים למערכת ההפעלה לא אמורה לגרום לקצרים או לבעיות חומרה אחרות. יכול להיות שייגרם נזק תוכנתי (למערכת ההפעלה), אבל לא יותר מזה.

ב. לא ברור לי איך הגעת למסקנה שמדובר בקצר במחשב. מה בדיוק התסמינים של המחשב?

ג. אם אכן יש בעיה חומרתית ואם כבר המחשב נבדק ע"י טכנאי מקצועי הוא אמור היה לזהות את הבעיה. אם החלפת ספק כח לא פתרה את הבעיה, יש לבצע בדיקת נוספות ואם יש צורך - גם להחליף רכיבים בסיסיים (לוח אם, זיכרון, מעבד) עד איתור התקלה. במקרה הספציפי שלך אני אישית הייתי מתחיל דווקא מבדיקה של הדיסק הקשיח שלך (אולי הוא לא תקין), מתקין נקייה ורואה אם הבעיה חוזרת.

ד. בדיקת זיכרון יש לעשות עם תוכנה כמו +memtest86 - פשוט לתת למחשב לרוץ במשך כמה שעות ולראות האם הזיכרון מייצר שגיאות. אם כן - יש בעיה בזיכרון, בלוח האם או/ו במעבד.

ה. באופן כללי, הבדיקות שניתן וכדאי להריץ במידה ויש חשד לבעיה הן: בדיקת זיכרון, בדיקת טמפרטורות, בדיקת התקני האיחסון ובדיקת עומס על המערכת כולה (בדיקת מאמץ, כולל בדיקה של כרטיס המסך). 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזו השקעה... תודההה! 

לא הצלחתי לברר את המתח שלוח האם שלי תומך בו, אך אסתמך על דבריך שמדובר בסטנדרט מקובל וכנראה שאקנה את המודול הנ"ל (מקווה שהמחיר לא רומז על זיוף או פגם כלשהו :facepalm:).

 

אני לא כל כך זוכר, אבל נראה לי שהיו בעיות תצוגה [תצוגת המסך (התקין) לא עלתה, למרות שהמחשב היה דולק (היה רעש רגיל של הפעלה) ומניסיון העבר, שיערתי שמדובר בספק הכוח, דבר שהטכנאי אישש והחליף במקום - כך שבעיה אחת, לכאורה, נפתרה (שהמחשב והתצוגה חזרו לעבוד), אך נותרו אחרות שהיו ושהופיעו בהמשך, כשחלקן (כולל הפסקת חשמל מהראשי, לפעמים, בהפעלת המחשב) נמשכו גם לאחר התקנת בגרסאות שונות (7 ו-10).
הרצתי בזמנו בדיקות שונות, בדיקת ודיסק קשיח (בדיקות שמערכת ההפעלה מציעה - אם זה נחשב). ניקיתי את המארז מבפנים, הוצאתי והחזרתי חומרה וכרטיסים שונים, וידאתי תקינות כבלים, שקעים ורכיבים חיצוניים שעלולים לקצר, אך ללא הועיל.

 

להצעת הטכנאי (טלפונית) שלפתי מודול אחד בלבד, הפעלתי המחשב והחשמל נפל (למרות שכשהייתי מרים את השאלטר בחזרה מהלוח הראשי המחשב היה נדלק כרגיל), החזרתי את המודול הראשון ושלפתי את השני והרי זה פלא המחשב הופעל ומופעל עד היום (ללא הפסקות חשמל) כשבמחשב השארתי את המודול הפחות בעייתי של 4GB, והמשכתי לשרוד עם הבעיות האחרות (אי יציאה ממצב שינה, כמו"כ, בהדלקת המחשב החיבור לאינטרנט מצליח רק לאחר 'הפעלה מחדש' או הסרה והתקנה מחדש בלוח ההתקנים ובחודשים האחרונים צצו בעיות אקראיות חדשות העכבר והמקלדת פשוט קופאים, הסאונד לפתע מופסק).


לאחר כל הנ"ל, האם עדיין עליי להריץ בדיקות נוספות (לגבי טמפרטורה, מאמץ וכרטיס מסך, יכול להיות שביצעתי אותן ואני לא זוכר) ואם-כן, כיצד והאם יש תוכנה חינמית שתבצע את כל הנ"ל או שמא נדרשת לכך חומרה תקינה חלופית (לניסוי ותעייה)? 
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אתה יכול לפרט את כל המפרט שלך, ובפרט את דגם המעבד, כרטיס המסך וספק הכח?

ב. אם המסך תקין אך אין תצוגה, החשודים הם כרטיס המסך, ספק הכח ולוח האם (ובמידה ואין כרטיס מסך נפרד, כלומר נעשה שימוש בליבה גרפית המובנית במעבד, אז גם המעבד).

ג. הפסקות חשמל/קצרים במערכת החשמל של הבית יכולה להיגרם מהמחשב אך ורק כתוצאה מבעיה בספק הכח או במערכת החשמל בבית. אני בספק רב מאד אם לא תקין יקפיץ מפסק בלוח החשמל של הבית. אגב, אם אתה נוגע במארז (בחלק מתכתי שלו) בזמן שהמחשב עובד אתה מרגיש שאתה "מתחשמל"? אם כן יש בעיה של הארקה, והגורמים האפשריים הם מערכת החשמל בבית, ספק הכח או הכבל של ספק הכח (ואם יש אל-פסק, אז גם הוא גורם אפשרי).

ד. אם התקנת נקייה לא פתרה לפחות חלק מהבעיות אז כנראה שיש לך בעיית חומרה. הבעיה יכולה להיות בהתקן האיחסון עצמו, אבל גם בלוח האם, במעבד, בזיכרון וכמובן - בספק הכח.

 

אני במקומך לא הייתי משקיע במחשב שלך אלא אם כן הייתי בטוח שהוא תקין, ולדעתי זה לא המצב אצלך. מוזר לי שטכנאי מקצועי לא פתר לך את כל הבעיות במחשב אלא רק החליף ספק כח (במקרה של חשד לקצר, יש לנתק את ספק הכח מהמחשב ולבדוק אותו בנפרד).

