עידן חדש ב-Chrome: חוסם פרסומות מובנה לכולם - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עידן חדש ב-Chrome: חוסם פרסומות מובנה לכולם


yonatan.mendelson

Recommended Posts

לא הבנתי על איזה מודל עסקי מדובר.. כל חברה או גוף אחר יכול מעתה ואילך להציג פרסומות ("לא מעיקות") שלא ייחסמו על ידי גם לא דרך . הרי אסור לגוגל לחסום את כל הפרסומות ולהשאיר רק את הפרסומות שלהם, לא? זו אפליה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, מותר להם לעשות מה שהם רוצים...

מעבר לזה, המודל הוא לא לחסום את כולם חוץ מעצמם, והוא גם לא לפתח חוסם פרסומות שיתחרה ו"ינצח" את adblock, הם רוצים פשוט לייתר את השוק של חוסמי הפרסומות - שחוסמים גם את הפרסומות שלהם (adsense).

קהל היעד של המטרה הזאת הוא לא אנשים טכנולוגיים שמתקינים חוסמי פרסומות בתור פרנציפ והשתמשו בפיירפוקס עם אדבלוק בזמן ש-IE עדיין תפס 90% מהשוק, אלא כל האנשים ה"רגילים" שגילו את חוסמי הפרסומות פשוט כי הם לא היו מסוגלים להתמודד עם האינטרנט (נסו להיכנס רגע ל-YNET..) בלי זה.

 

ברגע שהדפדפן יחסום את הפרסומות המציקות של האינטרנט, וישאיר רק פרסומות לגיטימיות, האינטרנט יהיה מקום נחמד יותר לגלוש בו.

ואז, באופן דיי וודאי, פחות אנשים יתקינו חוסמי פרסומות צד-3. כמה פחות? לא יודע. אבל דיי וודאי להניח שפחות.

ואז, בהגדרה, הרווח של יעלה.

זה המודל.

 

האם עדיין יהיו אנשים שיתקינו אדבלוק ויחסמו הכל? בוודאי.

האם רוצים לשכנע אותם "לעבור לחוסם שלהם"? בוודאי שלא, הם לא מעוניינים לחסום את הפרסומות באינטרנט, אין להם שום כוונה לפתח חוסם פרסומות מתקדם - יש להם אינטרס בדיוק הפוך.

כל מה שהם רוצים זה לגרום לאינטרנט להיות ידידותי יותר, על מנת לגרום להורדה של אחוז השימוש בחוסמי פרסומות (ולו באחוזים בודדים - זה שווה ערך למיליוני דולרים!), והם עושים את זה על ידי חסימת פרסומות. גאוני!
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תדאג, תהיה בטוח שגוגל מכירה את כל זה ;) וגם אחרי שיחסמו את זה, יגיעו עוד טריקים מעצבנים חחחחחחח חלונות קופצים - נחסם, אז טאבים קופצים - נחסם ועכשיו הקפצת האתר לטאב חדש ומעבר לפרסומת, וכאשר זה יחסם, נראה מה עוד יעזו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסה"כ זה צעד מעולה, כי שמים גבול לטירוף הפרסומות, זה כמו שברחוב נתקע פרסומת באמצע הכביש על מחסום שיפתח אחרי כל פעם שרכב נעצר לפניו ונאלץ לצפות בו, מה שבאמת לא תורם לפרסום. יש אתרים שהתאוות ממון עולה להם לראש, לא יודע איך זה עוזר להם להרוויח אם בעיקר כל האתר שלהם פרסומות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסבר איך החוסם פרסומות בכרום יעבוד:

הדפדפן יבדוק אם האתר נמצא ב"רשימה השחורה", אם הוא לא אז לא תתבצע חסימה של פרסומות.

אם כן, תתבצע חסימה של כל הפרסומות בעזרת EasyList המוכר.

 

איך אתר נכנס לרשימה השוחרה?

גוגל תסרוק אתרים האם הפרסומות שם עומדות בסטנדרטים שהיא קבעה (כלומר לא מציקים/מפריעים), אם לא, הוא נכנס לרשימה.

בעלי אתרים יכולים לערר על ההחלטה ו/או לתקן את הפרסומות ולבקש בדיקה מחדש.

 

כמו שאתם רואים המטרה של זה לא לחסום פרסומות באופן רחב ובטח שלא להתחרות בחוסמי הפרסומות הקיימים, 

כל המטרה זה "לחנך" את בעלי האתרים לא להציג פרסומות שמציקות לגולשים וכך למנוע את המצב שיותר ויותר גולשים מתקינים חוסמי פרסומות שפוגעים גם בגוגל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת התבלבלת חחחחחח שלט ענק של פרסומת לצד כביש מהיר זה לא פרסומת מציקה, היית צריך לרשום למשל, מחסום באמצע כביש מהיר עם פרסומת ענקית עליו (ואז כולם צריכים לעצור בגלל הפרסומת), או למשל להטות את הכביש מהיר בשביל לתקוע שלט פרסומת על אותו הקו הישר (ואז כולם עושים סיבוב רק בגלל איזה פרסומת)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראית איך נראה נתיבי איילון באיזור תל אביב?? בדיוק כמו שYNET נראה בלי חוסם פרסומות.... המטרה של שלטי פרסום זה לגרום לך להפסיק להסתכל על מה שהסתכלת עד עכשיו ולהסתכל על השלט. ממש לא מה שאתה רוצה לעשות בזמן נהיגה. אבל הנה זה קיים. חוקי? יאפ. הגיוני? תלוי את מי שואלים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...