מתקרבים אל החנויות: מעבדים חדשים של אינטל מופיעים באמאזון - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתקרבים אל החנויות: מעבדים חדשים של אינטל מופיעים באמאזון


Recommended Posts

רק להסתכל על ה CORE/THREADS האם יהי לנו 4/8? האם יהיה 8/16 במחיר I7 עממי? TICK-TOCK נגמר וזה מובן אבל עושה רושם שמתבשל משהו חדש ועכשיו זה מכירת חיסול. (חיסול מאפיין של = ללא שדרוג עתידי) ועדיין אני אחכה לתגובה של . בתקווה שזה יגרום לאינטל להשתגע עוד קצת. 3570K עם GTX970 על 16-1886Z _ עדיין עושה עבודה מצויינת!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של shahafp

שאלה למביני דבר, האם המעבדים המדוברים הם פשוט "סירוס" של מעבדים רגילים? האם באמת יש הבדל בעלות? ז"א יצור של i7 לצורך העניין עולה יותר מיצור של I5?

אני לא מומחה (בנתיים) אבל לפי ההיגיון המאוד פשוט שלי, על פיסת סיליקון של מעבד i7 יש יותר טרנזיסטורים מאשר על i5 ולכן לוקח יותר זמן לייצר אותם ובטח גם התכנון ההנדסי הזדקק ליותר משאבים. אבל לומר שזאת הסיבה שעומדת מאחורי המחירים.. לא נשמע נכון.
 בגדול כל הזמן מצליחים להגדיל את מספר הטרנזיסטורים על בודד (חוק מור) ולכן לדעתי זה פחות העיניין כאן.

בנוסף, בסופו של דבר אני די בטוח שתמחור המעבדים עובד על פי ההיגיון שאומר חזק יותר => יקר יותר.
מחלקת התמחור החליטה מה יהיו מדרגות המחיר בין מעבד למעבד לפי איזשהו היגיון של השוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ככה זה עובד. אינטל מייצרת במפעל חתיכת סיליקון אחת (וופר) שעליה יש כמה מאות שכולם מתוכננים להיות בדיוק אותו דבר. העניין הוא שתהליך היצור לא מושלם, חלק יוצאים פגומים ממש ובין האחרים יש הבדלים יותר קטנים כמו בצריכת החשמל ובתדר המקסימלי שהם מצליחים לעבוד בו יציב. כדי לא לזרוק לפח סיליקון יקר אז אחרי היצור בודקים וממיינים את כל החלקים: - אם יש או שתיים פגומות אז מכבים שתי ליבות והמעבד יהיה i3 - אם יש CACHE פגום אז מכבים חלק מה-CACHE והמעבד יהיה i5 - אם הכל תקין אז המעבד יהיה i7 כמובן שבמציאות זה הרבה יותר מסובך מזה אבל זה ההסבר הבסיסי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@e10hs

כל השבבים מיוצרים בתצורה של המעבד הכי "חזק". כרגע מדובר על ה i7-8700K. לאחר מכן המעבדים עוברים סדרת מבחנים שלפיהם נקבע כמה ליבות תקינות יש במעבד, מהו התדר המינימלי שבו המעבד עובד ללא שגיאות וכמה מטמון תקין יש במעבד. הפשטה של התהליך:

אם הכל תקין (6 ליבות עיבוד תקינות, HT תקין ו 12MB של זיכרון מטמון תקינים) והמעבד מסוגל לעבוד בתדר של לפחות 3.7GHz, המעבד יסווג כ i7-8700K.

אם הכל תקין, אך המעבד אינו מסוגל לעבוד בצורה תקינה בתדר של 3.7GHz, שהוא תדר הבסיס של ה i7-8700K, אך כן מסוגל לעבוד בתדר של 3.2GHz, אז המעבד יסווג כ i7-8700.

אם הכל תקין אך יש בעיה בפעולת ה HT או/ו עד 3MB של מטמון אינם תקינים - המעבד יסווג כ Core i5, בהתאם לתדר שבו הוא מסוגל לעבוד ללא שגיאות.

אם יש בעיה ב HT או/ו בליבה אחת או שתיים או/ו בעד 4MB של מטמון אך הוא מסוגל לעבוד בתדר של לפחות 4GHz - המעבד יסווג כ Core i3-8350K.

אם יש בעיה ב HT או/ו בליבה אחת או שתיים או/ו בעד 6MB של מטמון אך הוא מסוגל לעבוד בתדר של לפחות 3.6GHz - המעבד יסווג כ Core i3-8100.

כמובן שיש גם את עניין תדר הטורבו ואת הליבה הגרפית, אבל אני מניח שהעיקרון ברור.

 

אולי שאלת את עצמך - אם יש בעיה בתכונה מסויימת אך לא באחרת, מדובר מגבילים את שתיהן (למשל אם יש בעיה עם ה HT אך אין בעיה עם זיכרון המטמון, מדוע לא מוכרים את המעבד כ Core i5 או כ Core i3 עם 12MB של זיכרון מטמון)? התשובה היא פשוטה - לא יכול להיות שלא תהיה אחידות בין המעבדים מאותו הדגם בדיוק והתכונות שלו יהיו עניין של מזל (אחד יקבל מעבד Core i3-8100 עם 12MB של L3 ואחד יקבל Core i3-8100 עם 6MB של L3). אני מניח שגם לא מעוניינים להציע כל כך הרבה דגמים דומים של (לכל השילובים/פרמוטציות) כי אז ללקוח תהיה בעיה לבחור.

 

הנה קישור להשוואה בין תכונות מעבדי הדור השמיני (ה Coffee Lake) של (למקרה שמישהו לא יודע איך למצוא את הנתונים האלו):

https://ark.intel.com/compare/126688,126689,126685,126687,126686,126684

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...