 

בנוגע לבדיקות - קרא את החתימה שלי. יש שם קישור למדריך לאבחון בעיות במחשב שכתבתי והוא אולי יעזור לך.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפרט מחשב:

מעבד: Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz‏, ‎3401 Mhz‏, 4 ליבות, 8 לוגיים.
כרטיס מסך: NVIDIA GTX 550 Ti (מדבקה כתומה של חברת 'PALIT' מודבקת על היחידה עצמה).
ספק כוח: zalman zm700-tx.

כונן קשיח 1000gb של .

לוח אם של אינטל מדגם DH67BL.

2 מודולי זיכרון DDR3 בנפח 4GB כל אחד (וכעת בשימוש בפועל רק 4GB) של חברת Transcend.

ישנם 3 מאווררים: אחד בגב המארז, השני בדופן  ועוד אחד כחלק מיחידת כרטיס המסך הגרפי.

 

*אני חושב שהמפרט הטכני לעיל הוא די מרשים ומתקדם, במיוחד יחסית למחשב שנקנה לפני מספר שנים, הלא כן?! 

 

נזכרתי שבכל פעם שהחשמל היה נופל בהדלקת המחשב, כאמור לעיל, הייתי מרים את השאלטר מהראשי, מדליק את המחשב שוב ומשתמש 'כרגיל', עד שבאחת הפעמים, בהדלקת המחשב נהיה ריח שרוף מתוך המארז ואז הוא בעצם הושבת וקראנו לטכנאי.
בנוגע למודולי הזיכרון ששלפתי והחזרתי בנפרד ושמאז אין נפילות חשמל, למיטב זכרוני, דברים כהווייתם סיפרתי (חשדתי גם בספק החדש והמשופר שהוחלף, אך מאחר שבעיית נפילת החשמל נפתרה בשליפת אחד ממודולי הזיכרון, החלטתי להמשיך ולהשתמש במחשב כרגיל ולכן יכול להיות שזה חלק מבעיה כוללת).בנוסף לכל הבדיקות שביצעתי, איפסתי בעבר את הביוס באמצעות הוצאת הבטרייה הפנימית ואף עדכנתי אותו לגרסה האחרונה ביותר שהוצעה (עד כמה שאני זוכר, העדכון האחרון שמצאתי אז היה כמה שנים טובות אחורה, מעט אחרי שנת הייצור של הכרטיס עצמו).

 

תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה שהתוכנה לבדיקת הזיכרון +memtest86 (מהאתר המקורי) נגועה: https://www.virustotal.com/#/file/69a8f9fde33ebc4a0f54a282158593a1471f09fcf53123cd0438699b3e6a5a08/detection
לגבי תכנת MHDD - לאחר הפעלת המחשב והרצת התוכנה מדיסק שצרבתי,  נפתח תפריט הפעלה של 98 והוצגו 2 אפשרויות, בחרתי אקראית באופציה השנייה "התחל מחשב ללא תמיכת SCSI" ניסיתי להריץ את הבדיקה, אך ללא הצלחה. בהמשך הוצגו הודעות באנגלית, כגון:"כונן לא מוכן", "כונן זה אינו נתמך במצב LBA, או שאינו מזוהה".

ראיתי שאפשר להוריד את הכול כלול בדיסק הצלה, אבל אני חושש, במיוחד לאחר מציאת הווירוס, כביכול, בתוכנת memtest86+.

 

תודה!

 

נ"ב: יש בעיית אמינות/איכות בבדיקות אבחון שמערכת ההפעלה של (10) מבצעת? 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Firm

אני חושב שהמפרט הטכני לעיל הוא די מרשים ומתקדם, במיוחד יחסית למחשב שנקנה לפני מספר שנים, הלא כן?! 

אכן מפרט סביר, כאשר בפרט יש לך מעבד טוב שאמור להיות יותר ממספיק לרוב הצרכים המודרניים.

 

ציטוט של Firm

נזכרתי שבכל פעם שהחשמל היה נופל בהדלקת המחשב, כאמור לעיל, הייתי מרים את השאלטר מהראשי, מדליק את המחשב שוב ומשתמש 'כרגיל'

אם הדלקת המחשב גורמת לקפיצת המפסק הראשי בארון החשמל פירושו של דבר שהמחשב דורש יותר זרם מאשר המפסק הראשי מאפשר להעביר (ביחד עם כל שאר מכשירי החשמל הפעילים בבית). מזאת הייתי מסיק את אחת מהמסקנות הבאות:

   1. המחשב שלך מקצר, כאשר החשוד העיקרי הוא ספק הכח.

   2. יש לך יותר מדיי מכשירי חשמל פעילים בבית בו-זמנית.

   3. המפסק הראשי בלוח החשמל "חלש" מדיי (מבחינת הזרם שהוא מאפשר להעביר דרכו) עבור הצרכים שלך. כמובן שאתה לא יכול להחליפו באחד "חזק" יותר מבלי לוודא שחוטי החשמל שבקירות מסוגלים לעמוד בזרם גבוה יותר.

 

ציטוט של Firm

באחת הפעמים, בהדלקת המחשב נהיה ריח שרוף מתוך המארז ואז הוא בעצם הושבת וקראנו לטכנאי.
בנוגע למודולי הזיכרון ששלפתי והחזרתי בנפרד ושמאז אין נפילות חשמל, למיטב זכרוני, דברים כהווייתם סיפרתי (חשדתי גם בספק החדש והמשופר שהוחלף, אך מאחר שבעיית נפילת החשמל נפתרה בשליפת אחד ממודולי הזיכרון, החלטתי להמשיך ולהשתמש במחשב כרגיל ולכן יכול להיות שזה חלק מבעיה כוללת).

א. משהו נשרף בתוך המחשב, אז הפתרון של הטכנאי היה להחליף ספק כח. זה אולי פתר את הבעיה המיידית, אך ממה שהבנתי ממך הדבר לא פתר את הבעיה העיקרית, שבאה לידי ביטוי בכך שהדלקת המחשב גורמת לקפיצת החשמל בבית.

