הגבלת רוחב פס למחשבים ברשת ביתית - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הגבלת רוחב פס למחשבים ברשת ביתית


Judas Iscariot

Recommended Posts

יש לי ראוטר (בזק) - D-Link DSL 225. מחוברים אליו 2 מחשבים בחיבור ישיר, ויש גם wifi לסלולריים/ניידים מזדמנים וכד'. חיבור האינטרנט שלי הוא 40/3. הייתי רוצה להגדיר כי כל אחד מהמחשבים יכול לקחת במקסימום 20 בערוץ היורד ו-1.5 בערוץ העולה. 

איך אני יכול לעשות את זה? מצאתי כל מיני מדריכים המבקשים ממני ללכת תחת Advanced ל-Traffic Control - אבל אין לי אופציה כזו.

מצורף צילום מסך של הממשק אצלי.

 

Capture.PNG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנתבי ה-VDSL של אין אופציה כזו.  הגבלה על רוחב הפס, הן בערוץ העולה והן בערוץ היורד, יש רק בנתבים עצמאיים של חברות כמו EDIMAX ו-TP-LINK.  יש גם תוכנות שיודעות לטפל בנושא - חפש NETLIMITER.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מה שלביא הציע, ה"בעיה" היא ש-Net Limiter אינו חינמי וכן אצטרך להתקין אותו על כל מכשיר שבא ברשתי... עקרונית מה שהייתי רוצה הוא להגדיר ששני המחשבים הראשיים ברשת (שאמורים לפעול +- כל זמן) יוכלו לנצל לכל היותר חצי מרוחב הפס (על מנת שאם אחד מהם מוריד משהו למשל, שזה לא ייקח את כל רוחב הפס מהמחשב השני) וכי מכשירים "מזדמנים" (שלא הגדרתי מראש לפי כתובת ה- למשל) יוכלו לקבל לכל היותר 25% מרוחב הפס וכד'. אז Net Limiter הוא לא פתרון בשבילי =/ לכן גם היה הכי הגיוני לעשות Traffic Control ברמת הראוטר. העובדה שבזק חסמו את זה היא מדהימה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק בnetwork tools

אמור להיות שם QoS.

אין לי מודם כזה לא ניסיתי.

בכל מקרה הרעיון שלך פחות מומלץ, רצוי שתהיה הגבלה רק בזמן עומס, אין סיבה שבלי עומס תהיה הגבלה על המחשבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחת Network Tools יש לי QOS Classification. על זה מדובר?

 

כמו כן לגבי המגבלה, העניין הוא פשוט שאין לי שום שימוש ש"מצריך" 40 בערוץ היורד, ואני לא רוצה שאם אני מוריד משהו בטורנט (ו20 זה די והותר) אז המחשב השני בקושי יכול לנגן סרטון ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...