עבור לתוכן

שלה על אלקטרוניקה של אופניים חשמליים

Featured Replies

פורסם

אני לא בטוח אם עד עכשיו שאלו פה שאלות בנושא אופניים חשמליים, אבל מרגיש לי שכל מי שמתעסק בתחום לא באמת יודע חשמל וזורק מלא מידע באוויר שלא בהכרח מבוסס ואני לא יודע למי להאמין. מצרף פה דיון מפורום אחר שכתבתי בו,

 אני לא בטוח שאני מבין את המשמעות של וולט ואמפר שזה מתבטא בסוללה. ואני לא בטוח כמה אני סומך על התשובות שם במיוחד שהם באו מאנשי מכירות. 

בדיון בפורום שם, נאמר לי שולט כפול אמפר נותן ואט לשעה.. אבל גם ואט לשעה לא כזה ברור לי מה זה. דגם של אופניים בישראל לפי התקן זה 250 וואט למנוע. אז מה ההבדל בין ה250 ואט מנוע לבין ואט לשעה שיוצא כתוצאה מולט כפול אמפר? 

מקוהו שהבנתם אותי.. מצרף לכם את הדיון שנעשה שם שאולי תעשו לי סדר ותבינו מה שאלתי פה

 

http://www.eway.co.il/loungecpt/התייעצות-לפני-קנייה-mii2-או-scootair-wide-board/

פורסם

לא רואה בדיון הנ"ל אף נתון שקשור למנוע. כל מה שדובר שם זה על סוללות.

לא ניתן לדעת הספק של מנוע לפי סוללה המחוברת אליו.

גם האמפרים המוזכרים בדיון לא קשורים לעניין, כי מדובר על אמפר-שעה, שזה יחידות של קיבול ולא של זרם.

 

 

אני מאוד מקווה שזה לא לינק לפרסום, בדיוק כמו כל האשכול שם, שהוא מבדח בפני עצמו, במיוחד עם השורה האלמותית: "מנועים מסוג זה גם לא מתקלקלים לעולם" חח.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

אוף רק בלבלת אותי אותי יותר... זה בדיוק הבעיה בארץ, אתה רוצה לברר מידע על הנתונים של כלים חשמליים ואף אחד לא יודע לתת תשובה מקצועית וחוגגים על חוסר הידע..

הם לא אמרו לי על מנוע.. הם אמרו לי על טווח נסיעה , אבל לא הבנתי את החישוב ואיך הוא קשור לטווח נסיעה..

אז אולי תענו לי כאן?  מה בעצם אומר לי הוולט לשעה? ומה האמפר? ואיך מהם אני מסיק מה הוא טווח נסיעה במחזור טעינה אחד?

ולא סתם כי היבואן זרק לי מלא מספרים..

 

 

 

פורסם

אני יכול להסביר לך בתיאוריה, אבל אין לך הכלים למדוד את זה בפועל מול מנוע.

מתח=וולט=V של סוללה, בגדול זה מה שקובע את הסל"ד, שזה המהירות הסופית.

זרם=אמפר=A, בגדול אחראי על המומנט של המנוע. ככל שהמנוע מסוגל למשוך זרם גדול יותר, הוא יאיץ מהר יותר, ויעלה עליות מהר יותר.

אמפר/שעה, או אמפר לשעה=Ah, קיבול הסוללה. קובע כמה זמן הסוללה תאפשר לנסוע. לעיתים גם מחשבים את זה בוואט/שעה Wh.

 

בפועל, הנתונים שאתה מקבל זה רק מתח הסוללה והקיבול. הזרם המקסימלי של המנוע לא נתון, ולכן לא ניתן לדעת מה מהיר וחזק יותר.

למרות זאת, באין נתון של זרם, גם המתח אומר משהו. זה כי בסופו של דבר מה שגורם למנוע "לזוז" זה ההספק, שהוא מכפלה של המתח בזרם, ולכן אם המתח גבוה יותר, גם המומנט הסופי של המנוע יהיה גדול יותר (אם נניח שהזרם נשאר זהה).