ב. בהחלט קיימת אפשרות שלא רק ספק הכח נשרף באותו אירוע אלא גם שרכיבים נוספים במחשב נפגעו. כן, יכול להיות שגם לוח האם, הזיכרון, המעבד או כל רכיב אחר שהיה מחובר למחשב באותו רגע ניזוק בדרך כלשהי.

למשל (ואלו השערות קיצוניות בלבד) - אם הבעיה היא בלוח האם בחריץ ההרחבה, ייתכן שכל מודל שתתקין באותו חריץ הרחבה ייגרום ל"קצר" שתיארת (עד כמה שזה לא נשמע הגיוני מבחינתי). אם הבעיה היא במעבד (בבקר הזיכרון) - ייתכן שהמחשב לא יוכל לעבוד בערוץ כפול או לעבוד עם יותר מ 4GB של .

ג. אני חושב שכדאי להסתכל כיצד לוח האם מותקן במארז - אולי התקינו אותו בצורה גרועה כך שהוספת מודל כלשהו גורמת לקצר בין שני מגעים וזה הגורם לבעיה.  בנוסף הייתי מסתכל היטב על הלוח משני צדדיו בכדי לראות האם ניתן לזהות בעיות כלשהן (רכיבים שרופים, קבלים מנופחים או מפוצצים וכד').

 

ציטוט של Firm

תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה שהתוכנה לבדיקת הזיכרון +memtest86 (מהאתר המקורי) נגועה: https://www.virustotal.com/#/file/69a8f9fde33ebc4a0f54a282158593a1471f09fcf53123cd0438699b3e6a5a08/detection

א. אני רואה שרק תוכנה אחת מתוך 61 תוכנות אנטי-וירוס כאלו ואחרות טוענת שיש בעיה עם הקובץ שבקישור. סביר מאד להניח שהתוכנה הזו פשוט טועה.

ב. הקובץ שנסרק בקישור הנ"ל שייך לתוכנת memtest86. אני אוהב להשתמש ב +memtest86, שהוא תוכנה אחרת.

ג. הנה תוצאת סריקת הוירוסים עם VirusTotal לקובץ ה ISO של +memtest86:

https://www.virustotal.com/#/file/796ef4786a8efe502f6cb4023e9fa5fc1b30d0afcd2a96b4d7dc82a283659f4d/detection

 

ציטוט של Firm

לגבי תכנת MHDD - לאחר הפעלת המחשב והרצת התוכנה מדיסק שצרבתי,  נפתח תפריט הפעלה של ווינדוס 98 והוצגו 2 אפשרויות, בחרתי אקראית באופציה השנייה "התחל מחשב ללא תמיכת SCSI" ניסיתי להריץ את הבדיקה, אך ללא הצלחה. בהמשך הוצגו הודעות באנגלית, כגון:"כונן לא מוכן", "כונן זה אינו נתמך במצב LBA, או שאינו מזוהה".

MHDD היא תוכנה דיי ישנה. בכדי לסרוק דיסק קשיח בעזרתה יש לוודא שבקר ה SATA עובד במצב IDE ושהדיסק הקשיח הוא ה Master מבין זוג ערוצי ה SATA אליהם חיבור ה SATA שלו בלוח האם מקושר (זה תקף רק במצב IDE, ייתכן ויהיה צורך לחבר פיזית את הדיסק הקשיח לחיבור SATA אחר בלוח האם). אם זה מורכב מדיי עבורך - עדיף פשוט שתשתמש בתוכנה של יצרן הדיסק הקשיח (היא גם כך אמורה להיות עדיפה, שכן היא מותאמת אישית לדיסקים הקשיחים של אותו היצרן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של smalul

ב. הקובץ שנסרק בקישור הנ"ל שייך לתוכנת memtest86. אני אוהב להשתמש ב +memtest86, שהוא תוכנה אחרת.

ג. הנה תוצאת סריקת הוירוסים עם VirusTotal לקובץ ה ISO של +memtest86:

https://www.virustotal.com/#/file/796ef4786a8efe502f6cb4023e9fa5fc1b30d0afcd2a96b4d7dc82a283659f4d/detection

 

צודק! +memtest86 תקינה ואכן מדובר בתוכנה שונה, צרבתי אותה (iso) לדיסק, המחשב עלה והבדיקה התחילה באופן אוטומטי לאחר כרבע שעה עד 20 דקות, הופיעה בתחתית המסך הודעה "pass complete..." - הבנתי שהכוונה לכך שהבדיקה הושלמה בהצלחה ושלא נמצאו אף שגיאות, אבל העדפתי להמתין זמן נוסף לוודא שאכן הבדיקה הושלמה ולבסוף יצאתי כשהחל ה-pass הרביעי, ע"י הקשה על ESC. האם אכן הבדיקה כולה הושלמה בהצלחה, או שהייתי צריך להמתין? (מצורף קישור לתמונות - בתחתית ההודעה).

 

--------------------

לבדיקת הדיסק הקשיח, העליתי את הכלי SeaToolsforWindowsSetup, של יצרן הדיסק הקשיח, לסריקת , והתוצאה לא מרנינה:

https://www.virustotal.com/#/file/c181762a2f4daa32479fe2f85613e71e92d32a1026adab03db85b337fca47a45/detection

 

יש עוד 2 אפשרויות:

SeaToolsDOS223ALL

https://www.virustotal.com/#/file/6d51c5b8b3f8d506e3ce043f243aa0a7be4da7d0a61bac8e0058e31bc4e12f4e/detection

 

SeaToolsBootable_RC_2.1.2.usbBootMaker

https://www.virustotal.com/#/file/be5b6f8b456122d64a48a1d94df1564f5b5ff0be0664c27d0796644fab769133/detection

 

האם מספיק שאבצע את הבדיקה עם התוכנה SeaToolsDOS223ALL, באמצעות צריבת קובץ התמונה לדיסק, או שמא עליי לנסות דווקא את 

SeaToolsBootable_RC_2.1.2.usbBootMaker באמצעות (נכון לעכשיו, אין ברשותי מיותר)? כמו-כן, האם חובה לגבות את כל נתוני הדיסק הקשיח קודם ביצוע הבדיקה, או שזו רק הודעה מטעם היצרנית לביטוח עצמי?

 

--------------------

ציטוט של smalul

אם הדלקת המחשב גורמת לקפיצת המפסק הראשי בארון החשמל פירושו של דבר שהמחשב דורש יותר זרם מאשר המפסק הראשי מאפשר להעביר (ביחד עם כל שאר מכשירי החשמל הפעילים בבית). מזאת הייתי מסיק את אחת מהמסקנות הבאות:

   1. המחשב שלך מקצר, כאשר החשוד העיקרי הוא ספק הכח.

   2. יש לך יותר מדיי מכשירי חשמל פעילים בבית בו-זמנית.

   3. המפסק הראשי בלוח החשמל "חלש" מדיי (מבחינת הזרם שהוא מאפשר להעביר דרכו) עבור הצרכים שלך. כמובן שאתה לא יכול להחליפו באחד "חזק" יותר מבלי לוודא שחוטי החשמל שבקירות מסוגלים לעמוד בזרם גבוה יותר.

 

הבעיות הנ"ל אינן קיימות, פרט לספק הכוח שלגביו אני תוהה ותהיתי מהתחלה מה הסיכוי שספק הכוח החדש יחווה את אותן התקלות של הספק הקודם ואולי בכל זאת מדובר באחד הרכיבים האחרים במחשב שגורם לכך, אם כי כבר ציינת שהסיכוי לכך נמוך ביותר. באשר לניסיון ההתחשמלות היזומה שהצעת, בנגיעה בקופסת/מארז המתכת של ספק הכוח, חוששני שאיני יכול לעשות זאת, מתוך רצון להישרדות טבעית 🤣:badhairday:, אא"כ תשכנע אותי שאין בכך כל סכנה כלל ועיקר.

 

ציטוט של smalul

משהו נשרף בתוך המחשב, אז הפתרון של הטכנאי היה להחליף ספק כח. זה אולי פתר את הבעיה המיידית, אך ממה שהבנתי ממך הדבר לא פתר את הבעיה העיקרית, שבאה לידי ביטוי בכך שהדלקת המחשב גורמת לקפיצת החשמל בבית.

 

אכן, קפיצות החשמל נמשכו (מתג החשמל בלוח הראשי שמשויך לחדר המחשב המשיך לקפוץ בהדלקת המחשב, לא בקביעות אבל בתדירות די גבוהה, יחד עם זאת, כאמור לעיל, מייד לאחר שליפת אחד ממודלי הזיכרון, קפיצות החשמל נפסקו).

 

 

ציטוט של smalul

ב. בהחלט קיימת אפשרות שלא רק ספק הכח נשרף באותו אירוע אלא גם שרכיבים נוספים במחשב נפגעו. כן, יכול להיות שגם לוח האם, הזיכרון, המעבד או כל רכיב אחר שהיה מחובר למחשב באותו רגע ניזוק בדרך כלשהי.

 

ג. אני חושב שכדאי להסתכל כיצד לוח האם מותקן במארז - אולי התקינו אותו בצורה גרועה כך שהוספת מודל זיכרון כלשהו גורמת לקצר בין שני מגעים וזה הגורם לבעיה.  בנוסף הייתי מסתכל היטב על הלוח משני צדדיו בכדי לראות האם ניתן לזהות בעיות כלשהן (רכיבים שרופים, קבלים מנופחים או מפוצצים וכד').

 

פתחתי שוב את המארז (את הצד האחורי של לוח האם לא בדקתי אלא חלקית - צריך לפרק את כל הלוח על מנת לבדוק מאחור) ולא נתקלתי במשהו מחשיד במיוחד, אולי הצטבר שוב מעט אבק [אני לא מבין גדול במיקום הנכון והמדויק שעל כל רכיב להיות בו ולכן אני מצרף תמונה - הפריעה לי בעבר אי ההתאמה הקלה בהתקנה/חיבור של כרטיס המסך לבסיס אחורי המארז, מבחינת זווית ומרחק, לבין חריץ החיבור של לוח האם, אבל מן הסתם (לא הייתי צמוד רצוף לטכנאי כשחיטט בפנים), כך זה היה מותקן גם בעבר ובלא חריגות קיצוניות כבהווה)].

 

 

ציטוט של smalul

אם הבעיה היא בלוח האם בחריץ ההרחבה, ייתכן שכל מודל זיכרון שתתקין באותו חריץ הרחבה ייגרום ל"קצר" שתיארת (עד כמה שזה לא נשמע הגיוני מבחינתי). 

התלבטתי לגבי זה בעבר וכעת אולי כדאי באמת שאנסה להחליף בין חריצי הזיכרון?

 

האם אי מציאת שגיאות ע"י תוכנת הזיכרון שולל לחלוטין שהבעיה במודולי הזיכרון? בנוסף, יש עוד בדיקות (פרט להנ"ל שבוצעו ויבוצעו) שעליי לבצע ומה הן המסקנות לעת עתה?

* בכל פעם, רק לאחר אתחול המחשב או בהתקנה מחדש ב'מנהל ההתקנים', המחשב מתחבר לרשת. אני מצרף גם תמונה של 'מנהל ההתקנים' (לאחר הפעלה רגילה של המחשב).

 

תודה רבה על הכול! 

 

נ"ב: לא הצלחתי להעלות את התמונות ישירות וע"כ, אני מצרף קישור:

https://f2h.io/dir/5jgbl3dd4lki

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Firm

המחשב עלה והבדיקה התחילה באופן אוטומטי לאחר כרבע שעה עד 20 דקות, הופיעה בתחתית המסך הודעה "pass complete..." - הבנתי שהכוונה לכך שהבדיקה הושלמה בהצלחה ושלא נמצאו אף שגיאות, אבל העדפתי להמתין זמן נוסף לוודא שאכן הבדיקה הושלמה ולבסוף יצאתי כשהחל ה-pass הרביעי, ע"י הקשה על ESC. האם אכן הבדיקה כולה הושלמה בהצלחה, או שהייתי צריך להמתין? (מצורף קישור לתמונות - בתחתית ההודעה).

א. נראה שמודול הזיכרון הקיים תקין.

ב. אני הייתי מנסה להחליפו במודול הזיכרון השני ולראות האם הוא עובד כשהוא מותקן לבדו.

ג. הנה התמונה שלך. פשוט יש לגרור את קובץ התמונה לאיזור הכתיבה/עריכה בדיון וזהו.

IMG_6982.thumb.JPG.05185579295c75461ec2ba9bf83d8f6a.JPG

 

 

ציטוט של Firm

לבדיקת הדיסק הקשיח, העליתי את הכלי SeaToolsforWindowsSetup, של יצרן הדיסק הקשיח, לסריקת וירוסים, והתוצאה לא מרנינה:

https://www.virustotal.com/#/file/c181762a2f4daa32479fe2f85613e71e92d32a1026adab03db85b337fca47a45/detection

 

יש עוד 2 אפשרויות:

SeaToolsDOS223ALL

https://www.virustotal.com/#/file/6d51c5b8b3f8d506e3ce043f243aa0a7be4da7d0a61bac8e0058e31bc4e12f4e/detection

 

SeaToolsBootable_RC_2.1.2.usbBootMaker

https://www.virustotal.com/#/file/be5b6f8b456122d64a48a1d94df1564f5b5ff0be0664c27d0796644fab769133/detection

 

האם מספיק שאבצע את הבדיקה עם התוכנה SeaToolsDOS223ALL, באמצעות צריבת קובץ התמונה לדיסק, או שמא עליי לנסות דווקא את 

SeaToolsBootable_RC_2.1.2.usbBootMaker באמצעות USB (נכון לעכשיו, אין ברשותי USB מיותר)? כמו-כן, האם חובה לגבות את כל נתוני הדיסק הקשיח קודם ביצוע הבדיקה, או שזו רק הודעה מטעם היצרנית לביטוח עצמי?

א. שוב - 60 מתוך 61 תוכנות אנטי-וירוס למינהן אומרות שהקובץ נקי. אם הורדת את הקובץ ממקור אמין, ובפרט מאתר היצרן (קישור לאיזור ההורדות של Seagate), אני לא חושב שצריכה להיות בעיה.

ב. אני אישית הייתי מעדיף להריץ תוכנה בדיקה לדיסק הקשיח מחוץ למערכת ההפעלה. במקרה הזה תוכנת היצרן המתאימה היא SeaTools Bootable.

ג. אני אישית משתמש בתוכנה בשם Easy2Boot. התוכנה הזו מפרמטת כונן ומתקינה עליו loader עם תפריט המאפשר לבחור איזה קובץ ISO להריץ מבין כל הקבצים הנמצאים על כונן ה . פשוט, נוח ומאפשר להוסיף בקלות קבצי ISO לכונן ה . ההתקנה קצת יכולה להיות מסובכת, אבל אח"כ לא אמורה להיות בעיה.

 

 

ציטוט של Firm

הבעיות הנ"ל אינן קיימות, פרט לספק הכוח שלגביו אני תוהה ותהיתי מהתחלה מה הסיכוי שספק הכוח החדש יחווה את אותן התקלות של הספק הקודם ואולי בכל זאת מדובר באחד הרכיבים האחרים במחשב שגורם לכך, אם כי כבר ציינת שהסיכוי לכך נמוך ביותר. באשר לניסיון ההתחשמלות היזומה שהצעת, בנגיעה בקופסת/מארז המתכת של ספק הכוח, חוששני שאיני יכול לעשות זאת, מתוך רצון להישרדות טבעית 🤣:badhairday:, אא"כ תשכנע אותי שאין בכך כל סכנה כלל ועיקר.

א. תמיד קיימת אפשרות שרכיב חדש לא יהיה תקין. גם לי זה קרה (קניתי ספק כח חדש של Seasonic לפני כמה שנים והוא פשוט לא עבד).

ב. יש לי הרגשה שמשהו לא מחובר טוב במחשב שלך - אולי לוח האם לא מחותקן טוב ובכל תזוזה שלו הוא גורם לקצר, אולי כבל החשמל מהשקע לספק הכח אינו תקין ואולי שקע החשמל בבית אינו תקין.

ג. לא ביקשתי ממך חלילה לחשמל את עצמך - פשוט שאלתי האם קרה שנגעת במארז המחשב שלך והרגשת מעט "התחשמלות". אם כן - זהו סימן לבעיית הארקה.

 

 

ציטוט של Firm

פתחתי שוב את המארז (את הצד האחורי של לוח האם לא בדקתי אלא חלקית - צריך לפרק את כל הלוח על מנת לבדוק מאחור) ולא נתקלתי במשהו מחשיד במיוחד, אולי הצטבר שוב מעט אבק [אני לא מבין גדול במיקום הנכון והמדויק שעל כל רכיב להיות בו ולכן אני מצרף תמונה - הפריעה לי בעבר אי ההתאמה הקלה בהתקנה/חיבור של כרטיס המסך לבסיס אחורי המארז, מבחינת זווית ומרחק, לבין חריץ החיבור של לוח האם, אבל מן הסתם (לא הייתי צמוד רצוף לטכנאי כשחיטט בפנים), כך זה היה מותקן גם בעבר ובלא חריגות קיצוניות כבהווה)].

זאת התמונה שצירפת:

IMG_6989.thumb.JPG.ac1526340b898f21cbd38fafb14c2985.JPG

 

במבט מהיר אני גם לא רואה בעיה, מלבד אבק, ובפרט הרבה (מאד) אבק על גוף הקירור של המעבד.

אגב, אני לא בטוח שגוף הקירור הזה אידאלי למעבד כמו i7-3770. רישמית הוא אולי מתאים למעבד, אך אני לא בטוח עד כמה הוא יעיל כאשר המעבד בעומס, בפרט כאשר הוא מכוסה בשכבת אבק כזו.

 

 

ציטוט של Firm

התלבטתי לגבי זה בעבר וכעת אולי כדאי באמת שאנסה להחליף בין חריצי הזיכרון?

לדעתי עדיף שתבדוק את זה לפני שתרכוש נוסף.

