מחשב נכבה בהפעלת תוכנות גרפיות כבדות - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נכבה בהפעלת תוכנות גרפיות כבדות


Toolbox

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני חבר בפורומים פה כבר לא מעט זמן ולמדתי המון כל פעם שהייתי צריך לקנות מחשב חדש או שנתקלתי בתקלה (בד"כ לא הייתי צריך אפילו לשאול, אלא רק לחפש מספיק). אז דבר ראשון תודה!

 

בזמן האחרון במחשב של אשתי נתקלנו בתקלה קצת משונה. אני כמעט תמיד מצליח למצוא מאיפה מגיעה הבעיה, אבל הפעם אני אשמח להתייעץ.

בכל הפעלה של תוכנה גרפית כבדה (לרוב משחקי מחשב) לאחר מספר שניות עד כמה דקות המחשב פשוט נכבה, כאילו משהו "קופץ" בפנים. אפשר להדליק אותו מחדש ישר לאחר מכן, והוא עובד בסדר גמור עד לרגע שבו היא תנסה להפעיל משהו גרפי שוב.

החשד המרכזי שלי היה כרטיס המסך, אבל זה בד"כ מתבטא בארטיפקטים אם זה חומרה או במסך כחול אם מדובר בדרייבר.

הורדת ההגדרות הגרפיות במשחק (Guild Wars 2 לצורך העניין) פתרה לחלוטין את הבעיה - אבל המערכת מספיק חזקה כדי להפעיל על הגדרות מקסימאליות. התקלה הופיעה גם ב World of Tanks ומשחקים אחרים, ונפתרה באותה צורה.

נקיון באוויר דחוס של גופי הקירור והמאווררים נתנו רושם שהמחשב החזיק עוד קצת זמן, אבל בסוף נכבה שוב. לאחר שהוא נכבה פעם אחת בד"כ הוא ייכבה יותר מהר בפעם הבאה שאני אנסה להפעיל משחק/תוכנה גרפית בעומס מלא.

החשוד הבא הוא התחממות יתר, אבל בדקתי ב GPU-Z והטמפ' תקינות, מעבר לזה שכל המאווררים עובדים כמו שצריך, ולפעמים המחשב נכבה בתוך כמה שניות שלדעתי לא מספיקות כדי להגיע לטמפ' בעייתיות.

 

כרגע החדש שלי הוא הספק. מדובר בספק טוב ואמין, אבל יכול להיות שהוא מתחמם יתר על המידה (איך בודקים את זה?!) או שהוא תקול ולא מספק מתח גבוה מספיק כשהכרטיס מסך עובד בעומס?

אין לי מושג איך בודקים דבר כזה. אין לי בעיה להחליף את החלק התקול, בין אם זה ספק או כרטיס מסך... אבל אני לא רוצה לבזבז כסף על חלק תקין ולגלות שמשהו אחר תקול, או שאני יכול לפתור את התקלה בהחלפת משחה טרמית או מאוורר.

 

אני מאוד מאוד אשמח לרעיונות/תגובות. כמו שזה נראה כרגע אני אקח את המחשב לחנות שבה קניתי אותו ואתן להם את כל המידע, אני מניח שיש להם את הכלים לחזור אלי עם תשובות (מצד שני גם יש להם אינטרס להחליף לי חלקים תקולים, כי אף חלק כבר לא מכוסה באחריות).

 

יש לי מחשב עם מפרט זהה, אני יכול להחליף חלקים בין המחשבים כדי לבדוק מה תקול... כרטיס מסך זה עניין פשוט, ספק זה כבר כאב ראש אבל גם את זה אני יכול לעשות. 

 

המפרט:

לוח אם: GIGABYTE GA-B85-HD3

מעבד: Intel i5-4590

זיכרון: Kingston HyperX Fury black, -1600, CL10 - 8 GB Kit

כרטיס מסך: PowerColor R9 290

כוננים קשיחים: SSD disk MX100 256GB

Seagate Barracuda 1TB

ספק: Seasonic G-550

מארז (במידה ורלוונטי לקירור): Antec Performance Series P100

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שהבנתה הבעיה יכולה לנבוע מהרבה סיבות

אתה אומר שהטמפרטורות סבירות {גם למעבד ?}

 

הייתי מתחיל בהסרה מלאה של דרייבר כרטיס מסך והתקנה מחדש {גירסה עדקנית }

אם יש כרטיס מסך נוסף בבית אתה יכול להחליף לבדיקה {אם אתה יודע להתעשק עם החומרה }

כמובן אם יש ספק נוסף שיתאים לדרישות זרם של המחשב אפשר לבדוק איתו

 

וכמו תמיד אפשר לבדוק אבל לא נראה לי שזה הבעיה

מקווה שיעזור

אני אחזור עוד כמה שעות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטמפרטורות בסדר לחלוטין, אחרת הייתי יודע בדיוק מאיפה הבעיה מגיעה והייתי מחליף/מתקן/מנקה מאווררים או מחליף משחה טרמית.

 

האמת שהדרייבר זאת אפשרות סבירה, אבל תקלה בדרייבר בד"כ יוצרת הודעת שגיאה כלשהי ולא מכבה את המחשב לחלוטין באופן רנדומלי תוך מספר שניות או דקות מהפעלת תוכנה גרפית כבדה. אני אנסה להוריד ולהתקין מחדש בכל מקרה.

 

אין לי שום בעיה להתעסק עם חומרה, בניתי את שני המחשבים שלנו בעצמי. כמו שאמרתי, יש לנו חומרה זהה בשני המחשבים (מלבד כרטיס מסך שאצלי הוחלף, פשוט דגם אחר אבל אותו שבב) ככה שאני יכול להחליף חומרה בין המחשבים. אני אנסה אולי כרטיס מסך, זה עניין פשוט. להחליף ספק זה כבר כאב ראש רציני... למרות שאם אני זוכר נכון ה Seasonic שלנו הוא מודולרי אז אולי תהיה אפשרות רק לנתק את הכבלים מהספק עצמו ולא מכל שאר הרכיבים.

 

בכל מקרה, רעיונות שיחסכו לי זמן (שיטות פשוטות לבדיקת הרכיבים בלי להתחיל להחליף חומרה) יתקבלו בברכה, הבעיה שלי היא זמן להתעסק עם זה. כמו שזה נראה לפני יום שני אחה"צ לא תהיה לי כמעט דקה לנשום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מציין כי רמת החום סבירה - לדעתי כדאי להתעכב על נושא ספק הכח - יכול להיות מאוד שברגע שאתה מעמיס על המערכת אז אתה "שואב" יותר ממה שהספק יכול לספק (כן אני יודע 550 - אבל קח בחשבון ש-550 הוא לא באמת 550 גם בספקים הדי יקרים )

כמו כן - להערכתי - כרטיס המסך שלך יכול בקלות להגיע לתצרוכת עצמאית של כ-300W אם לא יותר מזה.

 

אז כדאי לנסות לבדוק אם ספק אחר 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...