מכשיר ה-Android One הבא של Xiaomi כבר בדרך - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכשיר ה-Android One הבא של Xiaomi כבר בדרך


yonatan.mendelson

Recommended Posts

ה-A1 הוא המכשיר שאני ממליץ לכל מי שאני מכיר שמחפש טלפון בפחות מ-1000 ש"ח, ועד היום כל מי שקנהה היה מאוד מרוצה. אם ה-A2 מגיע ללא שקע אז אני לא הולך להמליץ עליו. מעבר לזה, כמישהו שעבר מ-Note 4 Edge ל-S8 (על חשבון העבודה, בעצמי הייתי קונה מכשיר אחר), אני יכול להעיד שהשינוי ביחס המסך מ-16:10 ל-18:9 והוויתור על כפתור בית פיזי הוא ריגרסיה משמעותית בנוחות. חבל שעוד יצרנים נוהרים אחרי העדר ולא עושים מה שטוב לצרכנים. מצד שני די ברור מדוע הם עושים את זה. מסך מאורך עם אלכסון בגודל נתון (למשל 6 אינצ') עולה פחות לייצור מאשר מסך ריבועי יותר עם אותו אלכסון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מטבע הדברים לא ממהרים להחליף יציאות במכשירי ביניים. עדיין יוצאים מכשירים עם Micro .

 

אני מקווה שלא יאמצו את הטרנד הזה כחלק מהמדיניות המטופשת של אימוץ הטרנדים הבלתי נוחים. אין ספק שמסך מוארך יפה יותר אבל אכן פחות נוח, לטעמי בעיקר בקריאה. 

 

למה אתה חושב שייצור מסך מוארך הוא יותר זול? מדובר באותו שטח פנים בסופו של דבר.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אינטואיטיבית כולם חושבים שמדובר באותו שטח, אבל בפועל המצב שונה. ככל שהמסך יותר צר עבור אותו אלכסון, השטח שלו קטן יותר. גם ללא חישוב גאומטרי אפשר להגיע למסקנה הזו די בקלות, מספיק שתחשוב על מסך ריבועי (1:1) עם אלכסון של 6 אינצ', ואז תשוווה אותו למסך מאוד מאוד צר (נניח 1:100) עם אותו אלכסון שבו תקבל משהו שדומה יותר לקו באורך 6 אינצ' ועם מעט מאוד שטח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואלה. באמת לא אינטואיטיבי. מצאתי הסבר מפורט: 

https://www.theverge.com/tldr/2017/3/30/15120824/screen-aspect-ratio-mathematics-galaxy-s8-lg-g6

 

נניח ששטח הפנים קטן. אם מדובר באותה כמות פיקסלים משמע שהם יותר קטנים וצפופים - dpi גבוה יותר, האם אין משמעות הדבר שעלות הייצור גדלה? (גם אם הקטנת השטח מפצה מעט על כמות פאנל עבור יחידה עדיין טכנולוגית הייצור יקרה יותר. להבנתי זו הסיבה שמסכי FHD בשוק הבינים הם 5.5 מעצבן ולא איזור 5 כמו במכשירי הדגל הקודמים, למשל). 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדוע לשנות את כמות הפיקסלים? עבור אותה (כלומר אותו גודל וסוג פיקסל), במסך מאורך עם אותו אלכסון יהיו פחות פיקסלים, אבל הכמות המדוייקת ממילא לא מעניינת אף אחד. מה שאנשים בודקים כיום זה את גודל המסך, באמצעות הנתון המטעה של אורך האלכסון. ברגע שהרזולוציה גבוהה וממילא לא רואים פיקסלים הנתון הזה הופך להיות די משני.

 

לגבי הגודל, באופן אישי אני מתבאס מה-S8 כי המסך שלו פשוט קטן מדי. מסך 5.8 אינצ' הוא נחמד עם פרופרציות של 16:10 (כמו בטלפון הקודם שלי), אבל ברגע שהיחס משתנה ל-18:9 (כמו ב-S8) אז אותו גודל אלכסון משמעו מסך מאוד קטן. אולי עם מסך 6.4 אינצ' (כמו ב-S8 plus) פרופורציות כאלה יהיו נסבלות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...