לבטים לגבי קניית ראוטר חדש ומודם, תשתית adsl - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לבטים לגבי קניית ראוטר חדש ומודם, תשתית adsl


Brenner

Recommended Posts

שלום לכולכם.

 

אני מחובר לתשתית , חבילת T15 (ישן מאוד, אני יודע), וברשותי מסוג dsl-2760u/e1, שניתן לי עוד מהתקופה הארכאית בבזק שניתן היה לקבל ראוטר בלי לשלם שכירות על אחד כזה לנצח נצחים.

בשבועות האחרונים, היו לי מדי פעם נפילות בקישור באופן שאני עדיין מסוגל להתחבר לראוטר, אך לא לאינטרנט. כך בכל המכשירים, הבעיה אינה במחשב. הנפילות נמשכות דקות בודדות ומתקנות מעצמן.

בשיחה עם הם טוענים שבדקו ולא מדובר בתקלה בתשתית שלהם.

ניסיתי להריץ כמה בדיקות משלי: בעת נפילה כזו, גם האתר www.bezeq.co.il אינו זמין. הבנתי שהאתר הזה אמור להיות זמין אם התשתית תקינה והבעיה היא רק בספק התוכן (האם זה בכלל נכון??)

מנגד, כשאני מריץ את כלי ה-diagnoistics של הנתב, ההבדל היחיד בין זמן של נפילה לזמן תקין הוא ש ping default gateway  מחזיר שגיאה (בכל רגע אחר הוא מחזיר pass). אז האם זה לא מבטא שגיאה אצל ספק התוכן דווקא? איני יודע, ואני לא מצליח להבין...

 

עוד בנוסף, אני משתמש ב-chromecast ולאחרונה אני חווה איבוד שליטה עליו. כלומר, אני מריץ משהו דרכו, אבל לאחר זמן מה הסרטון ממשיך לרוץ ואילו הסמארטפון שלי לא שולט עליו יותר (לא ניתן לעצור, לשנות ווליום וכו'...)

על פניו זו נראית בעיה שונה לחלוטין מהבעיה שתוארה קודם. אבל אני לא באמת יודע.

 

לאור התקלות שאני לא מצליח לפתור ובגלל שמדובר בראוטר ישן ומעאפן שבזק נתנו, חשבתי קודם לבטל כל אפשרות של תקלה במכשירים שלי ולקנות (לא לשכור) ראוטר חדש. אבל כאן נפתחו שערי גיהנום.

אז הבנתי קודם כל שמודמים עכשיו לא ניתנים בחינם, ויש צורך לשכור או לקנות גם כאלו. ראיתי שישנם נתבים הכוללים מודמים. אחד שאמור היה להיות סבבה לכאורה הוא ה vr600 של Tp-link. ראיתי שהמליצו עליו כאן בפורום.

אבל מנגד, בדיקה מדוקדקת יותר מעלה שלקוחות, במיוחד כאן בארץ, מאוד מבואסים עליו. מסתבר (האם זה נכון) שבארץ מוכרים גירסה ישנה שלו שחסומה לעידכונים, והגירסה זו בעצמה חווה ניתוקים יומיומיים. זה לחלוטין counter-productive כי את זה בדיוק אני מנסה לפתור.

אז חשבתי ללכת בעקבות המלצה חמה אחרת, ה- archer c7. אבל עכשיו בעיה חדשה, כי לנתב הזה אין מודם. אז אם כך, איך בכלל אנשים אחרים עושים בו שימוש? חשבתי פשוט לקנות מודם adsl/vdsl, אבל אני לא מוצא אפשרות כזו בכלל. האם יש איזשהו גוף שמוכר כזה? האם זה חייב לבוא עם משל עצמו? - אז למה בכלל שאצטרך את archer c7? ואם זה ככה, איך זה בכלל שעדיין מוכרים archer c7, או נתבים אחרים ללא מודם, בארץ? לא מצליח להבין כאן את פלח השוק... מבלבל מדי...

 

אנא המלצתכם.

מה הקונפיגורציה שהכי תתאים לי?

אני מוכן להשקיע את הכסף הדרוש. אבל באמת חשוב לי שהחומרה שאני קונה תהיה יציבה ואיכותית. כמו כן, אני מעוניין שזה יהיה כמה שיותר פשוט לתפעול, plug and play. האפשרות לחבר שני נתבים שונים, רק בשביל שבאחד מהם יהיה מודם, ושאת שניהם צריך לקנפג, לא קוסמת לי במיוחד. מוכן לשקול אותה אם אין אופציה אמינה אחרת.

 

תודה לכם.

 

כמו כן, אם מישהו יכול להדריך אותי כיצד אני יכול לאבחן תקלות שכאלו כדי לדעת אם מדובר בבעיית תשתית, בעיית ספק תוכן, או בעיית מיכשור - אודה לכם מאוד.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הביקורת שיש ב-ZAP על ה-VR600 מתייחסת לגרסא ישנה שכבר אינה רלוונטית - אם אתה רוכש את גרסא V2 של ה-VR600 הרי שתקבל מוצר הזהה לזה הנמכר בחו"ל ומתעדכן קושחתית ישירות מהיצרן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...