מעכשיו גם בשקלים חדשים: Steam החלה לתמוך במטבעות חדשים - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעכשיו גם בשקלים חדשים: Steam החלה לתמוך במטבעות חדשים


yonatan.mendelson

Recommended Posts

נכון שסטים תמיד הייתה זמינה בארץ, אבל כאשר עוברים למטבע מקומי, וואלב שולחת המלצות על סמך שער החליפין וטרנדים בשוק והמפיצים יכולים לשנות את המחיר הסופי על פי ראות עיניהם, ופה בעצם קבור הכלב. שמעתי לפחות על מקרה אחד של נציג מסטים שמסר שהמחירים משתנים רק לצורך חסכון בעמלות המרה, אבל קשה לדעת אם זה יהיה נכון גם בעתיד... השאלה הגדולה היא אם בשלב מסוים נצטרך לשלם מע"מ גם על מוצרים דיגיטליים מבחינת החוק בארץ, אז נראה עלייה דרמטית במחירים, וזה יכול להיות די קרוב: https://www.themarker.com/technation/1.2882499

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא המחירים בנטפליקס מאוד הוגנים ביחס למחירים המקוריים. החבילה הכי גבוהה עולה 14 דולר ובארץ עולה 50 שקלים שהם 14 דולר וכמה סנטים בודדים. מפרגן מאוד לנטפליקס בקטע הזה. הלוואי שגם התרגום של המחירים מדולרים לשקלים בסטים יהיה כמו בנטפליקס... אבל אכן יש הרגשה שיש פה פתח למניפולציה של המחירים לפי רמת השוק המקומי. וכמו כמעט כל דבר אחר במדינה הזאת, יהיה יותר יקר מהמקור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה רק אצלי או שעכשיו לא ניתן לקנות את 5 בסטים? דף המוצר מופיע אבל אין מחיר או אפשרות לקנות אותו... אני יודע שיש משחקים שאסור למכור בארץ (כמו Wolfenstein החדשים והם כלל לא מופיעים בחיפוש) אבל עד לפני השינוי כן היה אפשר לקנות GTA5 דרך סטים בארץ. מוזר.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רק אצלך. לא ניתן לקנות כעת משחקים שהמפיצים שלהם לא קבעו מחיר בשקלים (או הסכימו פשוט לשער ההמרה). בינהם כמעט כל המשחקים של 2K, , . אגב, באופן לא מפתיע רוב המשחקים עולים בממוצע כ-10% יותר מאשר היו בדולרים, המצב הקודם היה עדיף בהרבה - אפילו חברות האשראי לא עשקו אותנו כל כך. כל הכבוד ל- על היוזמה, חסכו לי הרבה כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק קחו בחשבון שהמחירים של בממוצע גבוהים יותר מהמחירים שהיו בדולארים.

הסיבה היא ש הם אלו שעושים את המרת במטבע בשווי המרה הגבוה ביותר בנוסף ללקיחת אחוז המרה גבוה יותר והמרת מחירים לערך גבוה יותר.

 

מה הכוונה, משחק שהיום עולה 19.99$ ובפועל היה עולה 20.5$ שזה בערך 72.5 שקל בגלל שחברת האשראי היתה עושה המרה בנגיד 3%, עכשיו המחיר של המשחק הוא 74.5 שקל, בגלל ש לקחו 6% עלות המרה.

משחק AAA שעולה 59.99$ ובפועל היה 61.7$ (217.3 שקל בערך), עכשיו עולה 239.9 שקל, שזה גם עלות המרה, וגם רווח נוסף של על חשבוננו.

 

זה יכול ולא יכול לקחת בחשבון שינויים בדולר. כלומר כשהדולר נמוך, אנחנו רק מפסידים את הירידה. כשהוא גבוה, אני גם מפסידים, כי כמובן ש steam לא תפסיד את ההמרה.

 

יש כמובן חריגים, אבל הם בהכרח לא יהיו משחקים פופולאריים, והמחיר שלהם נמוך בגלל שהמחירה שלהם בארץ בטח נמוכה, אז לא איכפת להם שאולי מישהו בכל זאת יקנה. הם כמובן לא מפסידים.

בגדול, די נדפקנו. steam עשו double dipping בהמרות וברווחים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא קשור לעמלות של סטים, המפיצות צריכות לקבוע מחיר עבור כל מטבע. כמו בדוגמא הראשונה, Assassin creed החדש עולה 60 דולר. בהמרה ישירה זה 211 ש"ח אבל המחיר הנקוב הוא 240, זה הכפלה ב-4, יוצא להם מספר עגול ושם זה נגמר... זה הרבה יותר מ-6% עמלה כזאת אחרת, זה כמעט 15% הפרש עוד לפני עמלות המרה של חברות האשראי.

 

גם למי שקונה כמוני, רק במבצעים ודילים וכו' - זה דפיקה רצינית. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם 240 שקל לעומת 211 אני יכול לחיות

אבל אם אתה רוצה לראות חזירות אמיתית תסתכל על 5

350 שקל! = 99.5 דולר נכון לרגע זה לעומת ה- 60 דולר שהוא נמכר בכל מקום אחר בעולם

 

זה בנוסף לכל הבאלגן שהם עושים עם מיקרו טרנזאקציות זה למה רוקסטאר לא הולכים לקבל ממני עוד שקל לעולם, לא הולך לקנות משחקים שלהם יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...