זכרון 8GB קינגסטון - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זכרון 8GB קינגסטון


XCG120

Recommended Posts

שלום,

 

יש ברשותי לוח אם של אסוס דגם RAMPAGE FORMULA X48 LGA 775

עכשיו ברצוני לעשות מערך של 8ג"ב רכשתי 2 קיטים של 4ג"ב דגם KINGSTONE  KHX8500D2K2/4G  שיוצר ביחד 8ג"ב זכרון

 

עכשיו כאשר שמתי את ארבעת הזכרונות בסלוטים בלוח האם ואני מדליק את המחשב ,המחשב נשאר על מסך שחור ולא מגיע למצב של ביוס כלום מסך שחור וזהוא. המחשב נידלק וגם המסך אבל אין ביוס וגם לא תהליך הבדיקה של הביוס עים הציפצופים ,אבל כאשר אני שם רק 4ג"ב זה מסתדר והמחשב נידלק ומזוהה עים 4ג"ב זכרון

 

מה הסיבה למצב זה? מה עלי לעשות למה המחשב לא עולה ולא מגיע אפילו לביוס במצב של 8ג"ב .

 

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אים הבנתי אותך נכון צריך מערך של כול כרטיס זכרון של 2ג"ב לכול חריץ אבל זה מה שעשיתי לכול כניסת בלוח האם שיש בעצם ארבע חריצי ,שמתי 2ג"ב של לכול חריץ כפול 4 וזה יוצא לי 8 ג"ב.או שצריך בעצם שתי כרטיסי שכול כרטיס זיכרון מכיל 4ג"ב כפול 2 כלומר בתוך שתי חריצי זיכרון לשים בכול אחד 4ג"ב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, בקריאה שלישית, עכשיו, הבנתי מה כתבת.  :)

טוב, סיבות לא חסר. לך תדע.

עצתי לך, תעלה את המחשב עם 4 גיגה, תוודא שהביוס על הגדרות ה - default שלו,

בייחוד בכל הקשור לזכרונות, כלומר שהכל על auto, התיזמונים, המכפלות וכו' וכו'.

 

אחרי כן תנסה להוסיף את הקיט השני. בלוחות של פעם הרגישות הייתה גדולה יותר ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@XCG120

קודם כל אני אתחיל בכך שהיית צריך להתייעץ לפני רכישת הזיכרון - יש לך לוח אם (RAMPAGE FORMULA של Asus) דיי מיושן העושה שימוש בזיכרון ובתושבת 775. אני לא חושב שכדאי להשקיע כסף במערכות כאלו ישנות אלא אם כן מדובר בהשקעה קטנה או בקניית רכיב שיכול לשמש אותך גם במחשב הבא (למשל כונן SSD). אני ממש מקווה שלא שילמת הרבה עבור הזיכרון.

 

בנוגע לזיכרון עצמו - קנית את זיכרון ה DDR2 הכי "מהיר" שקיים - ה KHX8500D2K2/4G של הוא סט של 2 מודולי בנפח 2GB כל אחד המסוגלים לעבוד בתדר של 1066MHz בתיזמונים של 5-5-5-15.

 

העניין הוא כזה - לוח האם שלך מסוגל לעבוד עם זיכרון בנפח מקסימלי של 8GB, לך יש 4 מודולי זיכרון בנפח 2GB כל אחד, כך שסה"כ יש לך 8GB של זיכרון, כך שלכאורה אין בעיה. זיכרון DDR2 בד"כ עובד במתח של 1.8V הזיכרון שאתה רכשת מסוגל לעבוד בתדר של 800MHz ובתיזמונים של 5-5-5-18 במתח של 1.8V, כאשר רק במתח של 2.2V הוא מסוגל לעבוד בתדר של 1066MHz ובתיזמונים של 5-5-5-15. זה אולי הגורם לבעיה - לוח האם אולי מנסה להפעיל את הזיכרון בתדר של 1066MHz אך במתח נמוך יותר (מתח של 2.2V לזיכרון DDR2 הוא ממש לא מתח סטנדרטי). במקרה כזה אני אציע לנסות את ההצעות של @askme ו @Gimel. אני חושב שקודם כל תדאג להפעיל את המחשב ותגיע למסך הביוס. שם תכוון ידנית את הזיכרון לעבוד בתדר של 800MHz ובתיזמונים של 5-5-5-18. שמור את ההגדרות והתקן את כל ארבעת מודולי הזיכרון. אם במצב זה המחשב עובד הרי שמדובר בעניין של הגדרות ואתה תצטרך "לשחק" עם המתח, התדר והתיזמונים לזיכרון אם ברצונך להפעילם במלוא הפוטנציאל שלהם, כלומר בתדר של 1066MHz ובתיזמונים של 5-5-5-15.

 

דברים נוספים:

א. לפי החוברת של לוח האם (בעמוד 2-16) הזיכרון יכול לעבוד בתדר של 1066MHz רק אם ה FSB הוא 1066MHz או 1333MHz. אם המעבד שלך (שלא ציינת את דגמו) עובד ב FSB נמוך יותר יכול להיות שלא תצליח להפעיל את הזיכרון בתדר של 1066MHz. בכל מקרה יהיה עליך לקבוע את תדר הזיכרון באופן ידני בביוס.

יש לציין כי באופן רישמי ערכת השבבים X48 תומכת בזיכרון DDR2 בתדר מקסימלי של 800MHz, אך בלוח הזה איפשרו לה לעבוד עם בתדר גבוה יותר.

ב. אני מציע שתבדוק כל מודול בנפרד בכדי לוודא שכל אחד מהמודולים שקנית תקינים. לפי חוברת לוח האם (עמוד 2-17) מודול זיכרון יחיד יש להתקין ב DIMM המסומן כ DIMM_A1 או כ DIMM_B1.

ג. בדומה - בדוק כל זוג מודולי זיכרון, כאשר יש להתקין את המודולים בחריצי ההרחבה המסומנים כ DIMM_A1 ו DIMM_B1.

ד. וודא שהביוס מעודכן לגירסתו האחרונה (1001 במקרה הזה), שכן חלק מעדכוני הביוס לעיתים יכולים לפתור בעיות עם הזיכרון.

ה. אם כל הזיכרונות תקינים ולא מדובר בבעיה של הגדרות יכול להיות שפשוט אחד מחריצי ההרחבה על לוח האם שלך לא תקין וזה הגורם לבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...