מבקש המלצה לנייח (4000 ש"ח) למגוון שימושים - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבקש המלצה לנייח (4000 ש"ח) למגוון שימושים


soundv

Recommended Posts

1. מה התקציב המקסימאלי? 4000

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? לנסות לחסוך

ב) במידת הצורך - עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? 500 ש"ח רק במידה ויש סיבה ממש טובה. 

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? אינטרנט, , עריכת - סרטונים שאורכם המירבי עד חצי שעה, עריכת וארגונם

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה). adobe lightroom - בין תדיר לכבד, Vegas Pro - תדיר, - עם הרבה (70!) לשוניות פתוחות, תוכנות לעריכת מוסיקה כגון Cubase - שימוש מזדמן

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין: לא

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב.

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך). מסך 24'

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)? מניח שבינוניות בהקשר לתוכנות שציינתי

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים. לא

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט? יכול להיות שאוכל לוותר על מארז (מה דעתכם?) יש לי את המארז הזה, אולי אוכל לוותר על רכישת כרטיס מסך (יש ברשותי את הכרטיס הזה)  , יש ברשותי הרדיסק למערכת ההפעלה SSD הזה

ברשותי מחשב משנת 2009 שבסה"כ מצליח לא רע לספק את צרכי, אם כי הוא קצת איטי בכל הקשור לעריכה וארגון של ב LIGHTROOM ובעריכת סרטונים ב VEGAS וכן עקב לשוניות רבות בכרום נוטה להתקע למספר שניות. המחשב כולל את המפרט הבא:

 

רכיב דגם הערות
לוח אם Gigabyte EP45C-UD3R  ver. x.x (775 1600Mhz, p45  
מעבד Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz  
ספק כח Corsair HX 520W series Active PFC 12cm fan Modular PSU בגלל בעיות במחשב, לפני מס' חודשים, הוחלף הספק באחד גנרי
הרדיסק1  Crucial MX300 2.5 Inch 275GB TLC SATA3 CT275MX300SSD1  
הרדיסק2 Disk|ST3000DM001-1CH166 ATA Device  3TB ההרדיסק עליו מאוכסנות התמונות
כ. מסך Zotac 9500GT zone edition silent 512MB GDDR2 DX10 HDTV 2xDVI PCI-E 2.0  

 

כן אשמח לקבל המלצה למארז+מאוורר וכן המלצה לכרטיס מסך, ואשמח לייעוץ האם אני יכול להשאיר את כרטיס המסך שברשותי , כמו כן לגבי המארז. המארז מגיע עם מאוורר אחד אחורי 120 + 2 מאווררים קדמיים 80. הם בני 9 שנים אבל אני מניח שאני יכול להחליף רק את המאווררים ולשמור על המארז . מה דעתכם?

 

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? 8

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)? לא

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? אין צורך במערכת הפעלה ואו אופיס יש צורך בהרכבת המחשב בחנות

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים. לא

9. מתי מתוכננת קניית המחשב? בגלל שהמחשב שלי מקרטע לאחרונה ולא ברורה התקלה, יכול לנוע בין שבוע לבין חודשיים.

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (לדוגמא תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה). החיבורים הנפוצים האחרונים (USB3, HDMI). לא חייב בלוטוס מובנה. לא יודע אם שווה להשקיע בתקנים הכי חדשים שיש כמו למשל . דעתכם?

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? כן, מעוניין במחשב לטווח ארוך. אופק שדרוג? אני לא יודע אם הדבר בכלל אפשרי וכמה זה מוסיף לתקציב. אם זה לא מייקר בצורה ניכרת אז התשובה חיובית. רצוי שיהיו סלוטים פנויים לשילוב כרטיסים בעתיד ואפשרות לחיבור מינימום של 6 התקני SATA 

12. הערות נוספות, פירוט מורחב ושונות:

חשוב שהמחשב יוכל להריץ אופיס+כרום+Lightroom (או כרום+sony vegas+אופיס) יחד ללא בעיה ובקלילות ושאני לא יצטרך לשדרג את המחשב תוך שלוש שנים.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי,

לגבי המארז וה- אתה בהחלט יכול להשאיר אותם. אבל היות והשקט מאוד חשוב לך הייתי ממליץ לך להחליף את המארז לאחד שקט יותר. לשיקולך, אבנה מפרט עם מארז.

לגבי הכרטיס מסך הוא עשה את שלו. חייב להחליף (במילים עדינות).

מאווררים כמו שאמרת, לא שווה לשמור אם אתה מחליף את המארז. אחרי 9 שנים אני מתאר לעצמי שהם מרעישים כמו טרקטור והיעילות שלהם נמוכה מאוד.