 

מתח גבוה וקיבול גבוה דורשים תוספת של תאים לסוללה בצורות שונות; לכן סוללה עם מתח גבוה יותר תהייה בעלת קיבול נמוך יותר ולהפך לגודל פיזי נתון.

 

 

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

וואי אחי תודה על ההסבר... הם פשוט לא ממש עזרו לי באתר עם השאלות שלי לכן קצת חופר לך, אבל אני רוצה לוודא שהבנתי ..

חסר לי נתונים על רוב הדגמים..

אז נגיד נתפסתי על שני דגמים ושניהם 48 וולט, אז כדי להחליט איזה דגם מה הכי עדיף לי מבחינת חוזק מנוע ויכולת למשוך מנוע, להחליט לפי מי שיש לו אמפר חזק יותר?   

 

זאת אומרת אין מצב שדגם עם 36 וולט ו11 אמפר  הוא חזק יותר מדגם 48 וולט ו18 אמפר?  

 

וגם לא הבנתי בעניחן המהירות..כל הדגמים באתר רשום עליהם שזה 25 קמ"ש מבחינת מהירות, כי זה התקן בישראל לפי מה שהבנתי,  אבל תמיד שאתה מגיע לחנות עצמה  מתברר שהמהירות  של האופניים הרבה יותר גדולה, אז איך אני יכול לחשב מה המהירוי האמיתית לפני שאני מגיע לחנות?

 

מצרף לך שני דגמים שאני מתבלט ביניהם ואשמח אם תיתן לי הסבר לפי הנתונים של הדגמים האלה: 

 

http://www.eway.co.il/model/samurai-ebike/ אחד עם 36 ולט ואמפר 10. 4

 

http://www.eway.co.il/model/2017-silver-magnezyum-ebike/ השני 36 ולט ו11 אמפר

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
ציטוט של שחורי

אוף רק בלבלת אותי אותי יותר... זה בדיוק הבעיה בארץ, אתה רוצה לברר מידע על הנתונים של כלים חשמליים ואף אחד לא יודע לתת תשובה מקצועית וחוגגים על חוסר הידע..

הם לא אמרו לי על מנוע.. הם אמרו לי על טווח נסיעה , אבל לא הבנתי את החישוב ואיך הוא קשור לטווח נסיעה..

אז אולי תענו לי כאן?  מה בעצם אומר לי הוולט לשעה? ומה האמפר? ואיך מהם אני מסיק מה הוא טווח נסיעה במחזור טעינה אחד?

ולא סתם כי היבואן זרק לי מלא מספרים..

 

נעשה לך את החיים כלים יותר >> 

 

לכול סוללה באופניים חשמליים יש את הנתונים הבאים : 

איזה וולט יש לאותה סוללה (הכוח שהיא מוציאה ) , כמה אמפר (כמות הליטרים כמו ברכב מיכל הדלק ) .

 

המכפלה של הוולטג הקיים כפול האפר שקיים הוא האמפר שעה . 

סוללה של 37 וולט עם 13 אמפר תתיתן 481 וואט שעה . 

 

יש גם עוד מספר נתונים של c פריקה ועוד מספר נתונים שאני לא ירחיב פה כדי לא לבלבל אותך  .

 

הנתון שאתה מדבר עליו בעיניין המנועים והכוח זה עובד אחרת . 

כדי לדעת אותו אנחנו נכפיל את הוולטג הנתון כפול האמפר שמשחרר הבקר וזה יהיה ההספק שיקבל המנוע . 

 

סוללה מלאה 42 וולט (סוללת 36 וולט עם וולטג של 36 נומינל) כפול 7 אמפר מינמלי (בקר בסיסי וחוקי? לא בדיוק ותבין לבד למה ) 

יספק לנו 294 וואט . 

 

מערכת חשמלית של 36 וולט בהספק חסכוני תעשה לך 3.3 קילומטר על כל 1 אמפר סוללה (משקל רוכב של 70 קילו ) .

יבואנים לרוב לא יודעים מה הם מביאים לארץ .. 

מחפשים מוצר שקיים ופשוט מביאים אותו .. 

 

קרדיט לכל המידע נלקח מהאתר הזה .  

 

 

 

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים