תקלה קשה בעקבות עדכון האביב של חלונות 10 לגרסא 1803 - עמוד 5 - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תקלה קשה בעקבות עדכון האביב של חלונות 10 לגרסא 1803


אנדי

Recommended Posts

ואני שואל - מה חדש ?

ז.א. לא מבחינת תכונות של , אלא מה חדש שיש

תקלות ובאגים ? עם כל שחרור בילד מייקרוסופט משחררת

מסמך של באגים שתוקנו ובאגים שעדיין לא וכאלה שנוספו.

 

זה בתכל'ס סיפור שלא נגמר.

יש כאלה שחומקים מהכדורים המתנדנדים ויש כאלה שנופלים

מהפגיעה שלהם לצד אלה שמתנדנדים אבל עדיין עומדים ( משל ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 111
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

העדכון לגרסה 1803 הוא לא בדיוק האסון הטכני שהרשת עשתה ממנו, אבל אין ספק שהוא לא בשל כפי שהיה רצוי שיהיה. בתצורות מסוימות חלק מהבאגים שיש בו משבשים פונקציונליות די בסיסית ולא מדובר רק בתצורות נדירות או אקזוטיות.
הבעיה מתחילה בכך שכל המודל העסקי של MS השתנה. לא רק שלפני כמה שנים הם נפטרו מחלק גדול ממערך בקרת האיכות שלהם ולמעשה הפכו את המשתמשים לקבוצת נסייני ביתא בעל כורחם (מי יותר ומי פחות, ומי בהתנדבות) אלא שהם גם מקשים מאוד/מונעים מהשתמש הממוצע להימנע מהלפוך לנסיין ביתא שכזה. הגישה המסורתית להימנע מלהריץ מערכות עבודה/ראשיות על הקצה מבחינת עדכוני תכנה/קושחה כבר לא מעשית.

הבעיה ממשיכה עם תכנית ה-Insiders, תכנית הביתא הרשמית של MS, שמורכבת ממשתמשים שלא בהכרח מייצגים את פרופיל המשתמש הממוצע. באופן כללי הם יותר סובלניים/בעלי תושייה בהתמודדות עם באגים ותקלות מציקות לעומת המשתמש הממוצע שבעקרון מחפש שדברים יעבדו יותר מאשר להרגיש שהוא חי על הקצה של הטכנולוגיה, וגם המשוב (הדי מצומצם בסך הכל יש להודות) שהם מספקים לא בדיוק נלקח ברצינות גמורה על-ידי MS שלה סדרי עדיפות משלה.

 

החדשות האחרונות על כך שכחלק מתהליך הארגון מחדש האחרון שלה העבירה MS את , שבאופן מסורתי הייתה מרכז פיתוח עצמאי ומרכז הרווח הגדול של החברה, תחת חטיבת Azure (פלטפורמת הענן/ביג דאטה; בימינו זה כבר די היינו הך) לא נוסכות ביטחון שמדובר בבעיה נקודתית אלא מצביעות על המשך של מגמה שהתבררה והתבהרה בשנים שעברו מאז השקתה של Window 10. בסיכומו של דבר, המודל העסקי של MS השתנה וכך גם תפקידה של Windows/. מחברת תוכנה  משנה MS את פניה לספקית שירותי ענן. חדלה להתקיים הלכה למעשה כמערכת הפעלה שתפקידה לקשר בין המשתמשים לחומרה שלהם ולאפשר להם לנצל אותה והיא הופכת בהדרגה (גם אם אטית) לפלטפורמה שתשמש לא הרבה יותר משער אל שירותי (ושרתי) הענן MS, על כל המשתמע מכך. עוד סימן לכך הוא הדחיפה של MS להיפטר מהתוכנות המסורתיות בארכיטקטורת Win32 לטובת ארכיטקטורתח ה-UWP. לזאת האחרונה יש גם מספר יתרונות טכניים, אבל הן הופכות את לגן סגור יותר ובכל מקרה זאת עדות נוספת למגמת השינוי. להערכתי, הלא ממש הרפתקנית, פלטפורמת Win32 תהיה איתנו עוד שנים רבות מכיוון שארגונים גדולים (וגם קטנים יותר) ימשיכו להיות תלויים בה עוד תקופה לא מבוטלת, אבל אף אחד לא מבטיח שהיא תמשיך להיתמך בכל הגרסאות של או שהיא לא תהפוך לפיצ'ר פרמיום.

כרגע ההמלצה שלי למי שרק יכול היא להימנע מהעדכון הזה במערכות ראשיות/עבודה לפחות עוד חודש-חודשיים, אלא אם כן העדכון נעשה מתוך סקרנות ולמשתמש ההרפתקן אין בעיה להתמודד/לחיות עם באגים קטנים. אני עדכנתי אתמול את המערכת המשנית שלי ומלבד העניין שכרום קופא מדי פעם, קורא טביעות האצבע הפסיק לעבוד (מובטח גם לזה תיקון בקרוב) והמסך לא תמיד נדלק ביציאה ממצב שינה לא נתקלתי בבעיות שהופכות את המערכת ללא שמישה. מצד שני, אם היה מדובר במערכת פרודוקטיביות כל העניינים האלה היו הרבה יותר מציקים ומסתכלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקורא טביעת אצבע עצמו לא מזוהה יותר. מדובר בקורא חיצוני שמבוסס על חיישן של Synaptics ומתחבר דרך ולא בכזה מובנה. עניין של דרייבר, אני מניח.

קראתי ברשת שפה ושם גם קוראי טביעות אצבע מובנים בניידים סבלו מהבעיה, אבל למען ההגינות צריך לציין שלא בצורה גורפת, אז כנראה משהו השתנה ב- ועבור חיישנים מסוימים צריך לעדכן את הדרייבר בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק. שירות שלחו לי לינק לכתבה ב TGSPOT שהתיקון בדרך. לפחות היו שולחים לינק לאיזה KB של מייקרוסופט \ . טוב שלא שלחו לגאדג'טי. 

 

ציטוט של About:blank

(מובטח גם לזה תיקון בקרוב)

האם תוכל לקשר בבקשה להבטחת התיקון. 

 

 

309864616_.thumb.JPG.ca1a61923c4af0bd296a2dd981add810.JPG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nachum37

מצחיק. שירות IBM שלחו לי לינק לכתבה ב TGSPOT שהתיקון בדרך. לפחות היו שולחים לינק לאיזה KB של מייקרוסופט \ IBM. טוב שלא שלחו לגאדג'טי. 

 

האם תוכל לקשר בבקשה להבטחת התיקון. 

 

 

309864616_.thumb.JPG.ca1a61923c4af0bd296a2dd981add810.JPG

חבל שלא שלחו לינק ל-HWzone

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nachum37

האם תוכל לקשר בבקשה להבטחת התיקון. 

לצערי אין לי קישור לאיזה מאגר ידע או משהו כזה. קיבלתי את ההבטחה מהתמיכה הטכנית של Synaptics.

קורא טביעות האצבע שלי מבוסס על חיישן של Synaptics, דומה מאוד למה שיש במחשבים של . פניתי ל-Synaptics ול-PQI (היצרן של קורא טביעות האצבע) ודיווחתי על הבעיה. מ-PQI בכלל לא חזרו אליי, אבל מ-Synaptics חזרו ואמרו שהם מודעים לבעיה ועובדים על פתרון; כנראה בצורת דרייבר מעודכן.

אתמול בלילה חזר אליי נציג תמיכה טכנית יותר בכיר ומסר לי שהם התחילו לשחרר מעודכנים. במקרה שלי ביקש שאסיר את קורא טביעות האצבע דרך Device Manager (חשוב מאוד: יש לסמן את התיבה למחיקת הדרייבר בתיבת הדו-שיח שנפתחת לאחר שבוחרים ב-Uninstall) ואז אעשה ריסטרט (ולא רק  Scan for hardware changes). כך לכאורה תמשוך Windows את הדרייבר החדש שהם דחפו לשרתים שלה. עשיתי את זה ונראה שזה עובד (אם כי בדקתי רק פעם אחת מכיוון שמדובר במערכת המשנית שלי ולא היה לי זמן להתעסק עם זה מאז).

 

עבור מחשבים של הייתי ממליץ לבדוק אם לא התפרסם דרייבר מעודכן באתר היצרן. אני מניח שאם פתרו את הבעיה עבור קורא טביעות האצבע שלי, הבעיה נפתרה או תפתר ממש בקרוב גם עבור קוראי טביעות אצבע אחרים שמבוססים על אותו חיישן.

 

יש גם עוד פתרון שאפשר לנסות (עבד ב-Fall Creators Update) אם כי הוא לא פתרון רשמי ואין כאן כל הבטחה שזה יעבוד. לא יכול להיגרם כאן נזק בלתי-הפיך, אבל האחריות על המשתמש.

אחת הסברות היא ש-MS משנה/מעדכנת את מערכות המשנה שקשורות לאבטחה ב- (לדוגמה כל עניין ה-AppGuard שהם מוסיפים בהדרגה). ייתכן מאוד שגם עניין ה-UEFI Boot (וה-Secure Boot של Windows) משפיע על טעינת הדרייברים האלה.

בכל מקרה, ה-Wordaround בעבר היה:

  1. הסרת קורא טביעות האצבע דרך ה-Device Manager (כולל הקפדה על סימון התיבה למחיקת הדרייבר בחלון שנפתח לאחר שבוחרים ב-Uninstall)
  2.  הרודת Intel® Software Guard Extensions (Intel® SGX)‎ וחילוץ הקבצים
  3. לחיצה ימנית על 'sgx_sw_component.inf' ועל 'sgx_base.inf' ובחירה באפשרות Install.

ייתכן שזה יעבוד גם הפעם וייתכן שלא (לא ניסיתי בעצמי. כן ניסיתי עם ה-Falls Creators Update במערכת של מכר וזה עבד). אני באופן אישי ממליץ לבדוק קודם באתר היצרן של המחשב/קורא טביעות האצבע אם יצא דרייבר חדש שפותר את הבעיה.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לך. 

 

ציטוט של About:blank

קיבלתי את ההבטחה מהתמיכה הטכנית של Synaptics.

זה מספיק, תודה. 

 

ציטוט של About:blank

עבור מחשבים של lenovo הייתי ממליץ לבדוק אם לא התפרסם דרייבר מעודכן באתר היצרן.

עדיין לא, נכון לעכשיו. 

 

בקשר ל Workaround, חזרתי כרגע לבילד הקודם עד לשחרור דרייבר + תיקון הפריזים ואז אעדכן את הווינדוס. תודה בכל אופן. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר למזער את עניין הקפיאה של על-ידי ביטול האצת חומרה בדפדפן.
אבל אלמלא יהיו דחיות של הרגע האחרון, היום (כנראה יותר לכיוון הלילה שעון ישראל) אמור לצאת התיקון של MS לבעיה עם (ביחד עם עוד כמה תיקונים. אבל נחיה ונראה) אז כנראה שכבר כדאי להמתין אלא אם הבעיה הופכת את ללא שמיש.

 

 



ציטוט

 בקשר ל Workaround, חזרתי כרגע לבילד הקודם עד לשחרור דרייבר + תיקון הפריזים ואז אעדכן את הווינדוס. תודה בכל אופן. 

אין על מה :).

ולדעתי עשית בחוכמה. אין טעם לסבול או ללכת עם הראש בקיר. בטח לא במכונה שעובדים איתה בכל יום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...