 

 

מפרט זה הורכב ב - www.TMS.co.il - חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

מעבד:
AMD RYZEN 5 1400 BOX
כמות: 1 - מחיר: ₪757

לוח אם:
Gigabyte GA-AB350M-D3H
כמות: 1 - מחיר: ₪398

מארז:
Corsair Carbide 100R Silent Mid Tower Black
כמות: 1 - מחיר: ₪256

ספק כוח:
Corsair VS550 550W PSU 80+
כמות: 1 - מחיר: ₪217

זיכרון:
DDR4 16G 3000 CL15 Corsair Vengeance LPX Black CMK16GX4M1B3000C15
כמות: 1 - מחיר: ₪635

כרטיס מסך:
Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G GV-N105TOC-4GD
כמות: 1 - מחיר: ₪716

קשיח למחשב שולחני:
Toshiba 2TB 3.5" SATA 3 1 Platter
כמות: 1 - מחיר: ₪275

קשיח למחשב שולחני:
Western Digital BLUE PC SSD 2.5" 7mm - 500GB
כמות: 1 - מחיר: ₪749

הרכבה:
הרכבת מערכת מחשב כולל בדיקות מלאות וחיווט ברמה גבוהה לחברי הפורומים חינם או בהזמנה מעל 3500 ש"ח - זמן הספקה בחנות עד 7 ימי עבודה
כמות: 1 - מחיר: ₪0

סה"כ: ₪4003

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים ללא ריבית.

מתחייבים למחיר משתלם ביותר עבור מפרט זהה.
http://www.tms.co.il/preview/spec/c18nuwhx

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משום מה חשבתי שביקשת קשיח של 2TB ו- של חצי טרה. עכשיו אני קולט שהתבלבלתי עם דיון אחר.

אם אין לך צורך בזה אז הרווחת כמעט 1000 שקלים חסכון למפרט.

בעתיד אולי תוסיף עוד סטיק של , כרגע אני לא חושב שיש צורך.

מה שכן הייתי משדרג כרגע זה אולי את הספק כוח ל- TX550, ואת הלוח ללוח ATX ולא mATX כמו שיש במפרט.

תיסגר ותעדכן אותי מה אתה חושב ואעדכן את המפרט אם תרצה :) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה מלך! כן, יש לי הרדיסקים. על ה 275GB שלי יושבת ספריית ה LIGTROOM עם הקטלוג לעבודה שוטפת. קבצי התמונות מאוכסנות על הרדיסק מהיר הרבה פחות- סיגייט של 3 טרה. השאלה אם אנייד את הדיסקים האלה למחשב החדש התוכנות ירצו חלק או שאני יוצר כאן צוואר בקבוק או אם לשאול אחרת- האם עיקר עיבוד תמונות+וידאו מתבצע במעבד (+לוח+זכרון) ופחות בהרדיסק שבו יושבים התמונות?

לגבי כ. מסך- נראה לי שעדיף, אם ניתן ללא תוספת במחיר, שיהיה ללא מאוורר בשביל השקט ופחות רכיב אחד שצובר אבק. מה שיש לי כרגע הוא ללא מאוורר.

הזכרון שרשמת זה בסטיק אחד של 16 ? לא תמיד מומלץ שניים ? (הבנתי שזה עובד טוב יותר כשזה סימטרי/מילה אחרת שברחה לי..)

יש ללוח אופציות להרחבות (אם נשרף לי כרטיס רשת, אם ארצה בעתיד הרחבה של או השם יודע מה. בקיצור רצוי מספר סלוטים פנויים לכרטיסים, לא?

לגבי ספק כח, יש הצדקה ל550 ואט? לאור המגמה של ייצור רכיבים זוללי פחות אנרגיה? יש אגב ייתרון נוסף לספק מודולרי מלבד נוחות בחיווט/זרימת אוויר?

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי כונני האחסון, אין בעיה להעביר למחשב החדש. דיסקים קשיחים ישנים זה כבר פחות מומלץ לפי דעתי. אם הקשיח 3TB אצלך מ- 2009 הייתי קונה חדש ואולי משתמש בישן לגיבוי. קשיחים ישנים עובדים מאוד לאט (לעומת חדשים) ולא כדאי לסמוך עליהם אם יש לך חומר חשוב שאתה מתכוון לאחסן שם.

לשאלתך השנייה בנושא, האיטיות של הכוננים הקשיחים תתבטא בעיקר ב: 

א. פתיחת תוכניות, ברגע שפתחת תוכנה מסויומת היא כבר יושבת על הזיכרון. אז העניין פה הוא הפתיחה הראשונית בלבד.

ב. זמן עליית מערכת ההפעלה (במידה והיא מותקנת על הקשיח). במקרה שלך לא רלוונטי אם תתקין על ה-

ג. עיבוד ותמונות לא מתבצע על כונני האחסון, מה שכן, כאשר "תייבא" קבצים (בעיקר גדולים) מהמחשב לתוך תוכנות העריכה, מהירות הכונן תבוא ליידי ביטוי בכך. לזמני רינדור ועריכה בזמן אמת אין קשר (ישיר) למהירות כונני האחסון.

