שאלה למומחים: מתאם ASUS HYPER EXPRESS - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה למומחים: מתאם ASUS HYPER EXPRESS


Assaf Golshany

Recommended Posts

שלום רב,

הותיקים ביניכם אולי זוכרים בעבר חיבור כוננים קשיחים בשם SATA EXPRESS שהיה אמור להיות המשך ישיר לחיבורי SATA. החיבור היה קיים בלוחות דגל עד סוף 2014 ובשוק בקושי היו קיימים מוצרים שתאמו לחיבור זה שנזנח לטובת M.2 ופתרונות אחרים. הממשק תומך תיאורטית בקצבי קריאה וכתיבה של עד 10 מגה-ביט לשניה וחברת אסוס נכון להיום היא היחידה שמייצרת מתאם לחיבור זה. קישור לדף המוצר

ההתקן של אסוס מאפשר לחבר בממשק RAID0 - שני כונני M.2 וחיבור ההתקן בכבל SATA EXPRESS ללוח האם. את ההתקן רכשתי, הוא אינו יקר. הבעייה היא שהביקורות על המוצר ישנות מאוד עם כונני M.2 ישנים ואיטיים ומערכת הפעלה ווינדוס 7 לא ידוע אם ההתקן תומך ב . אם מישהו מכיר את ההתקן או חיבור SATA EXPRESS והתנסה בחיבור התקנים  בהצלחה בממשק זה אשמח לעדכון והדרכה.

 

Asus-Hyper-Express-.25-inch-SSD-and-HDD-Enclosure.jpg

Asus-Hyper-Express-M.2-and-mSATA-SSD-Enclosure.jpg

P_setting_fff_1_90_end_500.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש שם דף של Specs כתוב מה תואם ומה לא, בכל מקרה אפילו ברמה התאורטית זה  נותן רק 10Gbs (לשני הכוננים יחד) לעומת חיבור pcie x4 של SSD מודרני שנותן 32Gbs. האופציה הכי טובה היא לשכוח מהמתאם הזה ולקנות מה שאתה צריך, מבחינת ביצועים הדבר הזה פשוט לא רלוונטי היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

Crucial MX500 M.2 למשל

 

אם כבר רכשת את ההתקן אתה יכול לנסות להשתמש בו, תנסה עם ובלי ותעשה בנצ'מרק זה יכול להיות מעניין. 

 

אם הלוח שלך עם UEFI תומך בוט מ (תחקור טוב) אתה יכול לנסות מתאמים כמו זה למשל: 

https://www.amazon.com/StarTech-com-PEX4M2E1-M-2-Adapter-Profile/dp/B01FU9JS94/

 

ואז תוכל להשתמש ב SSD . לא בטוח שיש לך בכלל 4 נתיבי pcie פנויים. בכלל לשימושים יומיומיים אין הבדל בכלל בין SATA SSD חבל על הכסף, בפרט שנשמע שהלוח שלך לא חדש אני לא רואה סיבה להשתגע על

 

יכול לציין שאני משתמש עכשיו בנייד עם ולא מרגיש שום הבדל בינו לכל ה SATA שהשתמשתי בשנים האחרונות, לשימושים שוטפים זה לא מוצדק. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט
  1. 2 x PCI Express x16 slots, running at x16 (PCIEX16_1~2)
    * For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16_1 slot; if you are installing two PCI Express graphics cards, it is recommended that you install them in the PCIEX16_1 and PCIEX16_2 slots.
  2. 2 x PCI Express x16 slots, running at x8 (PCIEX8_1~2)
    * The PCIEX8_1 slot shares bandwidth with the PCIEX16_1 slot and the PCIEX8_2 slot with PCIEX16_2. The PCIEX16_1/PCIEX16_2 slot will operate at up to x8 mode when the PCIEX8_1/PCIEX8_2 is populated.
    (All PCI Express x16 slots conform to PCI Express 3.0 standard.)
  3. 3 x PCI Express x1 slots
    (The PCI Express x1 slots conform to PCI Express 2.0 standard.)

כרגע הלוח "ערום" ללא שום כרטיסי הרחבה. יש לי 4 חריצי PCI-EX ואם הבנתי נכון 3 PCIx4. אני מחפש את הפתרון שיתן לי את המהירות הגבוהה ביותר. אם אוכל להשיג זאת דרך ההתקן זה יהיה מצויין, גם יהיה מגניב להפעיל התקן בSATA EXPRESS שכמעט ולא קיים, השאלה אם זה בכלל אפשרי וכדאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה קצת בלבול. 

תיאורטית טכנולוגיית SATA Express אכן אמורה לאפשר חיבור SATA ביחד עם PCIe לתוספת מהירות. בפועל לא יצאו SSD כאלו, אלא רק SATA SSD ו , בחיבורים mSATA או M.2, כלומר אין אף התקן תומך SATA Express. 

 

התקן כולל תמיכה לאחור. היות שכך נתמכים כונני SATA SSD (אבל לא שבכלל לא משתמשים בSATA). אם כן אין למעשה שימוש בטכנולוגיה הזו. אסוס מצאה שימוש עם המתאם הזה, והוא התקנת שני SATA כ RAID 0 ואז להנות ממהירות יותר גבוהה מ SATA רגיל. 

 

זה די חסר תועלת מכל כיוון שלא תסתכל על זה. המחיר של 2 כונני SATA SSD (שבRAID 0 אתה מקבל רק חצי נפח) ומתאם יותר יקר מ בודד בנפח זה ופחות מהיר ממנו. 

בכל מקרה בשימוש עם SATA בודד וההתקן הזה כנראה שלא תורגש שום תועלת. 

 

אם אין לך חיבור M.2 על הלוח אתה יכול להשתמש בזה כמתאם לסתם SATA , אבל אין להם יתרון על כונני 2.5.   

 

לכן חוזרים להודעתי הראשונה שאם אתה רוצה יותר מהיר מ SATA SSD אתה יכול לקנות את מתאם הנ"ל. אם בכלל ללוח שלך יש אפשרות ל boot מ pcie, ואם יש לך מספיק נתיבי pcie, ולהסבר שלשימושים יומיומיים זה חסר משמעות. 

 

לא הצלחתי להבין ממה שצרפת כמה נתיבי pcie יש בפועל, זה תלוי בלוח שלך, במעבד שלך ובערכת שבבים. אם החלטת שזה כן משמעותי עבורך ואם יש תאימות תקנה nvme SSD, תכתוב פה את דגם המעבד והלוח, ותבקש יפה מ @smalul לבדוק האם כל התנאים הנ''ל מתקיימים. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני מבין מפה: 

https://www.gigabyte.com/us/Press/News/1358

החל מביוס f7a יש תמיכה באתחול מ . כך שלכאורה המתאם שקישרתי אליו מאמזון אמור לעבוד עם MVMe שעליך לקנות בנפרד.  

ציטוט של nachum37

 

עדיין אני לא בטוח, וגם לא ברור כמה pcie lanes נותרים (אגב אתה משתמש בכ. מסך? איזה?)

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...