 

ציטוט של Firm

האם אי מציאת שגיאות ע"י תוכנת הזיכרון שולל לחלוטין שהבעיה במודולי הזיכרון? בנוסף, יש עוד בדיקות (פרט להנ"ל שבוצעו ויבוצעו) שעליי לבצע ומה הן המסקנות לעת עתה?

אי מציאת שגיאות, בפרט אחרי מספר סבבי בדיקות (passes), מעידה על כך שההסתברות שיש בעיה עם הזיכרון היא קטנה (מאד). אני חושב שאפשר להניח שמודול הזיכרון הנוכחי שמותקן כרגע במחשב (זה של Transcend) הוא תקין.

 

 

ציטוט של Firm

בכל פעם, רק לאחר אתחול המחשב או בהתקנה מחדש ב'מנהל ההתקנים', המחשב מתחבר לרשת. אני מצרף גם תמונה של 'מנהל ההתקנים' (לאחר הפעלה רגילה של המחשב).

א. יכול היות שלוח האם שלך אינו תקין, בהנחה כמובן שאתה משתמש בכרטיס הרשת המובנה בלוח האם. הדבר אינו שולל כמובן בעיה במערכת ההפעלה.

ב. לא צירפת תמונה ממנהל ההתקנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיאור ניסיון התקנת מודולי בנפרד בחריץ הרחבה שונה

שלפתי את המודול הכביכול תקין ושמתי בחריץ אחר (שלא היה בשימוש קודם לכן ונקרא לו רק לשם הדגמה: חריץ  B), הפעלתי את המחשב והוא עלה עם אותם בעיות (כאילו לא החלפתי חריץ), הוצאתי את ה'תקין' ושמתי את המודול התקול באותו החריץ (חריץ B), הפעלתי את המחשב ו...המחשב (לא עלה – מסך שחור ו) התחיל להשמיע 3 צפצופים, הפסקה וחוזר חלילה, ניסיתי שוב והצפצופים חזרו על עצמם, כשהפעם הוא התחיל להיכבות ולהידלק שוב ושוב באופן עצמאי לחלוטין –  יש לציין, שבעיה זו (שנדלק ונכבה שוב ושוב) הייתה חלק מהבעיות שהיו בעבר (עוד כשהמודולים עבדו במקביל ולא ידעתי איזה מהם גורם לבעיות) ובעקבות שליפת המודול התקול והפסקת הבעיה שכחתי מזה לגמרי. 

בכל מקרה, המשכתי והוצאתי את התקול והפעם החזרתי את המודול 'התקין' לאותו חריץ (B), הפעלתי את המחשב, המחשב עלה כרגיל עם בעיותיו, רק שהפעם כשניסיתי לכבות אותו, הוא מיאן להיכבות (המשיך לפעול ללא תצוגת מסך).

במחזור ניסויים דומה נוסף, בפעם הראשונה הוא נכבה, אך בפעם השנייה שוב ללא הצלחה.

לעת עתה, החזרתי את המודול ה'תקין' למקומו הקודם על סימפטומיו ובעיותיו.

 

הערות:

1. לא ניסיתי להחזיר את המודול התקול לחריץ שהיה בעבר (המודול, שכאמור לעיל, מאז הוצאתו פסקו נפילות החשמל האקראיות בהדלקת המחשב), מחשש לגרימת נזק נוסף למחשב.

2. קראתי באתר כלשהו שעצם התגובה של לוח האם בצפצופיו מקטין את הסיכוי שהוא עצמו אינו 'בקו הבריאות' ולשם פיענוח 'קריאת העזרה', שתלוי במשך ותדירות הצפצופים, זה משתנה מיצרן ליצרן.

3. טמפרטורת מעבד של 60 מעלות צלזיוס נחשבת לתקינה?

 

IMG_6980.thumb.JPG.bed480cdb90ba12f022a9601199d4deb.JPG

 

 

על אף התועלת שאולי תצמח לקוראים נוספים מדיון זה, לא נעים לי להטריח אותך שוב ושוב ועוד באריכות שכזו, לכן כדאי שנסכם בקצרה ובכך נחתום את הדיון הנוכחי:

הועלתה אפשרות שספק הכוח החדש גם-כן מקולקל ואפשרות שרכיבים שונים במחשב ניזוקו (רצוי לבדוק שוב מגעים, תקינות כבלים ושאר חלקים שונים, התקנה נכונה של לוח האם וכד', וגם להסיר אבק); בדיקת הזיכרון, באמצעות תוכנה (כשהמודול ה'תקין' מותקן במיקומו הרגיל), יצאה תקינה, וכעת, בניסיון התקנה פיזי של המודול 'התקין' והתקול (בנפרד) בחריץ (B) שלא היה בשימוש בעבר, המחשב התריע בקולניות על נוכחות בעיה במודול הזיכרון התקול. בנוסף, בעיית כיבוי מחשב כשהמודול ה'תקין' מותקן בחריץ B (אין 'בעיית כיבוי' כשמותקן במקומו הקודם כשהיה); עדיין נותר לשלול בעיה גם בדיסק הקשיח, באמצעות בדיקת תוכנה;  יכולת אספקת זרם החשמל מהלוח הראשי היא תקינה ובעוצמה הנדרשת. וכמובן, לגבי התקנת חדש במחשב, כפי שכתבת לעיל, יש לוודא התאמה, בכל הפרמטרים (כולל מתח), אך ורק מול לוח האם (ובהוספת , מול מודול הזיכרון הקיים).

 

לאור הנ"ל, מה הן מסקנותיך נכון לעכשיו?

* אשמח לחוות דעתך גם באשר לנכונות הדברים, שציטטתי בכלל ובשמך בפרט, בסיכום.

 

שוב, תודה על ההשקעה...

 

 

ציטוט של smalul

ב. לא צירפת תמונה ממנהל ההתקנים.

 

*מצרף תמונה של 'מנהל ההתקנים':

1992724736_.thumb.png.e8d6247132367282644b988513063fab.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Firm

שלפתי את המודול הכביכול תקין ושמתי בחריץ אחר (שלא היה בשימוש קודם לכן ונקרא לו רק לשם הדגמה: חריץ  B), הפעלתי את המחשב והוא עלה עם אותם בעיות (כאילו לא החלפתי חריץ), הוצאתי את ה'תקין' ושמתי את המודול התקול באותו החריץ (חריץ B), הפעלתי את המחשב ו...המחשב (לא עלה – מסך שחור ו) התחיל להשמיע 3 צפצופים, הפסקה וחוזר חלילה, ניסיתי שוב והצפצופים חזרו על עצמם, כשהפעם הוא התחיל להיכבות ולהידלק שוב ושוב באופן עצמאי

אם המחשב עובד עם מודול מסויים אבל לא עם מודול שני כאשר שניהם נבדקו באותו חריץ הרחבה לזיכרון, אפשר להסיק את אחת מהמסקנות הבאות:

א. מודול הזיכרון השני אינו תקין. זאת כנראה המסקנה הכי סבירה.

ב. יש בעיית תאימות בין לוח האם ומודול הזיכרון השני. אם בעבר מודול הזיכרון השני עבד בלוח האם אז אפשר לפסול את המסקנה הזו.

ג. הגדרות הזיכרון בביוס נקבעו ידנית כך שהן מתאימות למודול הזיכרון הראשון אבל לא לשני. אם הגדרות הזיכרון בביוס הן אוטומטיות אפשר לפסול גם את המסקנה הזו.

 

לאור העובדה שמודול במחשב התקלקל ובמקביל הופיעו בעיות נוספות נראה לי הגיוני להניח שהבעיה בספק הכח גרמה לנזק למחשב ולמספר רכיבים, בינהם כנראה גם לוח האם או/ו המעבד.

 

ציטוט של Firm

קראתי באתר כלשהו שעצם התגובה של לוח האם בצפצופיו מקטין את הסיכוי שהוא עצמו אינו 'בקו הבריאות' ולשם פיענוח 'קריאת העזרה', שתלוי במשך ותדירות הצפצופים, זה משתנה מיצרן ליצרן.

כאשר לוח האם מייצר צפצופים ניתן להניח כי המעבד תקין, שכן ללא מעבד לא ניתן לייצר צפצופים. אני לא חושב שניתן להסיק משהו מעצם קיום הצפצופים לגבי לוח האם, מלבד העובדה שלוח האם מגיע לשלב באיתחול שבו הוא מפעיל את המעבד ומתחיל להריץ בדיקות תקינות.

 

ציטוט של Firm

טמפרטורת מעבד של 60 מעלות צלזיוס נחשבת לתקינה?

האם מדובר במאמץ או במנוחה?

האמת - אני לא בטוח מהו טווח הטמפרטורות התקין למעבד שלך (ה i7-3770), אבל סביר להניח שחיפוש מהיר בגוגל ייתן תשובה.

באופן כללי הייתי ממליץ לך להשתמש בתוכנה כמו  RealTemp ולהסתכל על הערך Distance to TJ Max. זהו למעשה הערך האמיתי שכל מדווחת עליו והוא מציין עד כמה הליבה קרובה לטמפרטורת המקסימום המותרת (שמעליה המעבד יתחיל להשתנק, להאט את מהירותו ואולי אף יגרום לכבוי המחשב). רק שיהיה ברור - ככל שהערך הזה רחוק יותר מ-0, כך המעבד שלך יותר "קריר".

 

ציטוט של Firm

על אף התועלת שאולי תצמח לקוראים נוספים מדיון זה, לא נעים לי להטריח אותך שוב ושוב ועוד באריכות שכזו

א. המטרה של הפורום היא לעזור לאנשים אחרים ללמוד.

ב. אני מעדיף שהמידע שנמסר יהיה כמה שיותר מפורט, שכן פיסת מידע שאולי נראית לך לא רלוונטית יכולה להיות בעלת משמעות גדולה ואף להוביל לפתרון הבעיה.

ג. בשביל זה אני כאן. אם אני ארגיש מוטרד מדיון כלשהו אני פשוט לא אגיב בו, אז אל תדאג בקשר לכך.

 

ציטוט של Firm

עדיין נותר לשלול בעיה גם בדיסק הקשיח, באמצעות בדיקת תוכנה

דרך אחרת לבדוק האם הבעיה שלך נובעת ממערכת ההפעלה,הדיסק הקשיח או/ו מלוח האם היא פשוט לנתק את הדיסק הקשיח מחיבוריו במחשב ולהפעיל את המחשב בעזרת מערכת הפעלה live כלשהי (בד"כ ניתן למצוא גירסאות live של Linux; אני אישית משתמש ב Mint בגירסת Cinnamon). אם הבעיה (במקרה זה - בעיית התחברות לרשת) חוזרת גם במערכת הפעלה כזו אפשר להניח שהבעיה היא בלוח האם.

 

ציטוט של Firm

לגבי התקנת זיכרון חדש במחשב, כפי שכתבת לעיל, יש לוודא התאמה, בכל הפרמטרים (כולל מתח), אך ורק מול לוח האם (ובהוספת זיכרון, מול מודול הזיכרון הקיים).

אכן. אבל שוב - לדעתי קיים חשד שלוח האם שלך לא תקין ויהיה חבל להשקיע כסף במחשב לא תקין, במיוחד אם יתברר שתצטרך להחליפו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחת מהבעיות השונות צצה ונוספה מיד לאחר איפוס הביוס (בניסיון לפתור את הבעיות האחרות) באמצעות הוצאת הסוללה וכשזה לא עזר ולא עוד אלא החמיר את המצב, עדכנתי את הביוס. - כעת, איך אוכל לוודא שהזיכרון וכל חומרה אחרת מוגדרים כראוי בביוס?

 

- לוח אם/חריץ הרחבה לא תקין יכול להרוס מודול חדש שיותקן?

 

 

ציטוט של smalul

דרך אחרת לבדוק האם הבעיה שלך נובעת ממערכת ההפעלה,הדיסק הקשיח או/ו מלוח האם היא פשוט לנתק את הדיסק הקשיח מחיבוריו במחשב ולהפעיל את המחשב בעזרת מערכת הפעלה live כלשהי (בד"כ ניתן למצוא גירסאות live של Linux; אני אישית משתמש ב Mint בגירסת Cinnamon). אם הבעיה (במקרה זה - בעיית התחברות לרשת) חוזרת גם במערכת הפעלה כזו אפשר להניח שהבעיה היא בלוח האם.

 

- הסתייעתי לא פעם ב-Live CD, אבל הרעיון שציינת לנתק את הדיסק הקשיח במקביל (שמשתמע מזה שלמרות הפעלת המערכת מדיסק Live, עדיין יש לדיסק הקשיח השפעה כלשהי כשהוא מחובר, כזאת שעלולה להשליך על התוצאות) מעניין. תודה!

 

ציטוט של smalul

אכן. אבל שוב - לדעתי קיים חשד שלוח האם שלך לא תקין ויהיה חבל להשקיע כסף במחשב לא תקין, במיוחד אם יתברר שתצטרך להחליפו.

 

- בסה"כ מדובר כאן במאות בודדות של שקלים ללוח אם – המעבד זה הסיפור היקר, לא?!

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Firm

אחת מהבעיות השונות צצה ונוספה מיד לאחר איפוס הביוס (בניסיון לפתור את הבעיות האחרות) באמצעות הוצאת הסוללה וכשזה לא עזר ולא עוד אלא החמיר את המצב, עדכנתי את הביוס.כעת, איך אוכל לוודא שהזיכרון וכל חומרה אחרת מוגדרים כראוי בביוס?

א. בעיקרון רצוי לאפס את הביוס באמצעות המגשר (ג'מפר) המתאים בלוח האם ולא ע"י הוצאת הסוללה.

ב. איזו בעיה נוספה לאחר איפוס הביוס?

ג. בעיקרון רוב הגדרות ברירת המחדל בביוס מספיק טובות לרוב המשתמשים. כמובן שישנם דברים שאולי יהיו בעלי משמעות עבורך באופן ספציפי, כמו למשל אופן פעולת בקר ה SATA (זה תלוי במצב בו הבקר היה בזמן התקנת מערכת ההפעלה) או הפעלה/כיבוי של רכיבים מסויימים, אבל באופן כללי כל עוד אתה משאיר הגדרות "חשובות" (כמו "מהירות" המעבד והזיכרון) להגדרה אוטומטית לא אמורות להיות לך בעיות בעבודה עם המחשב (בהנחה כמובן שכל הרכיבים תקינים).

 

ציטוט של Firm

הרעיון שציינת לנתק את הדיסק הקשיח במקביל (שמשתמע מזה שלמרות הפעלת המערכת מדיסק Live, עדיין יש לדיסק הקשיח השפעה כלשהי כשהוא מחובר, כזאת שעלולה להשליך על התוצאות) מעניין.

אני לא יודע מה קורה במחשב שלך, אבל מכיוון שכתבת שבשלב כלשהו שימוש במודול מסויים גרם להקפצת המפסק הראשי בבית הצעתי שתבדוק את המחשב ללא התקן איחסון כללי (אולי הרכיב הפיזי הזה מקצר במקרה שלך).

 

ציטוט של Firm

בסה"כ מדובר כאן במאות בודדות של שקלים ללוח אם – המעבד זה הסיפור היקר, לא?!

א. למעשה "הסיפור היקר" כיום הוא דווקא הזיכרון, שכן לאור המחירים בתקופה האחרונה במקרים מסויים יכול להיות שדווקא הוא יהיה הרכיב היקר בשילוש.

ב. אני לא בטוח שרכישה של לוח אם חדש לתושבת 1155 תהיה משתלמת - גם מדובר בטכנולוגיה מיושנת יחסית וגם במקרה שלך לא ניתן לדעת בוודאות שכל הרכיבים תקינים (אם כי סביר להניח שהבעיה היא בלוח האם בלבד). אני הייתי שוקל לנסות ולמכור את המעבד והזיכרון הקיימים (בהנחה כמובן שהם תקינים) ולקנות במקומם שילוש חדש ומודרני (שילוש סביר המבוסס למשל על מעבד 5 2600 וזיכרון בנפח 16GB יעלה כ-2000 ש"ח וייתן ביצועים עדיפים מאלו של השילוש הנוכחי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער על האיחור בתגובה!

 

ציטוט של smalul

איזו בעיה נוספה לאחר איפוס הביוס?

 

אני לא זוכר איזו בעיה בדיוק מתוך שלל הבעיות שהיו ונוספו בהמשך, זו יכולה להיות בעיית ההדלקה והכיבוי החוזרת ונשנית או אולי אחרת, אבל אני כן זוכר שהתחרטתי לאחר מעשה, כשראיתי שמיד לאחר הוצאת הבטרייה והחזרתה, נתווספה לה בעיה חדשה.

 

ציטוט של smalul

דרך אחרת לבדוק האם הבעיה שלך נובעת ממערכת ההפעלה,הדיסק הקשיח או/ו מלוח האם היא פשוט לנתק את הדיסק הקשיח מחיבוריו במחשב ולהפעיל את המחשב בעזרת מערכת הפעלה live כלשהי (בד"כ ניתן למצוא גירסאות live של Linux; אני אישית משתמש ב Mint בגירסת Cinnamon). אם הבעיה (במקרה זה - בעיית התחברות לרשת) חוזרת גם במערכת הפעלה כזו אפשר להניח שהבעיה היא בלוח האם.


הדלקתי את המחשב באמצעות דיסק הצלה (כשהדיסק קשיח מחובר) ונראה שאותה הבעיה של אי חיבור בהדלקת המחשב עודנה קיימת, עד לאחר Reboot. 


כפי שציינת, ייתכן שיש בעיה בלוח האם ואולי אפילו במודול/י הזיכרון. מקווה שספק הכוח, שבקושי מלאה לו שנה, תקין.

המחירים אכן ירדו וכיום ניתן להשיג ביצועים כפולים, בפחות מחיר. אנסה לבדוק עוד מספר דברים במחשב ואז אולי לראות את המוצע בתחום.
תודה על הכול!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...