 

לגבי הכרטיס מסך, מה שיש לך היום זה ללא מאוורר כי מספיק לו פסיבי. בכרטיס מסך ששמתי במפרט אני מאוד לא ממליץ על פסיבי ואני בספק אם יש דבר כזה בכלל (אני אפילו לא בודק כי זה באמת לא רלוונטי).

לקחתי בחשבון גם את עניין השקט והתחשבתי בו בכל רכיב רלוונטי לכך שיש במפרט. הכרטיס הזה שקט ביחס לאחרים מהסיבה שהוא מגיע עם 2 מאווררים ולא אחד. מה שאומר שכל מאוורר יפעל במהירות סיבוב (RPM) איטית יותר ובכך יעשה פחות רעש מאשר כרטיס עם מאוורר יחיד.

מה שכן אני יכול להציע לך זה להוריד את אחד הדרייברים של ג'יגבייט (AORUS GRAPHICS ENGINE או Xtreme Engine) שמאפשרים לך לשלוט על מהירות ואופי ההתנהגות של המאווררים ובכך לגרום לכרטיס להיות שקט יותר. יש אופציה שנקראת Quiet Mode או משהו כזה, שכבר מוגדרת אוטומטית או שתוכל להגדיר בעצמך.

רק קח בחשבון שככל שתגדיר אופי עבודה נמוך יותר למאווררים זה כנראה יפגע בתדר העבודה של הכרטיס ומשום כך גם בביצועים. לשיקולך. ממליץ לך לא לגעת בזה בתור התחלה ולראות מה מצב הרעש. זה לא אמור להיות מרעיש כלכך במיוחד עם מארז כמו ששמתי במפרט שיש לו בידוד רעשים מעולה.

אגב, המאווררים יפעלו רק כאשר הכרטיס יעבוד בצורה אינטנסיבית. בכל שימוש במחשב שלא דורש עיבוד גרפי כבד (כמו גלישה באינטרנט, , לעיתים גם עריכת וכו') המאווררים לא יפעלו.

 

לגבי הזיכרון אתה צודק. במידה והלוח תומך ב- dual channel (והוא תומך), שני סטיקים של 8GB יניבו ביצועים טובים יותר מאשר סטיק אחד של 16GB.

מצד שני, קח בחשבון שיש לך 4 סלוטים לזיכרונות ואני לא בטוח שלא תרצה לשדרג ל-64GB בעתיד. עם סטיקים של 8GB זה לא אפשרי, אז השיקול הוא שיהיה לך את האופציה.

במידה ולא תיהיה מרוצה מהביצועים אתה יכול להוסיף עוד סטיק של 16GB, ובכך אתה תהנה גם מעבודה בערוץ כפול (dual channel) וגם מ-32GB ועוד עם אופציה להרחבה נוספת. לפי דעתי שווה, לא?

 

לגבי הלוח, מלבד הסלוט לכרטיס מסך יש סלוט נוסף של PCIe שיאפשר לך להוסיף כרטיס או thundebolt. אם תרצה להוסיף את שניהם זה לא אפשרי ב- PCIe כי יש סלוט אחד, אבל יש סלוט נוסף של PCI רגיל, שזה פחות שימושי היום ודי מגביל ברוב המקרים, אבל אפשרי.

בכל מקרה, המלצתי לך בתגובה הקודמת לשדרג את הלוח לאחד בגודל ATX. עם זה אתה תרוויח עוד איזה סלוט או שניים של PCIe. אני בחרתי את הלוח הזה בגלל מגבלת התקציב אבל אם מורידים את ה- זה יפנה מקום בתקציב.

ואגב עוד דבר, כרטיס אפשר גם להוסיף חיצוני (ב-USB). 

 

לגבי ספק, גם 500W זה אחלה, פשוט את הספק שבחרתי לך אין ב500W, ואין ספקים אחרים ברמה שלו בטווח המחירים הזה. בסדרה שבחרתי הקפיצה מתחת ל550W זה ל- 450W. שזה גם בעיקרון יספיק אבל כדאי לקחת את המרווח ביטחון הזה ולהשקיע את ה-30 שקלים הפרש שיש בינהם בשביל ראש שקט.

שיקול נוסף שלקחתי זה השקט שמאוד חשוב לך. ככל שתעמיס יותר על הספק כוח הוא יעשה יותר רעש (לדוגמה ב-50% עומס ספק הכוח ירעיש פחות מאשר ב-85% עומס). אז אני חושב שגם אם היה ספק של 500W מאותה סדרה הייתי בכל זאת בוחר ב550W במקרה שלך.

ולגבי השאלה על ספק מודולרי, היתרונות שציינת הם היתרונות היחידים בספקים מודולריים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של etal

רק הערה - אי אפשר לשים כרטיס thunderbolt במחשבי AMD זו טכנולוגיה בלעדית לאינטל בינתיים וגם שם היא דורשת הכנה מיוחדת בלוח האם ולא סתם חיבור PCIE סטנדרטי.

ואו תודה שציינת את זה. פעם ראשונה שאני שומע על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...